Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:03

Nou ik ben dus sinds dinsdag al ziek en sinds gisteren thuis gebleven. Ga "dood" van de buikkrampen en dan kan ik meteen naar de wc rennen Bloos .

Dinsdagochtend op mn werk begon mn buik al raar te doen en 's middags al last van diarree, heb de uren af zitten tellen, had het heel de dag al ijskoud. 's Avonds meteen om kwart voor 8 naar bed gegaan, met driedubbele deken en nog uren IJSKOUD gehad. Toen ik eenmaal sliep en wakker werd had ik het weer warm..........:S

Ik vermoed dat het van onze ow zo leuke bbq komt van zaterdag. Ik vermoedde toen al dat de kip en varkensvlees niet helemaal gaar was maar het was zo donker dat ik niks zag en dacht ach het zal wel meevallen en anders ga ik niet meteen eraan dood.......... Ik heb maar 1 stukje kip op en 2/3 blokjes van stokje vd varkenshaas die niet te vreten was.

Ik heb op internet wat rond gezocht en het is dus mogelijk dat het pas na een paar dagen op komt zetten. 's Nachts wordt ik om het uur wakker en kan ik naar de wc, slaap ik wat langer dan wordt ik wakker en is alles nat vh zweet, blehhh. Verder ben ik niet misselijk/duizelig of overgeven (GODZIJDANK). Alleen de krampen doen zo verrekes zeer en dat ik dus meteen naar de wc moet en super waterige ontlasting heb maakt het ook niet fijn. Dus maar thuis gebleven van mijn werk.....echt K.LOTE want ik ben pas net begonnen met die baan. Niet dat ik voor de lol thuis blijf........maar voel me dan meteen zo'n watje dat ik niet wil werken etc, slechte indruk blabla.
Volgens internet moet het na paar dagen wel overgaan. De dokter zou geen medicijnen voorschrijven en moet vanzelf overgaan, maar nou heb ik sinds vannacht ook bloed bij mijn ontlasting (voor zover je het ontlasting kan noemen), ook dat zou normaal zijn bij zo'n voedselinfectie/salmonella (als het dat is). Alleen staat er dat ik dan wel naar de dokter moet, moet ook van mn moeder maar vandaag is de dokter gesloten dus dan morgen maar.... Ook staat er overal dat ik gewoon alles mag eten als ik dat wil behalve dan appelsap, peperkoek en nog paar dingen die laxerend werken.

Zijn er meer mensen die het ooit gehad hebben??? Bloed bij de ontlasting kan zoveel dingen zijn, ook ENGE dingen..........

Ik zoek mede (ex) slachtoffers hahahaa. De krampen lijken vandaag overdag wat minder, hoewel het ineens kei erg op kan komen zetten....

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:16

Jeetje dat klinkt ook niet best zeg, vooral niet met bloed, ik denk dat het beste is vandaag niet zo heel veel te eten, en morgen naar de dokter gaan.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:56

Ik weet het niet, behalve dat ik dus al twee weken aan het knoeien ben met mijn darmen. Ik verdacht ook eerst vlees, maar volgens mij is het toch een soort buikgriep.

Ik heb zeker een week lang meerdere keren per uur op de wc gezeten, flinke krampen (betekent: NU naar 't toilet!), absolute leegloop (soort slijm uiteindelijk). Heb ook een aantal dagen koorts (koud he?) gehad en natuurlijk problemen met vochthuishouding, elke slok drinken was binnen 10 minuten een krampaanval en een run op het toilet.

De huisartsenpost zei dat ze er inderdaad niets mee konden en dat het zomaar 2 weken kon duren. Vooral geen stoppende middelen zoals immodium gebruiken!

Ik zou als ik jou had, omdat je bloed in je ontlasting hebt, even contact opnemen met je huisarts (telefonisch?) om te vragen of je langs moet komen of het toch nog even moet afwachten.

