Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:37

Hi,

Ik meld me ook! Nu 12 weken.
Het is ons eerste kindje.
Vorige week de termijnecho gehad en bloed geprikt voor de NIPT etc. (8 buisjes in totaal!, gelukkig geen last van mn arm gehad).
Sinds vorige week is mijn energie weer redelijk terug. Wel al weken constant licht misselijk en het enige wat helpt om kokhalzen te voorkomen is constant eten. Dus lang leve de crackers, rijstwafels en druiven etc.

De eerste weken vond ik het nog niet heel leuk. Voelde me matig, misselijk, je mag dingen niet meer en kan het nog niet delen.
Nu hebben we het aan familie en nabije vrienden verteld, krijg ik meer energie en bij de termijnecho een hele actieve baby gezien. Dus vind het nu wel leuk.

En ik moet ook wel wennen en dat mijn lichaam veranderd, krijg een buikje, wordt nu moeilijk te verbergen. Hoe vinden jullie dit?

Lijstje:
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie

equitation

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:52

Leuk, al zoveel zwangeren! Ik ga zo even prikken voor oa NIPT. Volgende week 13 weken echo. Mensen heel dichtbij weten het al, grootst delen doen we na de NIPT en 13 weken echo. Binnenkort ook maar geslachtsecho plannen. Geen voorkeur maar wel nieuwsgierig :D. Ik ben best wel futloos en moeite met drinken en continu licht misselijk. Vorige keer was dit rond 15/16 weken wel beter dus nog even volhouden. Maar echt mijn oude energielevel had ik pas na de bevalling. Weet dat ik na een paar dagen zoiets had van zo, zo kun je, je ook voelen. Ookal ben je dan herstellende en mega slaapgebrek haha. Maar dat futloze was iig weg.


Lijstje:
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie

XladyX

Berichten: 1333
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:00

Ik meld mij ook graag! Waarschijnlijk vooral als actieve meelezer, beetje chronisch tijdgebrek af en toe.

Zwanger van ons tweede kindje, uitgerekend rond half/eind oktober maar vorige keer twee weken eerder bevallen en verwacht dat deze keer ook ongeveer. Vorige zwangerschap zaten we in een volledige verbouwing van ons nieuwe huis dus de hele zwangerschap was vaak "erbij" dus ik hoop het deze keer bewuster en rustiger mee te maken. Dat is alleen een hoop, want met onze dochter (1,5 jaar), 3 paarden, fulltime baan en een man met eigen zaak schiet het rustig aan doen er nog weleens bij in. Ik heb de vorige keer een hele fijne zwangerschap gehad, uiteraard wel kwaaltjes maar fysiek erg fit gebleven (tot enkele dagen voor de bevalling nog paard gereden) en had weinig buik. Dat is mijn hoop en streven voor deze keer ook :)

Marlou91

Berichten: 443
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:21

@Zira Succes vandaag bij de internist! Ik snap dat het spannend is en hoop op een goede uitkomst voor jullie. Fijn dat de kleine het goed deed op de echo. Zijn ze er nu bij toeval achter gekomen dat je mogelijk besmet bent met Taxoplasmose? Ik kan me ook niet herinneren dat ze dat bij mij geprikt hebben.

En goed op jezelf passen hoor, met de avond en nachtdiensten. Liever nu op tijd een pas op de plaats dan dat straks blijkt dat je veel te lang bent doorgegaan (anderen advies geven blijft altijd zo makkelijk :') )

@Nova Welkom. Wat anderen al zeggen, er komt zoveel op je af dus ik snap heel goed dat het je overweldigd. Heb je al een eerste echo gehad?

@San4nie Ik vind het ook goed dat je op tijd op de rem bent gaan staan. Je kunt beter nu wat gas terug nemen dan straks omvallen. Je hebt je energie nog hard genoeg nodig bij de bevalling en de eerste periode met een newborn. Maar ik snap ook heel goed dat het nog niet helemaal goed voelt hoor! Het blijft lastig. Succes met bloedprikken en hopelijk is de urine gewoon schoon!

