paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:28

Ik let eigenlijk helemaal niet op de macro's en het gaat prima. Heb het weleens gedaan/geprobeerd, maar het voegde me niet.

Gisteren naar een film marathon in de bioscoop geweest. Wel wat gesnaaid daar, een kleine popcorn en een klein zakje chips. Goed gedragen al zeg ik het zelf, als je bedenkt dat ik ongeveer 4 a 5 uur films heb gekeken haha.
En dan vandaag gewoon weer in het gareel :) zaterdag is een beetje mijn cheatdag heb ik bedacht

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:19

Ik let er ook niet op :x.
Eet wel brood, aardappels enzo, maar ook geen mega berg :') .

Gisteravond een beetje gesnoept bij vrienden van mn moeder, vandaag familiedag op zn Amerikaans (iedereen neemt eten mee), dus morgen maar weer een extra rondje fietsen op de sportschool. Ik maakte me ee vroeger heel druk over en voelde me er super schuldig om, nu weet ik ook dat ik niet gelijk 10 kilo aankom van een stokbroodje met smeersel. Ik let wel op, maar heeeel soms mag het wel vind ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:46

Ik word daar gelukkig ook eindelijk wel relaxter onder. Toen ik net was afgevallen kon ik echt in de stress schieten. Inmiddels weet ik ook wel dat het meer om het gemiddelde van een x aantal dagen gaat en kan ik het ook meer loslaten.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:56

Judith_ schreef:
Sorry, stille meelezer, maar vraag me dan toch even af hoe je dat voor je ziet? 1 gram zuiver eiwit, de macro, levert 4 kcal. Dus voor alleen al je zuivere eiwitten zit je al over de 400 kcal. Dat geeft niet. Maar hoe zie je dit dan voor je? Meer eiwit met minder kcal dan 4 kcal per gram eiwit bestaat simpel weg niet.

Dan is een shake van 25 gram eiwitten en 100 kcal toch ineens wel heel realistisch toch?



Tuurlijk is het wel realistisch om zo aan het aantal eiwitten per dag te komen maar ik bedoel eigenlijk dat ik gewoonweg meer vulling heb aan gewoon eten met veel eiwitten zoals vlees (kipfilet, rundvlees) en daarnaast bijvoorbeeld kwark en yoghurt e.d.
Dan vindt ik het dus gewoon zonde om zoveel kcal kwijt te zijn voor zo'n shake waar ik echt niet vol van zit.
Daarnaast ben ik gewoon niet zo'n fan van shakes en al dat soort toevoegingen.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:04

SusanH schreef:
Mijn app houdt dat voor me bij. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit speciaal op let maar altijd ruim aan de eiwitten kom. Koolhydraten zit ik nooit op de 100%. Terwijl ik wel gewoon brood, pasta, aardappels ed eet.


Ik zit met mijn koolhydraten toch meestal wel rond de 160-170 per dag en dan eet ik echt niet overdreven veel brood en dergelijke.
Meestal eet ik max 2-3 boterhammen, max 200 gram aardappels en max 150 gram gekookte rijst of pasta maar in veel fruit zitten stiekem ook nog best wat koolhydraten zag ik en in een koekje bij de koffie bijvoorbeeld maria koekje ook al. Dus alles bij elkaar tikt dat aardig door.

Misschien moet ik de verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten ook wat meer loslaten weer.
Pfffffff soms weet ik het ook gewoon even niet meer wat wijsheid is.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:11

Ik ben begonnen met karnemelk te drinken als vervanger van goedemorgen drink.( ik ben niet zo een fan van melk)

Het bevalt me eigenlijk heel goed! Veel minder een opgeblazen gevoel. Stoelgang is er happy mee. Ik heb het idee dat ik minder vocht vast houd. De cijfers op de weegschaal dalen iig iets.

Meer mensen die dit drinken en wat zijn jullie ervaringen?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:30

Patt schreef:
@Mira283: Oke op die manier. Ik ben juist een liefhebber van een goed stukje filet vlees. Door de voedingsdeskundige is uitgerekend dat ik ruim 100g (dacht 117g) aan eiwitten per dag moet hebben maar dat haal ik echt nooit, dat is zo mega veel. Ik kan niet heel de dag alleen vlees en eieren eten hoor pfff.
.

