Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6140
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:03

Fijn dat het wat beter gaat met je bekken Redbutton! Opluchting kan ik me voorstellen.

En Sweetgirl, ook goed dat de kleine wat gegroeid is. Hopelijk meer goed nieuws later.

Ik ben net ook weer goedgekeurd door de verloskundige. Er was wat tijd, dus ook even mee kunnen voelen war en hoe de baby lag. Leuk :)

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:06

Zijn hier al mensen bezig met een bevalplan op te stellen?

Ik ga eind mei een hele grote drempel over, ik ga een zwangerschaps fotoshoot laten doen.
(Hoop wel dat ik tegen die tijd iets mooier zwanger ben. Heb nu een dikke pokkel met een vet kwabbel er onder hangen. Ik beschik over 2 buiken. }:0 )

Had die fotograaf ook gevraagd voor newborn fotoshoot.. helaas heeft ze dan net vakantie, zoals vele anderen.
Dus ben nu aan het verder zoeken... Wilde graag een studio newborn shoot doen, met van die schattige doeken en kleedjes enzo.
Maar ivm de vakantietijd valt dat dus niet mee.. en ga geen €1000den euros betalen.

Zit er over te denken om dan misschien toch een shoot aan huis te gaan doen, die fotograven zitten hier ook wat meer in de buurt. Misschien net even wat meer kansen.

Die foto's zijn toch wel dingen wat je nu echt al moet gaan regelen...
Anders zelf de camera maar weer eens uit de kast plukken en zelf wat foto's schieten.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:55

Redbutton fijn dat je bekken alweer beter gaat.

Sweetgirl wat goed dat je baby alweer goed gegroeit was en ze jou gerust hebben kunnen stellen!

Suustoes daar ben ik allemaal nog niet mee bezig aangezien ik nog tot september heb. Wel goed om te weten dat ik optijd een fotograaf moet benaderen. Wil heel graag een zwangerschapsshoot met mijn paard doen

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:14

Redbutton fijn dat het beter gaat

Sweetgirl goed dat je wat gerustgesteld bent. Alle stress helpt ook niet

Mooi alles weer oké Fenn :)

suus_toes fotoshoots zijn niet mijn ding dus dat laat ik aan me voorbij gaan. Ik wilde alleen zeggen dat ik ten eerste denk dat je veel ‘mooier’ zwanger bent dan je zelf ziet, we zijn altijd zo hard richting onszelf. En een fotograaf zal je ook mooi fotograferen, dat is toch hun vak :)

Bevalplan ben ik ook nog niet mee bezig. Heb wel van mijn andere verloskundige advies gekregen om er de volgende afspraak in het ziekenhuis over te hebben, want er zijn wat dingen die ik liever niet wil, maar ik denk niet dat ik echt een plan op zal schrijven. Ben überhaupt nog niet echt bezig met de voorbereidingen, dat komt nog wel, ik heb nog even

redbutton
Berichten: 975
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:32

Waarom wil je het niet opschrijven lien?

Ik ben er nog niet mee bezig, ik wil sowieso wel een bevalplan zodat iedereen in the heat of the moment weet wat ik wil.
Mijn moeder had een horror bevalling van mij, waar ze na 3 dagen pas een spoedkeizersnede deden en toen ik haar uitlegde wat een beval plan was vond ze het een mooi iets dat er nu veel beter naar de vrouw geluisterd wordt in vergelijking met 30 jaar geleden. Dit heeft mij wel over de streep getrokken om hier echt goed over na te denken

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:43

Heel veel sterkte Mischa. Wat vreselijk verdrietig voor jullie...

Fenn

Berichten: 6140
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:08

Bevalplan vond ik heel fijn. Mijn vriend en ik deden ook samen een online bevalcursus en dat hielp ook. Mijn plan was trouwens vrij minimaal: thuis als kan , maar naar ziekenhuis bij stress of als het moet is ook ok. Ik houd van duidelijke directieve instructies. Stagiaire vond ik geen probleem (bleek ook juist fijn achteraf). Tense stond ik voor open en voorkeur om niet liggend te bevallen maar op mijn hurken of knieën of een barkruk. Baby snel op mijn blote huid.Achteraf heel prettig dat ik daar over had gedacht en communicatie met de verloskundige ging daardoor ook makkelijk :)
Als je wensen of verwachtingen hebt zou ik die zeker bespreken.

