paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:58

Jeetje 1000 kcal, dan val ik om. Ik eet best wel veel volgens mij :o gezonde vetten mogen toch wel denk ik? Misschien avocado op je brood? Vind ik erg lekker (maar neem ik nu niet ivm veel kcal) wel gezonde vetten en eiwitten. Anders yoghurt met weinig vet, of huttenkase. Zit bijna geen vet in maar wel eiwitten. Ik ontbijt bijv met yoghurt met 2% vet. Heb je al gelijk best wat eiwitten binnen.

Edit: check trouwens net mijn app even, met ontbijt, lunch en tussendoortjes bij koffie en thee zit ik al op 1165 vandaag. Daar moet dan de avondmaaltijd nog bij. Ik mag 1926 kcal nu. Maar blijf er meestal wel iets onder zitten.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:19

Ik heb idd al Griekse yoghurt 2%, houd niet zo van avocado maar huttenkase kan ik wel eens proberen ja.

Ja ik schrok dus ook enorm toen ik zag hoe weinig kcal ik eet, dacht altijd dat ik best goed at... eyeopener dus. En nu flink mee aan de slag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:19

Huttenkase is ook heel lekker in bijv een macaroni salade met veel groente, of op brood met komkommer, tomaat of radijs.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:02

Voordat ik begon met lijnen woog ik mijn pasta nooit af. En ik heb het afgewogen maar sodeju zeg, wat at ik veel!
Morgen nog 2 van die flessen scoren, dat elke dag opdrinken...
Heb nog nooit zoveel moeten plassen... heerlijk om al die pondjes kwijt te raken zo :D

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:09

Afbeelding

Nieuw jurkje gekocht vandaag {:}

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:12

Wauw! Die staat je heel mooi!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:26

Zeg dat!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:26

Ik heb van die bandelettes besteld op alieexpres. Ben benieuwd!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:34

Bandalettes werken goed! Ik heb zelf altijd een kort sportbroekje aan onder jurkjes in de zomer. Verder werkt het heel goed om Vevina te smeren en als je dat te duur vind werkt glijmiddel op siliconenbasis ook heel goed. Klinkt gek, maar het zorgt voor een laagje over je dijen waardoor ze niet tegen elkaar schuren.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:39

Staat je goed hoor!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 00:23

Mooi!

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 07:46

Ik zou hier ook graag meekletsen als dit mag :). Ben zelf een poos terug begonnen met afvallen. Mijn merrie heeft vorig jaar een veulen gehad en in de tijd dat ik haar niet kon rijden, ben ik zelf erg veel aangekomen. Ik woog uiteindelijk 105,7kg. De eerste 5,7 zijn er inmiddels weer af, maar sta nu al een hele poos stil rond de 100.

Er moet gewoon nog meer af, maar de laatste tijd lijkt het echt niet meer te lukken. Zowel op het vlak van bewegen, als lekkere dingen niet kunnen weerstaan. Ik heb geen einddoel voor mezelf gezet omdat ik weet dat dit soort doelen voor mij vaak juist averechts werken.

Ik hoop dat ik hier weer wat inspiratie op kan doen om weer hard aan de slag te gaan!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:49

Welkom Calice en iEmmaaa.

Mooi jurkje BJ! Staat je erg mooi!

Voor mij was de weegschaal weer lief! *\o/*.
Moet eerlijk zeggen dat ik met dit warme weer wel moeite heb om gezond te blijven eten.
Al dat ijs, milkshakes.. pfoe.. maar tot nu toe lukt het wel, maar vind het wel lastig.

Morgen ga ik zelf een salade maken :). Onder andere met komkommer, tomaat en kipfilet. Iemand nog suggesties om er bij te doen?

