paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:36

Dankjewel patt, mag ik vragen hoe je gewicht nu is, lukt het om er wat aan te doen?

Dankjewel aine, wat is IF? Krachttraining zou ik ook mee willen beginnen, of boksen dat lijkt me ook leuk.

Ik zelf ben al een tijdje uit de running door een gebroken arm, was bang om aan te komen omdat ik heel erg actief werk heb, maar ben tot nu toe afgevallen, heb ook geen auto meer en fiets veel meer, dat helpt ook gigantisch! Gister mijn maten opgemeten, wil dit nu elke week bijhouden.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:10

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:30

Dankje voor de uitleg!
Ik wist de naam niet, maar dit doe ik dus ook regelmatig, want het werkt heel goed inderdaad!

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:51

karin1994 schreef:
Dankjewel patt, mag ik vragen hoe je gewicht nu is, lukt het om er wat aan te doen?


Mijn gewicht is nu weer netjes 68 kilo bij 1,76 mtr lengte waar ik supertrots op ben.

Het bijhouden wat ik eet (kcal tellen) en extra bewegen, sporten en krachttrainingen hebben mij zover gebracht.

Nu hoop ik dat ik dit nog jaren zo kan houden en let ook streng op mijn gewicht.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:04

Mmm geloof dat ik ook onbewust best met regelmaat dat IF doe, ik heb het eens opgezocht op je link en het gratis voedingsschema opgevraagd, ben benieuwd.

Voel me echt gewoon niet lekker in mijn vel met dit zware gewicht, vaak moe en lusteloos, dus nu ook al opletten met wat ik ga eten. Best een uitdaging als nu tijdens de kerstdagen alle klanten taarten enz sturen naar onze afdeling.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 13:17

Oke... Ik heb n discipline van nul komma niks...maar op t werk wordt nu alleen maar getrakteerd en chocola neergezet. Kerstborrel hier, team uitje daar. Ik kan duidelijk geen nee zeggen. Hele zware week.

Volgende week ben ik thuis en kan ik zelf boodschappen doen. Veel wandelen en met t paard aan de gang dan maar. 1 januari ga ik punten weer strak tellen.
In mn vrije week wat verschillende ontbijtjes proberen. Ben de kwark wel een beetje zat ondertussen.

Banaanpannekoekjes hoef ik niet, maar als ik de banaan vervang voor zoete aardappel of pompoen... eens uittesten.
Moet ook meer in het weekend eten voor door de week maken. Dan is het makkelijk pakken en hoef ik niet meer naar de supermarkt.

Nieuwe plannen, nieuwe energie. Nu nog nakomen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:20

IF vind ik knap. Dat zou niks voor mij zijn :o

EW kom op je kan het!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:20

Ik heb er ook een beetje moeite mee EW.
Maar ik probeer daardoor wat vaker te sporten, rondje te wandelen etc.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:22

Hebben nu kerstontbijt dus toch maar een broodje en croissantje genomen. Vanmiddag altijd snacks hier en vanavond aan de drank. Dag goed voornemen van vandaag :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:36

Je hoeft toch niet aan de snacks en de drank? Met 1 broodje en een croissantje is er nog niks aan de hand hoor. Je kan ook kiezen voor de snacks die jij het lekkerst vindt en daar extra van genieten. En geen alcohol dat scheelt enorm.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:55

Patt schreef:
karin1994 schreef:
Dankjewel patt, mag ik vragen hoe je gewicht nu is, lukt het om er wat aan te doen?


Mijn gewicht is nu weer netjes 68 kilo bij 1,76 mtr lengte waar ik supertrots op ben.

Het bijhouden wat ik eet (kcal tellen) en extra bewegen, sporten en krachttrainingen hebben mij zover gebracht.

Nu hoop ik dat ik dit nog jaren zo kan houden en let ook streng op mijn gewicht.


Zo, respect dat je dat voor mekaar hebt gekregen, dat is echt niet niks!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:08

SusanH schreef:
Je hoeft toch niet aan de snacks en de drank? Met 1 broodje en een croissantje is er nog niks aan de hand hoor. Je kan ook kiezen voor de snacks die jij het lekkerst vindt en daar extra van genieten. En geen alcohol dat scheelt enorm.


Ik ben sowieso al niet van de frituur dus ik neem ws gewoon nog een broodje maar bij de lunch.
Maar we gaan zo goed als nooit uit dus vanavond wel effe aan de drank hoor :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:26

Alcohol vind ik zelf zo zonde. Sowieso drinken waar veel calorieën in zitten. Ik vind een lekker hapje veel fijner als een drankje persoonlijk. Ik ben om af te vallen gestopt met alcohol drinken (dronk echt veel) nu lust ik het niet meer.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:56

Ben ik weer :wave:

Ik heb mij ook gemeld in andere topics over het afvallen. Helaas vond ik de sfeer na een paar berichten al niet meer fijn. Wat ik mij herinner van dit topic, is dat de sfeer hier wel fijn is :).

