Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:21

Zou fijn zijn als dat uitkomt biedt en je snel van de pijn af bent!

Halve Hyrox vanochtend ging lekker *\%/* de tweede helft van Hyrox deden we vandaag. Het ging goed, steady. Geeft goede moed voor april :D

Afbeelding

Volgende week is het eerste deel aan de beurt om geoefend te worden. Ben heel benieuwd hoe ik daarvan terug kom :')

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:39

Hier wil het gewoon echt niet qua sporten. Afgelopen week maar een keer geweest. Sinds dinsdag weer toenemende klachten aan mijn pols. Dus besloten even rust te nemen. Vannacht ontzettend veel pijn aan mijn elleboog. Met ibuprofen op gaan slapen. Dus vanmorgen besloten om niet te gaan, leek me niet verstandig.

Het wil dus allemaal niet -O-
En ben nu heeel bang dat ik mijn spierpercentage kwijt ga raken.

Waarschijnlijk gewoon een overbelasting van mijn onderarm. Pols is een pees irritatie, die komt en die gaat al een jaar lang. Slaap al met brace en een collega heeft een harde spalk aangemeten voor mij. Dus die doe ik overdag maar meer aan. Elleboog geen idee. Ik zal gister wel een foute beweging gemaakt hebben bij de paarden?

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:47

Balen @Zertab. Hopelijk zijn de pijntjes gauw weer weg en kun je je ritme weer oppakken :)

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:24

Ik hoop het ook! Elleboog lijkt niet helemaal van de pols te komen, maar we gaan het zien. Ik ga morgenavond toch maar weer proberen te sporten dan maar met minder gewicht.

Happy_Hippie

Berichten: 883
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:15

Zertab schreef:
Ik hoop het ook! Elleboog lijkt niet helemaal van de pols te komen, maar we gaan het zien. Ik ga morgenavond toch maar weer proberen te sporten dan maar met minder gewicht.


Bij mij kwam het vanuit men schouder (spieren die erachter lopen) vanuit overcompensatie.
Wellicht een optie om naar te kijken?

Hopelijk gaat het snel beter, en geef jezelf ook de tijd om te herstellen :(:)

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:11

Ik heb geen last van mijn schouder . Pijn zit in mijn olecranon dus ik gok de slijmbeurs die daarover heen zit. Als het van mijn pols zou komen zou ik last moeten hebben van mijn laterale epicondyle en dat heb ik niet. Of het zijn een van de ligamenten. Maar ik ben meer thuis in de onderarm, dan elleboog en schouder :o

Hopelijk is het morgen idd beter :)

Paardjes101
Berichten: 273
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:21

Wat vervelend! Ik zou toch even rust pakken hoe moeilijk het toch is. Dan kan je in de toekomst weer knallen!!

XxLMMxX
Berichten: 3130
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 10:09

Sterkte zertab!
Mijn februari was wel oké.

Ik heb 4 keer hardlooptraining gehad.
Twee keer rondje hardgelopen met een vriendin. Heb meegedaan aan een 10/11 km trailwedstrijd die best aardig ging. Ben niet heel actief met hardlopen, maar het staat ook niet helemaal stil.

Naar een ying yang yoga les geweest. Vind dat super fijn. Maar de steeds meer steigende prijzen houdt mij wel een beetje tegen helaas. Zou het liefst een aantal keer per week gaan. Of in ieder geval wekelijks.

Zeilwedstrijd gehad. Deed me goed! En ik kijk ernaar uit dat het zeilen vanaf maart weer wat actiever wordt.

Lekker een lange boswandeling met de hond gedaan. Ook wel afentoe de weilanden in bij huis. Of een rondje met de fiets.

En op wintersport geweest. Daar heb ik zes dagen gelanglauft. Vond dat heel leuk!

Thuis nog een keertje geschaatst. Misschien lukt het nog om in maart ook een aantal keer te gaan voor de baan sluit.

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:16

Mooie samenvatting van jouw maand @LMM! En fijn dat je zo lekker gevarieerd gesport hebt :)

Hier deze week twee keer hardgelopen, twee keer gekickbokst en morgen doe ik in de ochtend het eerste deel van Hyrox. Daarin zit ski-erg, sled push, sled pull en burpees, naast 4km hardlopen. Ben benieuwd hoe dat gaat ;)

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:39

Hier lekker volop in de spierpijn :x
Gisteren Hyrox PFT (physical fitness test):
1000m hardlopen
50 burpee broad jumps
100 lunges
1000m row
30 hand release push ups
100 wallballs 4kg.

