Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4887
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:41

Oh dat is lekker snel! Ik duim dat je de uitslag al hebt voor het weekend! :)

Marlou, Ik vind de nipt ook altijd spannend hoor, deze keer ook meer dan de vorige had ik het idee, maar dat schijnt vaker te gebeuren. Heb wel t idee dat ik t nu weer meer kan loslaten terwijl ik dat bij mn zoontje pas na de 20 weken echo had.
Die concentratie problemen en dat vergeten vind ik echt verschrikkelijk. Is bij mij sowieso al een ding, maar met de zwangerschap erbij is dat echt geen leuk grapje meer. :')

Ik ben vanmorgen voor het eerst met mn zoontje alleen naar de dierentuin geweest. Er waren super veel ouders die alleen met hun kind(eren) er waren. Gaan we vaker doen (heb ook gelijk een abonnement gehaald :D). Ben nu wel helemaal gesloopt en gelijk last van mn onderrug. Moet eigenlijk een bekkenband dragen met zulke dingen, maar ben dan weer eigenwijs. :+

Domi_94

Berichten: 2051
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:10

Wat fijn dat de nipt uitslagen goed zijn.
Die van ons is gisteren binnen gekomen en was ook goed.
Ik heb alleen sinds gisteren gigantische last van borrelende darmen, is dit voor iemand herkenbaar (week 12+). Het nadeel is dat een windje laten ofzo niet lukt (first world problems).

J0anieke

Berichten: 4887
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:16

Domi_94 schreef:
Wat fijn dat de nipt uitslagen goed zijn.
Die van ons is gisteren binnen gekomen en was ook goed.
Ik heb alleen sinds gisteren gigantische last van borrelende darmen, is dit voor iemand herkenbaar (week 12+). Het nadeel is dat een windje laten ofzo niet lukt (first world problems).

Ja helaas wel. En ook herkenbaar van m'n eerste zwangerschap. Ik heb vannacht de halve nacht niet geslapen omdat mn hele buik hard was. :( Hoop dat afgelopen nacht wel uniek blijft de komende tijd. Geen zin dat de slapeloze nachten nu al beginnen.

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:28

Domi: Mijn darmen doen het goed op dagelijks een portie noten. :+ Naast alle andere bekende tips. Fijn dat de nipt goed was!

J0anieke: wat lekker, jullie uitstapje! Wel balen dat je nu al last hebt van je bekken.

Ik wacht ook nog op de nipt uitslag, maar ben er niet heel erg mee bezig. Alleen als ik lees dat andere mensen er erg mee bezig zijn, plopt het bij mij ook weer omhoog.
Ik ben alleen wel zó zat van die misselijkheid.

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:30

Wat fijn als die goed nipt uitslagen! Hier moet ik nog steeds wachten tot mijn eerste echo in mei := . Gezien ik verder niet veel zwangerschapskwaaltjes meer heb moest ik weer even een testje doen, maar dat was gelukkig nog wel een knaltest. Ik vind die onzekerheid maar niks zo, tot die eerste echo.

Wat fijn Zira dat het zkh zich niet veel zorgen maakt. En ook fijn dat ze het zo serieus nemen! Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen en kan je dadelijk lekker onbezorgd genieten van je zwangerschap.

J0anieke

Berichten: 4887
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:14

Eskimo schreef:
Wat fijn als die goed nipt uitslagen! Hier moet ik nog steeds wachten tot mijn eerste echo in mei := . Gezien ik verder niet veel zwangerschapskwaaltjes meer heb moest ik weer even een testje doen, maar dat was gelukkig nog wel een knaltest. Ik vind die onzekerheid maar niks zo, tot die eerste echo.

Wat fijn Zira dat het zkh zich niet veel zorgen maakt. En ook fijn dat ze het zo serieus nemen! Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen en kan je dadelijk lekker onbezorgd genieten van je zwangerschap.

