paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:42

Ik ben gisteren begonnen bij weightwatchers

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:52

Wat vinden jullie hier dan van de ophef over fajah lourens?

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 02:30

Ach het zoveelste slachtoffer van de nieuwe hypes.
Vorige maand waren de meisjes van de Green Hapiness aan de beurt en nu Fajah.
Ik heb het stukje dat ze bij Eva Jinek zit even terug gekeken en ik vind de ophef wel een beetje overtrokken.
Ze geeft toch steeds aan dat het voor haar werkt. Dat wil niet zeggen dat dit voor een ander ook geldt.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:02

Jester_ schreef:
Wat vinden jullie hier dan van de ophef over fajah lourens?


Vind dat er goeie dingen tussen zitten en minder goeie dingen.

Iedereen moet gewoon doen wat voor jezelf het beste past.
Dan hou je het het langst vol :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 08:20

Als je goed luistert kan ze zeggen dat t voor haar werkt.... maar of t gezond is? Daarbij ben k vooral bang voor de jeugd die ook zo'n lijf wilt, het boek koopt en precies zo aan de slag gaat. 1200 calorieën per dag, hongergevoel negeren, zwaar sporten op nuchtere maag.... mwah. Het zal vast werken, maar of t goed is? Alle shake diëten werken ook.... zijn ook niet gezond

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:34

Ik ga helemaal mee met empty. Ik vind het echt gevaarlijk dat zij zo zegt dat je je hongergevoel moet negeren. Voor de meeste vrouwen ja 1200 gewoon bizar te weinig..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:04

Ik vind het heel onverstandig wat ze uitdraagt. Als je zoveel sport als zij doet heb je echt wel meer nodig dan 1200 kcal. Anders pleeg je toch roofbouw op je lichaam? Voor de meeste mensen is 1200 fiks lager dan hun BMR. Dan verbruik je dus al meer door helemaal niks te doen. Moet ook zeggen dat ik het niet mooi meer vind hoe ze er uit ziet. Ik vind haar te ver doorgeslagen.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:04

Goedemorgen toppers! Heb mij na een tijdje toch weer een keer gewogen 's ochtends.

En rara :9

85,4!

Zit nu op -10,4

En dat voor iemand van 17 =:)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:06

Stal_Fiore schreef:
Ik ben gisteren begonnen bij weightwatchers


Weightwatchers. Heb ik ook aan gedaan! Bij mij niet veel geholpen dus er na een half jaar mee opgehouden. Voor iedereen werkt het anders. Heb er in iedergeval niet niks aan gehad want ik heb veel over goede voeding geleerd.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:24

Wauw bontejames je gaat hard! Wanneer ben je begonnen?

Weightwatchers heb ik me ook eens voor aangemeld, dat was het ook niet voor mij

Ik heb gister de hele dag hoofdpijn gehad en er nu ook mee wakker geworden. Of het nou komt door m'n menstruatie, ik me lichtelijk druk maak, het afkicken van suiker of iets anders waar m'n lichaam naar hunkert. Ik heb geen idee, vocht tekort is het niet. Maar een glas extra zal geen kwaad kunnen :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:30

Jester_ schreef:
Wat vinden jullie hier dan van de ophef over fajah lourens?


Ik ken enkele mensen die haar eerste boek hebben gevolgd.
Hadden allemaal mooie resultaten en gaven aan dat ze alle maaltijden lekker en vullend vonden.
Maar ik kan me ook niet voorstellen hoe ik rond zou komen op 1250 kcalorieën per dag.
Ze zegt wel dat het specifiek voor haar is, maar ze zegt ook dat de gemiddelde vrouw max 1400 hoeft te eten.

Ik ga zelf mee met deze blog:
https://personalbodyplan.com/blog/post/ ... einig,6472

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:35

Ik heb ook wel een tijdje een advies van 1200 gevolgd, maar kan niet zeggen dat ik er echt heel gelukkig van werd.

Waar ik wél gelukkig van werd, na mijn keren stilstaan en zelfs plus was de weegschaal *\%/* ik mocht van mezelf een paar dagen niet wegen en ik was gewoon 113,1 en 2de keer zelfs 112,9! Dat is na 115,3 wel een hele mooie opsteker :):) ik kom van 120,3 trouwens.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:37

Josien_ schreef:
Jester_ schreef:
Wat vinden jullie hier dan van de ophef over fajah lourens?


Ik ken enkele mensen die haar eerste boek hebben gevolgd.
Hadden allemaal mooie resultaten en gaven aan dat ze alle maaltijden lekker en vullend vonden.
Maar ik kan me ook niet voorstellen hoe ik rond zou komen op 1250 kcalorieën per dag.
Ze zegt wel dat het specifiek voor haar is, maar ze zegt ook dat de gemiddelde vrouw max 1400 hoeft te eten.

Ik ga zelf mee met deze blog:
https://personalbodyplan.com/blog/post/ ... einig,6472


Die wilde ik net posten! Ben ik het ook mee eens.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:42

Wat zie ik hier veel mensen die goed bezig zijn! En verstandig. :j
Dit topic laat iedereen in zijn waarde. Toch denk ik dat ik een paar regels kan formuleren die voor iedereen lijken te gelden:

1) Kies een methode die bij je past en waar je je goed bij voelt.
2) Begin geen crashdieet maar pas je levensstijl zo aan dat je het gevoel hebt dit een leven lang vol te kunnen houden.
3) Wees niet te dogmatisch. Een keertje snoepen moet kunnen als je voor de rest je weg maar blijft volgen.

Zijn jullie het hier mee eens? Misschien helpt het voor een paar starters om het zo eens samengevat te zien?

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:50

_KellyAV schreef:
Wauw bontejames je gaat hard! Wanneer ben je begonnen?

Weightwatchers heb ik me ook eens voor aangemeld, dat was het ook niet voor mij

Ik heb gister de hele dag hoofdpijn gehad en er nu ook mee wakker geworden. Of het nou komt door m'n menstruatie, ik me lichtelijk druk maak, het afkicken van suiker of iets anders waar m'n lichaam naar hunkert. Ik heb geen idee, vocht tekort is het niet. Maar een glas extra zal geen kwaad kunnen :)


Ik denk dat ik toch wel 4,5 maand bezig ben maar vind het tempo prima. Ik weeg aan het eind van de dag wel bijna 2 kilo zwaarder dan dat ik 's ochtends weeg. Ik heb wel veel last van oedeem aangezien mijn lymfevaten niet altijd mee willen werken. Heb daarom ook steunkousen wat wel helpt. Houd dus veel vocht vast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:53

Het hangt er nogal vanaf wat je eet ipv hoeveel je eet.
Je kan een rol koekjes of 2 stukken taart opeten en al aan je 1200 cal zitten, maar als je veel groente en fruit in je dieet hebt kun je echt wel veel eten
Ik vind de reacties op haar overtrokken. Ze geeft in haar boek duidelijk aan dat ieder voor zich uit moet rekenen wat de behoefte is en ze geeft handvaten om er voor te zorgen dat je lichaam niet in de spaarstand komt.
Er is een hele kleine groep mensen met een eetstoornis zoals anorexia die door dit boek ziek zouden kunnen worden volgens de media, dat snap ik niet, een dergelijke eetstoornis is een ernstige psychische ziekte die iemand niet heeft door een dieetboek te lezen. Als de media zich zorgen wil maken dan eerder om meer dan de helft van de Nederlanders die veel te zwaar is met alle gevolgen van dien

Fajah heeft een fantastisch afgetraind lijf met een goede kont, ze is niet graatmager. Wel is het topsport wat ze doet, welke werkende Nederlander heeft nu tijd om zoveel te sporten en de hele dag met eten bezig te zijn?
Maar ik vind de kritiek op haar ongenuanceerd en ik denk dat heel veel mensen jaloers zijn op haar lijf, haar succes en op het feit dat ze wel discipline heeft.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:56

Zulke dieeten kijk ik al bewust niet naar := 1200 is echt vreselijk weinig...



Mijn stand is nu -2,4 in 2 weken! *\o/* *\o/*

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:56

bontejames schreef:
_KellyAV schreef:
Wauw bontejames je gaat hard! Wanneer ben je begonnen?

Weightwatchers heb ik me ook eens voor aangemeld, dat was het ook niet voor mij

Ik heb gister de hele dag hoofdpijn gehad en er nu ook mee wakker geworden. Of het nou komt door m'n menstruatie, ik me lichtelijk druk maak, het afkicken van suiker of iets anders waar m'n lichaam naar hunkert. Ik heb geen idee, vocht tekort is het niet. Maar een glas extra zal geen kwaad kunnen :)


Ik denk dat ik toch wel 4,5 maand bezig ben maar vind het tempo prima. Ik weeg aan het eind van de dag wel bijna 2 kilo zwaarder dan dat ik 's ochtends weeg. Ik heb wel veel last van oedeem aangezien mijn lymfevaten niet altijd mee willen werken. Heb daarom ook steunkousen wat wel helpt. Houd dus veel vocht vast


Oké! Netjes dan hoor! Hoe langzamer het eraf gaat hoe langer het eraf blijft zeggen ze toch?

Ik heb net gewogen *\o/* weegschaal was lief -0.4, maandag begonnen. En ik ben nog ongesteld ook :D

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:56

soesita schreef:
Wat zie ik hier veel mensen die goed bezig zijn! En verstandig. :j
Dit topic laat iedereen in zijn waarde. Toch denk ik dat ik een paar regels kan formuleren die voor iedereen lijken te gelden:

1) Kies een methode die bij je past en waar je je goed bij voelt.
2) Begin geen crashdieet maar pas je levensstijl zo aan dat je het gevoel hebt dit een leven lang vol te kunnen houden.
3) Wees niet te dogmatisch. Een keertje snoepen moet kunnen als je voor de rest je weg maar blijft volgen.

Zijn jullie het hier mee eens? Misschien helpt het voor een paar starters om het zo eens samengevat te zien?


