paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:59

EmptyWords schreef:
ik denk dat eten 80-90% van eht afval proces is, bewegen de rest. Maar bewegen geeft wel een goed gevoel, en dat is ook wat waard

Dat ligt aan de persoon :D ik word al moe bij de gedachte :+ en ik heb wel wat beters/leukers te doen :P

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 18:00

true... ik zal m nuanceren, bewegen geeft MIJ een goed gevoel :P

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:00

Otti1977 schreef:
Wat eet je dan de hele dag als ik vragen mag?


Ik ontbijt 8vd10 keer niet :P wordt sinds ik aan het afvallen ben wel steeds meer
dan eet ik vaak een kleine volkoren wrap met ijsbergsla/komkommer/gerookte kip/ zuivelspread light Of
Magere milde kwark met fruit

Lunch
Volkoren wrap met beleg, of soms banaan-ei pannekoekjes of 2 volkoren beschuit met iets van filet american of osseworst. ik houd niet van zoet beleg. 1x in de week iets van forel of makreel op beschuit

avond eten
2 opscheplepels met aardappels groente vlees, ik ben niet zo'n grote avond eter

tussendoor
evergreen, wrap, pistache noten, stukje vleeswaren/worst

voor slapen
Klein schaaltje kwark

mijn "probleem" is dat ik dus vaak niet ontbijt, of zo laat uit bed ben dat ik de ochtend al kwijt ben doordat ik veel slaap nodig heb om op te laden van mijn lyme soms. dan ben ik er pas rond 13.00 uit.
ook vind ik nieuwe dingen proberen niet echt leuk :P al doe ik dat ook steeds meer. ik probeer nu ook minimaal 2x in de week vis te eten wat ik wel erg lekker vind maar is ook vaak duur

ga dit overmorgen ook weer overleggen met de dietist

ik sport nu 1x in de week met badminton en wil nog gaan zwemmen tussendoor, maar niet op vaste basis

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:06

Abs are made in the kitchen zeggen ze. 80% is ook gewoon je eten. Maar dan hebben we t alleen over afvallen.

Het doel is natuurlijk slank blijven. En dan kan sport hè wel mega helpen. Als je een kg spier extra opbouwt kan je per dag (ja echt per dag!!) 100 kcal meer eten.

Dus zorg dat je tijdens t afvallen niet teveel spier verliest. Dit kan je door krachttraining voorkomen. En ben je in de buurt van je streefgewicht ga dan voor spier opbouw. Als je begint kan je schijnbaar in een jaar best 3 kg spier aankomen. Dat betekent dat je 300 cal meer kan eten en toch op gewicht kan blijven.

Dat is mijn doel voor 2017: spiermassa opbouwen

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:18

Ik heb nog maar 415 kcal gehad vandaag :o vanmorgen ontbeten met yoghet en cruesli, lunch met 2 boterhammen met kalkoenfilet. Nu maar aan avondeten en nog wat kwark en nootjes eten :+

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:18

Ik ben gewoon te druk om te eten soms erg he

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:18

De eerste prijs was trouwens op wedstrid een enorme milkareep. Ben ik blij dat ik geen prijs had :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 18:19

whaha :P

in het weekend mis ik ook structuur, of ik eet dan teveel, of te weinig

vananvond chinees

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:37

Heey iedereen! Ik kom ook weer ff langswaaien :D

Zo leuk om te lezen hoe goed iedereen bezig is! Hier geen sneeuw hoor, wel koud trouwens.
Ik heb vandaag mijn stappendoel weer ruim gehaald, vanavond nog een halfuurtje crosstrainen. Ben echt benieuwd wat dat op een week met mijn gewicht doet, vandaar dat ik het voor minstens een week minimaal een halfuur per dag doe :) soort testje.
Ik werk momenteel niet, dus zit ik qua structuur per dag aardig hetzelfde. Morgen weer een afspraak met mijn reïntegratiecoach, ben benieuwd!

Gaat drinken goed bij jullie? Ik drink zooo slecht van mezelf :') probeer er nu wel op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:39

Eten jullie wel fruit?!

Ik snap dat er suikers inzitten maar elke dag een appel of rauwkost heeft je lichaam wel nodig

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 18:40

ik lust geen fruit :')

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:42

[***] schreef:
Eten jullie wel fruit?!

