[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:20

Earth schreef:
Mid NL niet, maar als je op krullenkapper zoekt, dan vind je die vaak wel.

Jij laat t bij de kapper in Almelo doen?

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:28

Ik ben net bij een nieuwe kapper geweest. Ik ging altijd bij het haargeheim in Apeldoorn maar moest de vorige keer voor een airtouch bayalage zonder toner 200 betalen dat is me echt te gek.

Nu voor alleen bovenlaag airtouch, toner en knippen 95! Dat is teminste betaalbaar en het is goed gezet :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:30

Dat klinkt als een redelijk bedrag +:)+.

Ik heb in Dongen dé krullenknipper gevonden. Ik denk dat ik ergens volgend jaar daar eens een afspraak maak :).

Afbeelding
En ik ben mega happy met m'n Airwrap <3.

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:37

Mooi resultaat met de airwrap!

Ik heb een vraagje, hopelijk kan iemand met mij meedenken wbt shampoo :)
Na een jaar gedoe met hoofdhuid (eerst schilfers en later steeds meer jeuk) wat begon na het laten verven bij een goede kapper, ben ik nu bij de huisarts geweest en heb ik ketoconazol shampoo gehad. De kuur is 4 weken en ik hoop daarna van de jeuk en schilfers af te zijn.
Ik was geverfd bij de kapper, olaplex was er gebruikt en ik ben gewisseld van shampoo na het verven (gebruikte altijd en Nivea shampoo). Ik ging L'anza gebruiken op aanraden van kapper.
Sinds het verven merkt ik dat ik super veel schilfers had, met name na het wassen. Toen nog geen jeuk, dat kwam later pas. Denk dus dat ik een reactie heb gehad op de olaplex, verf of dus die shampoo.
Ik ben er wel mee blijven wassen want ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan.
(ik ben overigens door de jaren heen vaker geverfd toen ik nog in mijn oude woonplaats woonde, nooit zoveel geblondeerd als nu maar toen heb ik nooit een reactie op de verf gehad).

Enige tijd later heb ik een kuur dermasence selensiv gedaan (jeuk ging daarmee weg, schilfers werden iets minder), daarna overgegaan op Dr organic aloe vera shampoo.
Dat was eerst prima, later wel weer toename jeuk. Ongeveer 2 maanden geleden ben ik geswitcht naar Chromalya, dat zou helemaal vrij zijn van troep en parfum.
Mijn haar wordt er echter niet blij van, het klit gigantisch na het wassen. Voelt ook 'droog' als ik het uitspoel onder de douche. Uitgekamd is er echter niks mis mee, niet vet oid.
De jeuk veranderde niet zo zeer en was toch wel zodanig dat ik dus naar de huisarts ben gegaan. Achterop mijn hoofd waren ook wat plekjes/bultjes zichtbaar.

Ik ben nu dus bezig met de kuur van de huisarts, moet dan eerst eigen shampoo (chromalya dus) doen en dan ketocanozol.
Nu wil ik als de 4 weken om zijn graag switchen van shampoo, maar ja naar welke ga je dan :=
Ik vond L'anza super fijn voor mijn haar maar ben bang dat ik dan weer een reactie krijg op mijn hoofdhuid...
Dus ik neig naar Nivea wat ik altijd al gebruikte en altijd goed ging, maar niet bijzonder veel deed voor mn haar behalve een glansje geven.

Dus, hebben mensen hier tips met shampoos/conditioners die 'zacht' zijn voor de hoofdhuid en fijn voor je haar? :D
Mijn haar is vrij dik met wat slag erin, verf is er zo goed als uitgegroeid inmiddels dus hoeft geen speciale shampoo te zijn.

Farjen

Berichten: 8045
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:09

Herkenbaar, maar ik vrees niet dat je een wondermiddel zomaar opeens gaat vinden.. Wat voor de ene persoon werkt, geeft reactie bij de andere. Dus ik denk dat het echt uitproberen is..
Ik lees zoveel positieve reacties over Yari, terwijl bij mezelf heb ik dan ook grote schilfers en pijnlijke, jeukerige hoofdhuid. Nu heb ik shea moisture maar ook niet elke variant is ok voor mij.
Wellicht ben je allergisch voor bepaalde parfums of bestanddelen?
Ik zou in jouw geval iets neutraal kiezen zoals Eucerin ofzo :) Zodat het eerst allemaal goed kan herstellen

