paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:13

Ach gos, hij ziet er zielig uit!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:15

Ik lees nog steeds mee en vind het knap hoe jullie het allemaal doen. De waterdrink reminders helpen mij goed, drink veel meer. Eet nu ook andere dingen dan alleen maar brood en heb koolhydraat arm brood gekocht. Wel een ander dingetje, ik ben sinds zondag ruim 50% minder gaan roken.. van 25 sigaretten per dag naar max 10. Gaat heel goed maar... meer honger... wegen doe ik dus niet op het moment.. -O-

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:36

Vanmorgen heb ik ook weer op de weegschaal gestaan. Totaal komt voor mij nu op -13kg *\o/* .
Aangezien ik volgende week terug naar school moet ben ik alvast eens aan het nadenken wat ik zal meenemen om te eten 's middags en nu was ik aan het denken aan wraps. Echter zag ik in de winkel dat deze steeds per 6 verpakt zitten wat dus voor mij alleen veel te veel is (ik zou er 1 of 2 per week eten). Nu was ik aan het denken om de rest in te vriezen. Kan dat of worden ze dan echt klef?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:02

Ik rol de wraps gewoon in aluminium en gooi ze in de kast. Blijven dan een eewigheid goed :)

Goed bezig Lotus!! Gewoon volhouden, dat honger gevoel verdwijnt wel weer :)

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:48

:x :x :x :x

Met het schaamrood tot net niet achter mijn oren: ik ben er weer.
Waar ik een beetje was afgehaakt toen we naar Londen gingen, mezelf heilig had voorgenomen om ook daar een beetje op te letten...you get it? Juist. Het was lekker, laten we het daarop houden.
Eenmaal thuis steeds tegen ongesteld aanhikken, van alles dat ik dronk kwam er maar een klein beetje weer uit en de rest bleef lekker ergens zitten. In mijn enkels ofzo...
Ik had last van vreetbuien (pepermuntballen...) en echt gezond heb ik ook niet gegeten sinds we terug zijn. Gelukkig ben ik vandaag ein-de-lijk ongesteld geworden *\%/* serieus, daar kan je blij mee zijn :')
De weegschaal mijd ik vakkundig momenteel, ik durf het gewoon niet. Bang dat er weer zoveel aan zit, ik weer opnieuw kan beginnen en weet ik veel wat allemaal. Normaal weeg ik ook liever niet als ik ongesteld ben of word, maar ik durf het echt niet meer. In Londen wel superveel gewandeld natuurlijk, elke dag :)

Ik wil zo graag, maar waarom is het zo moeilijk? |(

Jester_

Berichten: 12269
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:56

Het blijft gewoon heel moeilijk!! Ik ga volgende week naar barcelona 5 dagen en qua eten zie ik er echt tegenop..

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:03

Barcelona is een mooie stad! Maar eten op een citytrip is een uitdaging, heb ik gemerkt :P ik heb wel tijdens het diner in het hotel bewust de light main genomen. Die was trouwens echt heel lekker! Maar ja, het ontbijt was niet erg light en de sticky toffee als toetje ook niet :')

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:14

Ik zit met mijn reet in centerparcs, normaal is dat een groot vreetfestijn. Ik probeer er om te denken en dat lukt min of meer, maar gok dat het niet positief uitpakt op mijn weegschaal zondag.

Vakantie en uitjes zijn voor mij echt de moeilijke momenten. Ik heb wel heel veel gelopen, maar ben bang dat dat niet helemaal compenseert.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:34

Ik heb mezelf voorgenomen, om tijdens onze vakantie van de zomer gewoon te eten. Als ik 4x kebab wil, dan eet ik 4x kebab. Na de vakantie dan het normale patroon weer oppakken. Je moet jezelf ook wat gunnen natuurlijk.
En op vakantie aan de lijn is niet leuk. Natuurlijk hoef je je niet 12 dagen vol te vreten. Maar je mag best wat nemen. En je vt voren erbij neerleggen dat hoe frustrerend dat ook is, je na de vakantie aangekomen bent. En daarna weer vol frisse moed. Met een nieuwe start gaan afvallen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:46

Kiannah, ik kan ook altijd zo blij zijn als ik eindelijk ongesteld word :') soms duurt het zo lang.
Ga een paar dagen na je menstruatie weer op de weegschaal staan zou ik zeggen, gewoon weer goed op je eten letten en veel water drinken :)

Oeh leuk Barcelona! Daar wil ik ook nog een keer heen.
Ik ga volgend weekend misschien naar onze zuid buren, waar weten we nog niet. Mijn vriend en ik zijn een halfjaar samen aankomende week, dus ik wil graag even weg.

