Ziek na sauna bezoek?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6953
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:03

Ik vind 5 saunas (waaronder twee infrarood) niet veel in 3 uur

ASF
Berichten: 60
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:05

Petrichor schreef:
ASF schreef:
Vijf rondjes in 3 uur?? Dan heb je toch nauwelijks tijd genomen om je lijf ervan bij te laten komen? Je zit dan al een uur in de cabines (5 x 12 minuten). Ik vind het niet raar dat je lijf daartegen in protest komt eigenlijk.

Vind je dat veel? :+ Dat is een uur sauna tegen 2 uur rust, vind dat zelfs nog rustig aan doen.


Wij gaan meestal van 11 tot 19 naar de sauna en ik denk dat ik dan misschien tot 4 rondes kom.
Douchen, minstens 10 minuten voetenbad, 15 minuten in een cabine (wel liefst die van 90 graden en ook een keer een ronde met professionele opgieting). Daarna douchen, dompelbad (ben ik ook zo 10 minuten zoet mee) en dan ruim de tijd nemen om te rusten en wat drinken en/of eten. Rusten kan dan in een bubbelbad zijn, of op een bedje met een boek of in het restaurant.
Ik houd minstens een uur rust voor ik weer begin met douchen en voetenbad. Dacht dat dat ook aanbevolen werd.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:13

Gebruik je medicatie?
Bepaalde medicatie voor psychische klachten kan er voor zorgen dat je warmte niet meer zoals je gewend bent, kunt afvoeren. Dit kan ook pas na jaren gebruik ontstaan.

Antidepressiva, antipsychotica, medicatie voor ADHD kunnen dit veroorzaken.

Maar wel met nadruk op kan, niet iedereen zal daar last van krijgen.

Petrichor

Berichten: 10559
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 14:42

Pumpkinbroes schreef:
Gebruik je medicatie?
Bepaalde medicatie voor psychische klachten kan er voor zorgen dat je warmte niet meer zoals je gewend bent, kunt afvoeren. Dit kan ook pas na jaren gebruik ontstaan.

Antidepressiva, antipsychotica, medicatie voor ADHD kunnen dit veroorzaken.

Maar wel met nadruk op kan, niet iedereen zal daar last van krijgen.

Nu zet je me even aan het denken, ik slik sinds een halfjaar duivelsklauw voor mijn reuma. Maar voor de rest geen medicatie.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:48

Petrichor schreef:
Pumpkinbroes schreef:
Gebruik je medicatie?
Bepaalde medicatie voor psychische klachten kan er voor zorgen dat je warmte niet meer zoals je gewend bent, kunt afvoeren. Dit kan ook pas na jaren gebruik ontstaan.

Antidepressiva, antipsychotica, medicatie voor ADHD kunnen dit veroorzaken.

Maar wel met nadruk op kan, niet iedereen zal daar last van krijgen.

Nu zet je me even aan het denken, ik slik sinds een halfjaar duivelsklauw voor mijn reuma. Maar voor de rest geen medicatie.


Duivelsklauw kan ook rare bijwerkingen hebben. :j

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:22

Kuggur schreef:
irryproppy schreef:
Je lichaam is aan het ontgiften, dat word dus door de sauna versneld.
Alleen luister je niet goed naar je lichaam, vandaar het steeds na een saunabezoek terug komt.
Al die gifstoffen die je lichaam op geslagen heeft, komen er nu uit.
Neem geen pijnstillers oid. Drink voldoende en neem warm water met schijfjes verse gember en citroen.

Welnee. Een onuitroeibare mythe uit het alternatieve circuit; dat je je lichaam kan "ontgiften" door middel van allerlei dieten, kuren(waaronder sauna) supplementen, klisma's, ec etc. Onzin.