Ik snap dat er suikers inzitten maar elke dag een appel of rauwkost heeft je lichaam wel nodig

Jazeker :j ik probeer genoeg fruit en groente te eten elke dag. Ene dag gaat dat beter dan de andere, maar ik krijg wel elke dag mijn pietemientjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:46

[***] schreef:
Eten jullie wel fruit?!

Ik snap dat er suikers inzitten maar elke dag een appel of rauwkost heeft je lichaam wel nodig

Nah, ik eet lang niet elke dag fruit. Slik 's morgens een uitgebreid vitaminesupplement om te zorgen dat ik niks tekort kom en verder eet ik fruit als ik er echt zin in heb.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:50

Ik probeer wel 2 stuks per dag hoor, appeltje mandarijn peer kiwi zoiets.

JesdaJinn

Berichten: 10446
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:51

Ik lust eigenlijk alleen appel en dan sla ik het vaak over. Wel eten mijn ouders veel fruit en als die dan wat pakken dan neem ik wel maar pak eigenlijk nooit uit mezelf

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:09

[***] schreef:
Eten jullie wel fruit?!

Ik snap dat er suikers inzitten maar elke dag een appel of rauwkost heeft je lichaam wel nodig


Ik eet echt nooit fruit, haal ik wel uit andere dingen. Wel elke dag een beste bak sla, dus qua groenten zit het meestal wel goed. Vind fruit niks aan, en een gedoe met eten :')
Al dat geschil en dan heeft veel fruit ook nog van die vieze wtte draadjes zoals mandarijnen en sinaasappels. Heel soms een flinke zure granny Smith, maar andere 'hollands' fruit vind ik vreselijk. Wel gek op verse ananas of meloen en zo!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:38

Ik eet nog niet genoeg fruit, denk 3 keer per week. Daarentegen eet ik wel veel komkommer en rauwe wortel enzo!

Had net zoete aardappel geprobeert. In de oven als 'friet' vond het echt niet te haggen := :') gelukkig had ik nog verse tomatensoep van gister!

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:23

Vanmorgen gewogen 1.2 kg afgevallen sinds 2 januari waarschijnlijk was ik iets meer kwijt geweest als ik gisteren geen sas dag had gehad. Gisteren bij de hengsten keuring geweest in Leeuwarden en daar lekker een patatje gegeten en een broodje zalm. Gevulde koek en wat snoepjes. Maar zeker niet ontevreden met het resultaat. Nu weer terug in het gareel

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:55

Ik zoek iets om mijn eiwitten en vetten op te krikken vandaag. Iemand tips? :D

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:59

Noten? wat kwark?

Ik heb uiteindelijk toch aan mijn kcal gekomen
Het is frietjes dag :P wel eet ik niet meer 5 snacks :P maar nog maar 2 en veel minder friet, bevalt een stuk beter.

Nu weer gezond verder, alleen nog wat kwark vanavond met (diepvries) kersen

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:09

Jester_ schreef:
Ik zoek iets om mijn eiwitten en vetten op te krikken vandaag. Iemand tips? :D

Makreel of iets met tonijn? :D

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:12

Ik heb even mijn gemiddeldes van deze week uitgerekend, en het gemiddelde viel mij reuze mee, 1763 en mijn bmr is 1850

ik zou alleen nog wel wat stabiliteit willen creeren, en misschien nog iets lager zitten, maar dat kan ik ook doen door iets meer te sporten.. dus evenveel kcal maar meer verbranden. maar eens over hebben met de dietist

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:14

Ik denk dat er bij veel van jullie meer regelmaat in het eten moet komen.

Fruit eten kom je echt niet zo snel van aan hoor, ik eet zelf wel een stuk of vier keer per dag fruit. Vandaag een banaan, 2 kiwi's en een peer. En.. ik lust geen fruit?? Come on dat kun je niet menen. Er zijn zóveel verschillende soorten fruit en zoveel manieren waarop je het kunt klaarmaken.

Ik ben wel heel blij dat ik een gewoon goed gewicht heb, want van 1500 kcal op een dag kan ik niet leven. Respect voor degenen die dat hier wel doen.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:16

Ik ga mijn avondsnack klaarmaken, paprika-en komkommerstrips,
sojagehaktballetjes en zongedroogde tomatenhoumous :Y) lekker dippen!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:22

listiglistje schreef:
Jester_ schreef:
Ik zoek iets om mijn eiwitten en vetten op te krikken vandaag. Iemand tips? :D

Makreel of iets met tonijn? :D


Iets eetbaars :+