paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:47

Ik ben deze week 0,5kg afgevallen :)

Marije_jiplover

Berichten: 25373
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:33

Wat fijn! +:)+

Ik heb deze week vakantie en heb wel sinds vorige week zaterdag 4x gesport, steeds op de dag, maar verder ook wel een keer aan de bitterballen gezeten, een wijntje gedronken en zelfs 4gangen uiteten geweest.

Toch in balans gebleven op de overige momenten en daardoor zelfs ook nog wat gezakt in gewicht.

Maar merk vooral dat ik cm kwijt ben en m'n kleren te wijd worden en ik duidelijk strakker word, m'n beenspieren beginnen zich aardig af te tekenen, dat vind ik wel erg motiverend om door te gaan.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:01

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:50

Het ging hier goed, tot half 7 :Y).
Toen een flinke snaaidrang waar ik ook aan toegegeven heb.. en waarom dat in een keer op kwam? Geen idee..
Nu gelijk weer in het gareel en de planning voor morgen maken!

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:57

Ik ben vorige week begonnen met Intermitted Fasting, het is voor mij goed vol te houden en tijdens het eetraam probeer ik zo veel mogelijk op mijn voeding te letten. Dit ging van het weekend niet helemaal ivm de verjaardag van mijn dochtertje, dus wel een stukje taart en handje chips gesnaaid.

Ook heb ik gisteren een smart watch besteld zodat ik kan zien wat ik overdag aan calorieen verbrand of hoe ik slaap enz. Is wel een uitvinding ook betreffende mijn fibromyalgie.

Ik moet wel zeggen dat ik deze keer erg gemotiveerd ben, ben het zo zat altijd moe te zijn en mij ongelukkig te voelen in mijn lijf en als ik op mijn paard stap....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:02

Ging hier goed maar gisteren verjaardag van onze dochter. Dus nu netto 1 ons er af :')

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:07

Niet alles gelezen, maar hier gaat het eindelijk ook weer wat beter.
Nu 5 kg kwijt en ik zit wat meer in de gezonde flow. Hopelijk kan ik het volhouden.

Jester_

Berichten: 12286
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:35

barbaras schreef:
Ik ben vorige week begonnen met Intermitted Fasting, het is voor mij goed vol te houden en tijdens het eetraam probeer ik zo veel mogelijk op mijn voeding te letten. Dit ging van het weekend niet helemaal ivm de verjaardag van mijn dochtertje, dus wel een stukje taart en handje chips gesnaaid.

Ook heb ik gisteren een smart watch besteld zodat ik kan zien wat ik overdag aan calorieen verbrand of hoe ik slaap enz. Is wel een uitvinding ook betreffende mijn fibromyalgie.

Ik moet wel zeggen dat ik deze keer erg gemotiveerd ben, ben het zo zat altijd moe te zijn en mij ongelukkig te voelen in mijn lijf en als ik op mijn paard stap....


Welke heb je gekocht? Ben wel heel benieuwd!

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:01

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:48

Ik moet, nu ik gezondere keuzes maak en geen frisdrank meer drink, goed opletten dat ik wel voldoende kcal blijf eten. Ik kom soms net aan de 1550 kcal, terwijl ik ongeveer 1885 aan zou moeten houden.

Verder gaat het hier weer goed, na de vreetbui van zondag.
Goede maaltijden en tussendoortjes inplannen helpt om een vreetbui te voorkomen. Maar dat vind ik in het weekend wel lastig..

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:38

Vanochtend op de weegschaal gestaan. ‘Maar’ 200 gram afgevallen. Maar het valt voor mij wel te verklaren
Gisteren wel wat suikerrijke producten (soft ijsje, 2 witte paaseitjes en een stroopwafel) gehad maar wel binnen mijn kcal doel gebleven. En ik zit vlak voor de maandelijkse periode, dus waarschijnlijk houd ik wel vocht vast.

Wel een leuk punt: ik zie in de spiegel dat de vetjes net onder de borst minder beginnen te worden, dat is de plek waar bij mij het eerst de overtollige kilo’s er af gaan.