Voor jou een mythe, maar het is wel hoe het lichaam werkt, en heeft niks met het alternatieve te maken.
Verdiep je maar eens in het lichaam hoe het werkt.
Maar goed de toon is weer duidelijk gezet hier, zou zeggen doe waar je je goed bij voelt.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:35

Je drinkt 3 a 4 flessen water weg van 1l alleen al in de sauna? en dan nog extra thuis neem ik aan?
watervergiftiging begint met hoofdpijn, rillingen, etc... en kan dodelijk zijn!! google het maar eens.
je krijgt "Hyponatremie", je bloed verdund en er zijn niet genoeg zouten aanwezig. Erg gevaarlijk!

Max voor een volwassene zit rond de 3l/dag en dat is dan nog afhankelijk van je gewicht .. teveel water drinken is zeker NIET gezond.
Het kan dus zeker een combi zijn van teveel drinken en dan "heatstroke" of idd watervergiftiging, welke dezelfde symptomen geeft als een hitteslag.
Ook genoeg tijd laten tussen drinken is noodzakelijk zodat je nieren alles kunnen verwerken!
3 a 4L in enkele uren is dus echt veels teveel!

Probeer om op je nuchtere maag een beetje himalayazout te nemen en daarna pas te drinken.
Dan nemen je cellen het water beter op en plas je niet alles gelijk uit. Dit mag dagelijks of tot je merkt dat je minder veel alles gelijk uitplast.

Ik heb me laatst laten doormeten, dronk ook héél veel (min. 3l/dag), en toch was ik uitgedroogd!!??Omdat je cellen niet perse al het water opnemen wat je wegdrinkt. zeker niet als je al tekorten hebt aan bvb zouten/electrolyten/....

Ik ben overigens ook fervent saunaganger :D

Volgende x sauna, niet overdreven veel drinken. Eventueel electrolyten bij nemen.
En sochtends bij wakker worden wat himalayazout nemen op nuchtere maag :j

Volg je toevallig keto?
Bij een ketodieet kan je ook wel wat slap voelen/ koude rillingen krijgen / ... beetje de symptomen die jij hebt, ze noemen het ketogriep.
Dit kan komen omdat de sauna toch iets teveel energie heeft genomen dan dat je lichaam kon vrijgeven op dat moment en daar kan je behoorlijk beroerd van zijn.
Je onzegt je lichaam namelijk van zowat alle "brandstoffen", en sauna, ondanks ontspannend, kost best veel energie. Neem dus meer tijd om te koelen/rusten/.. tussenin en ga zeker vanonder zitten bvb.
Als je weer koolhydraten/zetmelen gaat opbouwen, kan je wrs weer beter tegen de sauna.
Ik had nl hetzelfde toen ik volledig in het keto dieet zat. Toen kon ik sauna ook véél minder goed verdragen en was ik soms hondsberoerd.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 17-11-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:39

BillyJ schreef:
Je drinkt 3 a 4 flessen water weg van 1l alleen al in de sauna? en dan nog extra thuis neem ik aan?
watervergiftiging begint met hoofdpijn, rillingen, etc... en kan dodelijk zijn!! google het maar eens.
je krijgt "Hyponatremie", je bloed verdund en er zijn niet genoeg zouten aanwezig. Erg gevaarlijk!

Max voor een volwassene zit rond de 3l/dag en dat is dan nog afhankelijk van je gewicht .. teveel water drinken is zeker NIET gezond.


Kan je dat onderbouwen? Ik heb vanwege een nierafwijking en chronische blaasontsteking in verschillende ziekenhuizen gelopen en heb een aantal keer een drink- en plasdagboek bij moeten houden. Ik drink minstens 3,5 liter op een dag, soms richting de 4 liter. Er heeft nog nooit één uroloog of andere arts aangegeven dat dit niet goed is. Helemaal in een sauna lijkt 3 liter water drinken me niet heel gek, waar je ook nog eens veel vocht verliest.

edit: ik lees dat rond de 10 liter water per dag gevaarlijk kan zijn. Denk dat TS daar niet aan komt.
Laatst bijgewerkt door Mloes op 17-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:40