Wauw zonder de voedingsdeskundige te kort te doen is dit echt mega veel
Zelf heb ik een eiwitbeperkend dieet en bij een diëtiste in het Z-H geweest. Ik mag dus ook niet van mijn nefroloog naar een huis tuin en keuken diëtiste
Bij zo’n dieet wordt er uit gegaan van een bepaalde minimale hoeveelheid eiwitten die een mens echt nodig heeft.
Bij ieder mens (los van nierproblemen of wat ever) is dit voor een vleeseter 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht
Bij ruim 117 gr eiwitten per dag weeg je dus rond de 117 kilo. Anders heb je dit niet nodig

Normaal gesproken kom je vrij gemakkelijk aan je eiwitten per dag
Na het sporten zijn kwark of eieren een goede eiwitbron

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:27

Oeh bah, karnemelk. Vroeger niet en nu niet :x.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:06

Ik drink karnemelk bij de lunch. Maar drink je dan karnemelk als ontbijt of eet je er nog iets bij? Op alleen karnemelk zou ik het niet vol kunnen houden hoor.

Ik ben weer onder de 72 kg. Dat zo'n spiraal zetten zoveel uit kan maken zeg. Voel me weer een stuk prettiger.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:33

ElviraKelan schreef:
Wauw zonder de voedingsdeskundige te kort te doen is dit echt mega veel
Zelf heb ik een eiwitbeperkend dieet en bij een diëtiste in het Z-H geweest. Ik mag dus ook niet van mijn nefroloog naar een huis tuin en keuken diëtiste
Bij zo’n dieet wordt er uit gegaan van een bepaalde minimale hoeveelheid eiwitten die een mens echt nodig heeft.
Bij ieder mens (los van nierproblemen of wat ever) is dit voor een vleeseter 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht
Bij ruim 117 gr eiwitten per dag weeg je dus rond de 117 kilo. Anders heb je dit niet nodig

Normaal gesproken kom je vrij gemakkelijk aan je eiwitten per dag
Na het sporten zijn kwark of eieren een goede eiwitbron


Ik vindt het inderdaad ook echt veel per dag ze had er een of andere berekening voor met lengte, gewicht, leeftijd en ook ivm mijn vele sporten en spieropbouw.
Op dit moment weeg ik 68 kg op 1,76 mtr dus dan zou ik eigenlijk maar hooguit 68 gram eiwitten per dag hoeven wat inderdaad meer in de richting komt en makkelijker te doen is ook met het maximaal aantal kcal (1700) wat ik wil eten.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:34

SusanH schreef:
Ik drink karnemelk bij de lunch. Maar drink je dan karnemelk als ontbijt of eet je er nog iets bij? Op alleen karnemelk zou ik het niet vol kunnen houden hoor.

Ik ben weer onder de 72 kg. Dat zo'n spiraal zetten zoveel uit kan maken zeg. Voel me weer een stuk prettiger.



Gelukkig weer wat terug in gewicht, geeft vast weer geruststelling. Goed gedaan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:34

Ik was zondag weer mooi terug maar we zijn naar een all you can eat restaurant geweest. Ik heb echt niet veel gegeten, maar toch weer ruim een kg erbij 2 dagen later nog. Alles is ook zo zout daar. Maar weer even een paar dagen netjes opletten. Ik schrok van mijn zwager. Die moet afvallen op medisch advies. Maar als je ziet wat die naar binnen stouwt. En dan nog beweren dat hij weinig heeft gegeten en goed op heeft gelet. Alleen vlees, kaas en gefrituurd eten 5 porties plus 2 keer toetje en in de middag al 2 stukken vlaai := . En te eigenwijs om naar een dietiste te gaan want dat heeft hij toch niet nodig. Mijn schoonmoeder vond het zo knap dat ik het zo goed vol kan houden. Maar als je eenmaal gewend bent minder te eten is het niet zo moeilijk meer. Ik kan lang zoveel niet meer eten want ik zit gewoon veel sneller vol.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:45

Patt schreef:
ElviraKelan schreef:
Wauw zonder de voedingsdeskundige te kort te doen is dit echt mega veel
Zelf heb ik een eiwitbeperkend dieet en bij een diëtiste in het Z-H geweest. Ik mag dus ook niet van mijn nefroloog naar een huis tuin en keuken diëtiste
Bij zo’n dieet wordt er uit gegaan van een bepaalde minimale hoeveelheid eiwitten die een mens echt nodig heeft.
Bij ieder mens (los van nierproblemen of wat ever) is dit voor een vleeseter 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht
Bij ruim 117 gr eiwitten per dag weeg je dus rond de 117 kilo. Anders heb je dit niet nodig

Normaal gesproken kom je vrij gemakkelijk aan je eiwitten per dag
Na het sporten zijn kwark of eieren een goede eiwitbron


Ik vindt het inderdaad ook echt veel per dag ze had er een of andere berekening voor met lengte, gewicht, leeftijd en ook ivm mijn vele sporten en spieropbouw.
Op dit moment weeg ik 68 kg op 1,76 mtr dus dan zou ik eigenlijk maar hooguit 68 gram eiwitten per dag hoeven wat inderdaad meer in de richting komt en makkelijker te doen is ook met het maximaal aantal kcal (1700) wat ik wil eten.

