paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:25

mystery1980 schreef:
pfff altijd als ik begin met eten kan ik niet stoppen tot ik echt zo vol zit. Net neem ik me voor 2 boterhammen te eten maar het worden er dan toch weer vier. Iemand daar een tip voor? Ik probeer al water te drinken tijdens het eten maar dat helpt niet voldoende.

Een verzadigend gevoel komt pas na een minuut of 20.

Smeer 2 boterhammen. Eet deze rustig en langzaam op. Kleine hapjes en goed kauwen. Wacht dan 15-20min en bedenk dan of je nog trek hebt

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:28

Weet je wat ik doe, misschien een beetje stom, maar ik kreeg vroeger de broodjes altijd in stukjes. Echt kleine stukjes. Nu doe ik dat ook en moet je veel/goed kauwen en krijg je voor je gevoel meer binnen. Dat helpt mij wel.
Ik drink nu een kopje bouillon van opkikker, kip. Ook dat is lekker en dan straks nog een stukje fruit.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:40

Ik ben een beetje aan t zoeken naar lunches voor op t werk. Gister carpacciosalade meegenomen, maar omdat nou elke dag te eten _O- vandaag 3 bruine boterhammen met rosbief, maar wil eigenljik een beetje van het brood af.
Zat te denken om voor morgen zalmwraps te maken met ijsbergsla en een beetje paturain. Maarja, dan hebben we nog 2 dagen...

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:46

Een omelet als je dat lekker vind?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:47

En een salade met kip? :D

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:48

Ik ga zo een salade maken, of het toch op een wrap gebruiken :P
in iedergeval ijsbergsla, apetina light blokjes, gerookte kip, tuinkruiden dressing zelf gemaakt met olie en water en kruiden. de dressing is voor 100ml 132 kcal

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:51

Brood vind ik zelf niet zo lekker. Nouja, foccacia en dat soort luxe broodjes wel.
Dus neem het vooral als ik niets weet om mee naar het werk te nemen als lunch of als ontbijt.
Of als ik de tijd niet heb genomen om iets te maken haha.

Gisteren vier rijstwafels met beleg als lunch gehad. Dat vulde ook goed!

Ik heb meer dat ik van dingen als curry met rijst, pasta en risotto kan blijven eten.
Vooral als ik het helemaal zelf naar eigen smaak maak, dat is niet zo heel vaak :') .

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:56

mystery1980 schreef:
Celiien: In de vriezer is geen optie, ik koop hier op het werk bij de supermarkt met een halfje tegelijk, vriezer niet aanwezig.

Dat even laten staan lukt dus niet Phormicola.


Hoezo niet? Gewoon niet meer kopen :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:59

Koud omelet, brr nee. Ik houd alleen van spiegeleieren, waarvan het eigeel nog helemaal zacht is, en om dat nou koud mee te nemen :')

Oi, die apetina dingen zijn best wel heftig hoor! ik heb net gekeken, is gewoon 100 gr = 14 punten van de 32 die ik er mag op een dag :oo (ja, de light versie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:01

Celiien schreef:
Koud omelet, brr nee. Ik houd alleen van spiegeleieren, waarvan het eigeel nog helemaal zacht is, en om dat nou koud mee te nemen :')

Oi, die apetina dingen zijn best wel heftig hoor! ik heb net gekeken, is gewoon 100 gr = 14 punten van de 32 die ik er mag op een dag :oo (ja, de light versie)

Maar aan de andere kant, eet je 100g van dat spul? Met gewone geraspte kaas eet ik al 25g max.

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:07

salade met linzen of kikkererwten, tomaat, komkommer, ijsbergsla, beetje zongedroogde tomaat, amandelen en beetje geitenkaas of feta, is ook lekker....

of een salade met falafel,

kwark als lunch kan ook

Als er op het werk een magnetron staat, soep :P

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:09

phormicola schreef:
mystery1980 schreef:
Celiien: In de vriezer is geen optie, ik koop hier op het werk bij de supermarkt met een halfje tegelijk, vriezer niet aanwezig.

Dat even laten staan lukt dus niet Phormicola.


Hoezo niet? Gewoon niet meer kopen :)


Ze verkopen brood helaas niet per boterham :(
Ik heb een half uur luchpauze, waarvan ik dan in een kwartier heen en terug loop naar de supermarkt. Daarna heb ik nog een kwartier voor het opeten.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:12

ik eet echt geen 100 gram ervan haha, ik had net 10 blokjes op 100 gram ijsberg sla en 30 ml dressing en 50 gram kip.
waarvan ik uiteindelijk niet eens alles opgegeten heb want zat vol.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:22

celien gefeliciteerd!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:52

Celiien schreef:
Nope, maar wil een gezonde thee naast groene thee. Drink nu bijna de hele dag groene thee en t wordt een beetje saai _O-
Zat ook al te denken gewoon wat te bestellen bij de teabar, is ook altijd erg lekker..


