Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 29020
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:02

Mooi Lizard. Ik houd van de Posbank!

Faringo
Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:06

Mooi lizard! Geloof graag dat het er druk was vandaag.

jojoleinee

Berichten: 2710
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:13

Mooi Lizard! Balen dat het zo druk was

Geheimzinnig Noordje. Is het bij jou nou ook zo warm als in Nederland? (Zo ziet het er niet uit)

Faringo
Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:20

Ik vind je foto's trouwens ondanks het grijze en de mist alsnog mooi noordje, maar kan me voorstellen dat je er wel zat van wordt. Wat zonlicht is altijd fijn.

noordje

Berichten: 2253
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:48

Het doet je humeur inderdaad geen goed :')
Vandaag was het ook een stuk kouder.

Das een beste toren Lizard, ik neem aan dat je daar niet naar boven mag.
Mooi uitzicht om van te genieten.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:53

Oh die brandtoren ben ik ook wel eens langsgewandeld, mooi stuk is dat :j

Noordje, ik kan me voorstellen dat je de mist op een gegeven moment zat bent, maar het levert wel mooie foto’s op voor ons ;)

Hier niet gewandeld vandaag; op stal bezig geweest met rubbermatten, daarna t peerd nog beweging gegeven en gevoerd.

Door de weeks wandel ik tussen de middag vaak een rondje bij m’n werk, of met paard een rondje. Echt wandelen (als in 20-35 km) bewaren we voor de zaterdag.

Bootsiebob

Berichten: 5561
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:56

Mooi lizard!

Catori
Berichten: 1525
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:09

Mooie foto's komen er weer voorbij.
Mooie wandeling Lizard.

Jammer dat er geen zon is Noordje.
Dat scheelt echt wel voor je gemoed.
Zie je ook nog eens onze zonnige foto's. Helpt ook niet.

Wij hebben vanmiddag nog een rondje polder gedaan.
Professor snuffel had uiteindelijk allemaal spinnenrag op zijn snufferd.
Waar hij staat is normaal water rond deze tijd. Hij vond gelukkig nog wat *\o/* .
We konden er nu samen doorheen lopen.
Was wel gek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43888
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:16

Leuke hond catori.

robinxfellow

Berichten: 818
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:41

Het was prachtig weer om te wandelen en dat is zeker terug te zien in alle foto's! Mooie plaatjes :D

Vandaag dus met de familie naar natuurpark Lelystad geweest. Het is enorm ruim opgezet dus je komt maar weinig mensen tegen en alles is mooi aangelegd. Doordat het zo ruim is opgezet is het soms moeilijk om de dieren te spotten, en heb ik bijvoorbeeld de elanten, edelherten en moefons niet gezien.

Eerst kwamen we een groep Pater Davidsherten tegen die aan de overkant van het water lagen.
Afbeelding

In een van de bomen hebben we nog een aalscholver gespot:
Afbeelding

En wat plaatjes van het prachtige landschap:
Afbeelding

Afbeelding

Tegen het einde van de route kwamen we een kleine kudde prewalskipaarden en wisenten tegen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik zou zeker nog een keer terugkomen maar dan een stuk vroeger of juist tegen de avond want dan zijn de dieren vaak wel wat actiever/beter te spotten. Nu zaten ze grotendeels in het bos verscholen.
Morgen ga ik waarschijnlijk een van de klompenpaden in de buurt bewandelen en gaat uiteraard m'n camera weer mee. :Y)

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:46

Het natuurpark bij Lelystad moet wel volledig aangelegd zijn, want oorspronkelijk was dat geheel water. Ik vind het er wel mooi uitzien nu hoor. Zeker niet nep of kaal of saai.

lizard
Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:46

Mooie foto's!

pien_2010

Berichten: 43888
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:54

Wat een prachtig Park.

noordje

Berichten: 2253
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:22

Mooi robinxfellow!

Ik ben blij met jullie mooi weer foto's :)

Lekker ding catori <3
Blije hond = blije baas :D

Mandyy

Berichten: 30564
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:44

Jullie zijn zo snel gegaan. Bijlezen lukt mij nu niet, ben een paar dagen weg.