In principe hoef je idd maar 68 gram eiwitten per dag te eten.
Stel dat je graag 60 kilo wilt weten eet je dan geen 68 gram eiwitten maar 60 gram eiwitten. Je gaat dan dus eten naar je streefgewicht.

Na het sporten een bakje kwark of twee eitjes binnen het half uur volstaat. Eiwitten zorgen oa voor opbouw van je spieren. Zorgen of voorkomen dan dus ook spierpijn en binnen het half uur voor goede opname waarvoor jij het wilt

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:41

ElviraKelan schreef:
Patt schreef:


Ik vindt het inderdaad ook echt veel per dag ze had er een of andere berekening voor met lengte, gewicht, leeftijd en ook ivm mijn vele sporten en spieropbouw.
Op dit moment weeg ik 68 kg op 1,76 mtr dus dan zou ik eigenlijk maar hooguit 68 gram eiwitten per dag hoeven wat inderdaad meer in de richting komt en makkelijker te doen is ook met het maximaal aantal kcal (1700) wat ik wil eten.

In principe hoef je idd maar 68 gram eiwitten per dag te eten.
Stel dat je graag 60 kilo wilt weten eet je dan geen 68 gram eiwitten maar 60 gram eiwitten. Je gaat dan dus eten naar je streefgewicht.

Na het sporten een bakje kwark of twee eitjes binnen het half uur volstaat. Eiwitten zorgen oa voor opbouw van je spieren. Zorgen of voorkomen dan dus ook spierpijn en binnen het half uur voor goede opname waarvoor jij het wilt

Ik ben erg benieuwd naar je bron want de wetenschappelijke literatuur voor sporters laat iets anders zien.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:59

Hoi allemaal. Ik zou graag mee willen doen, want ik ben veel te zwaar. Ik ben 1.76 en weeg 86 kilo.
Over een half jaar ga ik terug naar Nederland en wil ik graag weer op mijn paarden rijden, maar met dit gewicht vind ik dat wel een dingetje.
Is de weight watchers een aanrader om te gaan volgen? Ik moet heel,eerlijk zeggen dat ik niet heel veel heb met koolhydraatarm eten. Ik heb dit een tijd gedaan, maar kon het niet volhouden.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 18:00

Puppetje schreef:
Hoi allemaal. Ik zou graag mee willen doen, want ik ben veel te zwaar. Ik ben 1.76 en weeg 86 kilo.
Over een half jaar ga ik terug naar Nederland en wil ik graag weer op mijn paarden rijden, maar met dit gewicht vind ik dat wel een dingetje.
Is de weight watchers een aanrader om te gaan volgen? Ik moet heel,eerlijk zeggen dat ik niet heel veel heb met koolhydraatarm eten. Ik heb dit een tijd gedaan, maar kon het niet volhouden.


Ik doe nu 2 weken ww en ben 2.2 kilo afgevallen. Op dit moment ben ik erg positief

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:32

ElviraKelan schreef:
Patt schreef:


Ik vindt het inderdaad ook echt veel per dag ze had er een of andere berekening voor met lengte, gewicht, leeftijd en ook ivm mijn vele sporten en spieropbouw.
Op dit moment weeg ik 68 kg op 1,76 mtr dus dan zou ik eigenlijk maar hooguit 68 gram eiwitten per dag hoeven wat inderdaad meer in de richting komt en makkelijker te doen is ook met het maximaal aantal kcal (1700) wat ik wil eten.


Ik ben erg benieuwd naar je bron want de wetenschappelijke literatuur voor sporters laat iets anders zien.

Mijn bron is mijn medisch diëtist in het ziekenhuis. Ik ga er vanuit dat deze alleen maar wetenschap leren en geen onzin verkopen aan nier patiënten

Dus overtuig ons maar met je wetenschappelijke bronnen zou ik zeggen dat wat ik zeg onjuist is

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:02

ElviraKelan schreef:
ElviraKelan schreef:


Ik ben erg benieuwd naar je bron want de wetenschappelijke literatuur voor sporters laat iets anders zien.