Eens!
Voor mij is vooral het gevaar dat "een keertje snoepen" verandert in "elke dag een keertje snoepen" :Y)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:06

Geluksmomentje gisteren: een G-Star broek zonder stretch! maat 29 was te groot bij m'n buik, knieën en bovenbenen.

Een 28 gepast, en die paste gewoon! :D

Zó blij met zulke momenten!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:08

dat elke dag snoepen is ook mijn valkuil, niet erg als je er van bewust bent....het moet geen verkapte manier zijn om te mogen snaaien.
Een keer per week eet ik chocolade en op zaterdag iets minder gezond en dan vergeet ik ook de chips /pinda's op vrijdag avond.
maar juist die 3 momenten zorgen er wel voor dat ik het vol kan houden en zelfs dan zijn het aangepaste stukjes of porties.
Toen ik ooit bij de dieetiste was wist ze dat ook en deed daar niet moeilijk over en zij met mate kan dat gewoon. :)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:12

Butterfly schreef:
Ik heb ook wel een tijdje een advies van 1200 gevolgd, maar kan niet zeggen dat ik er echt heel gelukkig van werd.

Waar ik wél gelukkig van werd, na mijn keren stilstaan en zelfs plus was de weegschaal *\%/* ik mocht van mezelf een paar dagen niet wegen en ik was gewoon 113,1 en 2de keer zelfs 112,9! Dat is na 115,3 wel een hele mooie opsteker :):) ik kom van 120,3 trouwens.


Kijk dat zijn leuke berichten!! Fijne motivatie ook voor de rest van ons, een keertje stilstaan of iets aankomen is geen ramp, gewoon lekker door gaan en iedereen krijgt deze resultaten *\o/*

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:15

Ik heb er best wel moeite mee dat het allemaal zo langzaam gaat eigenlijk, vooral als je elke dag op de weegschaal staat. Ik ben nu een week begonnen met de weegschaal en ik ben de hele week al 80 terwijl ik heel goed eet en sport. Gisteren was ik 79 dus ik dacht YES eindelijk, ben ik vanochtend weer 80. Daar irriteer ik me dan toch wel aan. Nu ga ik nog twee weken elke week wegen en anders stap ik over op 1 keer in de week zodat ik hopelijk ook iets zie haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:17

[***] schreef:
Het hangt er nogal vanaf wat je eet ipv hoeveel je eet.
Je kan een rol koekjes of 2 stukken taart opeten en al aan je 1200 cal zitten, maar als je veel groente en fruit in je dieet hebt kun je echt wel veel eten
Ik vind de reacties op haar overtrokken. Ze geeft in haar boek duidelijk aan dat ieder voor zich uit moet rekenen wat de behoefte is en ze geeft handvaten om er voor te zorgen dat je lichaam niet in de spaarstand komt.
Er is een hele kleine groep mensen met een eetstoornis zoals anorexia die door dit boek ziek zouden kunnen worden volgens de media, dat snap ik niet, een dergelijke eetstoornis is een ernstige psychische ziekte die iemand niet heeft door een dieetboek te lezen. Als de media zich zorgen wil maken dan eerder om meer dan de helft van de Nederlanders die veel te zwaar is met alle gevolgen van dien

Fajah heeft een fantastisch afgetraind lijf met een goede kont, ze is niet graatmager. Wel is het topsport wat ze doet, welke werkende Nederlander heeft nu tijd om zoveel te sporten en de hele dag met eten bezig te zijn?
Maar ik vind de kritiek op haar ongenuanceerd en ik denk dat heel veel mensen jaloers zijn op haar lijf, haar succes en op het feit dat ze wel discipline heeft.

Ik vind het echt heel raar om in een programma te verkondigen dat als je wilt afvallen je 1000-1200 kcal per dag moet eten. Dat de meeste vrouwen van 2000 te dik worden is onzin, mensen die echt te vol zijn hebben in ieder geval een periode wel meer gegeten dan dat. Ik vind het schadelijk om dat te verkondigen omdat het voor 90% van de vrouwen gewoon onder het bmr zit. Kijk alleen al hoe veel vrouwen zich hier komen melden die hun lichaam praktisch gezien gewoon willen uithongeren... ik vind het echt schadelijk. Dingen als 'je hongergevoel negeren' zijn echt schadelijke opmerkingen om te maken en daarbuiten is het gewoon ongezond. Als je honger hebt moet je iets eten, afvallen betekent echt niet jezelf afstraffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:18

LilChar schreef:
Ik heb er best wel moeite mee dat het allemaal zo langzaam gaat eigenlijk, vooral als je elke dag op de weegschaal staat. Ik ben nu een week begonnen met de weegschaal en ik ben de hele week al 80 terwijl ik heel goed eet en sport. Gisteren was ik 79 dus ik dacht YES eindelijk, ben ik vanochtend weer 80. Daar irriteer ik me dan toch wel aan. Nu ga ik nog twee weken elke week wegen en anders stap ik over op 1 keer in de week zodat ik hopelijk ook iets zie haha.

Waarom niet gelijk eens per week?