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:15

Afbeelding
Dit ben ik. Alleen nog niet tevreden met mezelf

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:29

Ik heb even een tijdje niet gereageerd want ik stond zelf stil. Maar ik zie dat mensen toch super goed bezig zijn. Ik ben zelf weer een kilo afgevallen en gisteren ben ik wezen shoppen want ik paste bijna geen kleding meer.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:40

Fijn Geerte dat het nu bij jou ook weer doorzet! Volgens mij geeft dat een heel goed gevoel dat je nieuwe kleren moet, omdat alles te groot wordt, of niet?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:57

Ja absoluut ik ben nu mijn kast aan het uitruimen en ik heb een enorme stapel broeken die mij niet meer passen dat voelt toch wel fijn.

Maar ik zit nu wel een beetje in dubio omdat ik wil ze niet weggooien met de kans dat ik weer aankom en dan weer moet shoppen maar als ik ze hou heb ik ook geen stok achter de deur.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:54

Ik bewaar het ook. Vreet geen brood. Op zolder in een doos. Niet meer naar kijken en over 5 jaar weer aantrekken of weggooien ;)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:58

Tjah ik heb helaas geen zolder, ik woon in een studentenkamer. Maar het gaat naar mijn moeder. Die mag hebben wat ze leuk vind en de rest wordt daar neergezet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:58

Ik heb alles weg gedaan. Mooie stok achter de deur om niet weer aan te komen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:51

Ik heb toendertijd ook alles wat te groot was, weggegooid! Voor mij was dat een goede stok achter de deur om niet meer aan te komen, aangezien ik niet het budget heb/had om meerdere keren achter elkaar een nieuwe garderobe te moeten kopen ;)

Hier de planning wat eten betreft voor morgen weer klaar :).
Ik wil deze week (maandag t/m vrijdag) toch wel weer strak in het gareel, want ik weet nu al dat zaterdag niet al te gezond gaat worden.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:04

Wat een leuke reacties allemaal weer.
Bontejames wat zie je er goed uit en leuk jurkje!
Welkom voor de nieuwkomers en klets gezellig mee hoor.
Hier gaat het ook goed en val nog steeds beetje bij beetje wat af.
Echter gisteren uit eten geweest en overdag toch zuinig gegeten maar helaas vanmorgen gewoon echt
0,9 kg erbij :(
Hoop dat dit de komende dagen weer wat wegtrekt.

Nou de komende week weer met frisse moed er tegenaan.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:39

Of het bewaren van die kleding kan juist een motivatie zijn om niet weer aan te komen.
Ik baal wel een beetje. Had me voorgenomen om deze week te starten met zwemmen maar m'n bikini pas niet meer.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:14

Hier gelijk gebleven. Ondanks bolletjes als middag eten en wraps als avondeten.

Vanavond bbq. Zal zelf hamburgers maken van rundvlees etc. Dat alles een beetje mager is.

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:00

Wat gaan jullie hard zeg! Welkom aan alle nieuwe mensen! Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd aangezien ik toch niets nieuws te vertellen heb. Nog steeds bezig met de examens (donderdagmiddag ben ik hier eindelijk vanaf) en in de examens ben ik niet op dieet (aangezien het leven op dat moment toch al miserabel genoeg is :') ). Vanmorgen heb ik nog eens op de weegschaal gestaan en ik ben terug op mijn gewicht van voordat de examens begonnen (ik was 2 weken geleden een kilo bijgekomen). Dus op het eind van de week vliegen we er weer in.

Dat jurkje staat je prachtig bontejames! En proficiat TurboTinker met je -20 kg, het is heel duidelijk te zien op de foto's!
Kleerkast opruimen is iets dat ik na men examens ook ga doen, ik heb al geregeld dingen aangetrokken die eigenlijk te groot bleken te zijn := .

(Ik heb ook een vergelijkingsfoto van mezelf genomen een paar weken geleden, geen idee of er mensen zijn die geïnteresserd zijn om hem te zien? Ik heb namelijk altijd enorme twijfels of ik hem ga posten of niet :o )