Teen kwijt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:35

he jee, dat lijkt me echt een verschikkelijk gevoel!
en wat een naar beeld zeg.
beterschap er mee! :(:)

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:10

pffff sterkte ermee zeg..
het zag er op die foto niet zo heeel erg lekker uit ..

paar jaar geleden is mijn pony ook op mijn voet gaan staan, ook net toen ze draaide. gevolg; botvliesonsteking :+

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:02

Pfffff... vooral in die eerste post: "
yvonnedv schreef:
...de weke delen van mijn kleine teentje zat in mijn sok...

Daar draait mijn maag nog wel even van om... lijkt me heel vreemde gewaarwoording als je dit overkomt. En heel pijnlijke...
Veel beterschap met je voet en ik hoop dat het mooi geneest...

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:09

yvonnedv schreef:
Daarom heb ik vanuit het ziekenhuis antibiotica en een verbandschoen mee gekregen.


Noemen ze dit een verbandschoen in het ziekenhuis? Is weinig verbandschoen aan! Wij gebruiken deze als sloffen voor onze bewoners in het verpleeghuis, niks therapeutische werking ;)

Edit, vergeet ik er een lief berichtje bij te zetten! Sterkte met je teen, durf de foto niet te bekijken. Hoop dat het snel geneest!

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:34

Hè bah, wat rot. Overigens ziet het er wel heel netjes uit :)

Sterkte en hopelijk kan je snel weer alles gewoon doen!

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:16

aaaaah wat erg :(:) sterkte!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:36

Oh brrrr, het idee alleen al dat je je sok uittrekt, dat je ziet dat je teen eraf is en dat je hem vindt in je sok!

Succes, hopen dat de pijn snel over is.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 03:13

Bizzybijtje schreef:
Kleine teen is eigenlijk nutteloos, dus denk niet dat ze er anders van gaat lopen.

Iig veel beterschap, heb je echt heel veel pijn gehad of voelde je niet zoveel door de schrik?
Iig heeel veel beterschap!


Even een reactie op bovenstaande...

Jawel TS gaat er anders door lopen omdat een mens het evenwicht in het lopen nu eenmaal krijgt door de grote teen en de kleine teen, je kunt beter 1 van de andere tenen missen...........

Ik mis ook mijn kleine teen aan mijn rechtervoet en weet dus waar we het hier over hebben..

Aanvullend: ik leef er nu al ruim 20 jaar mee en dat gaat goed hoor.. Af en toe een soort van amputatiepijn maar als je weet wat het is dan kun je daar mee door.

Als TS nog jong is is adviseer ik haar om een training te pakken om opnieuw te leren lopen, ik heb dat niet gedaan en denk dat dat misschien wel heel dom is geweest.

Ik leef met 9 tenen en functioneer goed, voor ts dus alle hoop voor de toekomst.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 03:45

;( Wat erg voor je zeg ;(

Ik heb de foto gezien Y;( Y;( Y;(
Mijn rechterduim is 3 maanden geleden flink verminkt, door een paard dat beet.
Is wel iets anders, maar behalve dat het pijn doet weet ik dat je in je hoofd ook baalt van hoe iets eruit ziet...
Ik leef met je mee...

Heel veel sterkte hiermee :(:)

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 03:56

Alves schreef:
;( Wat erg voor je zeg ;(

Ik heb de foto gezien Y;( Y;( Y;(
Mijn rechterduim is 3 maanden geleden flink verminkt, door een paard dat beet.
Is wel iets anders, maar behalve dat het pijn doet weet ik dat je in je hoofd ook baalt van hoe iets eruit ziet...
Ik leef met je mee...

Heel veel sterkte hiermee :(:)


Dat laatste deel van je reactie noemt men het cosmetische probleem, ik had toendertijd de keuze tussen een heel inimini pinnetje te laten plaatsen in mijn kleine teen of amputeren, ja en dat na al een paar operaties en spuiten om alles te willen behouden........

