Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:07


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:15

Earth schreef:
Loretta schreef:
In duitsland ligt een vooraanstaand Wappie en mede organisator van een anti corona protest nu zelf aan de beademing.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/leider-a ... met-corona


Iets met karma? Of ben ik dan te hard?


Wel hard, ik wens dit echt niemand toe. Maar ik hoop wel dat de mensen om hem heen er wat beter door gaan nadenken.

Hoop dat hij eruit komt. Ben benieuwd wat hij zegt als hij het straks nog na kan vertellen.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:33

Hard, maar het geeft andere wappies die er roeptoeterend achteraan lopen misschien wat stof tot nadenken (als ze dat überhaupt kunnen). Hopelijk knapt hij snel op en maakt hij de rest duidelijk dat ze heel erg fout zaten.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:39


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:45

Pfft ik heb wel echt een covid-baalmoment hoor. Al die maatregelen, ik hou me er netjes aan, ik en m'n vrienden zitten allemaal te verpieteren thuis, maar toch weer stijgende besmettingen :n :n Waarom zijn mensen toch zo egoïstisch? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:19

Precies dat.. echt om te janken. Doe je zo je best om je aan de maatregelen te houden. En voor wie? Ik weet het niet meer hoor. Ik doe dit ook niet voor m'n lol. En ik heb ook mijn vraagtekens bij bepaalde maatregelen, maar er is over nagedacht. En ik zou niet de beslissingen willen maken. Je doet het toch nooit goed.

Gister boodschappen gedaan. Sta je netjes op iemand te wachten, hoppaa iedereen loopt er tussendoor of staat ergens opeens in je nek te hijgen. Echt wat een stel egoïstische mensen lopen er rond. En het ergste? Het was de meerderheid van wat er op dat moment in de supermarkt rondliep.

En dat zijn vast echt niet allemaal wappies, dat zijn mensen die begrijpen dat er een virus rond gaat dat voor problemen zorgt. Mondkapjes kunnen wel op. Waaaarom is 1,5 meter afstand dan ZO lastig? Dan sta je even te wachten, doe rustig.

Ik moet morgen weer gaan werken. Had afgelopen woensdag de rest van de week vrij genomen, omdat ik mentaal ingestort was. En na 3 dagen niks moeten ging het best ok voor mijn gevoel. Maar dat verplichte bezoekje supermarkt heeft het weer compleet verpest. Ik mag van mijn vriend tot na corona ook niet meer naar de winkels toe. Hij doet voortaan wel de boodschappen. Echt de moed zakt je zo in de schoenen. Zo kunnen we nog wel een jaar maatregelen nemen. Puur door het egoïsme van helaas steeds meer mensen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:33

Magrathea schreef:
Pfft ik heb wel echt een covid-baalmoment hoor. Al die maatregelen, ik hou me er netjes aan, ik en m'n vrienden zitten allemaal te verpieteren thuis, maar toch weer stijgende besmettingen :n :n Waarom zijn mensen toch zo egoïstisch? :(


Herkenbaar margrathea. Ik word er zo verdrietig van.
Ik ben zwanger en ga hard richting het derde trimester en ben daarmee risico-patient. Ik mag geen enting en straks met bv ook niet.
Het idee dat ik afhankelijk ben van de rest van de bevolking om zich in te enten, zodat ik en mijn kindje straks meer beschermd ben. En dan lees je zulke compleet foute argumenten om je niet te enten en word ik zo verdrietig en zo gefrustreerd dat ik daarvan afhankelijk ben.
Ik ben bewust zwanger geworden en heb heel veel afwegingen gedaan rondom covid en zwanger zijn/bevallen. Maar dit gevoel had ik niet over nagedacht en ik vind het zo rot...

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:36

Ik schreef zoiets net in het algemeen corona topic. Het voelt voor mij echt als dweilen met de kraan open... Ik kijk niet eens meer naar de cijfers. Zit al vanaf maart braaf thuis. De sociale contacten die ik van de zomer heb gehad kan ik op één hand tellen en het helpt allemaal niets.

En nu nog meer regels. De enige die daarmee beperkt worden zijn de mensen die de regels nu ook opvolgen, want die het niet willen vinden toch altijd wel een manier om het te omzeilen.

Ik kan dit tot in de eeuwigheid volhouden om mensen te beschermen, maar als andere het blijven verzieken dan zakt ook mij de moed wel eens in de schoenen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:45

Ik vind het gewoon zo dom dat er zo lafjes is ingegrepen in september. Als er toen kort en streng was opgetreden hadden nu de cafés misschien alweer (beperkt) open gekund. In maart zat er 2,5 maand tussen de start van de maatregelen en de grote versoepelingen op 1 juni, daar hadden we nu weer kunnen zijn :n

Edit: en ik denk dat het dat gebrek aan vooruitzicht en daadkracht ook ervoor zorgt dat mensen zich minder goed aan de regels houden.
Edit2: ik las net dat ze overwegen om niet-essentiële winkels te sluiten, zal je zien dat de mensen gaan klagen dat ze hun kerstinkopen niet kunnen doen :') man man man wat een rotzooi zeg

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:57

Janinevv schreef:
Lekker bespottelijk maken :n



Idd,
Ben benieuwd of ze ook zo stoer zijn om zo'n filmpje onder eigen naam over een andere religie te maken....