Als je je nu weer goed voelt dan vind ik het wel waarschijnlijk dat je iets te 'gezond' bezig bent geweest, hoe irritant dat ook is :+
Dus teveel water, te weinig zout en suiker.
Ik zie hier al verschillende tips voorbij komen over wat je aan je water kan toevoegen, dat zou ik zeker proberen de volgende keer :j

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:42

Mloes schreef:
BillyJ schreef:
Je drinkt 3 a 4 flessen water weg van 1l alleen al in de sauna? en dan nog extra thuis neem ik aan?
watervergiftiging begint met hoofdpijn, rillingen, etc... en kan dodelijk zijn!! google het maar eens.
je krijgt "Hyponatremie", je bloed verdund en er zijn niet genoeg zouten aanwezig. Erg gevaarlijk!

Max voor een volwassene zit rond de 3l/dag en dat is dan nog afhankelijk van je gewicht .. teveel water drinken is zeker NIET gezond.


Kan je dat onderbouwen? Ik heb vanwege een nierafwijking en chronische blaasontsteking in verschillende ziekenhuizen gelopen en heb een aantal keer een drink- en plasdagboek bij moeten houden. Ik drink minstens 3,5 liter op een dag, soms richting de 4 liter. Er heeft nog nooit één uroloog of andere arts aangegeven dat dit niet goed is. Helemaal in een sauna lijkt 3 liter water drinken me niet heel gek, waar je ook nog eens veel vocht verliest.


je moet alleen water bijvullen wat je verliest tijdens bvb zweten. Je verliest echter géén 3liter zweet in een sauna ...
Je kan en mag 3 a 4 liter water per dag drinken, als je dit enigzins gespreid doet, zoals jij, zoals ik...
Als je echter zoveel Liters wegkiept in enkele uren saunagang en daarbovenop ook thuis wrs nog drinkt, drink je veel te veel voor je lichaam.
Je spoelt alle zouten uit, je nieren kunnen niet volgen (kunnen max rond de 1l/uur verwerken) en als gevolg kan je dus je lichaan "vergiftigen". Deze staat geeft dezelfde symptomen als de TS beschrijft.
Topsporters bvb of marathonlopers hebben hier vaker last van.

Beste is, om gewoon te drinken als normaal en eventueel voor je in de sauna gaat 500ml water te drinken en na de sauna ook weer 500ml.

zoals ik al zei, google maar eens op watervergiftiging of hyponatriëmie.
Combi van teveel water en te weining electrolyten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:58

heb er even snel doorheen gescrollt, maar ik herken dit, en bij mij komt het door mijn lage bloeddruk.

Daardoor kan ik echt ziek worden van warmte, want dan gaat hij te snel nog lager (geloof omdat je bloedvaten verwijden ofzo. Geen idee, ben niet zo medisch onderlegd).

Dan word ik supersuf, misselijk, duizelig, het gevoel alsof ik flauw ga vallen en het gevoel dat ik mijn temperatuur niet kan reguleren heb ik soms. Het is ook een voorstadium van flauwvallen soms, maar kan wel uren duren en ik val niet altijd flauw. Wel beduidend vaker :+ . Schadelijk schijnt het niet te zijn, vervelend wel. Voor mij geen sauna meer dus :)) .

Ik heb dit ook als het buiten boven de 27 graden is. Dan is het binnen zitten met de airco aan, anders ga ik me ziek voelen.

Bij mij is ie chronisch laag, maar hij kan ook laag geweest bij TS omdat je bv. te weinig koolhydraten had, of de periode ervoor te weinig gedronken, teveel koffie etc. etc. Dan is die warmte een dubbele klap en kun je ook dit soort klachten krijgen.

