Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:06

Waar woon je imd? Futurum is idd fijn, maar de laatste paar keren ben ik heel goed geslaagd bij CC 5311 in Zaltbommel. Meestal wel iets in de uitverkoop als ik kom. Had laatst voor €100 drie korte broeken (Craft, Pearl Izumi etc) en twee shirtjes.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:42

Zwolle, dus dat is een beetje uit de buurt :p zal het in m'n achterhoofd houden mocht ik een keer tijd over hebben, kan altijd eens die kant op. Decathlon had vorige keer dat ik er was echt niks, maar ik kan online nog eens kijken. En zal ook futurum eens bekijken, dank voor de suggesties!

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:52

Hmm nee, dat zou ik dan ook weer niet doen. Zijn vast goeie winkels bij je in de buurt :j

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:22

imd schreef:
Zwolle, dus dat is een beetje uit de buurt :p zal het in m'n achterhoofd houden mocht ik een keer tijd over hebben, kan altijd eens die kant op. Decathlon had vorige keer dat ik er was echt niks, maar ik kan online nog eens kijken. En zal ook futurum eens bekijken, dank voor de suggesties!

Ik kan niet in jou portemonnee kijken natuurlijk.
Maar ik heb liever 1 goede broek die fijn zit met goede zeem dan 3 wat goedkoper waar ik schuurplekken van krijg en een zere doos.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:25

Renee1991 schreef:
Had laatst voor €100 drie korte broeken (Craft, Pearl Izumi etc) en twee shirtjes.
Zo, dat is wel een hele goede deal! Ik ben ook op zoek naar een fijne lange fietsbroek. Kan nog steeds niet wennen aan de prijzen van fietskleding, pfff :=

Haha scooby, true that! :')

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:09

Zelf hele goede ervaring met Ale broeken. In de uitverkoop gaan die voor best wel ok prijzen en één van de weinige broeken waar ik geen schuurplekken krijg van de pijpjes... :) Vriendin van mij koopt alleen maar Fusion broeken, maar die prijs ligt een stukje hoger...

Vandaag weer een rondje op de elektrische fiets gedaan. Gisteren een rondje duin gewandeld met mijn moeder. Ik moet mezelf ondertussen echt bezig houden. Ben nu ruim 4 weken thuis en weet soms echt niet meer hoe ik de dag moet vullen. Zo niet gewend om vrij te zijn en niks te moeten :')

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:16

Welke broek is natuurlijk ook heel persoonlijk.
Ik geef ook liever iets meer uit voor een goede broek .
Zelf heb ik nu drie broeken van Liv , en verder Trisuits
waar eigenlijk helemaal geen zeem in zit _O-

Als je nog niet weet wat je prettig vind zou ik ook eerder in een winkel wat verschillende modellen proberen .

Goed bezig MuSLi ...
Kan me voorstellen dat je het al zat bent 4 weken niets te doen .
Goed dat je nog mobiel bent .

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:45

Klopt, het is altijd schreeuwend duur, maar inderdaad is een goede broek wel belangrijk. Daarom schreef ik er ook bij dat ik goede a-merken had kunnen aanschaffen. Decathlon zou ik qua broeken dan weer niet doen.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:27

Ik ben vandaag wezen shoppen. Ik heb de Craft Ideal Wind Bibtight Woman C3 fietsbroek.
Dit mooie jasje van Castelli:
Afbeelding

Deze helm
(past perfect mij m'n mtb :D )
Afbeelding

En nog een mooie bril van Oakley. Goed geslaagd dus :D .

Vanmiddag weg geweest met de mtb om alle spulletjes te testen. Naar het zuiden van Limburg met flink wat hoogtemeters (250m). Het begon met een lekkere klim van 113m. Kijk ook even waar je helemaal naar toe moet, wat 'n eind :') . Dus weer 'n lekkere 20km er op zitten.

Afbeelding

Morgen weer op pad is het plan!

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:34

Castelli <3

Ik heb ook een fantastisch jasje van het merk. Heel erg blij mee. Geniet van je mooie aankopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:44

Oeh dat jasje! <3 Hoe valt die uit qua maat? Lekkere klimmetjes hoor! Heerlijk zo in het bos!

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:46

Castelli is Italiaans en valt klein uit. Ik heb een maatje groter dan ik normaal zou hebben :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:53

Kijk, dat is goed om te weten. Thanks, ik ga ook eens kijken. Ik heb vandaag toevallig een fietsbroek van Castelli gekocht. Zat perfect! Ze doen goed zaken met ons :P

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:40

Castelli...Jaa zo mooi wat hun maken.
Ze weten wat een vrouw wil...Eens een hele gave broek gepast maar hij was echt zo duur.... :wow:
Heb wel een heel gaaf jasje en idd 1 maat groter dan normaal.

Succes met het door komen van je tijd MuslY geniet er maar even van straks heb je je handen vol.

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 08:41

Mooie spullen geshopt Aagje *\o/*
Waar ben je nu geweest ?

Wij zouden eerst team trisuits van Castelli krijgen , maar dat is uiteindelijk
niet door gegaan en is het Zoot geworden .

