Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:08

mooie training leonie met wederom een prachtige omgeving

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 22:21

Leonie mooi hoor <3 En ja nat :')

Ik heb vandaag weer met de loopclub gelopen. eigenlijk was ik niet helemaal fit vandaag dus getwijfeld om te gaan. Toch gegaan en eenmaal daar werd ik een beetje duizelig. Toch gestart maar ik get begin dacht ik misschien beter terug gaan naar na de oefeningetjes na de eerste jog. Trok de duizeligheid weg en kon ik toch lekker lopen dus toch fijn dat ik gegaan ben.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Ik hoop dat de verkoudheid niet doorzet want morgen ga ik weer voor het eerst naar de x core en dat vind ik echt pittig en ga ik dus niet doen als ik me niet fit voel.

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:42

Supervixen schreef:
Dat ziet eruit als een heerlijke route!

Prachtig maar iets droger mag wel :+ .

Fijn dat je je beter voelde sunshine! Hopelijk vandaag dan xcore!

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:03

Zo, jullie gaan weer hard :D Moet weer 3 pagina's bijlezen dus excuses als ik niet op iedereen persoonlijk reageer.

Gefeliciteerd aan iedereen die de marathon gedaan heeft, echt super knap gedaan! Ik zou ook helemaal kriegelig worden van die drukte :=

Ninus: 50km zonder spierpijn?? Nou dat is heel knap ~~}>

Welkom Samantha!

Wat rot Sherivey :knuffel: Hopelijk gaat het intussen al wat beter?

Wat knap dat je toch bent blijven doorgaan ondanks de verschrikkelijke weersomstandigheden Suliko! *\o/*

Leuke foto's Leonie! Al ziet het weer er minder leuk uit :') Was het nog wel ok rennen als je voeten en schoenen zo nat zijn?

Fijn dat je er toch bent doorgekomen BeFunny, hele mooie zonsopgang ook! <3

Ik heb iets meer geluk met het weer, hier is het op dit moment rond de 25 graden. Maar hier weer ff een baaldagje. Scheenbeen en knie echt laten rusten nu tot ik helemaal pijnvrij was, naast nog wat hikes vorige week vandaag dan gaan lopen. Mezelf echt verplicht om trager te lopen, in de hoop dat m'n hartslag dan ook ging zakken. Maar neen hoor, die blijft even hoog. Of ik nu 5:30km/u loop of 6:30km/u, het maakt geen reet uit... In totaal 6,45 kilometer gedaan en 75 hoogtemeters. Wel gemerkt dat in het Zuiden waar ik vorige week was mijn hartslag beter was, daar de luchtkwaliteit ook een veel beter. Tips zijn zeker welkom.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus
Berichten: 1719
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:12

Succes met je gesprekken SV, ik duim! (was ik al mee begonnen, want je bent denk ik al bezig :D )

Prachtig Suliko en Leonie! De uitdaging zoeken in de weeromstandigheden en de omgeving, dat is wat het mooi maakt voor mij :j

Vervelend dat je niet helemaal fit was BF :knuffel: maar wel fijn geëindigd dus en een prachtige foto :j

Je hartslag lijkt inderdaad wat aan de hoge kant Calipso, maar daar is eigenlijk op basis van alleen een getal weinig over te zeggen. Voelt het ook zo? Of loop je makkelijk en kun je ook nog praten tijdens het lopen?

Ik mocht vanochtend weer :D Het was best fris :brr: maar halverwege kwam de zon op en werd het warm, terug had ik wind mee, dus toen liep ik al snel weer kort/kort. De benen voelen nog een klein beetje moe, maar geen pijntjes. Heb een rustige 10K gelopen.

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:20

Poeh hoge hartslag ja. Gewoon 5.30 lopen dan als het toch niet uitmaakt :+. Ben je ook echt buiten adem met zo'n hoge hartslag dan? En heb je het wel eens gemeten met een hartslagband?