Is ook slecht voor je om teveel groene thee te drinken.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:53

Het is zegmaar 4-5 kleine koppen per dag.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:54

mystery1980 schreef:
Ze verkopen brood helaas niet per boterham :(
Ik heb een half uur luchpauze, waarvan ik dan in een kwartier heen en terug loop naar de supermarkt. Daarna heb ik nog een kwartier voor het opeten.


Ik bedoel helemaal geen brood meer eten.

De avond van te voren een maaltijd salade maken, meenemen en opeten. Heb je ook meer tijd om rustig te eten waardoor je sneller vol zit. En je hebt meteen groenten binnen :)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:00

Wat zijn nou nog andere dingen voor ontbijt waar ik niet aan denk
ik wil de dag van te voren er best wel wat tijd insteken, misschien dingen die ik ook kan invriezen of iets..
kwark kan maar eet ik ook in de avond

havermout/pap achtige dingen zijn het niet voor mij qua textuur
brood lust ik alleen wit en afbak :P ook niet echt handig elke keer
wraps eet ik al in de lunch vaak
ei lust ik alleen gekookt en alleen het wit :P

argh ik ben moeilijk haha

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:08

Ontbijt:
Omelet
eimuffin
Gezonde muffin
bananencake
pannekoekjes
yoghurt/kwark met fruit en muesli ofzo
Smoothie

Of denk gewoon eens anders en ontbijt met een salade of soep ofzo. Op zich maakt het niet uit of je dat nu in de middag of ochtend eet.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:10

Ik ontbijt vaak met overnight oats. Dat zet ik de avond van tevoren klaar. Bij mij is het meestal 40g havermout, twee eetlepels kwark, ongeveer 50/60 ml melk. Dan kan je hem aanvullen met dingen naar wens. Ik doe er vaak een schep nesquick doorheen, dat is erg lekker. Vanmorgen had ik hem met een eetlepel pindakaas en ik heb er 's morgens nog een scheutje suikerstroop doorheen gedaan omdat hij erg plakkerig was anders.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:11

Afbeelding


Hoe ga ik dit nog opkrijgen..

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:15

Emmaa_ schreef:
Ik ontbijt vaak met overnight oats. Dat zet ik de avond van tevoren klaar. Bij mij is het meestal 40g havermout, twee eetlepels kwark, ongeveer 50/60 ml melk. Dan kan je hem aanvullen met dingen naar wens. Ik doe er vaak een schep nesquick doorheen, dat is erg lekker. Vanmorgen had ik hem met een eetlepel pindakaas en ik heb er 's morgens nog een scheutje suikerstroop doorheen gedaan omdat hij erg plakkerig was anders.


Oh dit klinkt wel als een goede variant :j Ik heb ook een tijdje overnight oats geprobeerd, maar ik kon maar niet op een goede variant komen waar ik niet spontaan van begon te kokhalzen := Maar Nesquick erdoorheen klinkt wel goed *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:17

MarJon schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ontbijt vaak met overnight oats. Dat zet ik de avond van tevoren klaar. Bij mij is het meestal 40g havermout, twee eetlepels kwark, ongeveer 50/60 ml melk. Dan kan je hem aanvullen met dingen naar wens. Ik doe er vaak een schep nesquick doorheen, dat is erg lekker. Vanmorgen had ik hem met een eetlepel pindakaas en ik heb er 's morgens nog een scheutje suikerstroop doorheen gedaan omdat hij erg plakkerig was anders.


Oh dit klinkt wel als een goede variant :j Ik heb ook een tijdje overnight oats geprobeerd, maar ik kon maar niet op een goede variant komen waar ik niet spontaan van begon te kokhalzen := Maar Nesquick erdoorheen klinkt wel goed *\o/*

Ja ik vind het heel lekker :) Het is natuurlijk niet de beste optie maar ik doe gewoon 1 eetlepel en ik pas de rest van mijn dag erop aan. Ik vind het ook heel moeilijk om ontbijt te vinden waar ik lang vol van blijf maar waar ik niet van over m'n nek ga, en dit is dan echt een hele goede optie :))

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:18

Ik zit net aan mijn eerste maaltijd. Vanacht paniekaanvallen gehad dus nu net weer wakker. Lekker vullende shake gemaakt. En dan vanavond lekker noodles met kalkoen sperziebonen prei en ui en beetje kroepoek.
Ik drink ook hele dag groene thee. Heb verschillende soorten. Groene jasmijn, Earl green, gunpowder
Drink ook witte thee
Gewone jasmijn thee.

Ik las net ergens dat het slecht ie om veel groene thee t drinken kan iemand me uitleggen waarom

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:22

Ik heb de griep te pakken, ook een handige manier van afvallen alleen niet helemaal zoals ik het wil..