Al met al kreeg ik het verhaal dus voorgelegd, ik heb na al die ellende besloten om amputatie toe te staan, ik heb er 5 operaties over gedaan en dat met alle ellende erachteraan natuurlijk.
Ik heb ook nog als vervolg ampuaties mogen ondergaan aan mijn middenvoetsbeentje, mijn evenwicht is aardig zoek maar alles went hoor...

Ts, laat goed voor je zorgen, ben desnoods voor je gevoel wat egoistisch daarin. Wat betreft het feit dat je doorgaat met 9 tenen, dat lukt ook hoor, ik sta er amper nog bij stil en loop gewoon op teenslippers.

Als ik op mijn tenen sta om iets te pakken ligt alles in een deuk en ik idem.

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:34

itsmi schreef:
yvonnedv schreef:
Daarom heb ik vanuit het ziekenhuis antibiotica en een verbandschoen mee gekregen.


Noemen ze dit een verbandschoen in het ziekenhuis? Is weinig verbandschoen aan! Wij gebruiken deze als sloffen voor onze bewoners in het verpleeghuis, niks therapeutische werking ;)


Als je googled op verbandschoen Pulman kom je ze toch echt tegen, dus niet alleen het ziekenhuis noemt ze zo.

Ik kan me voorstellen dat ze, zeker voor oudere mensen, als sloffen gebruikt worden. Ik ga ze mijn moeder met reuma voeten ook aanbevelen.

ikke129
Berichten: 631
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:50

oei pijnlijk sterkte!

yvonnedv schreef:
Donderdagmorgen ging ik mijn paardjes buiten zetten. Mijn paard stapte op mijn voet terwijl hij een draai maakte. Mijn sok en klomp waren uitgetrokken, de weke delen van mijn kleine teentje zat in mijn sok. 'sMiddags is mijn teentje verder geamputeerd. Ik ben nu net weer thuis.

Toch maar eens schoenen met stalen neuzen aanschaffen.


kijk hier ook mee uit, heb een keer op discovery gezien dat ze dit gingen testen..bij zoveel kilo(dacht 200) was je al je tenen kwijt geraakt! sneed zo door de voet heen :=

_sparta_

Berichten: 1531
Geregistreerd: 30-10-09

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:52

Je kunt bij stalen neuzen kijken naar welk gewicht ze af kunnen. daar zit verschil in. In de bouw kunnen ze echt wel meer af.

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:56

Bij jou zit het ongeluk in een klein teentje. Sterkte met het herstel en de aanblik van jouw voet.

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:20

@ts: ik ken de schoen niet en de werking ervan niet maar mot je wel elke dag verband wisselen enzo?

krackertje schreef:
Dat laatste deel van je reactie noemt men het cosmetische probleem, ik had toendertijd de keuze tussen een heel inimini pinnetje te laten plaatsen in mijn kleine teen of amputeren, ja en dat na al een paar operaties en spuiten om alles te willen behouden.........

Zo zit ik dus met m'n vinger nu :o . Inniminiepinnetje durfde plastisch chirurg niet aan dus alsnog "gewoon" (na ja, scheef als een deur, dik gewricht, strek functie is weg en buigfunctie is 50%) aan gegroeid. Advies: leer er maar mee leven :+ Kan jouw besluit dus wel begrijpen :D

krackertje schreef:
Ts, laat goed voor je zorgen, ben desnoods voor je gevoel wat egoistisch daarin.
Héél goed advies +:)+

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:51

yvonnedv schreef:
Als je googled op verbandschoen Pulman kom je ze toch echt tegen, dus niet alleen het ziekenhuis noemt ze zo.

Ik kan me voorstellen dat ze, zeker voor oudere mensen, als sloffen gebruikt worden. Ik ga ze mijn moeder met reuma voeten ook aanbevelen.


