Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:36

Tiggs schreef:
Alumnipapier?


Wil je nu impliceren dat papierfabrikanten ook in het complot zitten??!?!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:41

Ik ben vooral bezorgd of dit nu papier gemaakt voor alumni is, of gemaakt van alumni.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:46

En welke alumni?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:54

Famke Louise :j

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:21

IMANDRA schreef:
Tiggs schreef:
Alumnipapier?


Wil je nu impliceren dat papierfabrikanten ook in het complot zitten??!?!


Nou ik denk dat we een doorbraak hebben hier hoor!

Ik ga ook genoeg amunimi... alimu... folie inslaan denk!


Die lange Frans is toch echt een karikatuur van zichzelf he :')

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:26

Wel jammer dat net zoals bij lubach alleen het extreme eruit word gehaald. Echt niet iedereen die iets anders denkt over Corona denkt dat. Lubach zou gewoon eens een normale discussie moeten aan gaan met iemand die niet van die waanzin dingen uit kraamt.

Nee momenteel alleen elkaar belachelijk maken als stelletje kleine kinderen. Ga eens als volwassen in die shows goed discussiëren.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:29

Het probleem is dat de andere kant dat niet kan... ik heb in ieder geval nog nooit een goede bron gezien.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:35

Janinevv schreef:
Wel jammer dat net zoals bij lubach alleen het extreme eruit word gehaald. Echt niet iedereen die iets anders denkt over Corona denkt dat. Lubach zou gewoon eens een normale discussie moeten aan gaan met iemand die niet van die waanzin dingen uit kraamt.

Nee momenteel alleen elkaar belachelijk maken als stelletje kleine kinderen. Ga eens als volwassen in die shows goed discussiëren.

Maar hij heeft het toch ook niet over gewoon kritisch zijn. Hij heeft het JUIST over die extremen. En hoe mensen daar komen.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:36

Janinevv schreef:
Wel jammer dat net zoals bij lubach alleen het extreme eruit word gehaald. Echt niet iedereen die iets anders denkt over Corona denkt dat. Lubach zou gewoon eens een normale discussie moeten aan gaan met iemand die niet van die waanzin dingen uit kraamt.

Nee momenteel alleen elkaar belachelijk maken als stelletje kleine kinderen. Ga eens als volwassen in die shows goed discussiëren.


Janine, heb je nog steeds niet door dat dit totaal onmogelijk is. Het antwoord van de extremisten (want dat zijn in mijn ogen Lange Frans, Ossebaard en nogal wat anderen) is het feit dat ze dus voor een normale discussie totaal niet openstaan. Het standaard antwoord op kritische vragen is zoek zelf maar of wanneer je aangeeft dit te hebben gedaan en je tot een andere conclusie komt dan ben je een schaap.
En dus ben je uitgepraat, dit soort gasten wantrouwen alles wat de wetenschap zegt, geloven in een fictieve Q (anon) , bestaat niet, is er nooit geweest. Valt niet mee te praten, echt niet en dit soort mensen zeker geen podium geven, nu niet, nooit niet.
Je ziet al wat het bij sommigen, ook bij jou doet en dat is jammer.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:44

Janinevv schreef:
Wel jammer dat net zoals bij lubach alleen het extreme eruit word gehaald. Echt niet iedereen die iets anders denkt over Corona denkt dat. Lubach zou gewoon eens een normale discussie moeten aan gaan met iemand die niet van die waanzin dingen uit kraamt.

Nee momenteel alleen elkaar belachelijk maken als stelletje kleine kinderen. Ga eens als volwassen in die shows goed discussiëren.


Huh? Heb je dan het volledige punt gemist wat Lubach bespreekbaar maakte?
Dat hij uitlegt hoe het komt dat het lijkt alsof er een beerput open gaat als je eenmaal zo’n filmpje kijkt? Dat je erin meegezogen wordt en je wereldbeeld verandert en je dus moeilijker aan wel betrouwbare info kan komen? Dat je vastzit in de fuik, en de makers van die filmpjes/YT je daar wil houden om zoveel mogelijk geld aan je te verdienen?

