Zwemmen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6156
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:13


porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:02


Time2Tri

Berichten: 6156
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:16

Zo , ne effe wat meer tijd te reageren :o
Ik vind trainingen “ spieken” ook altijd leuk.
Voor nu zitten we in de regeneratie fase , dus er zal veel aan techniek worden gewerkt .

Mijn lievelings oefening .. benen ( niet dus ha ha )
Vind het altijd zo knap als men dat zo continue regelmatig kan ..

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:50

Alweer een tijdje stil hier. Betekent dat dat we allemaal even hadden te kampen met motivatie issue?

Ik persoonlijk wel. Afgelopen tijd wat trainingen gemist, om allerlei reden; werk, pijn door val van paard, andere afspraken, of gewoon weinig motivatie...
Mijn trainingen beginnen ook pas om 21:30, dat maakt dat ik het soms heel lastig vind om me bijeen te rapen :\

Maar goed, gisteren toch gegaan.
Training:
10min inzwemmen (100m BC, 50m SS, 50m RC, 50m BC, 50m SS, 50mRS)

4*200m (150m BC, 50m VS)
4*100m RS
200m wissel
50m BC
4*100m BC
50m uitzwemmen

Totale afstand: 2250

@T2T: ik vind alleen met benen juist wel leuk, ik ga ook vrij hard, komt door Mn gespierde bovenbenen van het paardrijden denk ik :))
Mensen kijken me altijd raar aan als
Ik zeg dat ik naast het zwemmen “alleen” maar paardrijd ;)

Time2Tri

Berichten: 6156
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:46

Wat leven hier weer :D

Motivatie issues niet , wel iets meer dan drie weken geleden lelijk met de fiets gevallen . Daardoor wel 1 X over geslagen.
Vorige week woensdag mijn enkel verzwikt , die is nog wat dik .
Daarom gisteren met PB gezwommen .
Na 1300 meter vond mijn linker schouder het welletjes _O-

21:30 is idd wel laat om te starten .

Benen ... ik krijg het coördinatie technisch niet voor elkaar .
Als ik adem .... doen de benen effe niets meer . -O-

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:51

Niet echt motivatie issues, maar ik heb de afgelopen weken een duikcursus gevolgd, dus vond mezelf wel even genoeg in het water liggen O:) Ik wil vrijdag middag weer gaan en maandagochtend, voor we op vakantie vertrekken.

@Porcelain: pfff om 21:30 nog? Dat zou ik ook echt niet kunnen. In de zomer wel, maar nu val ik dan al bijna om van de slaap := Ik ga nu meestal rond 5 uur, vind ik ideaal, daarna meteen eten :j

Ik wil ook meer benen trainen. Borstcrawl doe ik nu voornamelijk armen, maar puur omdat ik gewoon te weinig lucht heb om en armen en benen te bewegen. Dan ben ik na 2 baantjes helemaal kapot, terwijl ik op alleen armen wel 6 baantjes kan en dan worden mijn armen gewoon moe. Ik wil eigenlijk een keer met snorkel gaan borstcrawlen, hoef ik niet tussendoor te ademen.


Wel balen dat jullie allebei met blessures zitten %)

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:16

Hier wel duidelijk een motivatie issue. Sinds het buitenbad begin september dicht is niet meer gezwommen... Ik merk het aan mijn lijf.

Time2Tri

Berichten: 6156
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 07:49

Afgelopen zaterdag is het nieuwe bad hier in de buurt geopend *\o/*
Ben er nog niet geweest , maar wel erg benieuwd hoe het is geworden .
De bouw ervan heeft echt jaren in beslag genomen .

Vanavond weer zwem training , maar eerst naar de tandarts en daarna
werken .

Erg benieuwd of deze week mijn nieuwe sporthorloge binnenkomt .
Zal er om schorten aangezien in Duitsland donderdag een feest( zondag ) is .

Time2Tri

Berichten: 6156
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:19

Zwemtraining gisteren :

Inzwemmen :
50 rug , 100 BC 30 pauze
50 rug , 100 BC

Hoofddeel :
300 meter met PB

300 meter afwisselend
25 meter rug , 25 meter BC

300 meter afwisselend ;
50 meter benen met plankje
50 meter BC

4 X 50 meter , 30 sec pauze
10 meter sprint ingebouwd

1 X 200 meter met PB , afwisselend
50 meter snel , 50 meter rustig

100 meter uitzwemmen .