Fijn ninus dat je conditie zo goed is!

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:01

Ninus, 50 km! Knap zeg. Goed gedaan.

Welkom Samantha.

Wow Suliko, 27 km. Flinke afstand er bovenop in 1x. Geen last van gekregen?
Wat een kakweer, maar wat een leuke foto van jou!
Die Veluwezoom is half juli.

Myka, uitlopen en genieten lijkt me het beste doel dat je kan hebben.

Sherivey, geen last van je loopje, omdat je zo moe was?

SV, hoop dat je gesprekken goed gegaan zijn! Je hebt ze vlot geregeld zeg. Succes met solliciteren, komt vast goed.

Leonie, wat een natte bende joh :')
Ik vind de Kampina wel echt mooi, lang niet geweest.

Befunny, toch gegaan en lekker gelopen. Mooie afsluiting van je avond zeg.

Calipsolover, jeetje, dat is echt een hoge hartslag ja. Kan je ermee blijven doorlopen?
Ik herken wel wat je zegt, mijn hartslag kan ook erg hoog zijn en blijven ongeacht tempo en afstand. Terwijl je zou denken dat die zakt als je rustiger gaat lopen.

Ik sla deze week even over. Gesprek met de bedrijfsarts gisteren en vandaag gesprek op school en nu ben ik helemaal op. Ik pak verder even mijn rust.

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 16:02

Calipsolover, ik heb precies hetzelfde. Soms is mn hartslag bij een wat hoger tempo zelfs iets lager dan wanneer ik heel rustig loop. :o?
Snap er niks van.

Heb vorig jaar ook de 30 km Lansingerlandrun gelopen. Kwam op ongeveer 5 km iemand tegen waarmee ik de overige 25 km heb lopen praten. Heb dan ook geen last van die hartslag :+

ieris

Berichten: 1779
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:03

SV, succes met je gesprekken, hoop voor je dat er wat moois uit komt!

Ninus, wow echt knap hoor na 50km zo fris en fruitig!

Leonie, mooie foto's, jij loopt daar ook in een geweldig mooie omgeving!
Goed dat je nu wat rustiger aan hebt gedaan, ziet er nog wel heavy uit met die plassen.

Be funny, goed bezig weer met je groepje mee gelopen!

Calipso, baalen dat je hartslag zo hoog blijft, ben ook benieuwd hoe dat nou komt.

Suliko, jee wat heftig zo een stortbui over je heen krijgen, en super van je vriend dat hij je kwam halen met dikke truien!
Wat een mooie afstand heb je gemaakt!

Gisteren had ik echt enorme spierpijn, kwam de trap bijna niet meer af.
En alles ging moeizaam, ben naar een warm zwembad gegaan, dat was wel lekker.
Vandaag zou ik weer een lange werkdag hebben, zag er al best tegenop, want heb nog steeds wel wat spierpijn.
Toen ik bij mijn werk kwam stond de fnv er, en was er staking, kon ik na een uurtje staken naar huis, wat een geluk, echt fijn om vandaag nog lekker rustig aan te doen.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:11

Bedankt voor het welkom!

Prachtig om zo in de natuur te lopen! Ik loop regelmatig in het bos, is heel dichtbij. Maar loop ook graag op de startbaan (Soesterberg) al is die nu dicht helaas.
Vanochtend een interval training gedaan, vind dat altijd zo pittig.
Het weekend maar weer een duurloop doen.

Die spierpijn kan ik me goed voorstellen. Toch rustig blijven bewegen denk ik?

iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:28

befunny, wauw, prachtige foto! fijn dat je toch kon meedoen met de loop club.

calipsolover, heb helaas geen tips. wel benieuwd idd hoe het voor je gevoel gaat op dat tempo met die hartslag.

hier was het plan een rondje op gevoel en lage hartslag, maar ben na een paar km gestopt. het wou gewoon niet. ik ben moe, heb honger, en wil naar huis. nog 2 kilometer wandelen :+

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:32

Pfoeh dat viel niet mee vandaag.

