Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:39

tamary schreef:
Er is speciale zeep te koop bij outdoorwinkels die daar speciaal voor is, kan je alles mee doen van kleding, potten tot lijf wassen.


Ja wéét ik, maar dat is geen bar.

Als in, dat is vloeibaar en daarmee "zwaar" in gewicht.

Òf het zijn van die velletjes, wat ik in het verleden gebruikt heb, maar wat gewoon echt écht zwaar onhandig is. Met droge vingers één velletje pakken lukt nog wel, maar kom je tijdens het wassen te kort dan krijg je met vochtige handen dus écht geen velletje meer te pakken....

De flesjes zijn vrij klein en ondanks dat het "geconcentreerd" zou moeten zijn, gebruik je best nog veel als je haren, body, kleding én afwas er mee moet wassen. Dan gaat zn flesje maar een paar dagen mee.

Daarom dus opzoek naar een shampoobar en bodybar.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:43

tamary schreef:
Er is speciale zeep te koop bij outdoorwinkels die daar speciaal voor is, kan je alles mee doen van kleding, potten tot lijf wassen.

Toch wordt ook met die zeep afgeraden om het in oppervlaktewater te gebruiken/lozen.

Ook met wildkamperen gebruik ik ghassoul voor haar en huid. Je neemt het mee in poedervorm en lengt het aan met water. Het is niets meer dan klei en dus volkomen onschadelijk. Afwassen kan ook met gekookt water.

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:54

Ik heb nu een paar x de shampoobar van happysoaps gebruikt, ik zit nu op 2x wassen in de week, vroeger waste ik m’n haar om de dag. Ik vind de shampoobar echt top! De bodybar gebruik ik elke dag en dat was even wennen. Nu ik een washandje gebruik is dat stroeve gevoel nagenoeg weg. Af en toe smeer ik een beetje huidolie op m’n huid na t douchen als die nog een tikkie nat is en dat werkt goed. Ik bewaar de zeepjes in zo’n sisal zakje, die hang ik na het douchen aan m’n verwarming. De shampoo ligt zelf gewoon op de plank aangezien ik die toch niet dagelijks gebruik

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:28

Ik heb hem ook binnen eindelijk. Eerste x wassen was wel prima volgens mij. Ik heb nu de aloe vera bar van happysoaps geprobeerd en de kokos shave bar.
Ik heb ook nog de happy panda bar. Die vind ik qua geur misschien meer voor een man.
Qua geur vind ik ze droog vooral erg sterk ruiken. Geen lucht waar ik goed tegen kan. Dus ik moet even bedenken waar ik de zeepjes ga laten. In de badkamer is niet handig qua lucht vochtigheid en in de woonkamer en keuken trek ik de geur niet. Misschien onder een stolp dan ofzo...

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:06

Ik heb vandaag voor het eerst ook de conditioner van happy soaps gebruikt. Echt super. Onder de douche had ik het idee dat het een droge knopen ende zou worden, maar mijn borstel gleed er gewoon doorheen. Voelt ook niet uitgedroogd, helemaal blij.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:07

Is happy soaps nou op basis van zeep of niet ? Ik kan het nergens vinden !

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:15

Op de happysoaps website staat dat de shampoobars lijken op de vorm van zeep, maar dezelfde ingrediënten hebben als vloeibare shampoo. De precieze ingrediënten staan gewoon op hun website bij de producten. Dus ik weet niet waar je had gezocht? Maar ik had het zo gevonden, of zocht je het voorheen andere leverancier?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:23

Ik heb sinds een week 2 happysoap bars en een conditioner bar en ik ben om hoor! Mijn haar voelt fantastisch en is helemaal niet meer statisch. Het glanst je tegemoet en voelt heerlijk zacht <3

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:28

Emj_23 schreef:
Op de happysoaps website staat dat de shampoobars lijken op de vorm van zeep, maar dezelfde ingrediënten hebben als vloeibare shampoo. De precieze ingrediënten staan gewoon op hun website bij de producten. Dus ik weet niet waar je had gezocht? Maar ik had het zo gevonden, of zocht je het voorheen andere leverancier?


Ik ga nog een keertje kijken dan, dank je !

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:40

Super om hier jullie ervaringen te lezen van happy soaps.

Voor de mensen die snel vet haar hebben maar wel droge punten, welke geur gebruiken jullie?

Van nature box kreeg ik na een paar weken jeuk aan mijn hoofdhuid.
Hetzelfde merk ik nu bij mijn dochtertje. Maar die heeft een heel ander haartype als ik dus moet zoiezo 2 soorten bestellen. Zij heeft normaal, glanzend vol haar.

En welke conditioner?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:10

Ik was nu een paar weken met de bars van Happy soaps, en ik kom toch tot de conclusie dat t niet helemaal het is.

Tijdens het douchen zelf ruikt het heerlijk, maar daarna is t over. Mijn haar ruikt naar haar. Niet naar rozen. Hetzelfde geldt voor mijn lichaam, geen spoor van die lekkere lavendelgeur. Nog niet subtiel.