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:26

ravellie schreef:
Janinevv schreef:
Lekker bespottelijk maken :n



Idd,
Ben benieuwd of ze ook zo stoer zijn om zo'n filmpje onder eigen naam over een andere religie te maken....

Dat denk ik wel. Pastafarians staan niet echt bekend om hun korte lontjes of gebrek aan incasseringsvermogen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:47

Magrathea schreef:
Pfft ik heb wel echt een covid-baalmoment hoor. Al die maatregelen, ik hou me er netjes aan, ik en m'n vrienden zitten allemaal te verpieteren thuis, maar toch weer stijgende besmettingen :n :n Waarom zijn mensen toch zo egoïstisch? :(



Ja dat inderdaad.... waarom niet even een Sinterklaas, kerst en oud en nieuw Gewoon thuis zonder familie en / of familie???

Wacht maar tot na de feestdagen dan krijgen we een mega piek ben ik bang

Wij werden raar aangekeken toen we aangaven met kerst niet naar ( schoon) familie te willen....
ik vind het eng, vandaag zitten ze met die kant van de familie en morgen de andere... lekkere kruis besmettingen... ik heb al Corona gehad en vriend is God dank buiten schot gebleven ( is zeeeeer verhoogd risico) heb mezelf 14 dagen opgesloten op kamertje en geen contact gehad... het heeft geholpen...

Maar ik wordt echt boos als ik iedereen hoor die vanalles wel vind kunnen.... lekker kerst vieren, Sinterklaas gevierd met meerdere gezinnen endergelijk...

Black vrijday allemaal de stad in en dan raar opkijken dat het aantal besmettingen om hoog knalt??

Werk zelf in de gehandicapten zorg en ons halve team lag op zijn gat, bewoners doodziek, door het virus...

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:20

Ik zie ook veel mensen bij elkaar, maar er wordt ook helemaal niet meer gecontoleerd lijkt het.
Denk dat bijna geen maatregel gaat helpen. Als je de drukte op de ene plek weghaalt dan krijg je het op een andere plek weer terug. Denk dat er van de zomer weinig besmettingen waren omdat iedereen buiten was/zat.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:51

ravellie schreef:
Janinevv schreef:
Lekker bespottelijk maken :n



Idd,
Ben benieuwd of ze ook zo stoer zijn om zo'n filmpje onder eigen naam over een andere religie te maken....


Ach, ach...
1) Waarom zeg je niet gewoon dat je aan de islam denkt?
We leven in een vrij land, maar 'democratie is niet voor bange mensen' (citaat Winston Churchill, hij kon het weten).

2) Verder vind ik totaal niet 'dat dit over het christendom gaat', dus ik vind de hele opmerking al een beetje raar....

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:28

Ik kan het zo snel niet meer terug vinden maar las ergens dat ca 20% van de positief geteste personen niet eens in thuis quarantaine blijven. Niet raar dat er dan zoveel besmettingen bij blijven komen.
En dan heb ik het nog niet eens over de personen die gewoon weg gaan (kids ook gewoon naar school, bso etc) terwijl er een partner thuis zit met corona.

Van mij mogen ze daar echt hoge straffen op zetten.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:59

Ik ken een hoop mensen die in de horeca werken en nu flinke problemen hebben omdat ze geen inkomen hebben. En die zich niet aan de maatregelen houden, samen feestjes houden en heel Facebook volspammen waarom ze geen mondkapje willen dragen.
En dan vervolgens huilen dat de horeca zo erg de dupe is, maar niet inzien dat ze zelf deel van het probleem zijn en hun eigen branche om zeep helpen.

Ik ben er ook helemaal klaar mee. En dan vooral het stukje dat ik hier lees, zelf allemaal netjes aan de regels houden maar geen versoepelingen omdat een groot deel van dit achterlijk koppige volk dat niet doet. Ik zit met een baby van 3 maanden en een hoop verdrietige familie omdat ze haar niet of nauwelijks zien. Oh en nauwelijks meer inkomen...

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:25

Ilse_123 schreef:
Ik ken een hoop mensen die in de horeca werken en nu flinke problemen hebben omdat ze geen inkomen hebben. En die zich niet aan de maatregelen houden, samen feestjes houden en heel Facebook volspammen waarom ze geen mondkapje willen dragen.
En dan vervolgens huilen dat de horeca zo erg de dupe is, maar niet inzien dat ze zelf deel van het probleem zijn en hun eigen branche om zeep helpen.