@Zebraatje Ook welkom! Veel buisjes bloed zijn dat inderdaad, met de NIPT erbij. Fijn dat je energie weer terug is, maar dat misselijke is wel naar. Heb je ook zo'n vieze smaak in je mond?

Ik snap dat het wennen is dat je lichaam zo verandert. Dat vond ik bij de eerste ook best wel een dingetje. Nu bij de tweede heb ik echt al een flinke buik, maar kan ik me er meer aan overgeven. Het is gelukkig wel al echt een zwangere buik en niet een "die heeft wat teveel gegeten de laatste tijd" buik.

@Equitation Toen ik je post zag dacht ik, wij gaan wel aardig gelijk op. En toen zag ik dat ook onze uitgerekende datum exact hetzelfde is haha. Dus geen toeval. Succes met het prikken en leuk een geslachtsecho! Dat moeite met drinken heb ik ook. Al het drinken smaakt me ook echt voor geen meter.

@XladyX Ook welkom. Wat een druk leven! Hopelijk heb je dit keer weer zo'n fijne zwangerschap en kun je er nog bewuster van genieten.

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:48

Zijn er bij jullie in je omgeving ook zoveel mensen zwanger?
Hier een complete babyboom! Zeker 7 in mijn directe omgeving.
Heb het idee dat ongeveer elke vrouw tussen de 30-35 met een kinderwens nu zwanger is :=

Hebben jullie al kinderopvang geregeld? Hier in de omgeving is het drama. Wachtlijsten, sommige geven nu al aan dat ze geen plek hebben. Of bijv pas vanaf zomer 2025 (!) voor een andere dag dan de vrijdag. Echt bizar.
Onze tactiek is nu dus overal inschrijven en dan tegen die tijd kijken waar op de gewenste dagen plek is. Maar dat helpt natuurlijk ook niet, dat zorgt juist voor wachtlijsten als iedereen dit doet.



Marlou91 schreef:
@Zira Succes vandaag bij de internist! Ik snap dat het spannend is en hoop op een goede uitkomst voor jullie. Fijn dat de kleine het goed deed op de echo. Zijn ze er nu bij toeval achter gekomen dat je mogelijk besmet bent met Taxoplasmose? Ik kan me ook niet herinneren dat ze dat bij mij geprikt hebben.

En goed op jezelf passen hoor, met de avond en nachtdiensten. Liever nu op tijd een pas op de plaats dan dat straks blijkt dat je veel te lang bent doorgegaan (anderen advies geven blijft altijd zo makkelijk :') )

@Nova Welkom. Wat anderen al zeggen, er komt zoveel op je af dus ik snap heel goed dat het je overweldigd. Heb je al een eerste echo gehad?

@San4nie Ik vind het ook goed dat je op tijd op de rem bent gaan staan. Je kunt beter nu wat gas terug nemen dan straks omvallen. Je hebt je energie nog hard genoeg nodig bij de bevalling en de eerste periode met een newborn. Maar ik snap ook heel goed dat het nog niet helemaal goed voelt hoor! Het blijft lastig. Succes met bloedprikken en hopelijk is de urine gewoon schoon!

@Zebraatje Ook welkom! Veel buisjes bloed zijn dat inderdaad, met de NIPT erbij. Fijn dat je energie weer terug is, maar dat misselijke is wel naar. Heb je ook zo'n vieze smaak in je mond?

Ik snap dat het wennen is dat je lichaam zo verandert. Dat vond ik bij de eerste ook best wel een dingetje. Nu bij de tweede heb ik echt al een flinke buik, maar kan ik me er meer aan overgeven. Het is gelukkig wel al echt een zwangere buik en niet een "die heeft wat teveel gegeten de laatste tijd" buik.

@Equitation Toen ik je post zag dacht ik, wij gaan wel aardig gelijk op. En toen zag ik dat ook onze uitgerekende datum exact hetzelfde is haha. Dus geen toeval. Succes met het prikken en leuk een geslachtsecho! Dat moeite met drinken heb ik ook. Al het drinken smaakt me ook echt voor geen meter.

