Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:56

_merel_ schreef:
Top!

Hier nu 2,5 week po en ik moet echt langzamer eten. Ik zit in no time vol, en dan voel ik een mega brok in mn keel. Als ik die er dan weer uit gooi dan gaat het weer.

Iemand tips?


In het begin zit je nou eenmaal snel vol. Je hebt ook een speciale app die werkt met tijden, om de zoveel minuten neem je dan een hap. Maar je moet goed leren luisteren naar je lichaam. Vol is vol. Als je gaat spugen heb je eigenlijk gewoon te veel en/of te snel gegeten. Neem echt je tijd en accepteer het als je na 2 happen vol zit, dan kan je misschien nog beter een eet moment extra nemen dan dat je door gaat proppen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:13

Merel, dan eet je wellicht te snel en te veel. Kleinere happen en leg je bestek maar neer tussendoor om rust te creeeren. Mij helpt het om een boek te lezen en dan pas bij de volgende bladzijde weer een hap te nemen. Moet zeggen dat ik er nog maar zelden last van heb. Maar in het begin is dit wel vervelend.

Mijn ervaring bij het NOK nieuwegein was ook dramatisch daarom ben ik naar Amsterdam gegaan. Heb 4 keer moeten bellen waarom ik niet teruggebeld werd (in een periode van 3 weken) en ik kreeg de sneer dat ik ook niet in 1 week dik geworden was dus waarom had ik haast......Nou had ik geen haast maar wel vragen en mij was beloofd dat ik daar antwoorden op zou krijgen. Ik was er toen zo klaar mee dat ik dus naar Amsterdam gegaan ben.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:58

Om te zorgen dat ik niet te snel at had ik de stopwatch op mijn telefoon aan en nam ik elke 2 minuten een hap. Dit de eerste 3 weken zo gedaan en er is nooit iets uitgekomen.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:11

Ik had dit in het begin ook heel erg...bij mij lag het eraan dat ik aardappels/aardappelpurree at...dit was gewoonweg te zwaar op de maag :j gestopt met aardappels eten (pas na een 2/2,5 maand weer rustig begonnen) en het was zo goed als over...
Mocht het er niet aan liggen wat je eet, dan is bestek neerleggen tussendoor ook een oplossing.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:05

Ik ben vanmiddag bij het NOK geweest voor de half jaarlijkse keuring en ik ga te hard met afvallen, moet nu volle producten gaan eten. Gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in eigenlijk. Zou er graag nog 10 kilo af willen. Ben er nu 50,6 kwijt! Ook nog een fietstest gedaan en mijn conditie zit boven het gemiddelde. Bloeddruk was super netjes. Al met al een hele grote vooruitgang. Ben er heel blij mee.

Kort na de operatie at ik ook geen aardappelen, had ik voldoende aan mijn vlees en 1 of 2 kleine hapjes groente.

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:53

Ik vind dat boek lezen en bij iedere blz een hap wel een goede! Dat ga ik proberen! Dankjulliewel!

Ik sta op dit moment stil met afvallen. Maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Hoe lang hebben jullie stil gestaan?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:59

Ik sta al een jaar stabiel stil op 10 kg van mijn streefgewicht. Volgens de chirurg moet ik trots zijn. Ik doe aan sport genoeg, wandelen en eet ongeveer 1500 kcal per dag. Tja wat moet je nog meer. Nu ben ik in verwachting en vind ik het erg spannend om aan te komen.

Ik adviseer overigens iedereen om een goede probiotica te slikken!

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:53

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romeo!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:59

Gefeliciteerd!
Nog 5 dagen := zenuwen beginnen nu wel te komen :') ik vind de narcose zo spannend..

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:06

Spannend Friemel! Maar gaat helemaal goed komen hoor!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:57

Dank jullie wel! Het is nog vers hoor haha! Zit nog niet eens op de 8 weken :)

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:41

Succes friemel!

Gefeliciteerd Romeo!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:19

Gefeliciteerd Romeo! Spannend allemaal.

