paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:05

Oh mag ik mij hier ook melden :D

Ik ben begin december begonnen met afvallen, woog 95 kilo....
Ik merkte het in alles, het rijden ging moeizaam, algehele conditie naar de maan, en ik vond het gewoon echt oneerlijk om nog langer met mijn 95 kilo op de rug van mijn paarden te stuiteren.

Begin maart was de eerste 10 kilo verdwenen, en toen kwamen de stress tijden, eten, echt heel veel uit eten geweest, sociale verplichtingen, veel werken noem maar op.
Geen idee hoeveel er aan zit, ik schat een kilo of 3 in, maar ben vandaag weer begonnen :D

De volgende 10 kilo moet eraf, dan ben ik ongeveer 20 kilo kwijt en dat vind ik acceptabel.

Ik merkte wel al heel veel verschil met de 10 kilo minder.
Mijn laarzen paste ik weer, en het rijden ging makkelijk. Wel moest ik echt weer zoeken, mijn lijf opnieuw leren kennen. Anders zitten en anders voelen, gewoon heel gek :)

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:59

Wauw al een goed begin toch! Nu volhouden!

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:33

Ik doe ook met jullie mee, wil mijn gewicht (nog) niet delen hier, maar wel dat ik afgelopen week precies 2 kilo kwijt was, ga vrijdag weer wegen.
Ik heb een calorienteller op mijn telefoon staan, maar probeer vooral veel vezels te nemen dus volkorenbrood, roggebrood, vetten (kaas, kwark,vis en beperkt vlees), groente en fruit en drink water ipv frisdrank, mijn app geeft aan 1237 kcal per dag, ik neem er meestal iets meer en val tot nu toe af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:06

Charaz schreef:
Ik doe ook met jullie mee, wil mijn gewicht (nog) niet delen hier, maar wel dat ik afgelopen week precies 2 kilo kwijt was, ga vrijdag weer wegen.
Ik heb een calorienteller op mijn telefoon staan, maar probeer vooral veel vezels te nemen dus volkorenbrood, roggebrood, vetten (kaas, kwark,vis en beperkt vlees), groente en fruit en drink water ipv frisdrank, mijn app geeft aan 1237 kcal per dag, ik neem er meestal iets meer en val tot nu toe af.

Zoals in de titel staat: lees de OP even. Daar staat helder uitgelegd waarom uitgaan van het aantal kcal dat een app aangeeft niet slim is en hoe je wel kan berekenen hoe veel je moet eten op een dag.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:15

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit... overigens weet ik prima hoe ik moet eten (sterker nog, op mijn werk adviseer ik mensen dagelijks), de app is voor mij een controle dat ik op de juiste manier eet én niet teveel.

Ik ben namelijk dol op alles wat slecht is zoals donuts, ijsjes, taart, koek, chocolade en doe het ook prima op tosti's, macaroni (2x opscheppen), pizza, broodjes zalm (niet erg voor een keer, maar 3 pistoletjes is echt te veel).

Op dit moment heb ik een gezond voedingspatroon met voldoende vezels, vitamines, eiwitten, vetten en de hoeveelheid is ook goed, nu het vol zien te houden, en ik gun mezelf ook echt wel wat. Als ik normaal heb gegeten neem ik s avonds met mijn kinderen gewoon een ijsje (en dan pak ik een mini magnum in plaats van een grote omdat die hoeveelheid gewoon veel beter is).

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 23:34

Wat hier vaak besproken is, os het verschil met wat de app zegt en je bmr. Maar uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt. Ikzelf merk heel veel verschil nu ik niet zoveel brood meer eet.

Maar welkom en 'geniet gezellig mee.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:42

Welkom Charaz!

Emma: jij bedoelt denk ik inderdaad het topic afvallen zonder doel is ontzettend koel #3.
Maar uiteraard ben ik het wel met je eens!

EmptyWords: ik merk ook heel veel positief verschil nu ik geen brood/pasta/rijst meer eet.
Wel vind ik het moeilijk om voldoende afwisseling te houden in mijn broodvervangende maaltijd. Toch ga ik hier wel mee door, want voel me er goed bij!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 23:47

Lunch lukt me wel... maar een fijn ontbijt heb ik ook moeite mee

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:47

Ik eet wel brood maar ben overgestapt op alleen volkoren of Rogge en dan 2 boterhammen, hoe doen jullie het met vezels en jodium?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:48

Ik heb dat juist andersom. Ontbijt altijd met wat yoghurt of kwark, maar waar lunch je mee? :=

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 23:49

Ik lunch met speltcrackers

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:49

Soep of salade?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:51

Ik ontbijt met havermout. Heb ik echt aan wennen moeten. Maar uiteindelijk toch gelukt om het zonder vies te vinden kunnen eten. Ik doe 40 gram havermout, 50 gram bevroren fruit en 250ml halfvolle melk.
Havermout is ook redelijk veel koolhydraten, maar wel de goede soort.

Charaz: ik haal vezels met name uit groente.