@XladyX Ook welkom. Wat een druk leven! Hopelijk heb je dit keer weer zo'n fijne zwangerschap en kun je er nog bewuster van genieten.


En inderdaad soms ook een vieze smaak. Of juist heel veel speeksel aanmaken, waardoor ik juist misselijk wordt. Ik hoop maar dat het snel overgaat.

En dan 2 in mijn directe omgeving, ook zwanger en nergens last van, geen misselijkheid enz. _-:(

Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:12

Proficiat allemaal!

@Zebraatje hier ook al opzoek naar kinderopvang. Ook veel wachtlijsten! Hier ondertussen ingeschreven op twee plaatsen, en we kijken nog wat verder rond!

@Marlou91 eerste echo was vrijdag! Dat was even een afspraak met de realiteit dat er écht een baby is! :') Komt wel goed!

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:26

Oh jeetje ik merk nu al dat het mij niet lukt om overal op te antwoorden en alles goed bij te houden.

Nova: ik denk dat die eerste echo voor veel mensen het besefmoment is. Was voor ons in elk geval ook zo.

Hier wel wat mensen in de omgeving die een baby krijgen, maar niet super veel.

Jeetje, kinderopvang regelen. Dan moet je dus ook al weten welke dagen en vanaf wanneer zie ik. Ik ben er nog niet uit wat ik precies wil wbt verlof en werk tegen die tijd. Weten jullie dat al wel helemaal precies?

26 oktober is populair zo te zien. Heb vanochtend ook bloed laten prikken voor de nipt en het algehele onderzoek. Moest vanochtend vroeg ook ineens weer overgeven. Maar gelukkig had ik een topper met bloedprikken, dus dat viel me heel erg mee.

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:36

Met kinderopvang van de eerste (1,5 jaar geleden) was het al onmogelijk om voorkeur voor een dag te hebben. We kregen een plekje, op de twee dagen die we niet wilden. Maar ja, het was dat of niets, dus toen op werk gaan schuiven.

Ondanks dat ik nu niet ver ben toch maar alvast ingeschreven, al hebben wij voorrang omdat mijn dochtertje al naar de opvang gaat.

@san4nie: je kan nu alvast een aantal doorgeven. Minder kan tegen die tijd altijd, meer dagen eigenlijk niet. Mijn startdatum is uiteindelijk nog een maand verschoven omdat ik nog een maand vrij had gepakt.

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:38

Welkom iedereen! Leuk, zoveel zwangeren!

Ons zoontje gaat nu 4 dagen naar de opvang (ik werk 32 uur, vriend 40 en we hebben geen familie in de buurt wonen). Zodra ons tweede kindje er is zal mijn vriend 1 dag minder gaan werken zodat we 3 dagen opvang hebben. Na het drama van ons zoontje met de opvang (enorm lange wachtlijsten, moest extra verlof opnemen) heb ik baby nummer 2 meteen ingeschreven na een positieve test. En zelfs dan is er blijkbaar geen garantie voor een plekje voor volgend jaar lente/zomer, werd mij al verteld door de opvang. Zelfs met de voorrang vanwege ons zoontje die er al naar toe gaat...

Marlou91

Berichten: 443
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:46

Onze dochter is geboren in de "Corona babyboom" en dat was echt lastig. Begon al met de zwangerschapspanty's die overal uitverkocht waren, vervolgens het ziekenhuis waar het overvol lag en nog steeds loop ik er altijd tegenaan dat haar kledingmaat overal als eerste uitverkocht is.

Qua opvang hebben we hier gelukkig minder last van gehad. Ze gaat één dag in de week, op dinsdag. De tweede heb ik ook direct ingeschreven na de eerste echo met 8 weken. Hopelijk kan die straks ook gewoon terecht.

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:57

Ziekenhuizen overvol was hier idd ook een probleem toen ik zwanger was van ons zoontje. Ik ben benieuwd hoe dat nu is...

