paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:49

Eloya sterkte met je rug.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:20

Ben nu twee weken streng bezig na lang stil te hebben gestaan weer in gewicht met afvallen, resultaat 2,5 kg eraf. Gisterenavond echter een verjaardag gehad waarbij ik wel een gebakje (kersenflap) heb genomen en een paar snackjes zoals kaasblokje, toastje en half eitje, verder geen chips gepakt en braaf crystal clear gedronken. Vanmorgen gelijk weer 0,6 kg eraan.... grrrrrrrrr -:(-

Dat zijn echt van die momenten die mij demotiveren ;(

@Eloya vervelend zeg ik weet wat het is, sterkte en hopen dat je snel weer wat mobiel bent. x

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:36

Laat je er asjeblieft niet door demotiveren. Ik was vrijdag naar hengstenkeuring geweest. Opzich prima gedragen, gewoon ontbeten, middag gelunchdd in een restaurant met een maaltijdsalade carpaccio, daar een frietje met gegeten (zo'n puntzak voor de helft want ik zat vol) en een paar pindarotsjes, ook nieteens opgegeten. Volgende dag, plus 1 kilo...

Maar vandaag issie er al weer af :j je lichaam houd gewoon vocht vast, na een dagje ransoen is het weer weg :j

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:33

Bedankt en laten we het hopen dat het er weer snel af is :o

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:39

Bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen. Koolhydraten eet ik idd veel, daar ga ik kwa brood en variatie in proberen te minderen.
De tips over meer drinken overdag ivm vocht vasthouden ook. Vandaag tijdens werk toch even 2 glazen water gedronken.
En ik ga eens goed bedenken en bekijken wat voor mij een goede optie is als vervanger van brood. Niet dat ik helemaal geen brood meer wil eten want daar doe ik het het beste op maar als ik al de helft kan vervangen ben ik een heel eind.

Het gaat maar om een kilo of 4. Had verwacht....dat doe ik wel even.. mooi mis gedacht

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 07:48

Lotus83 schreef:
Bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen. Koolhydraten eet ik idd veel, daar ga ik kwa brood en variatie in proberen te minderen.
De tips over meer drinken overdag ivm vocht vasthouden ook. Vandaag tijdens werk toch even 2 glazen water gedronken.
En ik ga eens goed bedenken en bekijken wat voor mij een goede optie is als vervanger van brood. Niet dat ik helemaal geen brood meer wil eten want daar doe ik het het beste op maar als ik al de helft kan vervangen ben ik een heel eind.

Het gaat maar om een kilo of 4. Had verwacht....dat doe ik wel even.. mooi mis gedacht


Brood kun je gewoon vervangen door speltbrood. Wel even navragen of ze erecht geen tarwe in gebruiken. Maar dat scheelt al behoorlijk en kunnje toch gewoon brood eten. Ik vond het zonder brood veel te igewikkeld. Spelt is erg inde mode, dus overal verkrijgbaar. En speltpasta heb je bij ons ook gewoon bij de Plus. Net als zilvervliesrijst.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:01

Pff 400gr erbij na kibbeling en patatjes gister. Dan was dat mn cheatdag. Vol frisse moed weer aan de week beginnen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:54

Lotus83 schreef:
Bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen. Koolhydraten eet ik idd veel, daar ga ik kwa brood en variatie in proberen te minderen.
De tips over meer drinken overdag ivm vocht vasthouden ook. Vandaag tijdens werk toch even 2 glazen water gedronken.
En ik ga eens goed bedenken en bekijken wat voor mij een goede optie is als vervanger van brood. Niet dat ik helemaal geen brood meer wil eten want daar doe ik het het beste op maar als ik al de helft kan vervangen ben ik een heel eind.

Het gaat maar om een kilo of 4. Had verwacht....dat doe ik wel even.. mooi mis gedacht



Ik kreeg gisteren de tip om brood te vervangen door 'koolhydraatarm' brood. Dit bevat 51% minder koolhydraten dan gewoon brood en is gewoon te koop bij de AH en Jumbo. Smaakt overigens hetzelfde en ziet er hetzelfde uit!

Verder gebruik ik ook wel eens courgette repen of komkommer repen als 'cracker' en maak ik er een verse zalm- of tonijnsalade bij die ik erop kan doen.