Vandaag ook niet echt een gezonde dag, maar wel netjes binnen mijn kcal doel.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:42

Ik kom maar niet onder die 68. Vandaag heb ik hard gelopen en een stuk in het bos gewandeld. Komende drie dagen ook maar even pushen met het hardlopen en even scherp letten op mijn inname.

Even een schop onder de kont. Bij mijzelf.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:47

Absolem: die plateau’s zijn zó vervelend! Knap dat je volhoud!

Ik merk dat suiker ook echt een moe-maker is. Maar soms is het zo lekker..
Vanaf maandag ga ik zorgen dat er naast fruit en groente meer gezonde snacks in huis zijn.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:52

ItsMe2 schreef:
Absolem: die plateau’s zijn zó vervelend! Knap dat je volhoud!

Ik merk dat suiker ook echt een moe-maker is. Maar soms is het zo lekker..
Vanaf maandag ga ik zorgen dat er naast fruit en groente meer gezonde snacks in huis zijn.



Nou ik wordt er een beetje moedeloos van hoor. Als ik er overheen ben wordt ik weer enthousiast en dan gaat het afvallen ook weer makkelijker. Maar nu? Pffff

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:02

Ik snap dat je er moedeloos van wordt. Maar je kan het!

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:34

Dag twee van mijn hardloop vierdaagse. Ook nog mijn maandstonde vandaag dus misschien dat ik daarom niet onder die 68 kwam. Morgen en overmorgen nog een keer hardlopen en dan een dag rust. Hopelijk gaan we over twee dagen die 67 zien verschijnen.

Ik heb goede hoop.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:27

Absolem: hoe gaat het nu?

En hoe gaat het met de rest?

Hier even een enorme dip. Ik ben zo opgeblazen, kan zo netjes oppassen en ik blijf op moment maar aankomen voor mijn gevoel (niet gewogen, maar in de spiegel echt een Michelin poppetje momenteel)

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:29

ItsMe2 schreef:
Absolem: hoe gaat het nu?

En hoe gaat het met de rest?

Hier even een enorme dip. Ik ben zo opgeblazen, kan zo netjes oppassen en ik blijf op moment maar aankomen voor mijn gevoel (niet gewogen, maar in de spiegel echt een Michelin poppetje momenteel)


Nou niet. Ik ben ziek.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:43

Ohw, dat is niet fijn!
Beterschap!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:51

Beterschap Absolem :(:)

Itsme ik voel me precies zo. Alleen geen idee of ik ook ben aangekomen de batterij van de weegschaal was leeg. Morgenochtend weet ik meer. Als ik er op durf :+

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:25

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:30

SusanH: dat durf je vast ;).

De moed zakt mij echt in de schoenen. Ik wéét dat mijn lichaam momenteel bezig is om te herstellen van jarenlange ‘troubels’. En dat mijn lichaam daar waarschijnlijk nu de energie voor gebruikt en niet voor het afvallen. Maar als je eerst ongeveer 2 kg afvalt, je eetpatroon netjes in de gaten houd en dan net zo hard weer die 2kg aankomt.. Ja, daar word ik moedeloos van.
Máár ik weet dat er nu factoren zijn die tegen (kunnen) werken. Toch vind ik het lastig om dan gezond te blijven eten. Terwijl dat voor alles beter is dan ongezond eten :+.

Zo, dat was even mijn klaag-post :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:49

Nou idd ik durfde erop. Maar er is he-le-maal niks af. Ondanks dat ik mijn doel omlaag heb gezet. En er soms ook onder zit qua kcal. Dus ook hier even een klaagpost.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:08

Dan zal het wel in het weer zitten... :+
Vanmorgen was de spiegel wel wat liever voor mij.. de weegschaal heb ik tot zaterdag verbannen

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:10

ik heb gister iig een uur goed gesport op de sportschool. mn benen zijn nog steeds slap. zal wel spierpijn worden