Mijn benen slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Mijn benen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:39

Hoihoi!

3 jaar geleden tijdens mijn zwangerschap kreeg ik last van een zenuwbeklemming in mijn rechterbil.
Dit werd dan los gemasseerd, maar aangezien je steeds dikker en dikker wordt begon de zenuw steeds sneller 'klem' te zitten waardoor mijn rechterbeen sliep. Heel vervelend natuurlijk -O-

Na de zwangerschap was dit over, 45 kilo afgevallen ( ja ik was flink aangekomem :+) en het rijden opgepakt. Sinds een half jaar rij ik actief met mijn net ingereden ruin.

Na een half uur begint mijn rechterbeen te slapen tijdens het rijden. Het begint vanuit mijn enkels en tot aan mijn knie. Mijn gehele onderbeen en voet geen gevoel meer in. Dacht misschien druk ik teveel met mijn enkels, beugels gaatje langer gedaan. Helaas nog geen effect.
Mijn instructrice weet hier ook geen raad mee.
Heb nog gezocht of er een fysio in de buurt is die speciaal gericht is op fysieke ruiterproblemen maar die zitten helaas niet om de hoek.

Meer mensen bekend met dit probleem? Met een slapend been wordt rijden wel erg lastig :o
Ik dacht dat het te maken had met precies hetzelfde vanuit mijn zwangerschap maar misschien ligt het ergens anders aan?

Alvast bedankt!

ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:05

klinkt een beetje naar piriformis problemen?(google)
misschien naar een bekken fysio toe. die van je zwangerschap misschien nog weer vragen om tips?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mijn benen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:08

Rij je met (leren) laarzen?

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:08

Wat vervelend voor je!
Mijn moeder heeft hier sinds een paar jaar ook last van. Ook zij heeft wat jij genoemd geprobeerd maar het lijkt geen effect te hebben. Ze heeft dan ook geen gevoel in haar onderbeen en haar enkel zwikt om.
Ik weet dus helaas geen oplossing maar blijf wel even meelezen en hopelijk heb je snel iets wat je helpt!

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:20

Misschien dat je voet / been wat uitzet doordat je warm wordt tijdens het rijden? Gevolg is dat je laars net wat strakker komt te zitten en het je been / voet afknelt. Hierdoor valt je voet / been in slaap. Misschien is het het waard om eens met wat ruimere laarzen proberen te rijden of je veters ( indien die er zijn ) wat losser te doen.

Wel gek dat het dan aan 1 been is, maar wie weet.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Mijn benen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:31

Kijk eens of je zitles kunt nemen bij Tessa Roos. Zij is echt heel goed en bij uitstek geschikt bij dit soort problemen

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn benen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:33

Een zadel met een smalle twist wil ook nog wel eens helpen mocht er geen oorzaak gevonden worden.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:07

Ik zou eens langs een osteopaat gaan. Die weten vaak wel raad met dit soort klachten.

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn benen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:21

Het zal sowieso een zenuwprobleem zijn, dat piriformis syndroom wat Ellepel noemt, klinkt aannemelijk.

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 08:39

Ik zal sowieso eens gaan rijden met mijn jodphurs de volgende keer. Als het dan nog steeds zo is dan kan ik knellende laarzen van mijn lijstje afschrappen :o

Het is precies ook het been van mijn zwangerschap. Zitles etc heb ik al genomen en ik zit heel goed in balans. Ik steek alleen mijn benen iets naar voren maar dit is al mijn hele leven zo en zal nu ook niks te maken hebben met mijn probleen

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Re: Mijn benen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:24

Een paar jaar geleden heb ik iets soortgelijks, maar tegelijkertijd ook anders gehad, en ben er al met al een half jaar of meer zoet mee geweest. Dus neem het serieus, zou mijn advies zijn, want het was geen pretje. 2 weken nadat het bij mij gebeurde opende ik dit topic: [MWS] Klapvoet, ervaringen gezocht

Per pb heb ik sindsdien contact gehad met een aantal bokkers die iets soortgelijks hebben meegemaakt.