Fotoshoots zijn ook niet zo mijn ding, maar misschien moet ik mijn buik wel ook fotograferen. Of mij met buik. Wel leuk om iets in beeld te hebben :)

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:14

Fenn schreef:
Bevalplan vond ik heel fijn. Mijn vriend en ik deden ook samen een online bevalcursus en dat hielp ook. Mijn plan was trouwens vrij minimaal: thuis als kan , maar naar ziekenhuis bij stress of als het moet is ook ok. Ik houd van duidelijke directieve instructies. Stagiaire vond ik geen probleem (bleek ook juist fijn achteraf). Tense stond ik voor open en voorkeur om niet liggend te bevallen maar op mijn hurken of knieën of een barkruk. Baby snel op mijn blote huid.Achteraf heel prettig dat ik daar over had gedacht en communicatie met de verloskundige ging daardoor ook makkelijk :)
Als je wensen of verwachtingen hebt zou ik die zeker bespreken.



Lijkt precies op, wat ik op papier heb gezet. _/-\o_ al wil ik wel naar het zkh.

Ik heb me net aangemeld voor een online cursus. Kan gelukkig een deel declareren bij de verzekeraar. :j

Fenn

Berichten: 6140
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:54

Haha, lees nu wel dat er barkruk staat. :') ik bedoel baarkruk. Barkruk wel gezellig, maar totaal onmogelijk.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:17

Ja ik heb net als Fenn ook veel aan m'n bevalplan gehad. Stond veel vergelijkbaar in, maar ook nog dat ik vooral heel weinig tot geen ingrepen wilden. Geen inwendige ctg enz. Zoveel mogelijk vrijheid om nog te lopen door de kamer, kreeg een draadloze ctg toen. Had ook een yogabal, dat was ook heel fijn.
En ook dat ik niet op m'n rug wilde bevallen. Uiteindelijk op m'n knieën gedaan bij de tweede en dat was super snel en veel fijner dan op m'n rug bij de eerste. Ik denk dat ik voor komende bevalling gewoon het plan precies hetzelfde laat, dat vond ik goed werken zo.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:15

Mischa heel veel sterkte! Hopelijk gaat het met jou (lichamelijk dan) goed.

Bevalplan hier nog niet op papier, wel al over nagedacht. Bij ons ook thuis zolang t verantwoord is, en liefst niet op de rug bevallen. We gaan het zien.

Leuk alle babykamers! Langzame vorderingen bij iedereen. Hier vd week de eerste grote dingen gehaald (via marktplaats/familie) ledikant, box, wandelwagen.. onze babykamer is nu ook weer even opslag geworden :+

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:36

Hier nog niet bezig met babykamer of bevalplan.

Babykamer hoeft niet veel aan te gebeuren, maar ligt nu nog deels vol met spullen van onze zoon. Morgen komt zijn nieuwe kledingkast, dus hopelijk dan wat orde.

De vorige keer had ik een summier geboorte plan en ik denk nu weer. Het plan is om in het ziekenhuis te bevallen ivm veel bloedverlies die vorige bevalling.

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:55

redbutton eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed waarom ik het niet op wilde schrijven, ik denk dat het een beetje voelt alsof mijn wensen niet boven medische noodzaak mogen staan, en een beetje het gevoel van weet ik veel wat me te wachten staat := Maar als ik jullie dingen zo lees is het misschien toch wel een goed idee, in elk geval wat basisdingen.
Gisteren waren we bij de gynaecoloog die ons ook aanraadde on samen nog een afspraak te maken om het over bevalling en alles te hebben, schijnt hier gebruikelijk te zijn maar dat had ik even gemist

Ook de vervolgecho gehad gisteren, gynaecoloog had een stagiaire erbij dus ik kreeg zowaar 2 echo's in 1. Alles was prima voor zover ze konden zien, niets was ongewoon als het dat ooit geweest was, en ook het stukje hersenen wat de dame de vorige keer niet in beeld kon krijgen was gewoon goed. Ik ben zo opgelucht <3 zo leuk ook om de 3D beelden te zien

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:20

Ik had met mijn eerste zoon ook een plan.

Graag in bad.

Ik wou geen mensen in opleiding die een ruggen prik zou zetten.

Niet meer mensen dan noodzakelijk in de kamer.

