paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:52

Ik vind vooral water met een scheutje citroensap erdoor heel erg lekker <3 Daar drink ik echt makkelijk 3 liter van weg op een dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:52

Amandavd schreef:
Zijn er nog meer mensen die net als ik de hele hele hele slechte gewoonte hebben om met rotzooi te ontbijten? Koekjes, chocola, chips? Vanaf het moment dat ik wakker word heb ik daar wel zo'n zin in. Ik vind het zo moeilijk die gewoonte te laten.

Jep. Ik kon eerder altijd echt met alles ontbijten wat los en vast zat. Heb dat ondertussen wel afgeleerd, gewoon gelijk als ik wakker ben ontbijten met iets gezonds en vullends en dan is het ook wel weer weg.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 12:55

Om dat te ondervangen plan ik een dag van te voren al wat ik ga ontbijten en zorg dat dat makkelijk voor het grijpen ligt.

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:14

Hier gaat het wel, heb de fastfood voor deze week weer gehad.

Gisteren heb ik veel gelopen helaas men benen helemaal opengeschuurt. Iemand een ideetje hierom? Ik heb wel shape wear met pijpjes zodat het nu niet meer kan schuren.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:26

Bedoel je tussen je dijen?
Ik zoek ook nog een oplossing,
Vooral als ik een jurkje met panty draag drukt de huid door de panty heen en schuurt. Heel irritant en pijnlijk..

Helaas dus ook zoekende.

Drinkmomentje dankjewel :D

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:27

Bumblehorse: Balen zeg!

Ik heb er ook vaak last van.. Bij mij is het een combinatie van warmte en wrijving meestal. Warmte: het weer of lichaamsbeweging. Wrijving: Lichaamsbeweging, spijkerbroek die niet helemaal lekker zit of zweterige iell huid die tegen elkaar aanschuurt.
Het is ook echt hoe vochtiger hoe meer plekken.. Dus die warmte is een belangrijk onderdeel!

Bij mij is het meestal binnen twee dagen weer redelijk tot helemaal genezen. Ik spoel het onder de douche goed met warm/heet water, echt ff de harde straal erop. Daarna heel goed afdrogen en zorgen dat het snachts niet tegen elkaar aan kan schuren. (Ik lig vaak met de deken tussen mn benen dan.)
Dat samen haalt de ergste pijn en gevoeligheid weg en dan de volgende dag kan ik weer normaal lopen :o Verder smeer ik er niets op, wel geprobeerd, maar dat lijkt het niet beter te maken. Ow, enkel als het na de nacht nog steeds erg pijnlijk is, dan smeer ik er een beetje nestolyl op om de dag door te kunnen komen. ;)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:34

Bedankt voor de tips, ik vind het echt moeilijk om niet meteen 's ochtends te gaan snaaien.

Voor de schurende dijen kun je onderbroeken met langere pijpjes kopen, werkt heel goed. Zinkzalf helpt ook heel erg, en er zijn nog meer middeltjes tegen dat soort problemen.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:35

Ylvy schreef:
Bedoel je tussen je dijen?
Ik zoek ook nog een oplossing,
Vooral als ik een jurkje met panty draag drukt de huid door de panty heen en schuurt. Heel irritant en pijnlijk..

Helaas dus ook zoekende.

Drinkmomentje dankjewel :D


Oh dat ken ik, zo irritant.
Soms plak ik wel eens pleisters van te voren, schuurt niet...
Alleen niet zo heel fijn om ze er weer af te halen daarna :')

Net een kop thee op,
En ze willen zo naar de Mac... ben met mn Oma en tante in het ziekenhuis.. dus even kijken wat ik doe :+

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:40

Herkenbaar die schurende benen, ik doe vaak een kort broekje onder een jurkje aan. Heb afgelopen zomer de korstjes op mn benen gehad van het schuren. Ook smeer ik het daarna in met sudocreme. En ik heb een poedertje van lush wat het plakkerig worden van de huid moet tegengaan. Dit werkt, maar niet voor heel lang helaas..

