Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:34

Ik moest ook direct aan aardstralen denken. Bv het bedje staat net op een negatieve waterlijn. Zet het bedje eens in een andere hoek van de kamer. Verder heb je ook een slaapritueel? Bv eerst een rondje door de kamer lopen, en zachtjes een liedje zingen tot ze slaapt? Zodra ze gaat huilen weer exact hetzelfde ritueel herhalen. Probeer, hoe moeilijk ook, zelf niet in paniek te raken want ze voelen of je zelf rustig en kalm bent. Ben je dat niet kan dat ook weer voor extra paniek bij de baby zorgen.

Ook kan misschien een babymassage helpen. Klassieke muziek zachtjes aanzetten snachts in de babykamer, rustgevend kleurend lampje aan?
Wens je veel sterkte.

Jullie zijn met 2. Misschien oordopjes kopen en elkaar afwisselen zodat een in ieder geval goed slaapt. Desnoods een extra bed op zolder voor degene die kan slapen

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:51

pien_2010 schreef:
Brainless schreef:
@Marie111
Zoals TS aangaf.. overdag gaat het prima, ook het slapen.
's Nachts wordt de baby krijsend wakker en blijft dan krijsen.

Dat heeft niets met een vicieuze cirkel te maken.


+:)+ het heeft ook niets met zenuwachtige ouders te maken, of slechte ouders. Je hebt pech of geluk. Ik ben ook als slechte ouder weggezet door een familie lid die pedagoge was. Het lag aan mij al dat gehuil. Ben je als moeder blij mee.
Maar soms werkt karma. De jongste van haar, die kon er wat van. Dus is goed gekomen.

Mijn 2de was een huibaby en het lag ook aan mij (volgens het consternatiebureau en meerdere mensen om mij heen).. als ik rustig zou doen dan hield het huilen vanzelf op.

Ik had 2 mensen die wel wilde oppassen zodat ik wat rust had.. nummer 1 belde na 2 uur op dat zij het echt niet trok (met de opmerking: weet je dat ze blijft huilen en niet stopt?!) en de 2de zei dat zij niet nog een nacht wilde oppassen want zij had maar een paar uur tussendoor kunnen slapen en dat trok zij niet.
Tot zo ver de mensen die zeiden: breng maar een nachtje/middagje naar mij hoor; dan kun jij een x lekker slapen.
Dat waren ook degene die dachten dat het aan mijn stress lag en dat de baby bij hun zeker gewoon zou slapen/stil zijn.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:03

Kimbers schreef:
Zou het eventueel kunnen liggen aan prikkelverwerking? Kinderen die later bijvoorbeeld autisme blijken te hebben schijnen vaak ook huilbaby's te zijn geweest.

Mijn kinderen zijn ook ontzettend slechte slapers geweest. Langer dan 2 uur achtereen slapen zat er voor lange tijd niet in.

Ik ben erg benieuwd naar wat er uit het slaaponderzoek komt. Ernstige nachtmerries komen ook nog wel eens voor, daarbij zijn kinderen ook ontroostbaar.
Ik hoop voor jullie van harte dat er wat uit komt. Slaapgebrek is zo slopend.


Ik heb zoveel mogelijk gelezen, ik heb geen tips voor je TS. Maar ik was ook zo'n huilbaby, mijn moeder verteld me wel eens dat ik nachten kon krijsen. Ik ben op 9 jaar oud gediagnostiseerd met autisme, dus ik wilde op Kimbers haar reactie inhaken dat dat misschien kan zijn waarom je kindje zo huilt.

Ik hoop echt dat jullie er wat op kunnen vinden, dit is voor jullie allemaal niet leuk natuurlijk

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:33

pien_2010 schreef:
Brainless schreef:
@Marie111
Zoals TS aangaf.. overdag gaat het prima, ook het slapen.
's Nachts wordt de baby krijsend wakker en blijft dan krijsen.

Dat heeft niets met een vicieuze cirkel te maken.


+:)+ het heeft ook niets met zenuwachtige ouders te maken, of slechte ouders. Je hebt pech of geluk. Ik ben ook als slechte ouder weggezet door een familie lid die pedagoge was. Het lag aan mij al dat gehuil. Ben je als moeder blij mee.
Maar soms werkt karma. De jongste van haar, die kon er wat van. Dus is goed gekomen.

De oudste en de jongste waren bij ons ook hele leuke en tevreden kinderen. De middelste was ongelooflijk lief en leuk, maar heel pittig vanwege het huilen. MAAR HET KOMT GOED! Dat is het allerbelangrijkste wat ik wil meegeven.