Ik neem mezelf dat inderdaad ook voor Turbotinker. Ik heb hard gewerkt voor die vakantie dus ga ik er ook optimaal van genieten!

Gisteren ben ik naar mijn gewichtsconsulente geweest. Vergeleken 2 maanden terug was ik 7 ons zwaarder (net gegeten natuurlijk voor ik ging wegen..) wel had ze iets uitgerekend met mijn spier en vetmassa, en het kwam er op neer dat er in positieve zin iets gebeurd was. Dus nu even de puntjes op de i en knallen!

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:54

Hier even een baal momentje helaas moet ik vanwege mijn werk mijn sport abbo stop zeggen omdat ik het anders niet red

Maar ik weet zeker dat het me ook gaat lukken zonder sporten en met veel wandelen fietsen en skeeleren gaat het ook vast wel goed komen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:11

Toch goed nieuws kelly!

Balen maatje!zonde!

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:17

Hier even een happy momentje, weegschaal gaf 75 aan en ik kom van 91 *\o/*
Ruim een half jaar stil gestaan met afvallen en nu weer 2 kilo eraf.

Maatje, maak je niet zo druk om dat sportabonnement gewoon overdag iets gezondere keuzes maken en je eten in de gaten houden. Komt helemaal goed!

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:24

Deze week 0.2 eraf. Waar ik nog best blij mee ben na doe rare week

En heb mijzelf nu ook opgemeten dus ben benieuwd volgende week bij buik en heupen

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:43

ik heb al een tijdje niet meer gereageerd en vanmorgen heel voorzichtig toch maar eens op de weegschaal gestaan. Daar werd ik er blij mee want er is ruim 4,5 kg vanaf :) vanaf nu doorpakken en consequent zijn

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:46

Brego93 schreef:
Hier even een happy momentje, weegschaal gaf 75 aan en ik kom van 91 *\o/*
Ruim een half jaar stil gestaan met afvallen en nu weer 2 kilo eraf.

Maatje, maak je niet zo druk om dat sportabonnement gewoon overdag iets gezondere keuzes maken en je eten in de gaten houden. Komt helemaal goed!


Hartstikke goed bezig!!
Ik kan niet wachten tot ik de 75 aantik

Balen maatje, misschien kan je zelf ipv het sporten gaan wandelen? Dat kost minder tijd dan naar de sportschool gaan :) tenminste dat merk ik. En ik weet niet hoe het bij jouw sportschool zit, maar bij die van mij zijn de openingstijden soms wat beperkt.


Eloya schreef:
Deze week 0.2 eraf. Waar ik nog best blij mee ben na doe rare week

En heb mijzelf nu ook opgemeten dus ben benieuwd volgende week bij buik en heupen


Goedzo! Meten is weten :D ik heb vanochtend gewogen en ga maandag weer en dan ook even meten. Kijken wat er gebeurt is


linda_gigant schreef:
ik heb al een tijdje niet meer gereageerd en vanmorgen heel voorzichtig toch maar eens op de weegschaal gestaan. Daar werd ik er blij mee want er is ruim 4,5 kg vanaf :) vanaf nu doorpakken en consequent zijn


Ook al zo goed bezig! Zag je dat verschil in 1x op de weegschaal of is het vanaf het begin?

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:50

Brego, goed dat je zolang volgehouden hebt, uiteindelijk lukt het wel!

Eloya, goed dat het zo uitgepakt heeft.
Zelfs na een rare week.

Wauw 4,5 kilo Linda, prachtig!

Maatja, je kunt gelukkig nog genoeg doen buiten de sportschool om.
Thuis oefeningen of wandelen, of wellicht iets minder maar een aantal keer gaan zwemmen?