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 13:41

Ik plak m'n dijen van te voren af met sporttape.
Mocht ik toch nog schuurplek hebben, na 't douchen dikke laag nivea crème

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:44


soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:49

Ik probeer het schuren ook voor te zijn door onderbroekjes met pijpjes, een strak shortje onder een rok en inderdaad eventueel een laagje crème. Maar vooral in de zomer heb ik er ook wel eens last van. Of met een jeans met een te laag hangend kruis.

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:07


Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:22

normaal draag ik ook steeds een broekje met langere pijpen, deze keer dus vergeten :(

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:24

Bumblehorse schreef:
normaal draag ik ook steeds een broekje met langere pijpen, deze keer dus vergeten :(


Volgens mij helpt insmeren met zinkzalf nu wel tegen de pijn, maar dat weet ik niet zeker.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:27

Het is nogal een ongemakkelijk onderwerp vind ik, maar ik wil toch mijn ervaringen delen omdat ik denk dat jullie er wat aan hebben.
In de zomer van die hele korte broekjes dragen moet ik niet langer dan een dag doen en al helemaal niet op een dag dat ik veel moet lopen. Zelfde geldt idd voor jurkjes. Dan is de oplossing idd een dunne panty :) Dit zijn echt schuurplekken en zitten echt op de plek waar mn bovenbenen elkaar raken :)

Voorderest in langere kleren heb ik er ook weleens last van. Maar dat zijn meestal een soort smet/schuurplekken, een beetje een combinatie van de twee, deze plekken zitten vaak ook iets hoger. Bij deze plekken werkt het juist ontzettend averechts om dan een panty aan te doen of een strakke short.

Deze plekken voorkom ik voornamelijk door zeer goede hygiëne daar beneden. Dus inlegkruisjes gebruiken, bij warm/plakkerig weer wissel ik die zo'n 2-3 keer overdag. Soms wissel ik zelfs mn onderbroek mee, dat is het enige wat echt helpt. Dus zorgen dat het daar beneden niet kan broeien. Als dat niet kan krijg ik ook niet/heel veel minder van die nare plekken.

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:32

ik heb ook erg last van schurende bovenbenen, mij zul je dan ook amper in iets anders zien dan mijn super comfy spijkerbroeken :P zelfs bij 30 graden. als ik dan echt echt een jurkje of rok aan moet dan met panty.

Ontbijten met chips, koek heb ik ook jaren gedaan
ik probeer nu idd de dag ervoor al dingen te maken en als ik echt niets heb neem ik alleen een mok drinkyoghurt en ga ik langs de winkel daarna om weer even belangrijke dingen te halen van volkoren en mager etc :P

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:50

***pakt water en kruipt onder terug onder mee-lees-steen***

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:53

Mijn water drinken gaat vandaag niet zo best. Heb standaard een 1.5 liter fles naast me staan maar zit nog niet op de helft

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:55

Mijn water gaat ook niet helemaal goed vandaag, maar dat komt omdat ik niet te veel naar het toilet wil omdat dan men wondjes weer vervelend gaan doen :P
Ik heb ook standaard een fles van een liter hier staan en probeer hem voor de middag zeker op 3/4e te hebben.
Vandaag is er nog niet eens de helft uit :P

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:01

Hier gaat het wel goed met het water :) Naja, thee.. Maar das praktisch hetzelfde. Al een hele liter op :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:05

Ruim 1.5 liter op al

Marjolein_B

Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:08

Wat goed dat iedereen veel water drinkt. Het stimuleert mij om ook meer te gaan drinken, het schiet er nu steeds bij in. Ik ga dus ook een flesje klaarzetten.
Heb zojuist nieuwe voorraad Omega-3 olie en Spirulina besteld.
Zijn er meer mensen die supplementen nemen?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:13

Nja, water valt mee, maar wel twee koppen koffie, twee koppen thee en een glas appelsap.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:27

Op hoop van zegen val ik even ertussen in.
Ik sta op het punt om broeken te passen :o