Mijn bron is mijn medisch diëtist in het ziekenhuis. Ik ga er vanuit dat deze alleen maar wetenschap leren en geen onzin verkopen aan nier patiënten

Dus overtuig ons maar met je wetenschappelijke bronnen zou ik zeggen dat wat ik zeg onjuist is

Sorry, ik was me er niet van bewust dat Patt ook een nierziekte heeft en weinig eiwitten mag. Dan ligt het inderdaad heel anders :j

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:12

Maartje__ schreef:
ElviraKelan schreef:



Ik ben erg benieuwd naar je bron want de wetenschappelijke literatuur voor sporters laat iets anders zien.


Sorry, ik was me er niet van bewust dat Patt ook een nierziekte heeft en weinig eiwitten mag. Dan ligt het inderdaad heel anders :j

Dat is dus niet zo
Feit blijft dat ik het in het algemeen zei
Feit is dat het eiwit en zoutbeperkend heet maar dat NL’ers te veel eiwitten en zout eten en de norm eigenlijk voor iedereen geld (ik val in herhaling). Want je blijft echt wel eiwitten nodig hebben. Dit word niet in 1 keer minder omdat je nierproblemen hebt.
Ik ga hier geen bronnen neer zetten, te eigenwijs voor omdat ik eerst wat neer zette en jij mij erop aanvalt dat het niet waar is. Dan moet je dat wel kunnen onderbouwen vind ik.
Maar ik daag je nog steeds uit om wetenschappelijke bewijzen neer te zetten dat wat ik zeg niet kloppend is.

Ik had je al eerder uitgedaagd maar het enige wat jij mij bewijst is dat lezen voor bepaalde mensen lastig is

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:32

ElviraKelan schreef:
Maartje__ schreef:

Sorry, ik was me er niet van bewust dat Patt ook een nierziekte heeft en weinig eiwitten mag. Dan ligt het inderdaad heel anders :j

Dat is dus niet zo
Feit blijft dat ik het in het algemeen zei
Feit is dat het eiwit en zoutbeperkend heet maar dat NL’ers te veel eiwitten en zout eten en de norm eigenlijk voor iedereen geld (ik val in herhaling).
Ik ga hier geen bronnen neer zetten, te eigenwijs voor
Maar ik daag je nog steeds uit om wetenschappelijke bewijzen neer te zetten dat wat ik zeg niet kloppend is.

Ik had je al eerder uitgedaagd maar het enige wat jij mij bewijst is dat lezen voor bepaalde mensen lastig is

Als ik het goed begrijp zeg jij dat een actieve, gezonde, sporter die spieren op wil bouwen minder dan 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig heeft toch?

Dan quote ik even de website van bellcoaching waar je ook de linkjes naar de wetenschappelijke literatuur kunt vinden
https://www.bell-coaching.com/voeding/v ... eiwit-101/

Mocht je meer willen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20048505
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/110 ... t=Abstract
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/103 ... t=Abstract
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/165 ... t=Abstract
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/103 ... t=Abstract
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?te ... 5Btitle%5D)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:04


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:06

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... sport.aspx

En ik kan nog wel meer dergelijke links vinden hoor
Niet alleen van het Voedingscentrum die jouw links volledig onderuit halen

Daarnaast benoemde ik dat het handig is om eiwitten direct na het sporten te benuttigen

Heb ik het niet specifiek over spieropbouw maar over afvallen met spierbehoud

Ga je nl verder lezen dan lees je dat we het als over extra eiwitten in verhouding tot topsporters hebben maar ook bij normaal sporten zeg ik al dat we extra eiwitten nodig hebben in mijn genoemde kwark of eieren dus rond de 10 gram eiwitten extra

Alles wat we nl te veel nuttigen wordt net als het bekendere koolhydraten omgezet in ons lichaam als vet

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:18

Ik wil mezelf ook melden, zeker voor een ‘schop onder de kont’.

2 januari begonnen met lijnen, begon op 85 kilo. In augustus de ‘magische’ grens van 70 bereikt. Helaas heb ik het daarna laten versloffen waardoor er in 3 maanden weer zo’n 5 kilo is bijgekomen.

Ik merk wel dat ik vooral moeite heb met de discipline. Heel de dag gaat het goed tot ik s avonds thuiskom.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:50

Hoe gaat het hier met jullie?

Voor de Weight Watchers onder jullie bevalt het goed en hoe zijn jullie ervaringen?
Ben ik echt benieuwd naar, ik wil daar ook wat meer naartoe om mezelf te stimuleren weer eerder naar fruit of groenten te pakken ipv een koekje.


Hier alles weer wat stabieler heb het macro's, eiwitten, koolhydraten tellen e.d. weer wat achter me gelaten en dat gaat eigenlijk een stuk relaxter.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:51

Ik ben gestopt even. Doe mn best om er op te letten, maar t lukt even niet. 2 januari weer

Dit zeg ik terwijl ik pepernoten eet :')