Hier ga ik vrijdag of maandag even wegen, nu geen tijd voor :o

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:55

Dankjewel allemaal :D

Het wandelen is een super goed idee en het zwemmen ook dankjewel

Ik let al heel erg op mijn eten en sinds ik dat doe ben ik al ongeveer 2,5 a 3 kilo kwijt morgen weer wegen dus ik ben benieuwd

Jester_

Berichten: 12269
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:32

Wauw iedereen is goed bezig!! Hier ook weer 0,4 sinds gister, nog 1,8 en ik ben uit de 80 *\o/*

Ben nu bijna 10 kilo kwijt vanaf januari :o

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:39

Wow Jester, dat is echt snel!
Goed bezig!

Ik zit me nu enorm in te houden, ik heb eten voor ontbijt en lunch mee, en ik heb nog een pauze van 1 uur tussen 4 en 5, en ik eet warm eten rond 8 uur vanavond.

Wat zouden jullie doen in die laatste pauze, want ik heb dan echt wel honger :o

Jester_

Berichten: 12269
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:51

Een kopje soep eten? Met bijv paar soepstengels

Renee1991

Berichten: 5981
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:56

Jester_ schreef:
Het blijft gewoon heel moeilijk!! Ik ga volgende week naar barcelona 5 dagen en qua eten zie ik er echt tegenop..

Hmm... Ik viel op citytrip juist af omdat ik zo veel liep :+ Het kan meevallen hoor.

Mijn lichaam zit me ook een beetje te trollen. Ik doe weer goed mijn best, maar dan weer ongesteld, dan weer niet goed naar de wc kunnen en een opgezette buik hebben, gewicht blijft steeds rond het zelfde.

Nou ja. Ik wielren nu wel weer 3x per week omdat ik aan het trainen ben voor een toertocht, dus hopelijk gaat mijn gewicht straks weer omlaag. Keuken is nu bijna klaar, dus dan kan ik zelf ook weer gezond koken ipv overal en nergens eten. *\o/*

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:03

Renee1991 schreef:
Jester_ schreef:
Het blijft gewoon heel moeilijk!! Ik ga volgende week naar barcelona 5 dagen en qua eten zie ik er echt tegenop..

Hmm... Ik viel op citytrip juist af omdat ik zo veel liep :+ Het kan meevallen hoor.

Mijn lichaam zit me ook een beetje te trollen. Ik doe weer goed mijn best, maar dan weer ongesteld, dan weer niet goed naar de wc kunnen en een opgezette buik hebben, gewicht blijft steeds rond het zelfde.

Nou ja. Ik wielren nu wel weer 3x per week omdat ik aan het trainen ben voor een toertocht, dus hopelijk gaat mijn gewicht straks weer omlaag. Keuken is nu bijna klaar, dus dan kan ik zelf ook weer gezond koken ipv overal en nergens eten. *\o/*


Houdt er wel rekening mee dat je waarschijnlijk in spiermassa iets zal gaan groeien ;) dat je niet mega teleurgesteld op de weegschaal staat

Nu je trouwens begint over een opgeblazen buik, ik had hier ook altijd erg veel last van, en dan echt last. Maar nu ik eraan denk heb ik al een tijdje geen last meer. Lang leven gezond eten haha

Jester wat ben jij toch goed bezig, ik wil jouw geheim :')

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:05

Een vrouw kan maar ongeveer 3 kg spier aankomen per jaar dus jammer genoeg gaat de vlieger "ik ben niet afgevallen maar het zal vast komen omdat ik spier heb aangemaakt" niet echt op. Uiteraard kan je wel een stuk strakker worden zonder dat je gelijk heel veel kilo's verliest, maar echt aankomen in spier is bij vrouwen jammer genoeg heel lastig.

Jester_

Berichten: 12269
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:07

Haha geen idee! Was gister bij de bloedbank en met de snelle healtcheck:

Mijn hb gehalte was van 8,2 van de laatste keer naar 9,8!! Das echt heel hoog voor vrouwen, bloeddruk gedaald en pols was ook keurig (122/70 en pols van 61).
Lang leve gezond leven