Ik ben er ook helemaal klaar mee. En dan vooral het stukje dat ik hier lees, zelf allemaal netjes aan de regels houden maar geen versoepelingen omdat een groot deel van dit achterlijk koppige volk dat niet doet. Ik zit met een baby van 3 maanden en een hoop verdrietige familie omdat ze haar niet of nauwelijks zien. Oh en nauwelijks meer inkomen...

Wel vreemd dat nu de mondkapjesplicht er is de besmettingen oplopen...vind je niet?
En heel vervelend voor je nu met je kindje,beter triest, maar er zijn er maar 2 in NL die de regeltjes maken en nog altijd niet onderbouwd zijn...zie HAGA _/-\o_ , daar hebben ze geen antwoorden op,beter...dat willen of mogen ze niet.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:28

Zijn er maar 2 in NL die de regeltjes maken?
Ik meende dat dat hier toch anders geregeld was, maar ik kan me vergissen..
Haga, die zich nu gevoegd heeft bij de partij die zo lekker goed wist waar alle mondmaskers waren, want zij hadden wel een handeltje :')

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:29

Net zo vreemd als dat het broeikaseffect afneemt sinds er minder piraten zijn eigenlijk.
Iets met correlatie en causaliteit.

Edit: als reactie op vivana

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:33

Cer schreef:
Zijn er maar 2 in NL die de regeltjes maken?
Ik meende dat dat hier toch anders geregeld was, maar ik kan me vergissen..
Haga, die zich nu gevoegd heeft bij de partij die zo lekker goed wist waar alle mondmaskers waren, want zij hadden wel een handeltje :')

Die 2 zijn wel diegene die het uiteindelijk bepalen en niemand anders. En Haga...steldt duidelijke vragen maar ze beantwoorden die niet of stamelend...

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:36

vivana schreef:
Cer schreef:
Zijn er maar 2 in NL die de regeltjes maken?
Ik meende dat dat hier toch anders geregeld was, maar ik kan me vergissen..
Haga, die zich nu gevoegd heeft bij de partij die zo lekker goed wist waar alle mondmaskers waren, want zij hadden wel een handeltje :')

Die 2 zijn wel diegene die het uiteindelijk bepalen en niemand anders. En Haga...steldt duidelijke vragen maar ze beantwoorden die niet of stamelend...


In een democratie bepaalt niet maar een of twee de regels in NL :+ weet niet waar jij woont?

Rutte en de Jonge verzinnen die regels niet zelf in hun eentje he....

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:50

Het zou in Nederland best wel wat minder democratisch mogen zijn :')

Grapje natuurlijk, democratie is een groot recht, maar soms...

Rutte en de Jong doen precies wat ze moeten doen, luisteren naar de wetenschappers en proberen de maatregelen zo vorm te geven dat onze koppige bevolking niet steigert. Ontzettend veel respect voor deze mensen, het zou je werk maar zijn om tegen Nederlanders te zeggen dat ze iets niet mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:57

Ilse_123 schreef:
Het zou in Nederland best wel wat minder democratisch mogen zijn :')

Grapje natuurlijk, democratie is een groot recht, maar soms...

Rutte en de Jong doen precies wat ze moeten doen, luisteren naar de wetenschappers en proberen de maatregelen zo vorm te geven dat onze koppige bevolking niet steigert. Ontzettend veel respect voor deze mensen, het zou je werk maar zijn om tegen Nederlanders te zeggen dat ze iets niet mogen.


Nou echt he.. Iedereen zit steeds naar die 2 te wijzen dat het zo slecht gaat, terwijl het achterlijke volk zelf massaal naar de black friday gaat :n

Femke_Tweety

Berichten: 11986
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:13

vivana schreef:
Wel vreemd dat nu de mondkapjesplicht er is de besmettingen oplopen...vind je niet?



Nee.
De besmettingen lopen niet op dankzij die mondkapjes, maar ondanks....
Dánkzij de mondkapjes loopt het niet nóg harder op.
Zonder die dingen waren er nu nog veel meer besmettingen geweest.



Dankzij / ondanks.
Gróót verschil.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:28

Ilse_123 schreef:
Het zou in Nederland best wel wat minder democratisch mogen zijn :')

Grapje natuurlijk, democratie is een groot recht, maar soms...

Rutte en de Jong doen precies wat ze moeten doen, luisteren naar de wetenschappers en proberen de maatregelen zo vorm te geven dat onze koppige bevolking niet steigert. Ontzettend veel respect voor deze mensen, het zou je werk maar zijn om tegen Nederlanders te zeggen dat ze iets niet mogen.


Precies dit...
Ben heel benieuwd of ze vanavond al wat gaan delen, en wat dat dan gaat zijn.