Ik heb hier zelfs al kraamzorg geregeld :+ . Een kennis van ons had een hele positieve ervaring met een ZZP'er, maar die is schijnbaar zo druk dat je je meteen moet aanmelden na een positieve test. Dat hadden we dus maar gedaan. Alles voor een goede kraamverzorgster... Na de slechte ervaring bij het kraambureau van ons zoontje.

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:07

Kraamzorg heb ik ook al geregeld gelukkig.
Ik ben medisch geworden dus denk dat ik wel in het ziekenhuis waar ik nu ook er bij sta voor de controles ook wel ga bevallen enz van de kleine spruit

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 18:28

Dit is er inderdaad nu soort van per ongeluk uitgekomen Marlou.

Helaas hebben we niet de uitslag gekregen waarop we gehoopt hadden. de adviniteit ( bepaalde antistofwaarde in het bloed) is laag dus dat pleit toch meer richting de kans van een recente infectie ….. de internist gaat me nu woensdag bespreken in hun overleg met collega’s en vast kijken hoe we de medicijnen uit Frankrijk hierheen kunnen krijgen. Volgende week woensdag dan opnieuw bloedprikken als de waardes dan gestegen zijn is het slecht nieuws en een recente infectie. Zijn ze ongeveer gelijk gebleven dan weten we eigenlijk niks …..
dus het zorgeloze van de zwangerschap is nu wel weg. Mogelijk is er ook nog een vruchtwater punctie nodig later in de zwangerschap om te kijken of het kindje het ook heeft gekregen…..

Al met al flink wat zorgen nu, maar we proberen maar vast te houden aan het feit dat het nog steeds om een oude infectie kan gaan en dat de kleine het tot nog toe goed doet…

Welkom aan de nieuwe dames! Gezellig dat jullie aansluiten.


Hier in de omgeving ook veel zwangeren inderdaad. Zowel op werk als in de vriendengroep.

Hier nog helemaal niet bezig geweest met kraamzorg en kinderopvang moet ik bekennen :o

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:37

Wat schrikken zeg Zira1994! Is dus nog spannend de komende tijd voor jullie. Heel naar zeg. Hoop en duim voor jullie dat het meevalt!

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 18:42

Ja klopt we gaan helaas een erg spannend tijd tegemoet. Vanmiddag ook wel heel erg verdrietig geweest. Probeer nu ook wel aan de positieve kant te denken dat het nog steeds helemaal goed kan gaan met ons kleintje. Hopelijk groeit de kleine lekker door en zien we donderdag op de echo weer een mooi gegroeide actieve baby

Lief dat je voor ons duimt <3

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:17

Wat enorm spannend Zira! Ik hoop dat de waarden goed blijven en het uiteindelijk allemaal een storm in een glas water is, zodat je weer terug kan naar die onbezorgde gevoelens.

Ik duim ook voor jullie!

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:25

Jeetje Zira1994, dat is niet het nieuws waarop je zit te wachten... Wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet. Ik hoop dat het om een oude infectie gaat en dat het allemaal blijkt mee te vallen... Het is moeilijk maar probeer inderdaad vooral op het positieve te focussen. En kijk uit naar de momenten dat je je kleintje kan zien <3 . Ik zal voor jullie duimen!

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:06

Bedankt voor de support !

Domi_94

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:08

Dat is geen fijn nieuws Zira, sterkte! Gelukkig groeit jullie kindje nog wel gewoon goed.
Op m’n werk is de babyboom net zo’n beetje voorbij. Hier zijn we nog niet bezig geweest met kinderopvang, mogelijk hebben we dat niet nodig in het eerste levensjaar.
Rijden jullie ook nog paard? Ik nog wel zolang ik in m’n broek en zadel pas.

Pieneappel

Berichten: 493
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:36

Welkom en gefeliciteerd allemaal!

@zebraatje, hier in de omgeving ook veel zwanger. Ik ben ook de derde zwangere collega op m’n werk :')

Kinderopvang proberen we wel te bekijken maar we weten nog niet zo goed hoe we het qua werk willen indelen.. maar ik lees wel dat we daar wat vaart achter moeten zetten..

@zira Pfoe wat spannend.. heel veel sterkte komende tijd. Hopelijk valt het misschien uiteindelijk mee..