Jester: ik lunch met een maaltijdsalade, smoothie of een ei-gerecht

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:57

Maar iedere middag salade, man dan krijg ik flaporen :+

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:58

En alleen een kopje soep red ik het ook niet op. Dan moet je iedere avond zelf een soep bereiden, daar heb ik dan weer geen tiid voor :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:04

Ik ontbijt met yoghurt (2% griekse stijl) blauwe bessen of ander fruit wat laag in de kcal zit, handje speltvlokken. En bij de lunch eet ik 2 sneetjes volkoren brood. Vind brood toch het makkelijkst. Mijn favo broodbeleg nu is huttenkase met radijsjes. Ik zit trouwens nog steeds op mijn plateau. Weeg steeds exact hetzelfde.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:08

Ik ontbijt met magere kwark met een smaakje. En tussen de middag eet ik een salade of een omelet. En dan een beetje varieren met wat je er allemaal doorheen gooit.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:11

Ik ontbijt met een smoothie. Gaan meestal 3 tot 4 stukken fruit in.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:14

Ik merk wel dat mijn grenzen losser zijn nu ik 20kg kwijt ben. In het weekend durf ik wat te snoepen. Resulteerd meestal in plus 1 na het weekend. Die er woensdags weer vanaf is meestal. Nu even wat strenger wezen en nog 10 kg er af werken. Wil graag 80 wegen. En mss nog wel minder. Maar dan moet ik wel strenger zijn weer.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:05

Na een hele poos niet gereageerd te hebben, meld ik mij hier weer. Ik werd zo moedeloos en baalde zo ontzettend dat ik alleen nog maar meelas ipv meereageerde. Ik bleef steeds op hetzelfde gewicht of kwam zelfs iets aan, en dat kwam allemaal omdat ik niet kon sporten/ meer bewegen dan normaal. De operatie die ik heb gehad lijkt mislukt want elke keer als ik probeer meer te bewegen dan normaal (ik fiets elke dag van en naar werk ong. 45min in totaal.) dan slaat mijn hart weer op hol. Morgen eindelijk naar de cardioloog en hopelijk komen we samen tot een oplossing want zo kan het niet langer. Ik wil sporten en me niet voelen als een bejaarde vrouw!

Ik weeg me nog steeds braaf 1x per week op de donderdag en tot mijn grote verbazing zag ik dat ik vorige week toch iets was afgevallen! Zou het van de stress zijn? Of van de vele keren nuchter moeten blijven en dan s'avonds alleen mogen eten? (En dus veels te weinig calorieen binnenkrijgen...)

Hoe dan ook, vanaf deze week heb ik het weer opgepakt. Ik let weer wat meer op mijn voeding en hoop ook zonder sporten nog af te kunnen vallen. Mijn doel van begin mei 10kg kwijt is me niet gelukt, ik was op de helft maar ik heb eind juli weer een bruiloft en hoop dan wel in het jurkje te passen waarvoor ik 10kg kwijt wilde. Nog 4,5kg te gaan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:27

fohadie wat balen dat je operatie niet gewerkt heeft.

Sandy: alleen ontbijten met kwark. Heb je dan geen trek rond half 11? Ik moet er echt iets doorheen, fruit en wat speltvlokken anders vult het niet genoeg.

Mijn app is slim, die kwam vanmorgen met opnieuw alles invoeren. Nu mag ik idd iets minder kcal per dag, omdat ik natuurlijk wat was afgevallen (hoewel ik nu ruim 2,5 week op hetzelfde gewicht blijf steken natuurlijk) eens kijken of dat wat gaat doen en er weer wat af wil.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:38

Ja rond half 11 heb ik wel weer trek maar dan eet ik gewoon weer wat haha. Ik krijg smorgens om 7.15 uur sowieso niet veel door mijn keel dus vandaar voor mij alleen kwark. (Ik eet meestal 250 gram) Ik neem altijd magere kwark van Optimel, die heb je in verschillende smaken. Dus die wissel ik wat af.

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:34

Hoi!

Ik heb me een hele tijd geleden gemeld in dit topic (m'n post staat op pagina 5), maar door drukte op werk en een rottijd privé (o.a. bijrijdpaard moeten laten inslapen) helemaal vergeten om hier regelmatig wat te posten.

Ik ben inmiddels klaar met afvallen; van 92.5 naar 72.4, zo trots *\o/* .

1 januari gestart en 9 mei gestopt aangezien ik mijn streefgewicht had behaald. Ik ben voor iemand van 1.65m nog steeds iets van 10.0 te zwaar, maar het is goed zo. Ik heb momenteel geen loshangend vel (iets waar ik toch wel bang voor was) en dat wil ik graag zo houden.

Ik hoop dat jullie het allemaal voor elkaar gaan krijgen, ik voel me door het afvallen zoveel beter! Veel energieker, vrolijker en gezonder! Daarbij durf ik weer met een gerust hart op een paard te stappen en kan ik weer winkelen bij 'normale' winkels, dat doet een mens goed!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:37

Wow dat verschil is echt goed te zien! Je lijkt ook veel meer te stralen nu.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:38

Knap zeg!!