Vandaag op de heenweg tussendoor even gestopt voor een korte wandeling van 4 km. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

S_imonee

Berichten: 3847
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:51

Die laatste foto! <3

lizard
Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:54

Veel plezier, Mandyy!

pien_2010

Berichten: 43888
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:58

Aaaaaah de Biesbosch <3, mooie foto's hoor!

midori
Berichten: 668
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:15

Wow wat gaat het snel hier! Vind het een beetje moeilijk om op individuele mensen te antwoorden want er zijn al zo veel pagina's bij!

Maar lekker die appeltaart en warme chocomelk dat is wel weer het leuke aan in Nederland wandelen!

Veluwe en natuurpark Lelystad zien er ook erg mooi uit, even kijken of ik dat met OV een beetje kan bereiken. Dan gaat het op het lijstje!

Voor wie het vroeg, de hond is een kruising, was een ongelukje maar wel echt ongelooflijk goed uitgepakt! Vader is 100% Australian Shepherd, maar de moeder is een mengelmoes van Tervuren, en wat Leonberger en nog iets. Lijkt en is echt heel anders dan Jack, die lijkt het meest van z'n vader meegekregen te hebben. Denk dat je geen veel makkelijkere hond kan wensen!

En ja, ik doe het liefst aan berg beklimmen, dus ook alpine style met stijgijzers, ice axes en het liefst ook technische routes, dus waar je een klimgordel bij nodig heb. Maar daar moet ik natuurlijk wel voor reizen dus dat komt niet zo heel vaak voor.

Montenegro kan ik echt aanraden voor iedereen die wel van Bergen houdt! Of als je ooit een lange afstandswandeling wilt maken met hoogte meter, de peaks of the Balkans. Montenegro en Bulgarije zijn trouwens makkelijk te doen als je drie week vakantie hebt, ook wel in twee. Georgië heb je natuurlijk wel langer voor nodig

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:31

Montenegro staat ook nog op mijn reislijst :D

Bootsiebob

Berichten: 5561
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 01:47

Mooie dieren robinxfellow! Leuk zo‘n ruim opgezet dierenpark
De przewalski paarden!

Uggs heeft ook weer lekker gewandeld

En Mandyy ook mooie foto‘s, veel plezier!

Tof midori, een mede-bergenliefhebber! Erg knap met techniek, touw en axes etc. Ook Bulgarije en Montenegro lijken me gaaf
Ik ben wel op gletsjers geweest en heb ook rotsklimmen in Chamonix, de Dolomieten, de Costa Blanca, de Hautes-Alpes, Cornwall, Peak District, Wales en Sardinië gedaan en geboulderd in het verleden.

Maar ben nu vooral van het ontspannen (berg)wandelen <3

midori
Berichten: 668
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:30

Bootsiebob schreef:
Mooie dieren robinxfellow! Leuk zo‘n ruim opgezet dierenpark
De przewalski paarden!

Uggs heeft ook weer lekker gewandeld

En Mandyy ook mooie foto‘s, veel plezier!

Tof midori, een mede-bergenliefhebber! Erg knap met techniek, touw en axes etc. Ook Bulgarije en Montenegro lijken me gaaf
Ik ben wel op gletsjers geweest en heb ook rotsklimmen in Chamonix, de Dolomieten, de Costa Blanca, de Hautes-Alpes, Cornwall, Peak District, Wales en Sardinië gedaan en geboulderd in het verleden.

Maar ben nu vooral van het ontspannen (berg)wandelen <3


Oh wat leuk, een fellow klimmer! Jij bent ook op veel plekken geweest dan. Ik vind het echt super maar wil ook niet zonder gewoon wandelen hoor

