paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:16

Ziet er lekker uit!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:18

Welkom horses_m hopelijk vind je hier genoeg motivatie om je doel te halen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:48

klinkt inderdaad allemaal wel logisch met meer eten, ik heb het in ieder geval al voor elkaar gekregen om sochtens iets te eten en dat is al heel wat voor mijn doen! merk idd dat m'n maag wel minder is, maar de rest niet :=

ik heb dit weekeind wat fruit meegenomen voor tussen door, wat bananen en wat kiwi's. het gekke is, ik heb een tijdje vanille yoghurt bij m'n muesli gedaan, maar zo droge muesli vind ik veel lekkerder! :') de 0% vet van Optimel. tegenwoordig eet ik toch zeker 1,5 kilo per week weg aan muesli... lijkt me toch meer voedingsstoffen enzo in te zitten dan een gewoon stuk wit brood.

ik ga proberen nog meer af te wisselen met eten, een keer pasta, rijst, aardappeltjes etc. nu eens met een stuk fruit erbij.

wat zijn nog lekkere tussendoortjes die je evt zelf kan maken voor de hele week bv?! beetje budgetvriendelijk _O-

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:01

Hoi allemaal, in het begin heb ik een keer mij voorgesteld, maar kon het niet bijhouden :') Inmiddels heb ik alles bij gelezen en kan ik weer meepraten xD

Vind het een leuk topic om mee te lezen en inspiratie uit te halen. Ik heb gisteren ook voor het eerst een bananenbrood gebakken en het viel mij erg mee hoeveel werk het kostte en hij is erg lekker O:) Mijn vriend vind hem ook lekker xD Dus zeker voor herhaling vatbaar.

Melewel94, ik eet als tussendoortje vaak wat nootjes. Vandaag heb ik daarnaast nog een stukje bananenbrood mee (smaakt meer als cake), misschien is dat ook iets voor jou?

Verder ben ik ook nog erg zoekend que tussendoortjes xD Had laatst ook een keer komkommer met huttenkase en rookvlees eromheen. Was erg lekker, maar lastig te eten op mijn werk.. Ik nam dan alles los mee en maakte het op mijn werk, maar eten zonder morsen was bijna niet te doen :+

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:02

@Mewelel: Worteltjes, rijstwafels, rauwe noten? :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:13

rijstwafels/noten lust ik helaas helemaal niet :\

en de wortels, tja ik denk dat die stiekem naar paard lief gaan _O-

dan maar een fruitsalade maken? zou dat lekker blijven als je een grote portie voor de hele week maakt?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:14

Beetje balen dit :S
Mijn doel van deze week ga ik helaas niet halen :s

Donderdag controle afspraak voor mijn rug, het doel was op de 90 of eronder. Nu vanochtend zat ik op 94.1. Vorige keer met wegen op 93.1.
Nu heb ik wel de pil doorgeslikt... maar het zo er maar zo mee te maken kunnen hebben. Maar als ik deze strip doorslikte dan kan ik als het goed is precies nog 2x ongesteld worden voor vakantie :+
Ook hoop ik donderdagavond weer in het zwembad te kunnen liggen en vrijdagochtend naar de sportschool te gaan om te mogen opbouwen. Op hoop van zegen :D

Bananenbrood zou ik graag een keer willen maken, maar ik lust al 25 jaar geen banaan en nu nog steeds niet.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:19

Ik eet trouwens zelf best wel veel variatie aan tussendoortjes, niet altijd even goedkoop maar (meestal) wel gezond:

- Handje rauwe noten
- Notenreep (van Nakd of Zonnatura)
- Rauwe worteltjes, eventueel in (zelfgemaakte) hummus dippen
- Rijstwafels, eventueel met hummus of groentespread
- Bananenchips of groentenchips
- Een appel, banaan, mango, kiwi of granaatappel in stukjes
- Een paar dadels
- Een halve komkommer of paprika
- Plak bananenbrood of kruidkoek (zelfgemaakt zonder suiker, ei en melk)
- Een kop thee met honing of latte machiatto met sojamelk
- Pakje droge LU crackertjes
- 200 ml smoothie van fruit en/of groenten

En nog wel meer... :)

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:27

Ik eet enkel soms eens een stuk fruit als tussendoortje, maar dat gebeurt ook niet elke dag.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:51

Deze week is er maar 200 gram af bij mij. Tegenvaller enerzijds. Anderzijds had ik dat kunnen weten met chinees eten.