Niet down there kijken als je geen arts/verpleegkundige was.

Uit eindelijk moest ik worden ingeleid dus mocht ik niet meer in bad.

Ruggenprik is gezet door iemand in opleiding(hebben ze wel gevraagd en ik dacht alleen maar prop dat ding erin en door wie boeit mij niet)

Uiteindelijk 8 mensen in de kamer, 2 artsen, gynaecoloog, assistent gynaecoloog, 2 verpleegkundigen en 2 extra en dan de vader van mijn zoon en mijn moeder.
De 2 extra verpleegkundigen waren er omdat ze net in overdracht zaten en de hele morgen al bij mij waren, dus die 2 vroegen of ze mochten blijven in hun vrije tijd.

Oh en ik heb mijn moeder zo’n beetje gedwongen om te kijken _O-
Je kon z’n haartjes al heel mooi zien en de verpleegkundige vroeg of ze wou kijken.
En m’n lieve moeder zei heel netjes nee dat wou ze niet.
Ik zag aan alles dat ze wel graag wou kijken dus heb gezegd dat het wel mocht, na 3 keer vragen of ik het zeker wist heeft ze toch maar gespiekt _O-

Dus nee, mijn plan werkte niet :=
Ik heb nu geen plan en ga hem ook niet maken, ik laat alles maar op mij afkomen, mijn partner en moeder zijn er bij en dat is het enige planning die ik heb :')

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:31

@_Lien, fijn dat alles goed gaat en je extra lang hebt kunnen meekijken :D

Ah, hoe is dat bevallen voor de mensen die niet op de rug zijn bevallen? Ik moest ook ingeleid worden dus alle plannen voor bad bevalling konden de deur uit, maar vond het niet echt de meest prettige houding, al heb ik geen idee wat andere opties doen :')

Rest van het plan werd keurig opgevolgd, maar werd een beetje richting op de rug bevallen gepraat en toen daarin maar mee gegaan. Hoop deze ronde wel gewoon thuis en in bad de meest prettige houding te kunnen vinden.

Een bevalplan is vooral handig om eens te bespreken met je partner zodat je het er al eens samen over gehad hebt, en je partner ook weet wat jij wilt. Voor je verloskundige kan het ook handig zijn te weten wat je vooral niet wilt, of wat je juist wel vraag wilt. Enige aanvulling die ik zeker ga doen deze keer is dat ik al die aanmoedigingen niet hoef, werd helemaal onrustig van de ‘je doet het heel goed’ door iedereen.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:55

Wat ik al schreef ben ik dus op handen en knieën bevallen en vond dat echt heel fijn! Voelde ook veel 'logischer' omdat je niet tegen de zwaartekracht aan het persen bent, maar je juist met de zwaartekracht mee. Je stuitbeen steekt omhoog, dus op je rug is echt heel onlogisch eigenlijk. Bij m'n eerste dus op m'n rug bevallen en dat voelde gewoon niet handig en niet fijn.

Ik wilde graag in bad, maar ik werd ook ingeleid en nu waarschijnlijk weer, dus dat zit er dan niet in. Maar de meeste ziekenhuizen hebben dus wel draadloze ctg's en daar zou ik dan zeker naar vragen!

Ik wil nu weer op m'n knieën, beviel letterlijk goed :Y) :') het is wel een heel open houding. Als in: je ziet natuurlijk alles en het voelt ook wel gewoon meer zichtbaar dan op je rug. Maar uiteindelijk ziet iedereen sowieso alles wel en ik kon me daar makkelijk overheen zetten. En anders is een baarkruk of leunen op een bevalbal ook een fijne optie.

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:43

Ik ben destijds wel op mijn rug bevallen en mij beviel dat prima, ik denk dat het ook maar net is waar en hoe je je prettig voelt.
Ik heb veel op mijn zij gelegen als een bolletje zo kon ik op dat moment de weeën goed opvangen.
Ik hou mij qua houding ook nergens aan vast :o

redbutton
Berichten: 975
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:56

Ik heb gewoon nog geen idee wat er allemaal kan. Heb me maar ingeschreven voor een info avond in het ziekenhuis.