BillyJ schreef:
Mloes schreef:


Kan je dat onderbouwen? Ik heb vanwege een nierafwijking en chronische blaasontsteking in verschillende ziekenhuizen gelopen en heb een aantal keer een drink- en plasdagboek bij moeten houden. Ik drink minstens 3,5 liter op een dag, soms richting de 4 liter. Er heeft nog nooit één uroloog of andere arts aangegeven dat dit niet goed is. Helemaal in een sauna lijkt 3 liter water drinken me niet heel gek, waar je ook nog eens veel vocht verliest.


je moet alleen water bijvullen wat je verliest tijdens bvb zweten. Je verliest echter géén 3liter zweet in een sauna ...
Je kan en mag 3 a 4 liter water per dag drinken, als je dit enigzins gespreid doet, zoals jij, zoals ik...
Als je echter zoveel Liters wegkiept in enkele uren saunagang en daarbovenop ook thuis wrs nog drinkt, drink je veel te veel voor je lichaam.
Je spoelt alle zouten uit, je nieren kunnen niet volgen (kunnen max rond de 1l/uur verwerken) en als gevolg kan je dus je lichaan "vergiftigen". Deze staat geeft dezelfde symptomen als de TS beschrijft.
Topsporters bvb of marathonlopers hebben hier vaker last van.

Beste is, om gewoon te drinken als normaal en eventueel voor je in de sauna gaat 500ml water te drinken en na de sauna ook weer 500ml.

zoals ik al zei, google maar eens op watervergiftiging of hyponatriëmie.
Combi van teveel water en te weining electrolyten.

Hmm. Maar dit is dan makkelijk op te vangen met ORS toch? Of aquarius? Da's dan mss wel beter voor de TS (is ookal een keer genoemd).

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:24

irryproppy schreef:
[
Voor jou een mythe, maar het is wel hoe het lichaam werkt, en heeft niks met het alternatieve te maken.
Verdiep je maar eens in het lichaam hoe het werkt.
Maar goed de toon is weer duidelijk gezet hier, zou zeggen doe waar je je goed bij voelt.

Ik werk in de gezondheidszorg... _O-

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Ziek na sauna bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:57

5 saunarondjes in slechts 3 uur is veel te veel.

Google eens op saunarond, in 3 uur zou je er ongeveer twee verwachten.
Met zo vaak en rigoureus opwarmen/ afkoelen lijkt het erop dat je je eigen lijf echt teveel vraagt.

Petrichor

Berichten: 10559
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 21:10

BillyJ schreef:
Je drinkt 3 a 4 flessen water weg van 1l alleen al in de sauna? en dan nog extra thuis neem ik aan?
watervergiftiging begint met hoofdpijn, rillingen, etc... en kan dodelijk zijn!! google het maar eens.
je krijgt "Hyponatremie", je bloed verdund en er zijn niet genoeg zouten aanwezig. Erg gevaarlijk!

Max voor een volwassene zit rond de 3l/dag en dat is dan nog afhankelijk van je gewicht .. teveel water drinken is zeker NIET gezond.
Het kan dus zeker een combi zijn van teveel drinken en dan "heatstroke" of idd watervergiftiging, welke dezelfde symptomen geeft als een hitteslag.
Ook genoeg tijd laten tussen drinken is noodzakelijk zodat je nieren alles kunnen verwerken!
3 a 4L in enkele uren is dus echt veels teveel!

Probeer om op je nuchtere maag een beetje himalayazout te nemen en daarna pas te drinken.
Dan nemen je cellen het water beter op en plas je niet alles gelijk uit. Dit mag dagelijks of tot je merkt dat je minder veel alles gelijk uitplast.

Ik heb me laatst laten doormeten, dronk ook héél veel (min. 3l/dag), en toch was ik uitgedroogd!!??Omdat je cellen niet perse al het water opnemen wat je wegdrinkt. zeker niet als je al tekorten hebt aan bvb zouten/electrolyten/....