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:00

Ja drinken en eten en soms opstaan/zitten of wat dan ook kan een krampaanval veroorzaken. Dus blijf ik mooi stil zitten als ik niks anders moet en beetje bokken. Kan ik meteen naar de wc als dat nodig is.

Slijm zit er ook en de kleur is ook erg veranderlijk met of je wel/niet gegeten hebt volgens mij....

Ik was niet van plan om anti diarree spul te gebruiken, op internet staat dat je dat niet moet doen dat het dan alleen maar langer gaat duren.

Ben jij al die tijd thuis gebleven Firedancer?

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:09

orionneke schreef:
Ben jij al die tijd thuis gebleven Firedancer?


Ik zit in de luxe positie dat ik niet buitenshuis werk. Wij zijn aan het verbouwen en ik heb naar kunnen mee geholpen, maar buiten de deur gaan was zeker de eerste 5-6 dagen ECHT geen optie. De dagen dat ik koorts had (dag 4-5), was ik trouwens echt een vaatdoek, want ik kreeg het vocht niet meer aangevuld. Elke slok die erin ging, kwam er in tweevoud aan de andere kant uit... waar 't allemaal vandaan kwam...??

Ik schaam mij niet om te zeggen dat ik ook een keer overvallen ben door een aanval zonder dat ik wist dat hij kwam. Te laat voor de wc dus....zo dun was het.... ik ben ook nogsteeds bang voor gas, omdat ik nog niet vertrouw of het natte of droge wind is Haha!

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:12

Oohhhh..... en de l-u-c-h-t. .... pffiieeuuuwww... die is niet van mij hoor.... Ziek

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:13

Ja ik vroeg me dat dus af omdat ik niet op ongelukken zit te wachten ofzo (in de auto of op mijn werk). Maar ik voel me verder niet ziek als ik geen krampaanvallen heb.........heb ik ze wel zit ik mezelf gruwelijk in de weg...

En ik werk daar nog maar voor de 3e week en dan al ziek. Ik BAAAAAAL er zo van he!!!!

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:15

orionneke schreef:
Ja ik vroeg me dat dus af omdat ik niet op ongelukken zit te wachten ofzo (in de auto of op mijn werk). Maar ik voel me verder niet ziek als ik geen krampaanvallen heb.........heb ik ze wel zit ik mezelf gruwelijk in de weg...


Heel herkenbaar, dat tussendoor goed voelen. Behoudens die twee koortsdagen heb ik mij ook niet verkeerd gevoeld, ik wist ook echt niet wat ik ervan moest denken. Na een paar dagen wordt je uiteindelijk toch wel zwak hoor, dat kan natuurlijk ook niet anders als je niet voldoende vocht en voedingsstoffen binnen houdt.

Denk je trouwens aan je anticonceptie als je de pil slikt? Die werkt dus niet meer, he?

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:16

Nee die werkte toch al niet meer doordat ik laatst al antibiotica had voor raar gezwel in mijn nek. Die dokter zal ook wel denken, is nieuwe dokter sinds januari en ik kom nu meer bij de dokter dan ooit Clown..........voor van die rare dingen.....

Booga
Berichten: 189
Geregistreerd: 21-07-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:27

Als allereerste beterschap !!!

jaren geleden had ik het ook, om knettergek van te worden.......ook beetje bloed erbij (achteraf kwam dat omdat er van onderen of binnenin een klein adertje kapot gegaan was ) en dagen en nachten op de wc.
Dokter bezocht........beetje ontlasting moest ik inleveren en bloedprikken....kreeg ook medicijnen (weet niet meer wat Koe )....
leuk hoor als je ontlasting moet opvangen als het waterdun is Nagelbijten / Gniffelen

het bleek dus een virus te zijn , opgelopen door het eten van ongaar vlees Ziek

Morgen gewoon even arts bellen hoor Knipoog en ondanks alles goed blijven drinken om uitdroging te voorkomen!!!

Beterschap!!!