Precies... Lief bedoeld maar één van de dingen die ik het ergste vond (en nog steeds) was het idee dat het aan mij zou liggen (en dat mensen dat steeds dachten). Natuurlijk heeft een onrustige moeder invloed op een baby maar in dit geval lijkt het mij andersom: onrustige baby en daarom onrustige moeder. Ik wou dat ik toen de geruststelling had gehad: "het ligt niet aan mij". Ook opmerkingen dat autisme de oorzaak kan zijn zouden voor mij echt niet helpend zijn geweest. Sommige kinderen slapen niet, vaak wordt er geen oorzaak gevonden, het ligt niet aan de ouders en het gaat echt voorbij :(:)

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:42

Jullie halen het allemaal wel erg uit zijn verband. Ik gaf volgens mij 3 voorbeelden aan.
1. Oorpijn
2. Spiegelen
3. Hoogsensitief zijn.

Ik zeg helemaal negens dat het aan haar als moeder ligt.

Ik wilde alleen maar wat andere ideeën aanbrengen. Ik vind het wel lastig om dat goed schriftelijk uit te drukken.

In elk geval hoop ik voor je dat het binnenkort beter gaat.
Ik weet namelijk uit ervaring dat niks zo slopend is kinderen niet slapen 's nachts (hier was dat oorpijn en hoesten door astma).

Gelukkig was dat in periodes en ging het vanaf een jaar of 5 beter.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:15

Wat ontzettend heftig TS, ik kan me heel goed voorstellen dat je ten einde raad bent op deze manier.

Slaapt je dochter met een fiep?
Niet dat dat de oplossing is, maar toen mijn kinderen nog baby waren, kregen we ze wel eens rustig met een fiep en met buikligging..
Maar ja, je dochter loopt inmiddels al dus die gaat wel liggen hoe ze wil liggen.. :+

Is er misschien ook al gekeken naar andere allergieën?

Hoe dan ook, je zult al eindeloos dingen hebben geprobeerd en ik hoop van harte voor jullie alle drie dat er snel een oplossing gevonden zal worden :(:)
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 15-05-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:17

Marie111 schreef:
Jullie halen het allemaal wel erg uit zijn verband. Ik gaf volgens mij 3 voorbeelden aan.
1. Oorpijn
2. Spiegelen
3. Hoogsensitief zijn.

Ik zeg helemaal negens dat het aan haar als moeder ligt.

Ik wilde alleen maar wat andere ideeën aanbrengen. Ik vind het wel lastig om dat goed schriftelijk uit te drukken.

In elk geval hoop ik voor je dat het binnenkort beter gaat.
Ik weet namelijk uit ervaring dat niks zo slopend is kinderen niet slapen 's nachts (hier was dat oorpijn en hoesten door astma).

Gelukkig was dat in periodes en ging het vanaf een jaar of 5 beter.


Marie ik heb het absoluut niet over jou of anderen in dit topic gehad!!!

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:34

Ik lees dat er ‘s nachts altijd iemand bij het kind slaapt en dat het dan gillen is, maar overdag middagdutjes goed gaan en dan alleen mama roept als ze wakker is.

Waarom laten jullie haar ‘s nachts niet alleen slapen?

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:26

Persoonlijk vind ik het wel behoorlijk heftige uitspraken om het eventueel te linken aan autisme :o

Ik moest dit toch even kwijt omdat ik dit toch wel héél voorbarig vind...

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:37

Ik begrijp ook niet waarom mensen autisme gaan noemen.
Ten eerste omdat er geen verband is aangetoond tussen huilbaby zijn en op latere leeftijd gediagnosticeerd worden met autisme.
Ten tweede omdat, als het wel zo zou zijn, TS er nu alsnog niks aan heeft omdat een baby daar nog niet op getest kan worden en je nu dus compleet niks aan die info hebt, behalve dat er misschien wel meer stress bij komt.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:25

Omany schreef:
Persoonlijk vind ik het wel behoorlijk heftige uitspraken om het eventueel te linken aan autisme :o

Ik moest dit toch even kwijt omdat ik dit toch wel héél voorbarig vind...


In de kinderopvang heb ik jaren gewerkt. En ja er zijn af en toe autistisch kinderen die veel gehuild hebben, maar met de meeste huilbaby's is later niets ad hand. Dus ik zie die link niet zo eerlijk gezegd.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 21:26

Niobe schreef:
Ik lees dat er ‘s nachts altijd iemand bij het kind slaapt en dat het dan gillen is, maar overdag middagdutjes goed gaan en dan alleen mama roept als ze wakker is.