Best killing wel :Y)
Maar overleefd. En sneller dan de eerste keer dat ik het deed *\o/*

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 15:59

Goed bezig Musli :D

Hier aan de paaseitjes :')
Gisteravond wel uurtje bodypump en daarachter aan uurtje bodycombat. Gesloopt na afloop maar wel lekker gevoel! En spierpijn valt ook nog wel mee vandaag

Josien_

Berichten: 9065
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:45

Goed bezig!!
Afgelopen weekend nog wel hardgelopen, maar verder te verkouden geweest om echt iets te doen.
Zaterdag gaan we een weekje skiën, dat is ook best sportief toch :D .

CupCakes_

Berichten: 3399
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:58

Musli, Klinkt als een goede workout!

Josien, herstellen is beter dan forceren. En skiën is altijd leuk!


Zertab, dat is best intensief!


Hier dinsdag nog een crossfit les mee gepakt. Het was een mix van nieuwe mensen en vaste mensen. Ik voel me dan echt een slappeling naast de vaste mensen. Ondanks dat ik best wat krachttraining doe.
_O-

Morgen mogen we weer. Ik probeer 3x in de week te gaan als het uitkomt met het werkrooster.

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:14

Iedereen is zo begonnen @Cupcakes! :j en iedereen komt voor zichzelf en is vooral met zichzelf bezig. Wel goed bezig hoor 3x per week...

Hier eigenlijk altijd 4x per week sporten. Winter 2x kickboksen, 2x hardlopen. Zomer, 1x wielrennen, 1x kickboksen en 2x hardlopen. Wisselt soms wat, maar dit is wel de basis :D

Sakura789

Berichten: 2833
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:19

Goedemorgen allemaal, sorry dat ik zo in dit topic val, maar ik zit me suf te zoeken naar iets en opeens dacht ik; dat kan ik ook aan bokkers vragen.

Al een tijdje heb ik een soort van vage klachten aan mijn bovenlijf. Nu heb ik daar naar laten kijken en heb ik een schema ontvangen om ook mijn bovenlijf te trainen. Mijn benen en core zijn heel sterk, maar bovenin blijft een beetje achter, waardoor ik waarschijnlijk problemen heb. Dus ik heb nu een trainingsschema ontvangen.

Alleen daarvoor heb ik gewichten/kettlebels nodig van 5 tot 12,5/15 kg om mee aan de slag te gaan. Ik ben dus gaan googlen en zie door de bomen het bos niet meer... Verstelbaar lijkt mij ideaal, maar wat is een goede set. Qua prijzen gaat het alle kanten op, ik hou wel van kwalitatief goede materialen en geen dropshippers.

Is het handig om verstelbare te kopen? Of is dat gedoe? En welke merken staan goed bekend? Kan iemand mij hierbij advies geven?

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:12

Ik kom even binnen vallen. Destijds hier verteld van mijn blessure. Toen toch rust genomen en naar de fysiotherapeut geweest. Deze gaf aan dat het shin splint is. Ik mocht wel bodypumpen, maar het kickboksen even aankijken. Behandelplan besproken. Daarna ben ik een poosje ziek geweest en uiteindelijk wou ik het gezien de kosten zelf proberen. De balans tussen belasting en belastbaarheid aanhouden. Uiteindelijk toch te veel gedaan en terug bij af. Dus 2 weken terug opnieuw naar de fysiotherapeut met de insteek het nu goed aan te pakken. Ik heb oefeningen mee gekregen die ik 3 keer per week moet doen. Dit is de eerste week. Ik mag bodypumpen, maar wel aangepast. Geen lunches. Maar even geen kickboxen. Maar eigenlijk heb ik het idee dat de oefeningen juist klachten geven. Ik moet een aantal keer een minuut op mijn hakken lopen met mijn tenen naar boven. Ook moet ik op een trap staan en 3 keer 15 keer met mijn hielen naar beneden. Wandelen moet ik voorzichtig opbouwen dus hooguit een halfuurtje en als dat goed gaat dat eerst nog 3 keer herhalen voor ik ophoog.

Toen ik vorige week dinsdag begon heb ik na de oefening 20 minuten gewandeld. Ik vernam mijn linker been een beetje. Wel had ik gefietst naar het werk.

Donderdag heb ik tijdens het wandelen (30 min) de oefeningen gedaan. Aan het eind voelde ik een irritatie onder mijn linker knie aan de binnen kant.

In het weekend in de tuin gewerkt (veel werk verricht, op de hurken en weer omhoog. Zitten op de grond. Tuin omspitten) en ook daar voel ik de irritatie. Onder mijn knie zoals donderdag beschreven en een beetje aan de buiten kant van het scheenbeen. Vandaag oefeningen gedaan en nu verneem ik het best wel. Zie onderstaande foto.

Ik durf echt niet te sporten. Ook geen bodypump want de laatste keer vernam ik het daar ook.
Afbeelding

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:19

Second opinion? Volgens mijn collega, die naast zijn werk bij ons ook nog regulier fysiotherapeut is in zijn eigen praktijk, bestaat die aandoening niet eens.
De plek die jij aanwijst daar zit je scheenbeen niet en dus ook je vlies niet.