@domi ik rijd nog op m’n pony. Zolang ik er nog op/af kom, geen ongemak krijg en het vertrouwd blijft voelen blijf ik doorrijden. Meestal zo’n 2x in de week laatste tijd

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 06:48

@Pineappel: Als je nog niet zeker bent welke dagen je opvang nodig hebt kan je je ook gewoon inschrijven voor alle dagen. Dat kan je altijd nog op een later moment probleemloos aanpassen.

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:56

Misschien moeten wij ook maar eens vaart gaan maken voor de opvang. Er is maar 1 hier in het dorp waar ik belangstelling voor heb.

Paardrijden doe ik al eventjes niet meer. Zou het nog wel willen en kunnen, maar ik ben een paar weken geleden gevallen. Mijn vriend was erg geschrokken en vond dat ik echt niet meer mocht gaan rijden. Heb me de afgelopen tijd ook zo slecht gevoeld dat ik er weinig puf voor had. Een vriendin rijdt mijn ruim nu.

Zijn er meer mensen met kleding moeilijkheden? Mijn gewone broeken en panty’s zitten al een poosje te strak, maar zwangerschapskleding is nog te groot (had wat gekregen). Dus nu draag ik al weken broeken met een elastische band.

Marlou91

Berichten: 443
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:30

@Zira, jeetje wat spannend zeg! Ik duim ook voor een goede afloop en een gezonde baby. Heel veel succes de komende tijd.

Ik reed 1 keer per week op een kleinschalige manege, maar ben vrij snel - met 6 weken geloof ik - gestopt. Ik reed op een jong paard en merkte dat ik niet meer helemaal scherp kon reageren om haar goed te begeleiden. Dat, samen met de vermoeidheid en misselijkheid in de avond, zorgde ervoor dat het voor mij niet meer comfortabel voelde om te rijden. Nu is dit natuurlijk makkelijker in mijn geval dan wanneer je een eigen paard hebt die van jou afhankelijk is qua beweging.

Ik heb hetzelfde probleem San4nie. Voor mijn gevoel al een enorme buik maar zwangerschapskleding zit echt nog te los. Dus ik leef nu ook in van die flared leggings met elastiek of gewoon in sportbroeken als ik de deur niet uit hoef.

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:19

Ik heb het geluk dat ik na mijn eerste zwangerschap rustig de kilo’s ben verloren, waardoor ik verschillende maten kleding heb. Ik zit nu vanwege die opgezette buik inderdaad in de grotere broeken omdat die gewoon comfortabeler zitten.

Mocht je willen shoppen dan zijn er ook kleding merken (zoals Guts en Gusto) die een kleding lijn hebben die je zwanger en niet zwanger kan dragen. Dan koop je het niet voor maar een paar maandjes. Verder zijn van die zachtere leggings ook een aanrader.

XladyX

Berichten: 1333
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:46

@Zira ik ga voor je duimen dat het met je kleintje allemaal goed gaat. Heel vervelend die onzekerheid!

Ik heb nu (13 weken) alleen wat opgeblazen darmen, maar vind druk van een (strakke) broek niet fijn op mijn buik. Draag nog wel mijn gewone broeken alleen niet de meest nieuwe die nog wat strakkig zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik met 25 weken pas een buikje en ben met 30 weken overgestapt op zwangerschapskleding. De weken ertussen leefde ik vooral in zgn "jeggings" (aanrader! een maatje groter is ook fijn) en gewone leggings. De meeste zwangerschapskleding vond ik niet zo fijn zitten en zakte af, dus dat was altijd een beetje zoeken naar fijne broeken.

Paardrijden doe ik juist extra veel omdat ik de afspraak heb met mijn man dat ik stop met spring(les) en buitenrijden wanneer ik een buikje krijg, dus ik neem het er nog even van nu het nog kan, langer licht is en als het weer meezit O:) Als ik een buikje krijg stop ik met mijn jonge paard rijden en rij ik alleen mijn ervaren ruin nog in de bak. Hopelijk kan ik dat ook nog even fijn volhouden.