Waarom laten jullie haar ‘s nachts niet alleen slapen?

Hebben we geprobeerd, maar het is veel vermoeiender om kamer uit, trap op, kamer in en dan pas te troosten. Haar kamer is op een ander verdiep. Klein huis, wij slapen op gelijkvloers, zij slaapt op de 'zolder'.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:43

Beste TS, wat ontzettend verdrietig dat jullie dit moeten doormaken met jullie kindje. Onze dochter heeft de eerste 6 jaar last gehad van nachtangst (night terrors). Vooral het gillend wakker worden en ontroostbaar door blijven huilen herken ik uit jouw verhaal. En dit meerdere keren per nacht. Nachtangst komt niet alleen bij oudere kinderen voor, maar ook bij jonge baby's. Bij onze dochter werd het getriggerd door een te warme kamer, of te warme slaapzak. Ook onze reactie op haar nachtangst zorgde ervoor dat een aanval langer duurde. Nadat we dit hadden aangepast werd het beter. Helemaal weg was het niet, maar uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Wellicht is het iets om meer informatie over op te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:00

Seltje schreef:
Niobe schreef:
Ik lees dat er ‘s nachts altijd iemand bij het kind slaapt en dat het dan gillen is, maar overdag middagdutjes goed gaan en dan alleen mama roept als ze wakker is.

Waarom laten jullie haar ‘s nachts niet alleen slapen?

Hebben we geprobeerd, maar het is veel vermoeiender om kamer uit, trap op, kamer in en dan pas te troosten. Haar kamer is op een ander verdiep. Klein huis, wij slapen op gelijkvloers, zij slaapt op de 'zolder'.


En als een van jullie eens echt een beetje verder is? Een nachtje weg om even bij te tanken voor één van de ouders? Volkomen begrijpelijk dat jullie het niet trekken.

Ik ben thuis kunnen blijven tot zes maanden na de geboorte. In die periode heb ik denk ik maximaal 2 uur per dag slaap gehad. Toen gaan werken voor 40 uur in de week en ik trok het totaal niet meer.

Wij zijn samen gaan slapen, dat blijkt voor ons te werken. Kind is nu 13 maanden oud en als ik 10 nachten van 7 uur aan één heb gehad sinds zijn geboorte is dat veel. Gelukkig voor ons begint het heel langzaam te beteren en blijkt ons kind het heel goed te doen op samen slapen. Daar heerst een enorm taboe op en schijnbaar moet Jan en alleman daar een mening over hebben.

Ik las dat jullie dat ook al geprobeerd hebben en dat het ook geen oplossing blijkt te zijn. Ik zou zo graag willen dat ik de oplossing wist. Het moet verschrikkelijk zijn om zo lang niet te slapen. Maar het maakt jou geen slechte moeder.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:21

Ik wil je en je partner veel sterkte wensen...
Je hebt er nu nog niet veel aan... maat...het gaat ooit over...

Probeer jullie rust te pakken zodra het kan... ieder half uurtje is er 1...

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:34

TS, ik kan me een ander topic van je herinneren, over je erfelijke aandoening. Heeft men kunnen uitsluiten dat het daarom gaat?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:02

Wanneer iets zo lang aanhoud en ouders compleet murw zijn heeft dit natuurlijk ook invloed op een kind, dat kan niemand ontkennen. Ts, probeer aub aan je alle touwtjes in handen houden te werken want ook dat staat je eigen gezondheid op dit moment in de weg. Praten en hulp zoeken is alleen maar goed maar laat je perfectionisme je gezondheid en die van je partner niet zo in de weg zitten.
Geef dingen uit handen, desnoods ga je in overleg met ouders/ schoonouders/ broers/zussen, betaalde verpleegkundige oppas echt een week weg met je partner.
Ook dan zal je niet direct goed slapen maar is er even aandacht voor jullie als partners want naast geen rust is aan je relatie toekomen ook echt belangrijk. Probeer het uit handen te geven.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:13

Beste TS; wat ontzettend verdrietig om te lezen hoe jullie aan het overleven zijn. Als individu en daardoor ook geen ruimte meer voor samen. De nachten zo door moeten komen lijkt mij ontzettend heftig. Ik heb geen tips maar wil jullie samen heel veel kracht en wijsheid toewensen om dit voor elkaar te boksen!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 00:04

sanne222 schreef:
Beste TS, wat ontzettend verdrietig dat jullie dit moeten doormaken met jullie kindje. Onze dochter heeft de eerste 6 jaar last gehad van nachtangst (night terrors). Vooral het gillend wakker worden en ontroostbaar door blijven huilen herken ik uit jouw verhaal. En dit meerdere keren per nacht. Nachtangst komt niet alleen bij oudere kinderen voor, maar ook bij jonge baby's. Bij onze dochter werd het getriggerd door een te warme kamer, of te warme slaapzak. Ook onze reactie op haar nachtangst zorgde ervoor dat een aanval langer duurde. Nadat we dit hadden aangepast werd het beter. Helemaal weg was het niet, maar uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Wellicht is het iets om meer informatie over op te zoeken?