8.00 huishouden doen.
9.30 gesprek, 10km met de fiets erheen en 10km terug.
11.00 8.75km hardlopen op lage hartslag.
13.00 gesprek 2, 20 min in de auto en terug.
15.00 gesprek 3, online vanuit huis.
15.30 boodschappen doen.
16.10 10km hardlopen met 700-600-500-400m versnellen.
17.30 eten koken en eten.

Nu: gesloopt.

Gesprekken waren goed, veel om over na te denken.

Loopje 1
Afbeelding

Loopje 2
Afbeelding

Bij loopje 1 kreeg ik een keiharde hagelbui op mijn hoofd. Ben even gaan schuilen bij iemand onder een carport, het deed zo'n zeer, niet te doen :'). Loopje 2 helemaal in de zon, heerlijk. En beloond met een productieve status.

iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:42

jeetje SV. dat klinkt inderdaad als een pittige maar productieve dag. goed om te horen van de gesprekken.

horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:55

Jeetje Leonie wat nat. Lekker kilometers weggelopen.

Befunny, hopelijk de verkoudheid niet doorgezet.

Geen tips helaas callipsolover.

Goof, pittig weekje.

Ieris, geluk bij een ongeluk dat staken. Hopelijk vlug minder spierpijn.

Sunshine, balen zo'n dag. Maar helaas hebben we die allemaal wel eens.

Sv, knap nog twee loopjes op zo drukke dag.


Hier 5km door de bagger en plassen in het bos. Regen en hagel dus vond vijf km wel genoeg. 5,23 gemiddeld de km.


Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:13

Sv, dat is idd een pittig dagje, had je dan niet zo iets van ik doe 1 x hardlopen? Ik kan me voorstellen dat je nu heel moe bent iig.
Horsii weer lekker gelopen met de honden.

Calipsolover ik vind je hardslag ook hoog maar ik zou wel benieuwd zijn naar jou zones zeg maar want misschien is jou hardslag gewoon hoog.

Ik ben nog niet helemaal 100 maar ook niet echt niet fit zeg maar.
Ik zou x core hebben maar gaat niet door. Nu ga ik kijken bij de fitness met een trainer en dan ga ik kijken of dat evt wat is om te doen. Dan kan ik ook op een andere dag gaan trainen. Als ik dat leuk vind ga ik het abbonement naar onbeperkt zetten. Dan kan ik alle groepslessen of fitness doen en is maar 10 euro duurder per maand.

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:55

Ik had het echt even nodig om de gesprekken van me af te lopen.

Als je dat er qua geld uit kunt halen dan is onbeperkt wel lekker inderdaad.

iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:53

horsii, het heeft inderdaad flink geregend afgelopen dagen. maar klinkt als een prima loopje weer.

befunny, die 10 euro extra is het dan denk ik inderdaad wel waard. hopelijk vind je gauw iets wat goed bij je past en dat je het wat kan passen in je schema.

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:19

Ik ben geweest en heb een fit test gehad en ga nu aan de fitness gericht op mij zeg maar. En zal vooral richting kracht gaan. Voorlopig hou ik het op 1 x want x core gaat op woensdag vond stoppen en vrijdag ochtend kan ik niet. En dacht eigenlijk ik doe dit er dan naast. maar ik denk dat 1 x fitness wel even goed is. Ben hardlopen natuurlijk ook aan het opbouwen.

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 22:31

Sunshine, balen dat het niet ging :(

SV, drukke dag gehad.
Gelukkig nog 1 loopje in de zon kunnen doen :)

Horsii, gezellig met de hondjes op stap geweest :D

Ik had een rustdag vandaag. Vanmiddag wat gelezen en geschilderd. En toen mn vriend eenmaal klaar was met werken zijn we naar de paarden gegaan.

Maar was na het uitmesten van 2 stallen en 1 paard longeren door mn energie heen. Toen moest ik nog 1 paard en moest de bak nog geharkt worden. :o

Daarna op de bank geploft met een boterham en niks meer gedaan behalve tv kijken. :)
Morgen weer een loopje gepland. Een interval of 45 minuten op het gemakje, afhankelijk van waar ik zin in heb.

Sall

Berichten: 6720
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:52

Goedemorgen, ik merk dat ik de 'stip op de horizon' (lichte angst voor? :+ ) van een lange wedstrijd/run een beetje mis. Met betrekking tot meerdere keren per week te gaan lopen/trainen.

Heb nu wel een korte run (5 km) gepland over 3 weken en zit eraan te denken om een iets langere (10km) in augustus te gaan doen.

Wellicht hou ik dan het regelmaat van de trainingen beter vast. Want ik vind/vond het zo leuk.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:15

Om nog even op de hartslag te reageren, ik vind het ook best vreemd, kan idd zijn dat ik gewoon een hoge hartslag heb, maar ben de laatste tijd ook sneller buiten adem. Het is hier natuurlijk warm en de warmte hier is bedrukkend en vochtig ipv droog. Ook veel bergop/bergaf heeft er natuurlijk ook mee te maken, maar had het gevoel dat ik in België wel langer kon volhouden zonder te veel moeite. Ik maak sowieso een afspraak met een sportarts als ik terug ben. Ik vind praten tijdens het lopen niet altijd aangenaam, probeer nu wel wat mee te zingen op mijn muziek zodat ik er kan op letten. Gelukkig geen pijn meer in knie of scheenbeen, dus morgen doe ik nog eens een poging. Mijn horloge gaf nu 88% zone 5 aan, de rest zit meteen in zone 4 vanaf de eerste kilometer.

Verzorg jezelf maar even goed Goof :knuffel:

Kan ik me wel voorstellen ieris _/-\o_ even goed rust nemen en herstellen, fijn dat het zwemmen wel goed voelde.

Haha die dagen zijn er ook Sunshine :')

Goed gedaan SV en horsii!! *\o/*

Klinkt als een goed idee Sall! Zo houdt je de motivatie er toch een beetje meer in denk ik.

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 13:16

Mijn rondje zit er weer op voor vandaag. :D
Ik liep lang/lang. In de wind/ regen was het er koud genoeg voor. Eenmaal uit de wind met de zon erbij zweette ik me kapot.

Maar het lopen ging prima. :)
Afbeelding
Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:24

sall, dat gevoel is herkenbaar, het is toch leuker om ergens naar toe te trainen.

nette intervallen sherivey.

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:10

Ik ben een rondje wezen lopen maar dat ging niet van harte werd misselijk, kreeg buikpijn en moest de bosjes opzoeken. Tot overmaat van ramp koos ik om op een plek te lopen waar wel eens een wieler wedstrijd is en dat was net dus was een deel afgesloten toen ik eraf wilde en moest dus een stuk om.
Heb uiteindelijk 6.66km

Afbeelding

Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1251
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:48

ow jeetje befunny dat is vervelend. hopelijk voel je je je gauw beter. maar even rustig aan denk ik.

na mijn run van gisteren wou ik graag mezelf weer een goed gevoel/motivatie geven en snel resultaat boeken, dus besloten om in ieder geval een strava segment te verbeteren. dat resulteerde in mijn snelste 1km, om vervolgens te zien dat mijn hartslag wederom niet goed was gemeten. balen, run gestopt (toen pakte hij de hartslag weer goed op, heel gek, maar goed), stuk gewandeld en daarna besloten nog mijn snelste tijd op de 1 mijl te verbeteren. en dat is ook gelukt en ik ben tevreden met het resultaat. en dat op de schoenen van goof. heb de veters een stuk losser gemaakt en nu lopen ze stukken beter, dus daar ook blij mee en opgelucht.

Afbeelding