Vooral die vergelijking met de supermarkt vond ik erg treffend om het algoritme uit te leggen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:48

wat jammer dat je dat zo ervaart Janine, ik heb dat zelf eigenlijk helemaal niet.

Ik heb een prima discussie met Shadow gehad over het wel of niet nuttig zijn van mondkapjes en de manier waarop ze nu geadviseerd worden.
In het algemene corona-topic loopt nu een duidelijke discussie over of al dan niet de grondwet gewijzigd zou moeten worden m.b.t. de onschendbaarheid van kerken.

zolang mensen nog contact hebben met realiteit en ook zo discussieren is er een prima discussie mogelijk.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:52

Precies, discussies kunnen alleen gevoerd worden met goede argumenten, niet met volledige flauwekul.

En zulk soort discussies gebeuren ook in het OMT/RIVM/regering. Ook daar is het heus lang niet iedereen eens met de mondkapjesplicht, en of ze wel of niet werken, maar er moet een keuze gemaakt worden.
En daar kan je het niet mee eens zijn, obv evidentie of het ontbreken daarvan, wetenschappelijke literatuur, maar het is echt zinloos discussiëren as je het er niet mee eens bent omdat je argument is dat ‘ze’ ons willen onderdrukken...

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:06

Tegen gekomen op Twitter
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door purny op 21-10-20 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:09

ignorance is bliss, is het enige dat ik daarop kan reageren :+
Wat moet het heerlijk zijn om je theorieën te kunnen uitzaaien, zonder enige biologische achtergrondkennis.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:10

Hm, dit wordt toch in de onderbouw vmbo/havo/vwo bij biologie behandeld? Of heeft de elite leugens in die studieboeken laten zetten? Wanneer leer je dan als arts dat de menselijke anatomie toch heel anders in elkaar zit?

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:16

Hahaha ik haak al af bij klein stukje DNA :')

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:17

Peter Pannekoek had ook wel een grappig idee: voor je je mening geeft over dit corona-virus (of over een ander onderwerp), graag kort je cv opnoemen en dan je mening.

In zijn geval: Peter, VWO, verschillende studies begonnen, niets afgemaakt en ik denk dat corona nog 3 weken duurt.
:')

Het is een grapje van hem, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. En voor we weer krijgen dat ik lager opgeleiden als dom wegzet ofzo, dat is zeker niet zo. Want als ik zeg: 'Tiggs, gymnasium, rechten en ik denk dat we nog een jaar te maken hebben met het corona-virus', is die uitspraak net zo (niet) waardevol als 'Piet, havo, vrachtwagenchauffeur en ik denk dat we nog een jaar te maken hebben met het corona-virus'. Of is die laatste zelfs waardevoller, want juristen zien altijd overal problemen ;)

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:25

Hersenvocht lekken _O- raap me op hoor... waarom zijn mensen daar trouwens bang voor als ze overduidelijk daar niks hebben zitten wat kapot kan gaan :?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:30

verootjoo schreef:
Hersenvocht lekken _O- raap me op hoor... waarom zijn mensen daar trouwens bang voor als ze overduidelijk daar niks hebben zitten wat kapot kan gaan :?



_/-\o_ _O- _O- _O-

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:30

Tiggs schreef:
Alumnipapier?

OMG jij hebt het door! Ben jij een van hen?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:31

well that escalated quickly

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:39

Lees net dat het youtubekanaal van Lange Frans is verwijderd en hij Lubach de schuld geeft

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:43

Tiggs schreef:
Hm, dit wordt toch in de onderbouw vmbo/havo/vwo bij biologie behandeld? Of heeft de elite leugens in die studieboeken laten zetten? Wanneer leer je dan als arts dat de menselijke anatomie toch heel anders in elkaar zit?

Biologie is ook maar een mening hè

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:44

"ik geloof niet in feiten"

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:45

Echwel schreef:
Lees net dat het youtubekanaal van Lange Frans is verwijderd en hij Lubach de schuld geeft


Ja Lubach is de baas over Youtube, dat weet je toch wel :')

Edit: dit vind ik dan wel fair. Lubach heeft zijn tweet geretweet en gevraagd aan Youtube om de muziek terug te plaatsen en dat censuur niet de oplossing is.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-10-20 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt