paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:37

Je komt niet aan tussen Kerst en Nieuwjaar, maar tussen Nieuwjaar en Kerst...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:10

Ik eet ook lekker. Maar wel binnen wat ik mag :j . Dat zou voor mij niet werken nu niet op letten en straks weer strak in het gareel. Ik heb echt een steuntje in de rug nodig elke dag. Ik ben bang dat wanneer ik dat los laat ik weer los ga. Grappig dat dit voor iedereen zo anders werkt. Ik zou juist heel onrustig worden als ik het niet bij kon houden. Dan ben ik als de dood dat ik weer aan kom.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:50

Dit afgelopen jaar is het bij mij tussen nieuwjaar en kerst niet goed gegaan.
Dit komende jaar wil ik het toch echt anders gaan doen.
En ik ga met TT mee om 20 kilo (minstens) af te vallen!
Op naar een lichter 2018!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 14:22

Ladybird schreef:
Nou mijn plan is om tussen kerst en o&n wel gewoon ff weer er op te gaan letten. Restjes opeten doet een ander maar. Theorie us goed, hoop dat het lukt xD



Zelfde voornemen hier. Lastig. Hopelijk lukt dat ook idd.

Fijne vreetdagen mensen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:41

Ik kom mij ook weer eens melden.
Helaas dit jaar 13 kg (ruim denk ik) aangekomen. Soms weer wat afgevallen, maar er ook altijd weer bijgekomen. Zelf weet ik heel goed waar dit door komt. Heb daar hulp voor gezocht en dat heb ik nog steeds. Meer info wil ik wel per pb geven, maar ik ga dat niet zo maar op een forum zetten ;).
In 2018 wil ik heel graag die 13kg weer kwijt.

Ik wil dit bereiken door gezond te gaan eten. Voor mij betekent dat geen tarwe, want daar voel ik mij niet lekker op. Daarnaast wil ik de aardappels weer schrappen en geen zoet toetje na. Ik merk als ik aardappels eet en/of een zoet toetje, ik veel eerder weer honger/trek heb dan wanneer ik ze niet eet.
Vanaf januari wil ik het weer gaan bijhouden in een app. Maar dat betekent niet dat ik er niet nu mee begin. Ik wil tot januari proberen gezonde keuzes te maken.
Morgenochtend gelijk op de weegschaal!
Ik hoop steun en tips uit dit topic te kunnen halen :o.

Ik ben niet iemand die dagelijks zal reageren, maar ik doe mijn best om het topic bij te houden en waar ik kan anderen steunen en helpen.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:15

Ik lees nog mee en ben erg trots op alle doorzetters hier. Ik doe wat minder mee.. ong 3 kilo weer aangekomen maar ook tijdens de feestdagen probeer ik dat extra beetje lekkers te laten staan.
Fijne feestdagen iedereen <3


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:45

Itsme je kan het! Goed dat je hulp hebt gezocht.

bontejames: is je niet aan te zien hoor die 3 kg. Je ziet er super uit!

Hier fijne 1e kerstdag gehad. Lekker genoten van wat ik heb genomen, vanavond uit eten :9 dus vandaag overdag ga ik het niet te gek maken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:06

Ik meld me ook weer voor het komende jaar.. Ben ook ongeveer 4 kilo afgevallen dit jaar.
Ik wil dolgraag naar de 65 kilo, dan heb ik nog een hele lange weg te gaan helaas. Eerst maar eens 10 eraf!

Nu met al dat gevreet rond de feestdagen krijg ik juist heel veel zin om af te gaan vallen en te gaan sporten! Dat ga ik dan ook in januari doen. 1x per week zwemmen, 1x wandelen, 2x thuis fitnesoefeningen doen en 3x intensief paardrijden. Dat is de planning! Hopelijk gaat het me dit jaar wel lukken. Het zal een kwestie zijn van strenger zijn.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:08

SusanH: dankje!
_KellyAV: ik herken dat wel. Juist deze tijd van het jaar er weer vol voor willen gaan.

Ik sport één keer per week onder begeleiding van een fysiotherapeut. Daarnaast werk ik 2.5.dag, wat ook veel lopen is. Dus beweging krijg ik wel.
Vanmorgen ook gewogen. Ik ben 13.6kg aangekomen. Die gaan er vanaf nu, en in 2018 er weer af! Hopelijk nog 5 extra, dat zal heel mooi zijn. Maar -13.6 is mijn eerste doel :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:34

Mooi doel! :)

Ik ga heel hard mijn best doen heel wat kilo's kwijt te raken voor eind mei. Het is de planning om dan op vakantie te gaan, met waarschijnlijk Florida als bestemming. Ik wil dan toch wat lekkerder in mijn bikini over het strand lopen :o
Dus, veel sporten, gezond eten en aju met die kilo's!!



Spoiler:
Het klinkt altijd zo mooi in theorie..

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:35

Leuke foto!