Haha dat snap ik wel. Je hebt je hier ook wel erg vroeg gemeld, als ik dat mag zeggen. Bokt is voor mij helaas te open daarvoor (qua mogelijke meelezers). :o

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:31

Oh daar ben ik niet zo bang voor. Bovendien weet haast iedereen het ook al, ik ben het type die na een positieve test meteen iedereen inlicht :D . Mocht het fout gaan dan vind ik de steun erg fijn. De enige die het nog niet weten is de schoonfamilie, maar die spreken geen Nederlands ;) .

Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:38

Ik ben ook vroeg, maar ik ken eigenlijk niemand op bokt privé. Dus voor mij geen probleem ook haha. Hier weer familie het nog niet, dat doen we na de echo omdat m’n vriend graag wil wachten.

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:43

Dat heb ik ook, ik ken niemand op Bokt privé en ik denk dat mijn omgeving geen idee hebben wat Bokt is, gezien ik verder geen paardenmensen ken :j (ben al even uit de paardenwereld). Maar ik ben sowieso veel te ongeduldig met dingen. Toen ik wist dat ons zoontje een jongetje was stuurde ik dat meteen rond. En ook zijn naam had ik destijds meteen tegen iedereen vertelt. Dat laatste wil ik deze keer wel anders doen :+ .

Zo ken ik mensen die het geslacht niet meteen hoeven te weten, die kunnen wachten tot het kindje is geboren... Nou... Dat kan ik dus écht niet :') .

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 17:50

Wij gaan gelukkig met goed nieuws het weekend in! Het AMC heeft gebeld en het is voor 99% zeker dat het om een oude besmetting gaat. *\o/* *\o/* Super goed nieuws dus vanaf nu hopelijk weer volop genieten van onze kleine. Gister ook nog een echo gehad en hierop zag de kleine er ook top uit, en zwaaide zelfs even naar papa en mama <3 iedereen bedankt voor de steun !!!

De winderigheid herken ik niet echt. Wel af en toe nog obstipatie, maar gelukkig niet continue.

Kan me voorstellen dat je weer even behoefte had aan bevestiging Eskimo! Het begin duurt ook zo lang tot de eerste echo!!

Na aanleiding van het goede nieuws. Hebben we onze baby vandaag ook aangekondigd in onze vriendengroep. Het is misschien nog wat vroeg, maar we vieren Koningsdag altijd samen. En wij zijn het laatste stel zonder kinderen. Had er zo geen zin in om dan nog te moeten doen alsof er niks aan de hand is. Terwijl ik het het liefst van de daken schreeuw *\o/*

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:37

Wat een fijn nieuws Zira!!! Zo’n opluchting! Snap helemaal dat jullie het graag wilden delen nu!

Marlou91

Berichten: 444
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:08

Wat een fijn bericht Zira! Nu dubbel en dwars genieten <3.

Ik ben ook niet zo van het geheim houden Eskimo. Ben in het dagelijks leven ook een open boek (flap er regelmatig iets uit waarvan ik later denk, dat was niet zo handig) De naam daarentegen maken we wel na de geboorte pas bekend := . We hebben 2 stellen die dichtbij ons staan en net voor ons zijn uitgerekend, dus hopelijk hebben we niet dezelfde.

Het is soms, zeker in die eerste weken; nog zo onwerkelijk. Zeker als je weinig kwaaltjes hebt. Ik snap ook heel goed dat je dan soms op zoek bent naar wat extra bevestiging .

@Domi, ik had daar eerder in mijn zwangerschap ook vaak last van. Ook een hele gespannen, opgezette buik in de avond. Maar nu met 13 weken eigenlijk geen last meer van.

Ik had vandaag de uitslag van de NIPT binnen en die was helemaal goed. Wij gaan dus ook met een fijn gevoel het weekend in.

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:36

Wat fijn Marlou, een goede uitslag! Lekker om zo het weekend in te gaan.
Wij hebben het ook al aan best veel mensen om ons heen verteld hoor, terwijl we nog op de uitslag van de nipt wachten en dinsdag de 13 weken echo hebben.