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:13

Klinkt als een leuke training, T2T, veel afwisseling!

Time2Tri

Berichten: 6156
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:09

porcelain schreef:
Klinkt als een leuke training, T2T, veel afwisseling!


Afwisseling hebben we altijd wel .

Vanavond ga ik niet maar pak rust .
Heb woensdag middag een i spanningstest .

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:42

Ik schop het topic even omhoog :)

Ik zou graag willen beginnen met zwemmen, maar ik merk dat de drempel daartoe nog vrij hoog is. Ik had het idee dan banen te gaan zwemmen om te beginnen en eventueel later lessen aqua power oid te gaan doen. Maar hoe begin ik? Afgezien van de zwemdiploma’s heb ik geen ervaring. Zijn er dan lessen die je kunt nemen of kun je gewoon zelf starten? Maar wat doe je als je zelf begint? Waar streef je naar zo’n eerste training (en daarna)? Ik heb gewoon een fit lichaam, maar niet echt conditie nog. Dat zou ik ook graag opbouwen. Wat is vaak de gemiddelde leeftijd bij het zwemmen? Ik ben als 19 jarige nogal bang straks tussen allemaal 65+ te zwemmen en dan voel ik me bekeken.
Waar moet je verder allemaal op letten als je begint?
Het is voor mij echt allemaal nieuw.

x_Jeanine_x

Berichten: 9104
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:07

Hoi, je zou bij zwembaden in de buurt kunnen informeren naar volwassen zwemmen, of een soort fit groep.

Wat ik merk bij ons in het zwembad is dat er dames eerst meedoen met aquagym en daarna nog banen zwemmen.

Ik zag zelf geen uitdaging meer in het banen zwemmen en ben anderhalf jaar geleden aangesloten bij de waterpolo vereniging, wat echt super leuk, zwaar en pittig is. Maar wel onwijs gezellig en diverse leeftijden van 14 tot 50 jaar :)

Manou

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:12

Leeftijdsgroep hangt nogal eens af van het moment van de dag, is mijn ervaring. Ik heb een tijd op mijn vrije dag in de middag gezwommen, daar waren vooral bejaarden. Nu zwem ik 's avonds en zijn het volwassenen van alle leeftijden.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:52

Je zou ook eens kunnen kijken naar de zwemcursussen en trainingsprogramma’s van de KNZB, www.mijnzwemcoach.nl.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:35

x_Jeanine_x schreef:
Hoi, je zou bij zwembaden in de buurt kunnen informeren naar volwassen zwemmen, of een soort fit groep.

Wat ik merk bij ons in het zwembad is dat er dames eerst meedoen met aquagym en daarna nog banen zwemmen.

Ik zag zelf geen uitdaging meer in het banen zwemmen en ben anderhalf jaar geleden aangesloten bij de waterpolo vereniging, wat echt super leuk, zwaar en pittig is. Maar wel onwijs gezellig en diverse leeftijden van 14 tot 50 jaar :)


Waterpolo lijkt me ook wel echt heel leuk, maar ik wil niet ergens aan ‘vastzitten’. Als het dan niet lukt om te gaan dat ik me niet verplicht voel.


Manou schreef:
Leeftijdsgroep hangt nogal eens af van het moment van de dag, is mijn ervaring. Ik heb een tijd op mijn vrije dag in de middag gezwommen, daar waren vooral bejaarden. Nu zwem ik 's avonds en zijn het volwassenen van alle leeftijden.


Hmm ik zou juist overdag willen vanwege de prijs haha. Misschien is dat ook een kwestie van overheen zetten?


porcelain schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de zwemcursussen en trainingsprogramma’s van de KNZB, http://www.mijnzwemcoach.nl.


Dat zelftrainingsprogramma klinkt wel interessant! Dat is ook echt voor de beginner?

Waar moet je echt op letten als je begint? Wat is belangrijk om te weten?

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:47

Ik ben zelf ooit gewoon begonnen. De eerste paar keer zwom ik nog geen 24 baantjes in 30 min. Dat werden er na verloop van tijd 30 en nu 40. Ik wissel schoolslag en rugslag wat af. Heb ooit alleen wat les /hulp gehad om de schoolslag netjes te leren doen. Letten op ademhaling, niet je hoofd boven water willen houden enz.