Er is toch echt weinig verbandschoen aan! Ze worden niet op maat gemaakt (of althans, bij ons niet) en hebben daardoor dus ook geen therapeutische werking of iets dergelijks.Enige nuttige functie is de warmte die ze geven.... (De sloffen bij ons bedoel ik. Misschien worden ze voor jou wel op maat gemaakt? Geen idee of dat kan bij die sloffen...)

Hoe gaat het met je teentje (die er niet meer is)? Heb je last van fantoompijn? (dat je lichaam denkt dat hij er nog zit, maar hij zit er natuurlijk niet meer)

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:42

Ik heb van het ziekenhuis wel twee hele pleisters mee gekregen om te verschonen _-:( .De wond mag nat worden dus ik heb vanmorgen lekker in een voetenbadje gezeten en zo heel wat geronnen bloed en jodium verwijderd.

hier staat meer info over de verbandschoen die ik heb.

Ik denk dat je een verkeerde indruk hebt bij de naam verbandschoen, een verbandschoen is een schoen die over het verband heen past, waardoor het verband schoon blijft maar toch ventileerd. Het komt dus niet in de plaats van verband.

Fantoompijn kan ik nog niet zeggen omdat er toch wel iets van pijn is door de nog aanwezige wond.

De 16e moet ik terug komen om de hechtingen er uit te laten halen.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:40

He gedsie meis! Dat is schrikken..
Lijkt me ook erg pijnlijk..
Overigens, je kleine teen zorgt voor je evenwicht wat ik begreep..samen met je grote teen..

En je kan beter geen stalen neuzen aan doen..dat is zeer gevaarlijk, als het paard daar op gaat staan, dan buigt het ijzer/staal in je tegen en dat buig je niet zomaar terug. Dat snijdt dus je tenen eraf als je pech hebt..

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 10:08

Frozenstar schreef:
En je kan beter geen stalen neuzen aan doen..dat is zeer gevaarlijk, als het paard daar op gaat staan, dan buigt het ijzer/staal in je tegen en dat buig je niet zomaar terug. Dat snijdt dus je tenen eraf als je pech hebt..



Wat kun je dan wel doen om dit soort dingen te voorkomen buiten jezelf ver van paarden verwijderd te houden?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:11

Poeh pijnlijk. Heel veel sterkte.

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:13

yvonnedv schreef:
Frozenstar schreef:
En je kan beter geen stalen neuzen aan doen..dat is zeer gevaarlijk, als het paard daar op gaat staan, dan buigt het ijzer/staal in je tegen en dat buig je niet zomaar terug. Dat snijdt dus je tenen eraf als je pech hebt..



Wat kun je dan wel doen om dit soort dingen te voorkomen buiten jezelf ver van paarden verwijderd te houden?

Ouderwetse houten klompen.

Chikiboy
Berichten: 923
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:36

Hoe gaat het vandaag met je Y...vonne ? :+ Iets beter hoop ik van harte ! Een warme knuffel van ons allen !

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Teen kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 13:40

Het gaat wel goed met me hoor, wat misselijk van de AB maar goed het is voor het goede doel zullen we maar denken

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:48

Beterschap. Wat een pech zeg. Heb de foto niet bekeken. De woorden " weke delen" etc daar kreeg ik al kramp van in m'n maag.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:54

Frozenstar schreef:
En je kan beter geen stalen neuzen aan doen..dat is zeer gevaarlijk, als het paard daar op gaat staan, dan buigt het ijzer/staal in je tegen en dat buig je niet zomaar terug. Dat snijdt dus je tenen eraf als je pech hebt..

Daarom zitten er tegenwoordig geen echte stalen neuzen meer in (iig) veiligheidsschoenen, deze zijn nu van een sterke soort kunststof die dus niet je tenen eraf snijdt.
Hoe het zit met paardenschoenen weet ik niet, maar als je zoiets wil aanschaffen wel iets om op te letten en na te vragen.

TS, heel veel sterkte en beterschap.
Het lijkt me nogal onwerkelijk, je begint je dag gewoon en aan het eind van de dag ben je je teen kwijt...