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:05

Er heerst momenteel een virus dat veel mensen last hebben van de buik. Ik ben er al een paar keer bij de huisarts geweest. Iedere keer komt de vraag of er bloed of slijm bij de ontlasting zit. Aangezien dit bij jouw het geval is, zou ik misschien toch maar even de dokter of assistente bellen voor info.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:29

Heb een aantal maanden gelden ongaar vlees gegeten en ben 2 weken aan de diarree geweest. Na het eten buikkrampen en rennen naar het toilet. Mocht van de dokter wel ORS mengen met thee of lauw water. Zodat ik toch wat voedingstoffen binnen kreeg. Toch zou ik maar even actie ondernemen wat betreft het bloed. Is er geen ziekenhuis met een huisartsenpost in de buurt? Beter een keer te veel dan te weinig.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:33

Ik zou niet meteen in paniek raken van een beetje bloed, maar gewoon even rustig met de huisarts bellen en vragen wat wijsheid is.

Bloed kan een teken zijn dat er iets niet goed is, maar zoals iemand anders schreef zelfs gewoon iets simpels zijn als een geknapt bloedvaatje in je anus omdat je al dagen of weken lang met ontzettend zure ontlasting zit te knijpen/persen op het toilet.

Ik ben zelfs tussendoor een keer een dag "ongesteld" geweest (een tussentijdse bloeding dus).

Is het een hele plas rood of zwart bloed in het toilet, of gewoon een druppeltje?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:36

Klinkt als salmonella; dat heb ik ooit ook gehad van het gourmetten. Dat duurt idd een aantal dagen voordat je er last van krijgt.
Ik dacht eerst dat ik een gewone buikgriep had, maar na een week ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Ik kon niet meer slapen van de buikpijn en het feit dat ik constant naar de wc moest rennen! Het was echt verschrikkelijk. Bij de huisarts moest ik wat ontlasting inleveren wat op kweek werd gezet. Dan moet je nog een aantal dagen wachten op de uitslag... En het bleek dus salmonella.
Je krijgt dan een antibiotica kuur die je helemaal moet afmaken. Pas tegen het einde van de kuur ging het helpen bij mij. Ik heb er helaas wel veel gevoeligere darmen aan overgehouden. Ze waren al niet zo best, maar nu is het helemaal niks meer Verdrietig

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 16:44

De laatste keer zat er geen bloed meer bij en was het iets dikker. Heb vandaag gewoon bruin brood gegeten en banaan. Moet toch eten enzo en stond op internet dat bruin brood ook goed is.
Het bloed was geen ongesteldheidsbloed, meer wat slijm met bloed, wel schoonbloed dus rood maar niet donkerrood. Maar het ziet er al gauw erger uit natuurlijk. Ik ben ook niet van plan om in panieke toestand naar de huisartsenpost te gaan, ik wacht wel op mijn huisarts.

Vandaag gaat het al stukje beter qua krampen, maar ja kan morgen of vannacht alweer over zijn.

Ik zal morgenochtend eens bellen.

@Diesel, was jij verder ook niet misselijk of overgeven?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:46

Volgens mij heerst het een beetje, ik en de rest van het gezin hadden er vorige week ook last van. Niet zo extreem als wat jij beschreef, maar wel krampen, dunnere ontlasting en slijm.
Dat duurde een week.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:30

Ik heb ooit eens Salmonella gehad, natuurlijk veel te lang gewacht met naar de huisarts gaan met als gevolg dat ik meteen aan het infuus kon Bloos Als ik jou was zou ik even een paar zakjes ORS laten halen bij de apotheek, blijft je vochtbalans hopelijk wat beter op peil.

Adrija

Berichten: 1898
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:32

Voedselvergiftiging treedt ca. op binnen vier uur na consumptie. Dinsdag ziek worden door een barbecue van de zaterdag ervoor lijkt me geen optie.
Evengoed is het erg vervelend en bloed lijkt me idd nogal verontrustend.
Beterschap..