En af en toe een goed gevulde groentenomelet meenemen naar het werk in plaats van brood met beleg?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:55

Veel mensen met gewichtsschommelingen weer zie ik. Pfff. Dat maakt het ook echt moeilijk om de moed niet te verliezen.
De tip van Monster_tos vind ik wel een goeie. :j
Volhouden allemaal!!!

Zelf mag ik niet klagen. Na een weekend met restaurantbezoek en verjaardagstaart had ik wat anders verwacht, maar mijn gewicht is stabiel gebleven. Ik zit nu in totaal aan -2,1kg op zes weken tijd. Heel erg weinig natuurlijk, maar anderzijds zie ik het niet al te streng en geniet tussenin lekker van het leven. Als er op deze manier steeds kleine beetjes blijven afgaan ben ik tevreden.

Ow ja, en voor de mensen die er toe neigen het te vergeten:
Water drinken!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:02

Zo ik heb weer een weekend achter de rug bij m'n schoonouders. Ik vind dat altijd zo lastig met eten omdat ik niet weet wat ik voorgeschoteld krijg.. Maargoed aardig overleefd.

Ik moet vanmiddag naar mijn gewichtsconsulente en wil het met haar eens hebben over het brood. Ik vind dat ik te veel brood moet eten en het lijkt wel alsof ik door brood ha "vasthouden". Verder ben ik benieuwd wat voor tips ze nog meer heeft :)

Thanks voor de water reminder! Het water drinken of thee lijkt bij mij beter te gaan :)

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:23

Sterkte met je rug, Eloya. Balen zoiets!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:33

Naar als je ergens zeer hebt en daardoor wordt tegengehouden! Sterkte Eloya! Iedereen is flink bezig! Ik val heel weinig af, maar als ik een kilo per maand af zou vallen heb ik mijn streefgewicht! Al gok ik dat het wel iets sneller zal gaan hoor haha.

Helaas heb ik iets met mijn voet,weet niet wat maar kan er al twee dagen niet op staann. Jammer want ik had net een 100dagen sport kalender gemaakt waar ik met frisse tegenzin aan was begonnen! Nu moet ik daar even mee wachten. Ik had dit op de deur geplakt: Afbeelding

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:08

Bedankt allemaal
Gisteren was echt drama met de pijn en dus ook eten omdat ik zo beroerd was. Vandaag gaat het al stuk beter.

Lilchar mooie kalender, wel balen van je voet! Hooikoorts heb jij er ook snel minder last van!

En voor de rest
Elke 100gram eraf is al iets. We kunnen het!

Ohja En het water drinken remindertje is top haha

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:30

Hopelijk zijn jullie snel weer de oude Iris en LilChar!

Ik heb me net al weer uitgesloofd in de sportschool, dat zit er maar weer op! Vanmiddag eindelijk weer paardrijden :)

Die kalender LilChar, je sport dan iedere dag, maar wat doe je dan precies? Of laat ik het anders zeggen, is het dat je iets aan beweging doet maakt niet uit wat?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:03

_KellyAV schreef:
Hopelijk zijn jullie snel weer de oude Iris en LilChar!

Ik heb me net al weer uitgesloofd in de sportschool, dat zit er maar weer op! Vanmiddag eindelijk weer paardrijden :)

Die kalender LilChar, je sport dan iedere dag, maar wat doe je dan precies? Of laat ik het anders zeggen, is het dat je iets aan beweging doet maakt niet uit wat?


Nou ik heb dus een sportschool onder mijn huis waar ik gratis in kan, en daar sport ik dan. Twintig minuten op zo een crosstrainer, 1 kilometer roeien en tien keer buikspieren. Dat is ongeveer een half uurtje en voor mij redelijk intensief want ik krijf het er wel warm van zegmaar! Paardrijden tel ik niet mee omdat ik met name buiten rij en nooit echt intensief aan het sporten ben. Als ik echt niet kan mag ik ook thuis een half uur dansen/bewegen dat vind ik ook leuk!

Dus: ik beweeg redelijk wat op een dag meestal, maar dit half uur is een extra waar ik mijzelf echt in het zweet wil werken. En na een aantal weken wil ik het ook uitbreiden naar drie kwartier of een uur!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:26

Maar iedere dag sporten is niet goed voor je hoor!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:31

Jester_ schreef:
Maar iedere dag sporten is niet goed voor je hoor!