Ik ben overigens ook fervent saunaganger :D

Volgende x sauna, niet overdreven veel drinken. Eventueel electrolyten bij nemen.
En sochtends bij wakker worden wat himalayazout nemen op nuchtere maag :j

Volg je toevallig keto?
Bij een ketodieet kan je ook wel wat slap voelen/ koude rillingen krijgen / ... beetje de symptomen die jij hebt, ze noemen het ketogriep.
Dit kan komen omdat de sauna toch iets teveel energie heeft genomen dan dat je lichaam kon vrijgeven op dat moment en daar kan je behoorlijk beroerd van zijn.
Je onzegt je lichaam namelijk van zowat alle "brandstoffen", en sauna, ondanks ontspannend, kost best veel energie. Neem dus meer tijd om te koelen/rusten/.. tussenin en ga zeker vanonder zitten bvb.
Als je weer koolhydraten/zetmelen gaat opbouwen, kan je wrs weer beter tegen de sauna.
Ik had nl hetzelfde toen ik volledig in het keto dieet zat. Toen kon ik sauna ook véél minder goed verdragen en was ik soms hondsberoerd.


Waar staat dat?? Ik drink namelijk echt niet zo veel, denk dat ik mijn water flesje 3 keer heb gevuld en dat waren geen liter flessen. :')

Nee ik volg geen keto dat is namelijk <50 gram, ik zit zo rond de 50/100gram.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:01

Ow haha dan heb ik fout gelezen :D :+ nuja in ieder geval. Omdat die symptomen ook zo beginnen... en omdat ik dus dacht gelezen te hebben dat je 3 tot 4x een liter fles had leeg gedronken.

Aquarius idd kan helpen en het kan zeker door je dieet komen nu.
Hoe lang doe je dit dieet en viel de andere keer dat je ziek werd hier ook onder?
50 tot 100gr KH zijn nog altijd niet héél hoog, dus kan best dat je een bloedsuikerdipje had.
Bij KHarm (tijdje echt keto gedaan ook) ben ik ook soms wat "slapper" en soms beroerd na idd sporten/sauna/..

Heb je die 2x wat anders gedaan dan gewoonlijk?

Mss toch minder gekoeld? Of meer sauna's? Of hogere temperatuur sauna?

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Ziek na sauna bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:26

Allereerst supervervelnd voor je dat het nu 2x gebeurd is...
Ik ga (als vervent saunaganger) mee dat 5 rondes teveel is in 3 uur. Je geeft je lijf te kort de tijd om te herstellen.
Zoals meerdere hierboven al hebben geschreven doe ik ook een uur over 1 rondje.
En idd je lijf reageerd niet iedere keer hetzelfde op een saunabezoek.
Misschien volgende keer echt proberen wat minder te doen en dan kijken hoe je lijf reageert.
Bouw je je saunagang wel goed op? Met idd lang genoeg voetenbad?

Petrichor

Berichten: 10559
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 11:18

BillyJ schreef:
Ow haha dan heb ik fout gelezen :D :+ nuja in ieder geval. Omdat die symptomen ook zo beginnen... en omdat ik dus dacht gelezen te hebben dat je 3 tot 4x een liter fles had leeg gedronken.

Aquarius idd kan helpen en het kan zeker door je dieet komen nu.
Hoe lang doe je dit dieet en viel de andere keer dat je ziek werd hier ook onder?
50 tot 100gr KH zijn nog altijd niet héél hoog, dus kan best dat je een bloedsuikerdipje had.
Bij KHarm (tijdje echt keto gedaan ook) ben ik ook soms wat "slapper" en soms beroerd na idd sporten/sauna/..

Heb je die 2x wat anders gedaan dan gewoonlijk?

Mss toch minder gekoeld? Of meer sauna's? Of hogere temperatuur sauna?

In principe voor zover ik weet heb ik niks anders gedaan dan de andere keren, deze keer iets meer water gedronken omdat het de keer daar voor ook fout ging. De keer hier voor was ik nog niet op dieet en dus ook ziek, dus ik denk niet dat het aan het dieet heeft gelegen.