Jammer wel.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:17

Ik ben ook nog niet overstag door de shampoobars. Mijn haar is 1 dag schoon. Ik vind de geur ook weinig hebben. Droog veel te zepig en nat te weinig geur.
De shave bar daarentegen vind ik wel heel fijn. Lijkt weinig te doen, maar scheert prima en maakt mijn huid fijn zacht naderhand.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:11

Welk merk bevat het minste rotzooi? Ik gebruik nu Beesha en hoewel ik fan ben, wil ik het liefst de meest gezonde voor de natuur en mezels gebruiken. Iemand die me daarmee kan helpen? Of is Beesha ook 1 van de natuurlijkste?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:16

Ik heb tussendoor weer 1x mijn 'oude' shampoo gebruikt (Dr. Organic) en bevestigde voor mij eigenlijk juist wel dat ik mijn shampoobar (HappySoaps - Aloë You Vera Much) prettiger vind! Mijn haar voelt met de HappySoap fijner na het wassen. Hier overigens ook wel geur na het wassen, het is wel subtiel (maar dat vind ik prima, ik hou niet van sterke (parfum)geuren )

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:20

Change3x schreef:
Mijn haar wordt echt super vet van shampoo bars.

Ik heb dus een 2x gebruikte shampoo & conditioner bar van happy soaps liggen, zo zonde. :')


Ik heb exact hetzelfde... 4 verschillende bars geprobeerd.... :=
Twijfel nu om weer normale shampoo te gaan gebruiken.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:19

Change3x schreef:
Mijn haar wordt echt super vet van shampoo bars.

Ik heb dus een 2x gebruikte shampoo & conditioner bar van happy soaps liggen, zo zonde. :')

Heb je wel de juiste gekozen dan?
Ik wil ze evt wel van je overnemen anders. Stuur maar een pb :j


ikkedus schreef:
Ik ben ook nog niet overstag door de shampoobars. Mijn haar is 1 dag schoon. Ik vind de geur ook weinig hebben. Droog veel te zepig en nat te weinig geur.
De shave bar daarentegen vind ik wel heel fijn. Lijkt weinig te doen, maar scheert prima en maakt mijn huid fijn zacht naderhand.

Heb je wel de goede bar voor jouw haartype dan? Mijn haar is heerlijk schoon en valt heel mooi. De geur is subtiel inderdaad maar aan de andere kant denk ik dan "wat stoppen ze dan in die chemische middelen dat je haar zolang blijft geuren?"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:27

MarliesR schreef:
Ik heb tussendoor weer 1x mijn 'oude' shampoo gebruikt (Dr. Organic) en bevestigde voor mij eigenlijk juist wel dat ik mijn shampoobar (HappySoaps - Aloë You Vera Much) prettiger vind! Mijn haar voelt met de HappySoap fijner na het wassen. Hier overigens ook wel geur na het wassen, het is wel subtiel (maar dat vind ik prima, ik hou niet van sterke (parfum)geuren )

Hier zelfs niet subtiel :n.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:23

idylle schreef:
Welk merk bevat het minste rotzooi? Ik gebruik nu Beesha en hoewel ik fan ben, wil ik het liefst de meest gezonde voor de natuur en mezels gebruiken. Iemand die me daarmee kan helpen? Of is Beesha ook 1 van de natuurlijkste?


Niemand die me kan vertellen welke het minste rotzooi bevat?

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:26

Zijn hier gebruikers van de Foamie shampoo bar?

Ik heb de mijne nu een week ben alleszins tevreden. Werkt prettiger dan ik dacht en mijn haar ruikt heerlijk :D Ben benieuwd hoe ik het bij langer gebruik ervaar.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:32

Marcel heeft nu ook shampoo bars. Te koop bij de Etos.

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:39

Ik ben benieuwd of er toch nog iemand goede ervaring heeft met een bar voor vet haar. De citroen van shampoobar.nl maakt mijn haar toch nog sneller vet.. naspoelen met azijn zoals hier eerder werd genoemd heb ik ook al geprobeerd maar helpt niet helaas..

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:50

Ik heb ervaring met oa lush en happysoaps.

Lush seanik was voor mij altijd super. Maar bv ook jumping juniper, squeeky green oid en soak n float ooit geprobeerd en die waren echt niks voor mij.

Happy soaps voor de blauwe gekozen en die bevalt ook super. Was hier bij plus te koop.

Valt me op dat ik met happy soap al erg lang doe en hij blijft vol van formaat. Iets langer dan die van lush heb ik idee, die smelt toch meer gevoelsmatig bij gebruik.

Ook ooit gamila secret als haarzeep gebruikt. Maar echte haarzeep methode is gewoon echt niet aan mij besteed.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:19

leeslampje schreef:
Zijn hier gebruikers van de Foamie shampoo bar?

Ik heb de mijne nu een week ben alleszins tevreden. Werkt prettiger dan ik dacht en mijn haar ruikt heerlijk :D Ben benieuwd hoe ik het bij langer gebruik ervaar.

Ik heb ze getest maar vond ze niet zo fijn voor mijn haar, ben terug naar de nature box nu

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:09

Granoek schreef:
leeslampje schreef:
Zijn hier gebruikers van de Foamie shampoo bar?

Ik heb de mijne nu een week ben alleszins tevreden. Werkt prettiger dan ik dacht en mijn haar ruikt heerlijk :D Ben benieuwd hoe ik het bij langer gebruik ervaar.

Ik heb ze getest maar vond ze niet zo fijn voor mijn haar, ben terug naar de nature box nu

Ai, da’s niet zo positief. Wat vond je er niet fijn aan?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:42

Happysoaps setje vandaan binnen gekregen en meteen getest.

Conditioner is iig geweldig +:)+
Had de knopen in mijn haar zitten voor ik onder de douche stapte maar toen mijn haar droog wad kwam ik er prima doorheen en het is nu heerlijk zacht.

De mensen die moeite hadden om wat van de bar af te krijgen met hun handen: dat klopt. Je moet hem onder de kraan opwarmen en dan met de bar over je haar wrijven :o