Hier zat ik ook aan te denken, mijn dochter heeft hier ook een paar jaar last van gehad, ze was toen wel al wat ouder.
Hysterisch wakker worden en verschrikkelijk krijsen. Het beste was inderdaad om zo weinig mogelijk te doen, niet aanraken, niet praten, gewoon er zijn. Het heeft iets te maken met de overgang van de ene naar de andere slaapfase die niet soepel verloopt. Ze groeien hier op een gegeven moment overheen. Je kan het juist erger maken door het kind dan op te pakken of te praten omdat ze dan nog langer tussen die twee fases blijven hangen. Het is een raar fenomeen en niet heel bekend, maar komt toch vrij veel voor. Het wordt night terror of nachtangst genoemd.

Heel veel sterkte!!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 00:07

marleen_usar schreef:
@poes waar haal jij het idee vandaan dat ik er geld voor vraag?


Ha excuus dan heb ik een verkeerde veronderstelling gemaakt.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 00:38

Ik heb alles gelezen maar kwam het niet tegen is er al een geprobeerd de lichten aan te laten tijdens het slapen? Of mss iets van een verhaal op cd waar ze naar kan luisteren en dan met een timer uitgaat.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 06:50

Wat ellendig dat jullie al zo lang slecht slapen. Niet fijn voor jullie en niet fijn voor jullie kindje. Wat bij mijn kindje voor een deel geholpen heeft is de Lu lla Doll. Deze pop speelt 8 uur lang een ademhaling en hartslag af van een yogalerares. Mijn kindje sliep alleen bovenop mijn borstkas en dankzij deze pop slaapt ze uiteindelijk goed in haar eigen bed.

Wij hebben hier 2 jaar samen geslapen. Met 2,5 jaar is ze door gaan slapen. Hier kwam er uiteindelijk wel iets medisch uit wat het onrustige slapen en het vele huilen kon verklaren.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Slaapgebrek doet zo veel met je. Houd vol! Het wordt echt beter. Sterkte!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:07

wij hebben kennissen gehad met een huilend kindje en die sliep in een geprepareerde kamer. een hokje in haar kamer wat zeer sterk geïsoleerd was! ,(als het erg extreem was zelfs in de garage die ook geprepareerd was om het geluid te dempen) het gaf lucht in de nacht maar de aanleiding tot het huilen is nooit gevonden het stopte zo ongv rond het 8e jaar en pas rond haar 14 werden er problemen in haar darmen gevonden wat weet ik niet precies!.

:(:) een dikke knuffel en ik hoop dat er straks passende oplossingen komen!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:09

Zo'n pop of knuffel met ademhaling en hartslag klinkt als een goede tip.

Verder vraag ik me af wat voor jouw dochter het verschil is tussen een middagslaapje en de nacht. Licht? Dan zou een daglichtlamp kunnen helpen. Of de geluiden in het huis? Rust jij/jullie 's middags ook als zij op bed ligt, of ga je dan juist het huishouden doen? Ik kon als baby of dreumes op een gegeven moment niet goed meer slapen zónder het geluid van de wasmachine. Er is vast een opname te vinden of te maken van huisgeluiden... Wat doet en eet ze voor het middagslaapje? Kun je dat 's avonds herhalen? Hoeveel tijd zit er tussen 's ochtends van bed halen en het middagslaapje / en hoe lang na de middagslaap gaat ze dan 's avonds weer op bed? Wat gebeurt er als je haar 's middags ook op jullie kamer legt?

Veel sterkte nog, en onthoud dat goed voor jezelf zorgen een voorwaarde is om goed voor je kind te kunnen blijven zorgen :knuffel:
Je kent vast de instructies in het vliegtuig, éérst je eigen zuurstofmasker.

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:43

Wij hebben inderdaad ook een lu lla doll die 8 uur blijft ademen, ontzettend creepy als je een donkere kamer binnen komt :') op de opvang noemen ze het zijn hijger. Het was hier geen wondermiddel maar wel opvallend was dat hij van 8+ keer per nacht verminderde naar 3-4x per nacht. Dus wellicht wel een goede om te proberen.