Ik zit er even doorheen, even te druk op het werk gehad dus geen energie over. daarnaast bij de verloskundige geweest en moet voor een glucose intolerantie test omdat de kleine zo hard groeit. Nu ben ik even gefrustreerd, ben zo moe, moet al zoveel laten fysiek en kwa eten en drinken en straks moet ik nog meer op mn eten letten terwijl ik amper snoep en geem fris drink.
Het is het straks allemaal waard maar kijk wel echt uit naar als de kleine er straks is.
Bij deze even een einde aan mijn frustratie :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:58

Lien wat fijn goed nieuws bij de echo!

Mooi om alle ervaringen te lezen, bevalplan is dus niet heilig +:)+

Redbutton, info avond in t ziekenhuis mbt bevallingen? Dit gaat dan wel puur om ziekenhuis bevalling neem ik aan? Interessant wel, nog niet gehoord dat dat bestond.
Wat vervelend dat het je zo tegenzit. Hopelijk komt de test er positief uit en valt t mee. Je kunt vrijwel niks anders doen dan je volgens mij al doet: zo gezond mogelijk leven! Knuf!

nicole_floor

Berichten: 3249
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:39

Wij gaan van het weekend ook even kijken voor online cursussen of een in het ziekenhuis. Het ziekenhuis bij ons in de buurt organiseert een heleboel samen met de verschillende verloskundigenpraktijken die met hun samen werken.

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:48

Hier vorige week een goede 20 weken echo gehad. Het geslacht blijft nog een verrassing :)
Kindje groeit en beweegt goed.
Ik voel me daarentegen niet zo goed. Afgelopen week in overleg met vk besloten om voor nu eerst het werk neer te leggen en mij te richten op eigen gezondheid. Dat is wel een domper.

Bij de intake werd ons verteld dat onze dochter aan “de zware” kant was bij haar geboorte. Met 37 weken geboren met 3600 gram. Hun advies was om nu een suikertest te gaan doen. Ik heb besloten dat eerst niet te doen en als alternatief zelf mijn glucosewaarden bij te houden. Die lijken tot nu toe heel erg netjes.

Hopelijk krijg ik weer wat meer energie en kan ik eindelijk gaan genieten <3

redbutton
Berichten: 975
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:21

Hier geeft het ziekenhuis idd informatie avonden over medicatie, mogelijkheden hoe te bevallen en over de bevalling zelf. Inclusief rondleiding. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat er nogal wat keizersnedes in de familie voorkomen.

Het zit echt tussen mn oren hoor, ben gewoon moe en teleurgesteld in mezelf. Ga vanmiddag maar lekker op de bank liggen en even genieten en bijtanken.
Dit weekend mijn laatste oproep dienst en heb volgende week al wat meer rust tijd ingepland om even goed bij te tanken volgende week.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:37

Hier nog helemaal niet bezig met bevaldingen, is ook nog wel ver weg natuurlijk.

Vandaag de 20 weken echo gehad, en alles is helemaal goed, heel fijn!
Was even spannend ivm de uitslag van de nipt, maar alles lijkt in orde! Weer gerust gesteld.
Ik voel hem ook heel duidelijk schoppen sinds deze week, dat geeft ook wel een fijn gevoel!

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:09

Redbutton wat naar allemaal, denk maar goed om jezelf. Hopelijk valt de test mee en is alles gewoon in orde.

Nicolle_floor interessant, had er nooit bij stilgestaan dat ziekenhuizen ook voorlichtingsavonden geven.

Njnthju leuk nog iemand die het nog even een verrassing houdt! Fijn dat alles in orde was. Wel rot dat jij je niet lekker voelt. Goed dat je dan nu even stopt met werken en aan jezelf denkt.

Britt_sisi wat fijn dat alles in orde is dan nu! Wat bijzonder dat je hem nu duidelijk voelt schoppen! Lijkt me ergens heel gerustellend.

Hier heb ik af en toe het idee iets te voelen maar niet heel duidelijk. Kan niet wachten tot ik het duidelijk voel!

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:14

Ik heb het boek positief over bevallen gekocht. (2e hands overgenomen)
Al wel wat vroeg met 22 week zwanger, maar ik ben al geen lezer en zodra het echt mooi weer is, dan al helemaal niet meer.
Dus lees nu af en toe een stukje.
Staan opzich wel dingen in waar ik wat aan heb.

En volg een online cursus, kan niet zeggen dat ik dat persoonlijk heel leuk en interessant vind. Beetje langdradig soms.