Maar het is maar een half uurtje he :)
En het kost ook niet vreselijk veel inspanning, gewoon even goed bewegen.
Waarom vind jij dat het niet kan? Misschien weet ik iets nog niet?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:40

Je zegt zelf dat het je wel moeite kost, je lichaam heeft zeker rustdagen nodig! Om te herstellen en spier op te bouwen. Ik zou het zelf houden op 3/4x per week en dan misschien gewoon even een half uurtje licht wandelen op de andere dagen als je persee elke dag wil sporten :j

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:42

Aha! wat een luxe haha

Misschien ga ik die kalender ook eens proberen! Maar ik laat paardrijden wel meetellen en ik ga "maar" 2 keer in de week naar de sportschool. Verder zou ik dan 2x per week willen gaan wandelen en eventueel zelf wat dingen doen thuis. Ik heb zo'n fitness hoepel en dat wil ik weer op gaan pakken :) dus die zou ik dan ook als beweging kunnen zien

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:02

Jester: Ja, dat was een beetje dubbel inderdaad. Ik bedoel meer dat het eerste kwartier goed te doen is, merk ik bijna niks van. Het tweede kwartier krijg ik wel een rood hoofd en echt warm enzo, dus ik merk dat mijn lichaam dan iets aan het doen is. Op maandag loop/ren ik een uur mee met gehandicapten lessen dus dan is dat ook al genoeg. Ik begrijp wel wat je zegt en misschien kan ik de activiteit wel aanpassen, zoals Kelly zegt ook wat meer wandelen etc!

Wel wil ik het graag zo doen omdat ik dan echt 1x per dag bewust beweeg en anders 'vergeet' ik dat, en mijn conditie is echt bar slecht dus zo wordt dat wat beter!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:43

Goed bezig dan toch!

Ik heb vanmiddag sinds lange tijd weer gereden, man ik was kapot :') heb bijna 3 kwart jaar amper gereden vanwege m'n zadel wat niet goed paste en we niet direct wisten dat het daar vandaan kwam. Nu heb ik een nieuw zadel. Dus voor beide weer lekker veel trainen en conditie opbouwen. Mijn conditie is ook vrij slecht :') maar ik ben hard bezig die op te krikken

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:00

Jippie na meer dan een week stil gestaan is de weegschaal eindelijk weer lief tegen mij.

89,7 dus gelijk mijn eerste doel gehaald

*\o/* 4 kg kwijt *\o/*

op naar mijn volgende doel 5 kg kwijtraken zodat ik onder de 85 weeg.

Dus mensen houdt moed!!! De weegschaal gaat uiteindelijk weer naar beneden!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:15

Zojuist gewogen nadat ik vorige week dinsdag begonnen ben met calorieën tellen en meer bewegen. Ik maak gezondere keuzes, eet speltbrood ipv gewoon brood maar eet dus wel gewoon normaal. Iedere dag hou ik wat ruimte voor bijvoorbeeld 1 blokje pure chocolade bij de thee. Zaterdag de verjaardag van mijn man gevierd en ik heb me wel erg ingehouden maar toch wel een klein stukje taart gepakt en 2 bitterballen. Ik fiets nu iedere dag en met behulp van mijn fitbithorloge kijk ik of ik voldoende beweeg. En dat heeft niks met echt sporten te maken, gewoon dus fietsen en wandelen.
En het resultaat is 1,3 kilo eraf! Van 87 naar 85,7! Ik ben helemaal blij! *\o/* Ik verwacht niet dat het zo snel blijft gaan maar het is een leuk begin.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:41

Goed bezig dames!

Ik ben vandaag voor het eerst vergeten te wegen. Dochterlief was mooi wakker de hele nacht, dus mamsie loopt erbij als een zombie :')

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:48

O jee, das niet fijn TurboTinker...ik heb ook weinig geslapen, krijg vandaag de bloeduitslagen van mijn paard die ineens in een paar weken tijd enorm afgevallen is, maak me erg zorgen om hem...Normaal eet ik bij stress de koelkast en de voorraadkast leeg, ben een echte emotie eter maar gelukkig kan ik dat tot nu toe nog beheersen!