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:01

Voedselvergiftiging ingeborg is iets anders dan een voedselinfectie die treedt later op, moet je ff op google zoeken en zie je het verschil.

Om jullie even op de hoogte te stellen, sinds vanmiddag hoef ik minder vaak naar de wc en heb vanmiddag gewoon brood gegeten enzo. Nou lijkt het dat alles vaster wordt en ik hoef minder vaak naar de wc, sinds vanmorgen geen bloed mee bespeurd dat was dus wel heel de nacht tot ochtend/middaguur zeg maar.

Nou twijfel ik of ik er wel iets mee moet doen als deze vooruitgang blijft....

Anoniem

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:28

Klinkt als een ordinaire buikgriep. Lopen heel veel mensen mee op het moment. Als je nu geen bloed meer verliest kan je denk ik zelf wel optellen wat het wel was Lachen

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:31

ik ha dhet een tijd geleden door een heerlijke hamburger die ook niet goed bleek te zijn. ben toch maar even naar de dokter geweest omdat ik letterlijk krom liep van de buikpijn, kon écht niet rechtop staan. bleek een buikwandontsteking te zijn in combi met een lichte voedselvergiftiging... heb toen pilletjes gehad die de kramp deden verminderen(godzijdank!), maar tegen de diarree mocht ik absoluut niets innemen, omdat de troep er zeg maar uit moet..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:33

orionneke schreef:
Voedselvergiftiging ingeborg is iets anders dan een voedselinfectie die treedt later op, moet je ff op google zoeken en zie je het verschil.

Om jullie even op de hoogte te stellen, sinds vanmiddag hoef ik minder vaak naar de wc en heb vanmiddag gewoon brood gegeten enzo. Nou lijkt het dat alles vaster wordt en ik hoef minder vaak naar de wc, sinds vanmorgen geen bloed mee bespeurd dat was dus wel heel de nacht tot ochtend/middaguur zeg maar.

Nou twijfel ik of ik er wel iets mee moet doen als deze vooruitgang blijft....


Dan heb je echt geen salmonella denk ik iig. Ik was echt zo beroerd als een hond en zo slap als een vaatdoek Clown Ik kon echt niets binnenhouden, nog geen beetje thee of wat dan ook, en ik voelde me echt heel ziek, nergens tot in staat. Ook trat er geen enkele verbetering op (kan ook niet, want de bacterie wordt alleen maar meer) maar juist verslechtering.

carrie79

Berichten: 1006
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:01

ik heb het vorige week gehad..opgelopen door een voedselvergiftiging (vermoedelijk)heb alleen geen idee wat ik dan voor 'slechts' gegeten heb Clown

Ik had ook vreselijke krampen...dan lag ik op de bank die krampen weg te zuchten (ik riep gekscherend dat het weeen waren,,,ze kwamen en gingen met vlagen) voor de rest dezelfde symptomen als jij.

Heb een antibioticakuur van de dokter gehad...verder zorgen dat blijft drinken en niets eten wat zwaar op de maag valt (maar daar heb je waarschijnlijk uberhaupt geen zin in Clown ) - dus geen scherp eten, laxerend eten of koffie-- gelukkig ben ik er sinds deze week van af..

Maar ik kan me levendig voorstellen hoe vreselijk je je voelt dus veel sterkte!

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:08

Ja nu wordt het weer erger...........maar ja mag blij zijn dat ik soms nu 1/2 uur rust heb hahaha. Eerst ging het elk half uur wel mis.

Blehhhh nou voel ik mezelf weer erg in de weg zitten......het komt steeds met vlagen.

Ow ja zouden weeen zo zijn of nog erger vroeg ik me vandaag af Clown

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:17

Liek_ schreef:
Klinkt als een ordinaire buikgriep. Lopen heel veel mensen mee op het moment. Als je nu geen bloed meer verliest kan je denk ik zelf wel optellen wat het wel was Lachen


Wat dan???