Mag ik hier ook uitspraken van mijn vriend delen? :') Ik las ergens anders gekke verhalen over schoonfamilies, waarbij een opa een baby van 6 maanden chocola wilde geven. Met grote ogen: “Mogen ze dat niet? Gaan ze dan dood? Ja, ik moet dat ook allemaal nog leren hoor.” Vond het zo lief. Vast ook onder invloed van hormonen, want man, die hormonen. :=

XladyX

Berichten: 1335
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:40

Oooh Zira wat ontzettend fijn! Dat is echt fantastisch en heerlijk zo precies voor het weekend *\%/*

Marlou jij ook gefeliciteerd met een goede nipt!

Wij zijn deze keer als tweede zwangerschap wat trager met vertellen. Alleen mijn werkgever vroeg ingelicht, een van de redenen daarvoor is omdat we richting een reorganisatie gaan verwacht medio september/oktober doorgevoerd te worden. Dus of dit komt heel slecht, of heel goed uit :+ net hoe je het bekijkt, maar ben benieuwd.

J0anieke

Berichten: 4887
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:59

Oooh als de kans klein is dat mensen meelezen dan had ik het wellicht ook eerder verteld op bokt. :D Ik ben zelf ook een open boek, maar op internet dingen zetten ben ik wel voorzichtig mee.. Op m'n werk wisten ze het ook na de eerste echo met 8 weken (en een paar daarvoor). Ik kon t werk al vrij snel niet meer aan dus sta al een tijdje op 50% helaas..
Qua geslacht herken ik wel. Ik dacht dat ik het nu niet wilde weten, maar m'n nieuwsgierigheid heeft toch overwonnen. _O- Kan niet meer wachten tot het dinsdag is.

Wat een top resultaat Zira! Super fijn! <3

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:54

Wat een opluchting Zira! <3

Mijn darmen heb ik regelmatig ook wel last van, gelukkig nog geen verstopping.. wel winderigheid en beetje kramp

Wij hebben echt netjes gewacht, bij de eerste familie tot na de eerste echo. Met als resultaat dat zwager en schoonzusje het van hun op hetzelfde moment vertelden aan ons _O-
Zij lopen 4/5 week achter op ons maar konden helemaal niet wachten na de positieve test haha. Dat was wel even een gek maar bijzonder moment. Dus we worden niet alleen papa en mama maar ook oom en tante

Sweetgirl1
Berichten: 4554
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:30

Ik heb volgende week de 13 weken echo in het ziekenhuis.
Hoop echt dat alles goed zit en mijn zorgen een keer weg kunnen vagen.
Vindt het zo spannend allemaal

Marlou91

Berichten: 444
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:47

@pieneappel Wat toevallig, mijn zwanger en schoonzusje verwachten ook een kindje. Wij worden dus ook voor het eerst oom en tante. Ik scheel 2,5 week met mijn schoonzusje maar zij hadden het ook al een stuk eerder bekend gemaakt. Heel bijzonder zo!

@Sweetgirl Ik duim voor een goede echo voor je, zodat je hopelijk ook kunt gaan genieten van deze bijzondere tijd.

Eskimo
Berichten: 3038
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 16:13

Wat ontzettend goed nieuws Zira! Dat is een opluchting, nu kan je écht gaan genieten van je zwangerschap! <3 En heel begrijpelijk dat je het met je vriendengroep wilde delen, zeker na dit goede nieuws.

Haha, heel herkenbaar Marlou91. Ja, de naam gaan wij dit keer ook pas na de geboorte doen. Had destijds toch een beetje spijt toen ik het had verteld tijdens de zwangerschap van mijn zoontje. Hebben jullie al namen in gedachte?

Sweetgirl: Ik duim ook voor een goede echo voor jullie!