_Lois_

Berichten: 3302
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:53

Farjen schreef:
Herkenbaar, maar ik vrees niet dat je een wondermiddel zomaar opeens gaat vinden.. Wat voor de ene persoon werkt, geeft reactie bij de andere. Dus ik denk dat het echt uitproberen is..
Ik lees zoveel positieve reacties over Yari, terwijl bij mezelf heb ik dan ook grote schilfers en pijnlijke, jeukerige hoofdhuid. Nu heb ik shea moisture maar ook niet elke variant is ok voor mij.
Wellicht ben je allergisch voor bepaalde parfums of bestanddelen?
Ik zou in jouw geval iets neutraal kiezen zoals Eucerin ofzo :) Zodat het eerst allemaal goed kan herstellen


Ja dat is dus de vraag, ik heb nooit eerder een reactie gehad. In het verleden ook wel MorrocanOil shampoo gehad en ook wel een wat anders, zowel goedkope als duurdere merken dus wat het nu ineens is geweest geen idee.
Ik heb geen bekende allergieën verder.
Ja zoiets neutraals zoek ik inderdaad, ik zal eens kijken naar Eucerin!

_Karlijn
Berichten: 6518
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:28

Heeft hier iemand weleens de Butterfly Cut van Brad Mondo zélf gedaan? Ik kon niks vinden met de zoekfunctie.
https://youtu.be/9wgLacjgiv8

Ik heb het eergisteren zelf gedaan en vind het best goed gelukt :D maar een foto delen vind ik een beetje spannend :=

Captain

Berichten: 21456
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:29

Ik heb een vraag voor de mensen die naar een krullenkapper gaan: ik heb voor halverwege december een afspraak gemaakt voor het eerst. Maar knippen ze zo een eerste keer veel haar af of valt dat mee? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:04

Captain schreef:
Ik heb een vraag voor de mensen die naar een krullenkapper gaan: ik heb voor halverwege december een afspraak gemaakt voor het eerst. Maar knippen ze zo een eerste keer veel haar af of valt dat mee? :')

Oooeeh waar? Spannend :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:04

_Karlijn schreef:
Heeft hier iemand weleens de Butterfly Cut van Brad Mondo zélf gedaan? Ik kon niks vinden met de zoekfunctie.
https://youtu.be/9wgLacjgiv8

Ik heb het eergisteren zelf gedaan en vind het best goed gelukt :D maar een foto delen vind ik een beetje spannend :=

Ik vind dat te spannend :=.

_Karlijn
Berichten: 6518
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:16

_San87_ schreef:
_Karlijn schreef:
Heeft hier iemand weleens de Butterfly Cut van Brad Mondo zélf gedaan? Ik kon niks vinden met de zoekfunctie.
https://youtu.be/9wgLacjgiv8

Ik heb het eergisteren zelf gedaan en vind het best goed gelukt :D maar een foto delen vind ik een beetje spannend :=

Ik vind dat te spannend :=.

Ik heb gelukkig veel krullen dus wat scheef of happen eruit zie je niet :D en je kunt er zo veel afhalen als je zelf wil.

Earth

Berichten: 8014
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:47

Captain schreef:
Ik heb een vraag voor de mensen die naar een krullenkapper gaan: ik heb voor halverwege december een afspraak gemaakt voor het eerst. Maar knippen ze zo een eerste keer veel haar af of valt dat mee? :')


Ik vind het wel meevallen. Ze pakken een pluk haar, draaien die in een dan gaan ze met de schaar er langs van halverwege naar beneden zonder het helemaal door te knippen. Het wordt dus wel iets uitgedund, maar er gaat geen hele bos haar vanaf ofzo. Qua lengte hoeft dat sowieso niet.

Farjen

Berichten: 8045
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:31

_Lois_ schreef:
Ja dat is dus de vraag, ik heb nooit eerder een reactie gehad. In het verleden ook wel MorrocanOil shampoo gehad en ook wel een wat anders, zowel goedkope als duurdere merken dus wat het nu ineens is geweest geen idee.
Ik heb geen bekende allergieën verder.
Ja zoiets neutraals zoek ik inderdaad, ik zal eens kijken naar Eucerin!