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:00

Hier zijn de tussendoortjes meestal fruit of wortels komkommer etc.. Als ik überhaupt een tussendoortje neem O:)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:02

Die snickers ziet er goed uit. Heb je een receptje en weet je hoeveel khd er inzit?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:08

Oe die snickers zien er erg lekker uit!
Denk er alleen wel om dat als je dadels gebruikt het suiker gehalte wel vrij hoog is, en de calorieën daardoor een stuk hoger kunnen uitpakken dan je verwacht. Al blijft het natuurlijk een stuk gezonder dan een reguliere snicker :)

100g. dadels bevatten:
•277 calorieën
•75 gram koolhydraten, waarvan 7 gram vezels en 66 gram suikers

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:33

Klopt Monster Tos. In dit gehele plak snicker zitten 8 dadels dus best een hoop suikers maar doordat je de grote plak in kleine blokjes snijdt gaat het wel.
Daarnaast moet je de gezonde snicker niet eten zoals je normaal een hele snicker wegwerkt maar gewoon savonds voor de lekkere trek een klein blokje nemen. :j

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:07

SteffiiY schreef:
Klopt Monster Tos. In dit gehele plak snicker zitten 8 dadels dus best een hoop suikers maar doordat je de grote plak in kleine blokjes snijdt gaat het wel.
Daarnaast moet je de gezonde snicker niet eten zoals je normaal een hele snicker wegwerkt maar gewoon savonds voor de lekkere trek een klein blokje nemen. :j


Kan jij dat? Maar 1 blokje nemen? Knap hoor, bij mij gaat de reep in 1x op. Ik zal em dan ook niet gaan maken, mij teveel calorieen. Haha.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:04

Vanochtend was mijn maat uniform er niet meer dus een maat kleiner gepakt en hij past perfect. Dus daar ben ik even onwijs blij mee.

Maar nu in de team post staan er zoveel lekkernijen en het is zo aantrekkelijk dus ik hoop dat ik mij vandaag kan inhouden.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:06

Ja hoor Fohadie, dat lukt wel :)
1 blokje afsnijden en dan weer terug de vriezer in :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:55

Afbeelding
Zou dit zonder de mayonaise een gezonde lunch zijn?

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:04

Ziet er gezond uit al is brood natuurlijk in sommie dieetplannen een boosdoener. Ik probeer brood bijvoorbeeld zoveel mogelijk te mijden omdat ik een opgeblazen gevoel krijg.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:28

Bagels zitten enorm veel kcal in, avocado's zijn ook niet mager en parmezaanse kaas is ook niet zo heel mager, al maakt het in zo'n kleine hoeveelheid niet heel veel uit. Zonder de mayonaise is dit 692 kcal, wat voor mij echt veel te veel zou zijn als lunch. Verder is het natuurlijk compleet afhankelijk van de rest van je dag, maar ik zou het niet doen persoonlijk

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:35

Ik ben dus echt een broodmens, heerlijk! Maar eet het dus weinig meer. Vandaag heerlijk op het terras een meergranen bol (die heerlijk knapperig was) met kruidenkaas en zalm gegeten. Ik heb de hele dag al zo'n opgeblazen buik en last van me buik!! Pff hoe kan dat nou he, normaal kan ik er wel 3 op :') en had zelfs een deel aan de hond afgestaan

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:37

Nouja ik denk als ik dat sochtends eet meteen genoeg heb voor de hele dag :')

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:41

Ik ben ook gek op brood maar sinds ik het bijna niet meer uit voel ik me niet meer zo proppig :P

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:44

Ik eet soms nog een pistoletje oid, maar vind het vaak zo zonde van de kcal voor hoe vol ik ervan zit. Ik lunch liever met soep oid, dat vult voor mij een stuk beter! Enige waar ik soms nog wel mee cheat is een pantosti met kaas en pesto, gebakken in een flinke dot boter :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:00

Zijn die 4 bagels voor 1 persoon :=

Bagels is wel witbrood. En zit vaak ook (veel) suiker in. Dus lekker ja, echt gezond denk ik niet. Ik eet alleen 100% volkoren brood met weinig toevoegingen, soms in het weekend een luxe broodje tussen de middag. Ik zou echt niet zonder brood kunnen.