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 20:31

Ja we zijn zo blij en genieten nu weer volop <3

Spannend Sweetgirl, hopelijk een goede echo waardoor jullie ook wat onbezorgder kunnen gaan genieten.

Hier nog niet echt bezig geweest met namen. Wel heeft mijn vriend de jongensnaam die ik al jaren in m’n hoofd heb al afgeschoten ivm een slechte associatie :oo

Hebben jullie al een voorgevoel bij het geslacht ? Ik echt totaal niet.

Sannens
Berichten: 1412
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:37

Zira1994 schreef:
Ja we zijn zo blij en genieten nu weer volop <3

Spannend Sweetgirl, hopelijk een goede echo waardoor jullie ook wat onbezorgder kunnen gaan genieten.

Hier nog niet echt bezig geweest met namen. Wel heeft mijn vriend de jongensnaam die ik al jaren in m’n hoofd heb al afgeschoten ivm een slechte associatie :oo

Hebben jullie al een voorgevoel bij het geslacht ? Ik echt totaal niet.


Hier gaan we pas namen bedenken als we het geslacht weten. Hebben we bij onze eerste ook zo gedaan en dat ging top! Mijn vriend kan geen normale jongens namen bedenken en schiet ook alles af. Maar als we een zoon zouden krijgen dan moet hij toch echt aan de bak! Bij onze dochter hebben we allebei individueel een lijstje gemaakt en die naast elkaar gelegd. Toen ging het snel.

Ik heb overigens gedroomd dat ik een tweede dochter krijg haha. Dat was de dag voordat ik positief testte. Maar bij mijn dochter was ik overtuigd dat het een jongen was, totdat de echoscopiste liet zien dat het echt niet klopte hahaha.

Maar eerst maar eens die eerste weken doorkomen en op naar die eerste echo.

XladyX

Berichten: 1335
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:00

Ik had het bij onze eerste (dochter) totaal niet. Alleen het sterke voorgevoel dat ik eerder dan uitgerekend zou bevallen en dat klopte inderdaad. Nu had ik ineens wel een voorgevoel voor het geslacht en tot nu toe wijzen de eerste signalen bij laatste echo erop dat dat klopt :D verder nog geen “voorgevoelens” oid misschien komen er nog meer

Sweetgirl1
Berichten: 4554
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 23:30

Hoe doen jullie het trouwens met drinken?

Ik ben altijd gek op cola geweest maar ja door de cafeïne die er in zit is het beter van niet.
Maar er is weinig ander drinken wst k lust. Ja sinas lus k ook nog wel maar vindt die balans beetje lastig te vinden

Zira1994

Berichten: 1256
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 00:14

Oh zo herkenbaar Sweetgirl!!! Coca cola is echt mijn guilty pleasure !! Ik drink verder geen koffie en sinds ik weet dat ik zwanger ben drink ik vrijwel alleen cafeïnevrije thee. Daarom gun ik mezelf in het weekend 2 glaasjes cola per dag :D

J0anieke

Berichten: 4887
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 08:29

Joh, je kan een 6-pack cola blikjes drinken (dagelijks!) en je zit nog niet aan de cafeïne max. Zoveel zit er niet in cola. :') Met koffie moet je dat niet doen trouwens. (Even ter zijde dat een 6-pack cola drinken per dag alles behalve gezond is). Ik drink dagelijks 1 of 2 glazen cola zero.
33 mg cafeïne in een blikje cola, je mag 200 mg per dag. Dit verschilt wel per cola soort.

Ik heb een beetje verstand van de nub-theorie (had ik bij mijn zoontje ook goed), maar deze baby is bij het ene beeld een meisje en bij het andere beeld een jongen, dus ik ben helemaal in de war. :') Ik denk daarom wel dat het een jongen is, gaan we dinsdag achter komen. Namen liggen hier al klaar, alleen de 2e jongensnaam nog niet.

Ik heb sinds gister alleen maar buikloop en ook misselijk. Hoop dat het vandaag beter gaat..