Ik ben helaas de afgelopen 2 jaar bijna alles weer aangekomen wat ik kwijt was -O-
Is echt door mijn eigen eetpatroon hoor, maar ik vind het zó moeilijk om vol te houden.. mede door dat ik een enorme emotie-eter ben. En ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel..
Heb hier geprobeerd hulp bij te zoeken, maar dat werkte helaas niet zoals ik had gehoopt.
Ik ben nu aan het wachten of een revalidatie-traject word vergoed. (Voor degene die meer willen weten, wil ik het wel vertellen via pb).

Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan. En mijn doel is om 18,9kg af te vallen.
Ik heb vanmorgen MyFitnessPal geïnstalleerd en ben ook per direct begonnen met het bij houden van mijn voeding. Daarnaast heb ik voor mijn verjaardag (vd zomer al) een Garmin Vivosport gekregen. Deze heb ik gekoppeld aan MyFitnessPal. Op deze manier krijg ik een beetje inzicht in, aan wat voor beweging ik per dag heb.

Ik hoop dat we elkaar hier weer kunnen steunen en motiveren!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:07

Hoi Itsme!

Balen dat je het gewicht er weer bij hebt -O- .
Wat hier helpt is ook door te sporten, dat zorgt er voor dat ik wat gezondere keuzes maak :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:08

Wat goed dat je er weer voor wil gaan! Ik heb in 1 van de andere topics even mijn gezicht laten zien maar vond het vooral een ik weet het beter sfeertje. Dat is hier zeker niet.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:57

Es_ther schreef:
Hoi Itsme!

Balen dat je het gewicht er weer bij hebt -O- .
Wat hier helpt is ook door te sporten, dat zorgt er voor dat ik wat gezondere keuzes maak :).


Het sporten wil ik inderdaad weer op gaan pakken, maar dat wacht ik even af wat betreft het revalidatie-traject.

SusanH schreef:
Wat goed dat je er weer voor wil gaan! Ik heb in 1 van de andere topics even mijn gezicht laten zien maar vond het vooral een ik weet het beter sfeertje. Dat is hier zeker niet.


Je omschrijft het precies hoe ik het ook voelde ;).

Wat eten betreft gaat het vandaag goed. Niet de meest gezonde keuzes, maar wel netjes binnen mijn kcal doel. En dat vind ik voor tweede kerstdag prima :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:04

Goed begin!

Ik tel niks vandaag. Ga gourmetten later vandaag en dat is niet te tellen. Is een unicum voor mij want ik kan me geen dag meer heugen dat ik niet alles netjes heb ingevoerd.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:34

Ik heb t afgelopen weken laten gaan. Ik heb me echt volgestouwd met vanalles. 2 januari ga ik weer strak punten van de tellen. Voor nu laat ik het even

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:28

:9k SusanH: lekker genieten! Jij bent al zo lang zo goed bezig! +:)+

EmptyWords: Zou het niet beter werken om met kleine stapjes verbeteringen in te voeren die je je leven lang vol kan houden? :).
Bijvoorbeeld eerst de frisdrank vervangen voor alleen koffie/thee/water en dan alleen in het weekend bijvoorbeeld een glaasje fris.
Mijn ervaring is, dat als ik in een keer heel streng iets gaat doen, ik het toch niet vol houd.

Ik word morgen ook weer gelijk op de proef gesteld. Er staat morgen patat op de planning, en een verjaardag morgenavond :Y)

Maar ik heb mijn planning al gemaakt. Op de patat na houd ik het gezond, en dan kan het prima. Dan heb ik zelfs nog wat ruimte om op de verjaardag nog wat groente-hapjes te nemen :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:56

Lekker ijs met slagroom op :9

EW dat is een goede tip zo ben ik 2 jaar terug ook begonnen. En je kan iedere dag opnieuw beginnen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:01

Ook ik wil hier graag mee schrijven
Ik weeg 70 kg bij 1:56 en ik wil graag rond de 60 kg wegen maar dat doel lijkt bijna onbereikbaar

Ik probeer meer te bewegen en minder te eten. Desondanks komt het er snel weer bij
Ik heb altijd ondergewicht gehad met als dieptepunt 43 kg totdat ik orgametril kreeg voorgeschreven en nog een aantal andere medicijnen waardoor kilo’s er aan vlogen

Ik volg samen met een aantal van mijn “collega’s” op de zorgboerderij (mijn dagbestedingsplek) een afvalprogramma met voorlichting etc. Dit stimuleert wel maar het blijft lastig.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:03

ElviraKelan: Welkom! :wave:
Als je aankomt/moeilijk kan afvallen door medicijngebruik, is het misschien verstandig om de nadruk op gezond eten te leggen en niet specifiek op het afvallen?
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar welk programma om af te vallen jullie volgen. Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:55

Ik heb geen programma haha!
Haal geen frisdrank, koekjes, chips ed meer, en bijvoorbeeld i.p.v. 48+ kaas 30+ kaas en wat meer 20/15+ smeerkaas kopen.

En verder op verjaardagen snoep ik niet meer, geen taart meer (vind ik sowieso niet heel geweldig) en gewoon oppassen met wat je eet.

Tuurlijk soms wel eens uit eten enzo, maar niet meer zo extreem en ik eet daar eigenlijk geen toetjes meer.

En ben begonnen met sporten in de sportschool en hardlopen.

Heb of wil jij een programma volgen :)?