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 09:40

@BeFunny, lekker gewandeld met je neefje zo te zien! Heerlijk!
@moonsparkle, wat een bijzondere paddenstoel die rupsendoder zeg!
@Catori, prachtig die luchten! En je hond is echt knap! <3
@Faringo ook weer prachtige foto's!
@SsSimonee, doet ook mee met de paddenstoelenhype!
@DideH, lekker door het dorp is ook heerlijk wandelen!
@midori, welkom in dit topic! Mooie foto's hoor. Heerlijk zeg in Zweden wandelen!
@Goof, heerlijk vroeg aan de wandel. Je mag me altijd appen als je mee wil mennen haha! :D
@SusanH, ook heerlijk op stap met de hond! En prachtige plaatjes van Oostenrijk!
@gaucho, lekker door het Deelerwoud gewandeld. Heerlijk!
@S_imonee, lekker met Bowie wezen lopen. <3
@noordje, weer jaloersmakende plaatjes uit het hoge noorden!
@lizard, was niet alleen op de postbank. Wel prachtige plaatjes!
@robinxfellow, heerlijk in lelystad wezen lopen. Ik wil daar ook nog eens heen met mijn camera!
@Mandyy, lekker wezen wandelen onderweg, slim om even te stoppen haha!

Zo ik ben weer 5 pagina's aan foto's bijgelezen. Nu even de foto's van mijn camera bewerken. <3

Ik ben eerst foto's gaan maken van mijn vaders bijen. Daarna heb ik een rondje met hem gelopen door de wijk waar ze wonen. Vervolgens kwam een vriendin met haar hond en zijn we lekker een km of 7-8 gaan wandelen. Gecombineerd met een fotoshoot haha. We gingen wandelen bij de Besthemerberg. Maar omdat ik daar de weg ken hoefden we niet de routes te volgen en kwamen we bijna niemand tegen. <3


Bij mijn ouders huis in de buurt:

Afbeelding

Afbeelding

Besthemerberg / Sahara omgeving Ommen

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11593
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:48

Oh hemel, het gaat alweer zo hard haha dat ga ik niet kunnen bijhouden - 6 pagina’s erbij sinds m’n laatste berichtje. Sorry als ik dus niet op iedereen reageer - normaal probeer ik dat met bij lees posts wel altijd te doen, maar oeffff haha. Ga m’n best doen hihi.

pien_2010
Wat leuk zeg dat Brunssummerheide zo bekend is voor je. Kom je uit de regio of kwam je hier op vakanties enz? Blijft idd mooi. Heel divers gebied qua routes. En ook weer anders tov de Tevener Heide in DL 10min verderop, of Mechelse Heide in Maasmechelen 20min verderop.

SusanH
Ohh die foto’s van Oostenrijk zijn echt heel gaaf!

Mkango
Ja, is vind ik ook vooral voor haar prettig om te doen tussendoor. Als we normaal routes lopen krijgt ze ook meer dan genoeg snuffelmogelijkheden en waar kan ook off-leash tijd, maar ben ik wel wat strikter met doorlopen enz. Is echt heerlijk om d’r dan eens even gewoon ‘alle’ vrijheid te geven waarin ze voornamelijk alles zelf kan/mag beslissen.

Goof
Toffe plaatjes, geniet altijd van je foto’s. Ziet er altijd uit alsof het hele fijne wandelingen zijn.
En geloof ik ga, dat het warm was met hardlopen gisteren, knap hoor!

Bootsiebob
Ah jakkes, wat naar van Covid :( Hopelijk niet al te ernstig ziek? Dat je weer snel terug de heide op kunt gaan!

lizard
Mooie foto’s komen er weer langs!
Posbank hoorde ik al vaker goede dingen over. Als ik ooit eens in de buurt zou zijn, ook eens gaan lopen. Al lijkt het me idd wel een vreselijk drukbezocht gebied, maar goed dat ben ik hier in de omgeving ook wel gewend. Hier kun je in het weekend met goed weer vooral ook beter omdraaien tenzij je echt heel vroeg gaat haha. Gelukkig weet ik vaak nog wel wat rustigere plekken te vinden of gaan we gewoon wat vroeger de deur uit. Maar gister was dat helaas alsnog niet afdoende haha maar was te verwachten.

gaucho
Mooie omgeving zit je! Hele leuke foto’s allemaal. De Veluwe zijn we ook een aantal jaren herhaaldelijk op vakantie geweest, heerlijke omgeving.

