Je liefdesleven veranderd je 'relatie-persoonlijkheid'?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:39

Mijn ex heeft mij een jaar lang bedonderd. Waar ik pas achterkwam toen hij een auto ongeluk had en dat meisje er naast zat en dus was omgekomen Ben toen veranderd...harder geworden.
Heb nu al bijna een jaar een lieve vriend waar ik niet meer zonder kan. Ik blijf zeker mijn hele leven bij hem

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:57

Elke relatie veranderd je wel, of het nu met je collega is of met je vriend. Hte heeft effect, hoeveel dat is natuurlijk af te vragen. Ook denk ik dat als je jonger bent je nog meer gevormd moet worden en dat op latere leeftijd sommige relaties steeds minder invloed gaan krijgen op wie je bent.

Ik geloof ook in de ware, meerdere wares of het gewoon bij elkaar willen zijn en blijven. Vooral dat laatste is in mijn ogen heel belangrijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:19

alle ervaringen veranderen je. alles wat je ervaart, kun je van leren. Het leven is een grote les is mijn idee. De wereld mijn school. En totdat ik een les heb geleerd, zal ik verschillende situaties meekrijgen tot ik die door heb. En dan ga je weer op naar de volgende
dus dat geldt ook voor ervaringen op liefdes en relatiegebied.
ik heb 2 behoorlijke lessen meegekregen hiermee, maar ze waren wel nodig om mij te vormen tot wie ik nu ben. Op die momenten was ik er niet blij mee, nu weet ik dat ik die lessen nodig had. Onafhankelijk te zijn, voor mijzelf te zorgen, mijn eigen leven te kiezen, ten eerste vooral van mijzelf te houden, eigenwaarde te hebben vanuit mijzelf...
enige nadeel is wel dat ik toch een muurtje heb gebouwd die iets te dik is geworden. Maar er komt er heus ooit wel eentje die daardoor heen kan komen en dat ook waard is

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:23

Als je samen synchroon ontwikkelt gaat je relatie voort en kom je dicht in de buurt van de ware. Echter, we komen alleen op de wereld en we gaan alleen (niet cynisch hoor; meer een constatering).

Het is mooi als je gelukkig kunt blijven bij elkaar maar niet noodzakelijk betreurenswaardig als het niet zo gaat. In en na elke relatie heb je de mogelijkheid de ander maar vooral jezelf beter te leren kennen. Een relatie is als een spiegel (niet alleen liefdesrelaties)

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:06

mooi gezegt hoor
maar dat is ook zo!
al geef ik toe dat ik toch wel graag een serieuze langdurige gelatie wil...kinderen paardjes huisje baan enc..
maarja...d8 het gevonden te hebben maar helaas toch niet...maar heb wel een geweldige vriend erbij! das ook al veel waard!
ach ja ut leven is niet altijd even leuk maar idd leven is mijn school...en heb al vrij veel geleerd tot nu toe hoor
idd je moet bij elkaar willen zijn en blijven je moet er voor vechten en niet opgeven ..je hebt pieken en dallen..en tja daar moet je doorheen samen zij en zij! als dat je lukt zit je goed

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Je liefdesleven veranderd je 'relatie-persoonlijkheid'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 01:13

Sinds ik weer een nieuwe relatie heb bloei ik op. Vriendlief zegt wat hij denkt, en dan heb ik het over zijn gevoelens voor mij. In het begin was ik nuchter en dacht ho ho rustig aan. Want zelf was ik dit niet meer gewend. Complimentjes waren per relatie meer afgezworen. Ik kon ze volmondig zeggen, maar tegenwoordig slechts denken. Maar sinds mijn spontane vriend, bloei ik weer open. En merk ik dat ik ook weer makkelijker reageer, ik geniet meer van een relatie. Ik moet horen wat ik voor hem beteken, gematigd, niet overheersend. En een jongen die zegt wat hij denkt, heb ik zoveel meer aan. Dan een zwijger die meer doet. Nog meer mensen die op dit moment een gloednieuwe relatie hebben, die je echt van je plek blaast?

Suzanne F.

Berichten: 49443
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Je liefdesleven veranderd je 'relatie-persoonlijkheid'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:48

@Bouncebabe:

Ik snap zeer zeker wel wat je bedoelt. Heb nu al ruim een jaar met deze jongen maar het was idd een openbaring hoe hij was en reageerde en deed. Was echt verbaasd en beetje wakker geschud. Maar vind het superfijn, nog steeds.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Je liefdesleven veranderd je 'relatie-persoonlijkheid'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:08

BounceBabe schreef:
Naar mate de tijd verstrekt, naarmate mijn jeugd opgaat aan hele leuke momenten en herinderingen. Vraag ik me af! In hoeverre veranderd elke relatie je weer. En op welk punt sta je nu?

Ik vind dat ik erg nuchter ben geworden. Erg volwassen, ik geloof niet in de ware, ik geloof niet in het 'ik blijf voor altijd bij jou.' Het is leuk en geweldig, zolang het goed gaat. Geen idee wanneer het stopt. Maar als je dingen belooft, en de relatie wordt beeïndigd, word je er nog tijden mee geconfronteerd. I've been there, iedereen die zijn eerste liefde ooit eens heeft gehad. Elke relatie vormt je weer. Daarom vind ik dat ik sterk bijgedraaid ben. Er moet steeds meer moeite gedaan voor mij, aangezien ik vroeger er zelf teveel aan wou werken.


Ik denk er precies hetzelfde over.
Ik geloof ook niet in 'de ware' en ook niet het voor altijd bij elkaar blijven.
Het klinkt misschien er bitter, maar helaas is het de waarheid.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:13

Ik was altijd heel nuchter en liet me snel overmannen. Door een van mijn ex-relaties ben ik heel wantrouwend geworden en nogal afstandelijk.
Ik denk dat bepaalde mensen wel voor elkaar bedoeld zijn. Nu alleen nog zien tegen te komen.