Ik reageer wel op bepaalde parfums maar verder ook geen echte allergieën gekend.
Maar paar weken geleden een nieuwe dagcreme gebruikt, heel mijn gezicht rood en gezwollen, echt huiduitslag met wonden :+ Het trok zelfs tot mijn borst en hoofdhuid (waar ik dus geen dagcreme smeer :P ), mijn haar kammen deed zelfs pijn omdat mijn huid daar zo rood zag.
Maar het is super vervelend, allerlei dingen kopen/uitproberen en uiteindelijk kan je ze weggooien..


Ik ga binnen 3 weken ook terug naar de krullenkapper *\o/* Ik ben bij 2 verschillende geweest, bij de ene hebben ze mijn haar nat geknipt, de andere knipt enkel droog. Maar bij beiden kan ik niet zeggen dat er veel afging. Maar ik kom altijd thuis van de kapper met het idee dat mijn staart maar de helft zo dik meer is :')

Kinke

Berichten: 20612
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:40

Captain schreef:
Ik heb een vraag voor de mensen die naar een krullenkapper gaan: ik heb voor halverwege december een afspraak gemaakt voor het eerst. Maar knippen ze zo een eerste keer veel haar af of valt dat mee? :')


Ligt er aan wat je zelf wilt natuurlijk. Ik ben inmiddels bij 4 verschillende krullenkappers geweest en op verschillende manieren geknipt. Lengte houden is prima mogelijk.
voor CG (Curly girl methode) 2021
Afbeelding

en nu

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:47

Wat een prachtige bos zeg!

Kinke

Berichten: 20612
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:26

dank je Jester. Mega dikke bos, dus niet gemakkelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 06:47

Jeetje, wat een verschil ook :oo. Prachtig.

Earth

Berichten: 8014
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:45

_San87_ schreef:
Jeetje, wat een verschil ook :oo. Prachtig.


Zo kan het bij jou ook worden :))

Ik ben nog steeds bij met mn kleur. Heb mn haar nog niet hoeven wassen dus dat scheelt weer :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:12

Earth schreef:
_San87_ schreef:
Jeetje, wat een verschil ook :oo. Prachtig.


Zo kan het bij jou ook worden :))

Ik ben nog steeds bij met mn kleur. Heb mn haar nog niet hoeven wassen dus dat scheelt weer :P

Ja houd op schei uit, ik ga maar eens een afspraak maken. Mijn nichtje gaat naar een kapper in Ede, misschien die maar eens proberen.

Captain

Berichten: 21456
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:43

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Ik heb een vraag voor de mensen die naar een krullenkapper gaan: ik heb voor halverwege december een afspraak gemaakt voor het eerst. Maar knippen ze zo een eerste keer veel haar af of valt dat mee? :')

Oooeeh waar? Spannend :D.


In velp! Curlscontrol! Kreeg ik doorgestuurd van Lau.

Ben heel benieuwd, vind het 'uitdunnen' ergens een beetje naar want ben na de verhaarperiode dit jaar echt veel kwijtgeraakt. Aan de andere kant zit er nog zát op m'n hoofd! :')

Earth

Berichten: 8014
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:49

Met jouw haar hoef je daar echt geen zorgen om te maken hoor. Volgens mij heb jij idd een hele volle bos. Ik verlies ook heel veel maar ik houd ook genoeg over. Ik heb vooral heel veel haar :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:23

Captain schreef:
_San87_ schreef:

Oooeeh waar? Spannend :D.


In velp! Curlscontrol! Kreeg ik doorgestuurd van Lau.

Ben heel benieuwd, vind het 'uitdunnen' ergens een beetje naar want ben na de verhaarperiode dit jaar echt veel kwijtgeraakt. Aan de andere kant zit er nog zát op m'n hoofd! :')

Ik ben benieuwd hoe je het vindt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:31

Kruidvat heeft Yari en Yari green curls in de aanbieding. 2 voor 10 euro.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42049
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:39

Earth, hoe is het met je roze haar <3 ?

Earth

Berichten: 8014
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:35

Je krijgt de groeten. :')

Nee gaat goed, het ene moment lijkt het alsof de kleur er bijna uit is, maar als ik deze foto maak dan zie je dat het er nog zeker goed in zit. Mijn haar is hier alleen gewassen en verder niks mee gedaan, dus je ziet hoeveel krul erin zit. :P Ik ben sinds dinsdag ziek geweest en ik heb het dus niet echt gestyled of iets :P Ik ga het nog 1 keer wassen, nu 2 keer gedaan en daarna ga ik het weer kleuren met de spoeling die ik heb meegekregen.

Afbeelding