Als ik het zo lees irriteer je met de oefeningen de klacht in ieder geval. Dus snap de fysio ook niet. Juist eerst rust, irritatie eruit en dan pas opbouwen. Zo ga ik wel te werk in ieder geval als ik mensen met hand klachten heb aan pezen.

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:21

Vervelend zeg @herfstblad. Dat het maar aan blijft houden. Ik heb alleen geen tips. Veel sterkte en hopelijk krijg je het snel voor elkaar dat je er vanaf bent :j

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:23

Zertab schreef:
Second opinion? Volgens mijn collega, die naast zijn werk bij ons ook nog regulier fysiotherapeut is in zijn eigen praktijk, bestaat die aandoening niet eens.
De plek die jij aanwijst daar zit je scheenbeen niet en dus ook je vlies niet.

Als ik het zo lees irriteer je met de oefeningen de klacht in ieder geval. Dus snap de fysio ook niet. Juist eerst rust, irritatie eruit en dan pas opbouwen. Zo ga ik wel te werk in ieder geval als ik mensen met hand klachten heb aan pezen.


De sportarts een 2 jaar geleden had het over overbelasting aan de M.tibialis en pes Anserinus. Oftewel kraaien poot waar de 3 pezen samen komen. De fysiotherapeut heeft deze informatie gelezen. Maar hij vond het shin splint. Ik kan mijn huisarts wel vragen om mij terug door te verwijzen naar de sportarts.

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:31

Herfstblad schreef:
Zertab schreef:
Second opinion? Volgens mijn collega, die naast zijn werk bij ons ook nog regulier fysiotherapeut is in zijn eigen praktijk, bestaat die aandoening niet eens.
De plek die jij aanwijst daar zit je scheenbeen niet en dus ook je vlies niet.

Als ik het zo lees irriteer je met de oefeningen de klacht in ieder geval. Dus snap de fysio ook niet. Juist eerst rust, irritatie eruit en dan pas opbouwen. Zo ga ik wel te werk in ieder geval als ik mensen met hand klachten heb aan pezen.


De sportarts een 2 jaar geleden had het over overbelasting aan de M.tibialis en pes Anserinus. Oftewel kraaien poot waar de 3 pezen samen komen. De fysiotherapeut heeft deze informatie gelezen. Maar hij vond het shin splint. Ik kan mijn huisarts wel vragen om mij terug door te verwijzen naar de sportarts.


Ik zou dat doen. De plek die je aanwijst lijkt idd meer op een aanhechtingsplaats te zitten van pezen.

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:33

Herfstblad schreef:
Zertab schreef:
Second opinion? Volgens mijn collega, die naast zijn werk bij ons ook nog regulier fysiotherapeut is in zijn eigen praktijk, bestaat die aandoening niet eens.
De plek die jij aanwijst daar zit je scheenbeen niet en dus ook je vlies niet.

Als ik het zo lees irriteer je met de oefeningen de klacht in ieder geval. Dus snap de fysio ook niet. Juist eerst rust, irritatie eruit en dan pas opbouwen. Zo ga ik wel te werk in ieder geval als ik mensen met hand klachten heb aan pezen.


De sportarts een 2 jaar geleden had het over overbelasting aan de M.tibialis en pes Anserinus. Oftewel kraaien poot waar de 3 pezen samen komen. De fysiotherapeut heeft deze informatie gelezen. Maar hij vond het shin splint. Ik kan mijn huisarts wel vragen om mij terug door te verwijzen naar de sportarts.


Ik zou dat doen. De plek die je aanwijst lijkt idd meer op een aanhechtingsplaats te zitten van pezen.[/quote]


Klopt maar diezelfde arts adviseert dus fysiotherapie.

Zertab

Berichten: 12429
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:52

Maar iets gaan trainen/oefenen heeft geen zin als het nog zo geïrriteerd is.

CupCakes_

Berichten: 3399
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:59

Misschien dan eens naar een andere fysiotherapeut gaan? Of een andere peut of paat proberen?

Marije_jiplover

Berichten: 25424
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:39

Vervelend Herfstblad!
Pijn bij shin splints zit dacht ik altijd veel lager dan waar jij aanwijst.
En als oefeningen doen meer pijn oplevert, is dat meestal geen goed teken.
Zou eerst terugkoppelen naar je fysio dat je meer last krijgt i.p.v. minder na het doen van de oefeningen en afhankelijk van wat die zegt terug naar je huisarts, of de fysio een tweede kans geven.

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:43

Hier gisteren de halve bij de CPC gelopen en vandaag eigenlijk wonder boven wonder zeer weinig last van :) Beetje rondom mijn heupen wat stram, maar verder _/-\o_

Vandaag wel een rustdagje ingepland, morgen is het weer tijd voor kickboksen *\o/*