Spannend Friemel! Komt helemaal goed !

ista
Berichten: 1143
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:48

Vandaag een echte mindf*ck bij de NOK :wow:

Oranje touwtje: wat je dacht dat je taille-omvang was
Groene touwtje: wat je denkt dat je taille-omvang nu is
Gele touwtje: wat je taille-omvang nu in werkelijkheid is

Geeft aan dat je zelfbeeld eigenlijk nog steeds niet kloppend is.

Afbeelding

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:24

:wave:

Dinsdag 2 juli ging ik naar het ziekenhuis, 8.15 daar, blijkt er iemand zijn uitgevallen, of ik in 5 minuten klaar gemaakt kon worden :')

Zo gezegd zo gedaan en binnen een half uur lag ik wijdbeens op die stoel bij wel een hele grappige anesthist die me goed wist te kalmeren, met wat tips over naakte mannen en cocktails was ik zo vertrokken en zijn ze begonnen.

Ik kwam héél moeilijk uit de narcose en na een half uur op de slaapkamer mocht ik naar mn ouders maar dat duurde en duurde maar dus na een uur kreeg ik een hyperventilatie aanval omdat ik gewoon in paniek was, mijn ouders overigens ook die waren 2 uur terug al gebeld dat alles goed was gegaan maar mochten maar niet naar me toe :\

Uiteindelijk op de kamer bleek ik elke keer weg te vallen dus mijn ouders hebben mijn teddybeer onder mijn arm geduwd en ik ben weer weggevallen :')
Na een paar uur moest ik plassen maar bij het zitten draaide alles en moest ik vreselijk spugen dus er is toen besloten mij op bedrust te houden.

Raakte hierdoor ook erg gefrustreerd want iedereen om me heen kon en mocht lopen en ik zat nog aan 80 toeters en bellen aan bed geketend :+ al met al had ik wel weinig pijn, het was alleen de narcose die maar niet uit mijn lijf wilde. Om 22.30 kon ik eindelijk voor t eerst plassen helemaal op eigen houtje *\o/*
Nu inmiddels thuis en ik strompel wat rond, dat 6x eten gaat nog niet, maar wat ik eet gaat goed (beschuitpap, bloemkoolprakje, yoghurt) drinken gaat ook goed alleen het gas heeft mijn lichaam nog niet verlaten helaas :+ en dat zorgt soms voor ongemakkelijke pijnlijke gas "weëen" maar dat zal over zijn als mijn darmen eenmaal werken :D

Ben erg blij dat mijn nieuwe leven is begonnen :D

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:34

Fijn dat de operatie goed is gegaan! Wat betreft de gassen, veel lopen heeft bij mij echt geholpen. Beterschap voor de komende dagen!

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:16

Gefeliciteerd met de start van je nieuwe leven Friemel!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:51

Hoe is het nu friemel?

Ik mag vrijdag en ik ben mij een partijtje zenuwachtig. Ben ook zo bang dat ik lastminute gewoon denk fiets it ik doe het niet.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:53

Spannend Lau! Wou dat ik al zover was, zit nu nog in het traject bij de diëtist, Ien IBM mijn vakantie wordt het op zijn vroegst november, maar zou vandaag al wel willen.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:56

fokfanaat schreef:
Spannend Lau! Wou dat ik al zover was, zit nu nog in het traject bij de diëtist, Ien IBM mijn vakantie wordt het op zijn vroegst november, maar zou vandaag al wel willen.


Dat had ik ook toen ik nog zo vroeg in het traject zat. Maar nu het zo dichtbij komt begin ik hem wel te Knijpen.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:10

Oh Lau dat had ik ook! Sterker nog toen ze mij kwamen halen voor de OK ben ik in tranen uitgebarsten totdat ik op de OK lag en de anesthesist aan de slag ging. Ik dacht echt WTF ben ik aan t doen, vrijwillig nog wel.

Maar echt, ik had t jaren eerder moeten doen!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:38

Veel succes Lau *\o/*

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:16

Succes lau!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:52

Ik leef nog alles is goed gegaan

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:54

Wat fijn! Nu op naar een voorspoedig herstel.