Ben benieuwd naar de schaal morgen. Zal wel ff zeer doen

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:53

Ik meld me ook.
Heb alles gelezen en ga nu toch ook maar hard op zeggen dat ik nu echt toe ben aan verandering.
Zit heel slecht in m'n vel en erg onzeker.
Ik ken ts persoonlijk en samen proberen we weer meer te gaan wandelen en in de toekomst hardlopen.
Zit nu met een knieblessure.
Ik ga de eerste week van januari beginnen met body support daar was ik vorig jaar mee begonnen maar kreeg toen te horen dat ik erg ziek was en toen was ik even van het padje en gelijk gestopt met alles.
Maar nu gaan we er weer voor.
Moet zeker 10 kg kwijt helaas.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 00:54

hafpower schreef:
Ik meld me ook.
Heb alles gelezen en ga nu toch ook maar hard op zeggen dat ik nu echt toe ben aan verandering.
Zit heel slecht in m'n vel en erg onzeker.
Ik ken ts persoonlijk en samen proberen we weer meer te gaan wandelen en in de toekomst hardlopen.
Zit nu met een knieblessure.
Ik ga de eerste week van januari beginnen met body support daar was ik vorig jaar mee begonnen maar kreeg toen te horen dat ik erg ziek was en toen was ik even van het padje en gelijk gestopt met alles.
Maar nu gaan we er weer voor.
Moet zeker 10 kg kwijt helaas.

Doen we! Op naar alle wandelingen, ritjes met de paarden en slappe lach

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:09

Mooi als je dat samen kan gaan doen!

Hier de kerstdagen overleefd. Niks in gehouden, lekker genoten en 300 gram lichter dan er voor. Misschien omdat ik in het restaurant alleen lichte opties zoals vis genomen heb? Toetjesbuffet alleen fruit genomen, scheelt dat ik sowieso al niet tegen suiker kan.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:09

Jaa ik ben enorm opgelucht en blij. Ik ben halve kilo aangekomen met kerst. Soms moeilijk gehad, niks bijgehouden. En toch maar een half kilootje bijgekomen. Daar ben ik toch trots op!

Susan! Knap hoor afvallen met kerst :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:36

Maar dat gaat me met oud en nieuw vast niet lukken. Vind oliebollen veel te lekker :') . Gelukkig koop ik ze zelf. Kan ik er nog enige invloed op uitoefenen. We zijn met 7 man. Dus ik koop er voor ieder 2. Blijft het een beetje binnen de perken.

Joh die halve kilo is er zo weer af. Waarschijnlijk vooral vocht.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 11:39

ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan, ben ongesteld, dus het valt me alleszins mee. Komende dagen let ik gewoon op mn eten. oudjaarsdag zit ik bij buuf, dan ga ik gewoon lekker genieten. Vanaf 1 januari ga ik ook weer mijn eten bijhouden, app invullen en weer heel bewust bezig met mijn eten.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:01

Ik moet ook flink aan de bak.... maar heb een mooie nieuwe motivatie! Ik ga trouwen 1 september! Begin maart een afspraak voor een jurk dus moet nog even aan de slag Haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:34

Wat een leuk vooruitzicht en mooi doel om er vol voor te gaan!

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:54

Ik doe ook weer mee vanaf 1 januari! De kerst heeft mij niet heel veel extra kilo's opgeleverd (dat kan ook niet van twee dagen) maar door het stoppen met roken zijn er van de 14 verloren kilo's van dit jaar weer 6 teruggekomen. Tijd om dat een halt toe te roepen. Dus vanaf vandaag weer begonnen om alles in te voeren in MFP en ik ga me weer wat vaker op dit topic laten horen.

Oud en nieuw wordt nog even een dingetje, want een mooi feestje voor de boeg, maar ook dat is maar één dag en geen reden om me de dagen er omheen te misdragen. Op naar mooie resultaten in het nieuwe jaar en dat we elkaar maar net zo mogen steunen als in dit jaar!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:38

Nou, ik ga ook weer voor poging 273687162. Gisteravond een heel goed gesprek gehad met m'n vriend (in positieve zin, niet zo van ik vind je te dik, je moet afvallen) en ik ga mijn best weer doen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:49

Ik ben 1kg bij en heb nergens op gelet eigenlijk. Maar. Vandaag zuiniger aangedaan. En dan alleen nog gourmet met oudjaar op t programma en 2 jan. Weer terug naar 1200/1400 kcal en opbouwen. Even strak in t gelid.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:10

Renee1991 schreef:
Nou, ik ga ook weer voor poging 273687162. Gisteravond een heel goed gesprek gehad met m'n vriend (in positieve zin, niet zo van ik vind je te dik, je moet afvallen) en ik ga mijn best weer doen.


Dit heb ik ook weleens met mijn vriend, erg motiverend altijd!
Hij steunt me ook altijd in mijn pogingen haha <3

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:43

Fijn is dat hè :j
Bij mij is het probleem alleen wat hardnekkig.. Wat mijn vriend betreft heb ik geluk dat het totaal geen snoeperd is, dus we hebben sowieso al niets in huis, we eten heel gezond en laten sinds een tijdje ook vlees en zuivel weg, dus behoorlijk veganistisch. Alleen ben ik zo laf om na mijn werk even langs de supermarkt te rijden. Tja, daar kan hij niets tegen doen en dat is echt een hardnekkig probleem :n Krijg het er ook maar moeilijk uit helaas, maar nu dus keihard aan de bak.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:47

Heel erg fijn! Toevallig net ook weet een gesprek gehad :') en hij gaat helpen etc. Maar ik moet dan wel strenger zijn voor mezelf en luisteren naar hem haha

Oh dat ken ik wel, ik kwam altijd langs de mac na m'n werk. Ook erg verleidelijk, en als ik me er een keer aan toe geef lijken de remmen wel los te zijn ofzo. Met de supermarkt heb ik dat dan weer niet. Ik zorg tegenwoordig ook dat ik altijd een redelijk gezond koekje in m'n tas heb zitten voor nood