Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20572
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:33

Ah oke dat wist ik niet! Ik wacht vrijdag af, moet sowieso eerst bloedgroep weten. :)

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:43

Prairy schreef:
Ik heb een serieuze naalden fobie, en ga daar hopelijk dit jaar mee aan de slag. Als iemand daarvoor tips heeft, hoor ik het graag. En dan niet van, gewoon wegkijken etc, daar kan ik niet zo veel mee. Daarvoor zit het te diep ;)

Ik heb namelijk O negatief dus mijn bloed is schijnbaar zeer gewild. Maar ja, als je mensen gaat slaan als ze met een naald aankomen, is dat niet zo handig natuurlijk :')


De mensen bij de bloedbank doen niet anders dan bloedprikken, dus als je ergens vakkundig geprikt wil worden, dan is het absoluut daar! Ik had ook een enorme fobie voor naalden (jazeker, inclusief paniekaanvallen en ergens vastgehouden worden op een bed bij massa vaccinaties (die voor baarmoederhalskanker, nog steeds staat dat in mijn geheugen gegrift)). Maar bloedprikken is echt heel anders (ondertussen is vaccinaties voor mij ook wel te doen), wat mij precies van die extreme angst heeft afgeholpen weet ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen, ik kan alleen maar mijn ervaring delen.

Ik heb me een aantal jaar geleden ook aangemeld as bloeddonor, onder andere omdat ik van mijn fobie af wilde, bloed doneren is vrijwillig, dus vooral het stukje geen dwang vond ik heel fijn. En dat is ook gebleken. Je hebt eerst een gesprekje over hoe het werkt etc, en daarna nemen ze test buisjes af. Zo ver is het bij mij al niet gekomen. Ik ben extreem moeilijk te prikken en heb te dunne aders. Dus dat gaven ze eerlijk toe. We hebben in overleg het wel geprobeerd, maar toe ik aangaf dat het niet prettig voelde stopte ze meteen en wilde ze heb absoluut niet nog een keer proberen. Helaas voor de bloedbank dus, maar vanuit hier dus alleen maar een hele prettige ervaring.

Prairy
Berichten: 9086
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:21

Ik heb een keer een poging gedaan bij een bloedbank, maar het is daar veel en veel te druk, daar raak ik nog meer in paniek, ik moet ergens tot rust kunnen komen en dat ging daar echt niet. Onverrichter zaken dus naar huis :(