Ik heb gisteren een leuke workout met Zwift gedaan ...verslavend :=
Vandaag maar eens naar zondag trainingen van de vereniging .
Indoor cycling en core training .

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:57

Veel plezier T2T !

Ik ga zo met 2 vriendinnen de rode MTB route in Ede fietsen..

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:23

Musli en Scooby, hoe zien jullie jasjes er uit? Ik vind de kleding van Castelli ook echt mooi! Deze was nu in de sale voor €99. Nog een boel geld, maar ik hoop er lang plezier van te hebben :D .

Time ik ben bij die winkel in Budel geweest uit jou link en hier bij ons in het dorp, waar ik ook mijn fiets gekocht heb!

Scooby, veel plezier! Lijkt me zo leuk om samen met vriendinnen te gaan. Hier helaas niemand die mee wil. Hardloop trainster mtb't ook, alleen is ze nu druk met trainen voor een trail in maart. We zijn dus nog niet samen gegaan.
Soms heb ik wel geluk (zoals gisteren) dat ik iemand anders tegenkom waar ik bij kan aansluiten. Daar was ik gisteren ook echt blij mee want, oef! De paden waren niet gemakkelijk. Heel glad, niet onderhouden, paden dicht langs 'afgronden', fikse klimmen en de route was heel slecht uitgepijld! Die jongens waar ik gisteren bij kon aansluiten waren er al vaker geweest en zelfs toen moesten we nog duizend keer omdraaien en zoeken :+ .

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:36

Ik heb deze. Wel van een aantal jaren geleden al, maar nog steeds erg blij mee :)

Afbeelding

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:22

Er wordt goed geshopt hier! Mooi jasje hoor Aagje. Vind Castelli ook heerlijke broeken hebben, zeker voor de winter zweer ik er bij. Voor de zomer vind ik de broeken net iets te kort.

Heb ook een mooi jasje op het oog. Heb dezelfde als die jij hebt Musli, maar na 2 jaar intensief gebruiken wordt het nu toch wel wat koud. Hij is niet meer zo goed water- en winddicht. Maar zucht... weer €200..

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:31

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb dit vestje...zit zalig doe hier simpel jasje over heen.
Heb er 1 van de dechatlon winddicht en waterafstotend voor toen 20 euro op de kop getikt...voldoet prima

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:31

Vandaag stond onze eerste langere tocht van het jaar op de planning.

We waren bijna op het punt dat we meestal 40km per uur de heuvel afgaan, hoor ik schuin achter me gepruttel.

Derailleur afgeknapt en in het achterwiel terecht gekomen. Acht spaken eruit geslagen en ik sta stomverbaasd dat hij maar één schrammetje op z’n hand heeft en op beide benen terecht is gekomen...

Afbeelding
Afbeelding

Hier ook in de winter castelli! Alhoewel met dit ‘warme’ weer mijn sugoi broek sneller pak. Valt wel italiaans, dus meestal maat groter kopen.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 12-01-20 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:33

Oh wauw zeg dat ziet er heftig uit....Total loss denk ik?

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:52

Aii, dat is zo balen. Derailleurpadje gebroken zie ik?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:59

De fiets gaat al tien jaar mee, laatste jaren weer vrij intensief. Dus ik denk metaalmoeheid, het was ineens. We waren op een gewone verharde weg, dus ook geen takken ertussen ofzo.

Nu maar even dubben of er een nieuwe fiets moet komen of dat we alles laten vervangen. Deze hebben we ooit voor €200 op de kop getikt (was zo goed als nieuw), daar hebben we al plezier genoeg van gehad, maar het is wel even heel zuur.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:21

Oef Sakura, dat is niet niks! Gelukkig dat het goed is gegaan. Kan me zomaar voorstellen dat je helemaal over de kop gaat als dat afbreekt tijdens een afdaling :wow: . Geluk gehad dus, eng zeg!
200 euro is niet veel en als je er al 10 jaar plezier van hebt gehad heeft hij zijn geld in elk geval wel opgebracht! Moesten jullie trouwens ver terug lopen naar huis/de auto?

Musli, dat is ook een mooi jasje! En goed om te horen dat het spul van Castelli lang mee gaat :D .

Scooby, ziet er mooi uit! En een gave foto van jou op de mtb :j .

Ik heb vandaag weer 28km er op zitten. Waren 2 rondjes van 14. Gemakkelijke route deze keer, weinig hoogteverschil maar gewoon met een lekkere flow en wat bochtjes. Ik heb er wel echt lol in om zo allemaal routes te proberen! Als iemand nog een aanrader heeft in Limburg / oosten van noord-brabant dan hoor ik het graag :D . Tot nu toe staat de route in Meterik voor mij op nummer 1.

Even als algemene vraag; laten jullie je bike ook regelmatig onderhouden? Het lijkt me heel eng om ineens een mega klapper te maken omdat godweetwat afbreekt. Toen ik de mijne kocht was het advies om na 1000km de 1e beurt te doen. Ik zit nu op ongeveer 500km, dus kan nog even door!

En over onderhoud gesproken. Ik ben motivatie aan het zoeken om hem te gaan schoonmaken _O- .