paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:23

Ik heb een vrij dure staafmixer die naast de daadwerkelijke kop voor een staafmixer ook nog een bakje met mesjes heeft waardoor het als keukenmachine kan functioneren, en ook nog een mixer voor beslag. Een staafmixer vind ik persoonlijk echt een van de belangrijkste dingen in de keuken, vooral voor soepen is het echt ideaal.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:44

Voor soep zou ik - als ik zo vrij mag zijn - wel een staafmixer met een RVS voet kopen. In elk geval niet eentje van kunststof.

En soeppakketten? Wat zit daar allemaal precies in? Ik gooi meestal gewoon allerlei groenten in een pan met water erbij en mixen maar.. Half bouillonblokje voor de smaak en hoppa.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:48

Vaak zijn het pakketten voor gebonden soepen, dus zit meestal iets van een aardappel en een zooi groenten in. Ik vind ze erg duur voor de prijzen van de losse groenten, maar het is wel een makkelijke manier om eens wat te experimenteren met recepten en er zit een kruidenmix bij waardoor hij ook standaard erg lekker wordt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:57

Ik heb laatst ook een staafmixer gehaald. IEts van 35 euro, maar er zit ook een hakset bij en nog iets :') maar dat weet ik ff nie meer

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:00


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34827
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:21

Er zit niet standaard een kruidenmix bij. Wij hadden laatst het pakket voor tomatensoep (geintje van mijn ouders omdat mijn man gek is op soep) en dat was letterlijk Roma tomaten, tomatenpuree en een bouillonblokje. Nog wat rozemarijn voor de smaak. Was lekker, maar ik vind mijn eigen tomatensoep met gehaktballetjes en vermicelli lekkerder :o . Ik vind trouwens soep alleen geen maaltijd. Ik wil er nog wel minstens een broodje bij. Ik eet niet speciaal of bijzonder maar wel gevarieerd, daarnaast let ik vooral op dat ik niet teveel eet en het binnen de perken blijft.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:06

Morgen reageer ik weer wat uitgebreider.
Maar hier gaat het tot nu toe goed :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:30

Mijn dag is ook goed verlopen! Trots op mezelf :D
Wel een heel klein krakelingetje gehad, maar dat is ook geen ramp.

Morgen ga ik weer voor zo'n dag!

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:39

Fijn om te horen dames! Ik hoop ook echt dat dit het jaar is waarin ik mijn doel behaal en hopelijk blijft dit topic zo motiverend als het nu is :j
Ik ga MFP ook weer invullen denk ik.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:45

Fijn dat het bij veel lekker liep! :D ik zelf vind het heerlijk om er weer mee bezig te zijn. Lekker weer normaal ipv al dat ongezonde

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:12

Veel gekletst. Ik ben er 5 aangekomen in dec.
Gister dag 1 dieet. Ben benieuwd wat de schaal straks zegt.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:08

Iemand tips voor een ontbijtje wat ik makkelijk naar binnen krijg? Was begonnen met optimel yoghurt met muesli maar krijg het niet naar binnen

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:19

Purny: boterham, brinta, havermout, ei?

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:23

Nee dat gaat het ook niet worden. Krijg smorgens moeilijk dingen weg

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:25

Vanaf Hoelaat lukt het wel dan?

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:31

Ik denk een half uur tot een uur. Mijn ontbijt was eigenlijk gewoon koffie.
Maar op een dag als vandaag als ik vroeg moet werken moet ik vroeg ontbijten

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:35

purny schreef:
Ik denk een half uur tot een uur. Mijn ontbijt was eigenlijk gewoon koffie.
Maar op een dag als vandaag als ik vroeg moet werken moet ik vroeg ontbijten

Ik doe namelijk eigenlijk altijd standaard ontbijten rond 9uur. Ook als ik heel vroeg uit bed hoef. Hangt wel een beetje af van hoe intensief ik voor 9 uur beweeg, anders neem ik een pre ontbijt van een Rijstewafel ofzo

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:45

Hieperdepiep, gisteren is heel goed verlopen! Ik 'moest' zelfs nog twee crackertjes met hummus toen ik terug kwam van de paarden, anders had ik te weinig calorieën binnen. En te weinig is net zo slecht als teveel, heb ik hier wel geleerd... De weegschaal vanochtend zei (oeps, slik) 75,5. Tegenover de 68,5 van van de zomer. Nou ja, ik weet wat me te doen staat. Schop onder mijn eigen kont en met jullie steun, ervoor gaan...

*zet hem op, wij!!!*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34827
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:12

Sorry geen tips voor mensen die niet kunnen ontbijten. Ik moet echt gelijk iets hebben als ik op sta. Mijn ontbijt is al tijden vrij standaard, optimel vanillie yoghurt met een beetje griekse yoghurt 2% vet, banaan of blauwe bessen (of allebei) en oerflakes spelt van Zonnatura. Heb ontdekt dat de grote AH in het centrum ze nog wel verkoopt. Dus daar sla ik groot in als ik daar ben. Brood in de ochtend vind ik niet lekker, en als ik brinta eet heb ik een uur later weer trek.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:37

Ik begin mijn dag met een glas chocomelk. Een uur of 2 later gaat er dan kwark naar binnen. Anders duurt t te lang tot de lunch

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:44

Ik eet smorgens vanille kwark en een paar crackers of 2 beschuiten. De kwark thuis en de crackers of beschuit later op mijn werk. Dus ik ontbijt ook in 2 delen.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:36

Door de week eet ik 's ochtends bijna altijd kwark met fruit (peer of banaan of kiwi in de winter, nectarine of perzik of aardbeien in de zomer) of spelt- of roggecrackers met mager beleg.

In het weekend neem ik er wat meer tijd voor: chia-kokospudding met mangopuree is dan favoriet, of ik bak haverpannenkoekjes of gezonde muffins (recept hier uit het topic) of bananenbrood. Die laatste twee heb ik ook nog wel eens in de vriezer. Een bagel met mager beleg of een gekookt eitje of een eierkoek met een topping van fruit en zelfgemaakte vanillekwark vind ik dan ook lekker.

Knudd

Berichten: 1564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:19

Ik eet vrijwel standaard cruesli, met fruit, kwark en wat zaden/pitten in de ochtend. Heel soms heb ik zin in brood, maar dan bak ik een eitje of omelet met groente :) vooral in het weekend eigenlijk dat ik dat doe.

Kwark vult in de ochtend het beste en 's middags eet ik goed belegd brood, mager vleeswaren, groente, en eentje met zoet toe.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:13

Hier ook. Yoghurt 200gr met muesli 30gram

Vandaag -1.7 was gister 97.5 dus dat is vanaf mei 7kg erbij. Maar vanaf de kerst zeker 3.
Dus nu echt streng in het gelid. Heb nu weer motivatie

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:13

Purny, de cliënten op mijn werk eten 's morgens brinta, dat zijn hele fijne kleine vlokjes die ze eigenlijk allemaal goed weg krijgen. Wij mengen het met alpro soya vanille drink, dan smaakt het super lekker. Misschien het proberen waard?