Ik zie dat noordje & MarlindeRooz
Te paard/te koets er op uit zijn geweest, heerlijk zeg!

Catori
Oh die laatste foto van je wandeling bij de beemden, wat mooiiiii!
Maar de zonsopkomst foto’s van gisterochtend ook zeg.

BeFunny
Vind jouw foto’s ook altijd zo gaaf he!

Eelmo
Oef dat is zwaar balen van de auto zeg, hopelijk kan het snel gemaakt worden - en idd goed plan om de andere banden ook te laten checken ja.

Faringo
Ohh prachtige foto’s, super mooi gebied zeg!

SsSimonee
Heel mooie route zeg, gaaf uitzicht!

Leuk rondje zo DdieH

midori
Oh wat ben jij dan op gave plekken geweest al zeg. Ierland zou ik ook heel graag wel willen ontdekken. Kan me voorstellen dat het vlakke landschap weer wennen is dan haha. Al heb ik daar in Zuid-Limburg niet zoveel last van - al is het nog steeds geen bergachtig gebied natuurlijk hier, maar toch hihi. Super toffe plaatjes!

S_imonee
Mooi ommetje geweest zo te zien!

robinxfellow
Super tof, al die dieren die je tegen bent gekomen!

Mandyy
Ziet er ook heel mooi uit daar!



Zo’n meeting bij Moonsparkle lijkt me echt super leerzaam! Ga ik jammer genoeg niet op korter termijn redden ben ik bang.



Hier was het toch aardig warm nog gisteren, zeker in het zonnetje erg bedrukt.
Niet zo snel warm als zaterdag in de ochtend gelukkig, maar we hadden ook veel bos erbij, wat iets mee hielp uiteindelijk. Maar we kwamen goed bezweet terug bij de auto wel lol - nu is m’n conditie ook best slecht weer momenteel en heb ik een terugval met long covid en dat helpt ook niet mee. Mijn gemiddelde hartslag gisteren was 129 bpm bv. en daaraan zie ik dan wel weer heel goed dat het momenteel lichamelijk veel van me vraagt wat ik doe, merk het ook enorm aan m’n energielevels die droppen de laatste paar weken.

We liepen uiteindelijk 6,77km met 156m hoogteverschil waaronder een klim van 19% rondom het mooie gebied bij Terhills tussen Maasmechelen en Genk in. Qua drukte liep het aardig snel op. Normaliter loop ik het liefst doordeweeks, maar is niet altijd mogelijk meer ivm nieuw werk en een van onze wandelmaatjes wie doordeweeks meestal werkt wanneer ik vrij ben haha. Maar goed, zodra de temperatuur weer meer gaat droppen, zal het ook weer rap rustiger worden buiten dus dat scheelt en daar kijk ik al naar uit haha.

Ik heb niet heel veel toffe foto's gemaakt, voornamelijk van de honden lol, dus ik heb er nog een paar foto's tussen geplakt van ongeveer dezelfde route die ik alleen liep hier 1,5 week geleden.

Afbeelding

Afbeelding

Bij het water mochten ze even los. Dit is een van de weinige rustige watergebieden in de omgeving dus even gebruik van maken haha. Was met de oplopende temperatuur wel even lekker voor ze om af te koelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de grap even met alle 3 de honden aan m'n gordel gelopen, omdat ik wel benieuwd was naar het verschil met trekken tov als ik Arya alleen heb. Merkte nauwelijks verschil, Arya trekt dus gewoon voor 3 hahaha. Stukje gejogd om te kijken hoe dat ging, maar dat ging best prima ook lol. Misschien maar met alle 3 gaan canitrailen :') *Just Kidding, denk dat dat m'n dood wordt hahaha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:14

Aangezien jullie allemaal dierenliefhebbers zijn hier ook stiekem wat imker-foto's. Mijn vader is imker en ik ging wat foto's maken van de bijen. Zat echt met mijn hoofd 5cm van de bijenkast af. Maar het is echt een heel vriendelijk volk (diegene waar mijn hoofd bij zat dan :') ). Dus ze steken me niet. Echt heel lieve bijen eigenlijk. <3

Afbeelding
Afbeelding