Petrichor

Berichten: 10559
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 11:20

Marisje76 schreef:
Allereerst supervervelnd voor je dat het nu 2x gebeurd is...
Ik ga (als vervent saunaganger) mee dat 5 rondes teveel is in 3 uur. Je geeft je lijf te kort de tijd om te herstellen.
Zoals meerdere hierboven al hebben geschreven doe ik ook een uur over 1 rondje.
En idd je lijf reageerd niet iedere keer hetzelfde op een saunabezoek.
Misschien volgende keer echt proberen wat minder te doen en dan kijken hoe je lijf reageert.
Bouw je je saunagang wel goed op? Met idd lang genoeg voetenbad?


Ik vind juist 5 rondes nog wat aan de magere kant, soms doe ik meer en heb ik nergens last van. :+ Deze keer ging het heel mooi in de sauna, heb elke keer in het midden gelegen omdat vriendin die mee was graag boven aan ligt.

Uiteraard eerst een voetenbad en beginnen met een 45 graden sauna.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Ziek na sauna bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:29

Je geeft je lichaam geen tijd om echt goed af te koelen. Dompelbad is ff koud, maar lang niet genoeg om je interne thermostaat weer te laten afkoelen.

Dat je er andere keren geen last van had betekent niet dat het goed is voor je.

Kies eerder voor 2 of 3x max 20 min sauna, waarna je ook echt rest van de tijd neemt voor rust en afkoelen ipv al dat gewissel.

Je zou ook een saunacomplex kunnen kiezen voor hele dag gaan ipv je 5 rondes in 3 uur proppen. Heb je alle tijd voor je rondes om rustig weer af te koelen tussendoor en ontspannen.

Of blijf lekker zo doorgaan en verbaasd zijn dat je beroerd thuis komt :+

Petrichor

Berichten: 10559
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 18:19

Vandaag ben ik weer naar de sauna geweest en nu weer 'ziek' het is hiervoor een hele lange tijd goed gegaan. Maar nu ben ik thuis na een dagje sauna en in de auto voelde ik het al: haarpijn (begon al tijdens het rusten in de sauna) keelpijn en oorpijn.

Heel bizar weer. :+

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:01

Ik zou dan echt niet meer gaan, lijkt me echt niet fijn.

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:04

Petrichor schreef:
Vandaag ben ik weer naar de sauna geweest en nu weer 'ziek' het is hiervoor een hele lange tijd goed gegaan. Maar nu ben ik thuis na een dagje sauna en in de auto voelde ik het al: haarpijn (begon al tijdens het rusten in de sauna) keelpijn en oorpijn.

Heel bizar weer. :+


Hoelang ben je geweest en hoeveel sauna rondes (opwarmen, afkoelen, rusten) heb je gedaan?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ziek na sauna bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:09

Je geeft aan dat je wel voldoende water drinkt. Dat is mooi. Heb je ook wel eens gedacht aan water met toevoegingen? Je zweet namelijk behoorlijk in een sauna. Je lichaam heeft dan ook suikers en zout nodig. Misschien is het verstandig om elektrolyten toe te voegen aan jouw water.

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:25

Winged schreef:
Je geeft aan dat je wel voldoende water drinkt. Dat is mooi. Heb je ook wel eens gedacht aan water met toevoegingen? Je zweet namelijk behoorlijk in een sauna. Je lichaam heeft dan ook suikers en zout nodig. Misschien is het verstandig om elektrolyten toe te voegen aan jouw water.


Nemen wij idd altijd mee. 1,5 liter elektrolyten en de rest wel normaal water bijvullen bij de kraantjes. Gedurende dag de elektrolyten drinken. Helpt goed.

MarliesV

Berichten: 15245
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ziek na sauna bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:41

Wat heb je gegeten/gedronken en hoe intensief heb je qua rondes gedaan. Uit de beperkte info kan ik niet halen of je iets anders hebt gedaan dan de vorige keer, om het dit keer te voorkomen.

Het klinkt als onbalans in je vocht huishouding.