Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:36

Zo verdeeld als de werled nu is op dit moment ben ik eerlijk gezegd banger voor een wereldoorlog dan voor een wereldorde.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:36

Ghengis Kahn.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:50

Cer schreef:
Ja maar dit is toch anders..? (gaat de wikipedia nog eens checken :') )


Ja, want communisten dragen geen mondkapjes, maar rode zakdoeken. :j

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:50

Nou, volgens mij wilden al deze lui niet alles eerlijk verdelen en dat was wel het idee achter het communisme. Helaas was dat al vanaf het begin gedoemd te mislukken.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:01

Ik denk dat ruim 7 miljard neuzen er ietsje teveel zijn om allemaal braaf dezelfde kant op te laten wijzen. Ietsje maar. :+

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:03

Ja, het lijkt nu misschien alsof we de draak ermee steken, maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dit dan voor zich zien. Mijn vragen op de vorige bladzijde waren nog maar het begin, geef me een uur en ik heb een A4 vol voor je...

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:12

ontherun schreef:
Ik denk dat ruim 7 miljard neuzen er ietsje teveel zijn om allemaal braaf dezelfde kant op te laten wijzen. Ietsje maar. :+


Je krijgt er nog geen 7 bij elkaar. :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:13

Nja ik weet het niet.. eerst had Corona te maken met 5G en chips, nu heeft te maken met Quanon.. Ik vraag me af of 'ze' zelf ook nog wel weten wat hun punt nu eigenlijk is.

Iets met dictatuur (die zie ik nog niet helemaal) en grondrechten (die zie ik ook nog niet helemaal)..

De mensen die nu als een kudde schapen lopen te demonstreren en roepen "wij zijn Nederland en WIJ willen geen maskers etc etc" zijn echt bloody annoying.. Hoezo "wij" zijn Nederland.. ik hoor heel niet bij je halftamme groepje hoor >;)

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:14

Tiggs schreef:
Ja, het lijkt nu misschien alsof we de draak ermee steken, maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dit dan voor zich zien. Mijn vragen op de vorige bladzijde waren nog maar het begin, geef me een uur en ik heb een A4 vol voor je...


Oh ik ook hoor. Vind het vooral interessant hoe een brein werkt en in zulke theorieën mee kan gaan. Wat drijft iemand om ‘extreem’ te worden. Wat zit daarachter. Het is een beetje te vergelijken met een houvast in een geloof soms. Een houvast hebben in een onzeker leven, na een trauma, noem maar op. Ik heb echt oprecht interesse in het hoe en waarom.

Ik vind het vooral te bizar voor woorden vaak. Maar ik kan me vrij goed in verschillende visies vinden. Wat niet wilt zeggen dat ik het dan overal mee eens ben, achteraan loop, of zoiets. Imo is het juist moeilijk om blind in 1 iets te geloven.

Nouja, zoiets dus Nynke55 _O-

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:30

Iemand die in complottheorieën gelooft is iemand die een zondebok zoekt die er gewoon niet is.
Ze geloven niet dat iets gewoon kan gebeuren en geloven in iets waar nog geen wetenschappelijk antwoord op is gevonden . Ze springen van vraag (complot )meteen naar het antwoord wat voor hun de uitkomst is. Alles daartussen, onderzoek, vragen, antwoorden doen er niet toe.
Het is gewoon een vlucht naar iets waarvan ze denken zo moet het zijn en staan daarbij totaal niet meer open voor andere antwoorden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:36

Aan de andere kant, er zijn natuurlijk soms ook best wel een beetje rare dingen aan de hand in de wereld, en dat geeft dan wel weer voeding..

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:37

Janinevv schreef:
Hun nut ervan is totale wereld orde. Mensheid zo te krijgen dat als er wat is we braaf doen wat er word gezegd.

Volgens mij probeert men dat al sinds het ontstaan van de mensheid en is het nog steeds niet gelukt. Zoals hier al eerder gezegd: ze kúnnen niet eens samenwerken als ze het proberen, wereldvrede wil maar niet lukken, eten wordt ongelijk verdeeld over de aarde, noem maar op. Maar ze kunnen wel samen een virus/pandemie gebruiken om een NWO op te zetten? :') Nee. Geloof ik niet.

Edit: zo te zien ben ik gelukkig niet de enige :D
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 07-10-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:38

ontherun schreef:
Tiggs schreef:
Ja, het lijkt nu misschien alsof we de draak ermee steken, maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dit dan voor zich zien. Mijn vragen op de vorige bladzijde waren nog maar het begin, geef me een uur en ik heb een A4 vol voor je...


Oh ik ook hoor. Vind het vooral interessant hoe een brein werkt en in zulke theorieën mee kan gaan. Wat drijft iemand om ‘extreem’ te worden. Wat zit daarachter. Het is een beetje te vergelijken met een houvast in een geloof soms. Een houvast hebben in een onzeker leven, na een trauma, noem maar op. Ik heb echt oprecht interesse in het hoe en waarom.

Ik vind het vooral te bizar voor woorden vaak. Maar ik kan me vrij goed in verschillende visies vinden. Wat niet wilt zeggen dat ik het dan overal mee eens ben, achteraan loop, of zoiets. Imo is het juist moeilijk om blind in 1 iets te geloven.

Nouja, zoiets dus Nynke55 _O-


Ik ken ook gewoon niemand die er zulke, in mijn ogen, rare gedachten op na houdt. Ja wel via-via-via, maar geen mensen die ik zelf spreek.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:38

bigone schreef:
Iemand die in complottheorieën gelooft is iemand die een zondebok zoekt die er gewoon niet is.
Ze geloven niet dat iets gewoon kan gebeuren en geloven in iets waar nog geen wetenschappelijk antwoord op is gevonden . Ze springen van vraag (complot )meteen naar het antwoord wat voor hun de uitkomst is. Alles daartussen, onderzoek, vragen, antwoorden doen er niet toe.
Het is gewoon een vlucht naar iets waarvan ze denken zo moet het zijn en staan daarbij totaal niet meer open voor andere antwoorden.


Ik vind het ook zo vreemd dat als er gaten in hun aannames geschoten worden dat ze die dan weer vullen met andere aannames. Ook is het mij opgevallen dat het in mijn omgeving soms van mensen komt waarvan ik het niet verwacht had.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:42

Ik heb het idee dat het vooral ontevredenheid is, dat mensen zulke dingen bedenken. Zo van: het is allemaal hun schuld.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:46

Of zoals mijn zus in Amsterdam opgesloten in appartement komt er maar weinig uit.
Nederland doet alles fout, Europa is gevaarlijk, China nog erger.
We doen niets aan het virus, bepaalde groepen fout..

Dat is de andere kant weer

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:49

Echwel schreef:
Bokt *\o/* *\o/*


Ho! Stop!!!
Een geintje is leuk, maar je kunt ook te ver gaan.
Er kan er maar 1 de baas zijn en dat is.......
Kinke!!!! ~~}>

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:49

Kinke schreef:
Echwel schreef:
Bokt *\o/* *\o/*


Ho! Stop!!!
Een geintje is leuk, maar je kunt ook te ver gaan.
Er kan er maar 1 de baas zijn en dat is.......
Kinke!!!! ~~}>

Kinky :D :D :D :D

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:06

Jep
No mercy
_O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:30

Bijna 5000 nieuwe besmettingen en meer dan 1000 in het ziekenhuis..

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:19

nynke55 schreef:
Dat hebben de communisten toch geprobeerd?
Ja, maar die hadden geen 5G

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:48


verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:53

Dit zijn gewoon losse uitspraken die totaal uit de context zijn gehaald en achter elkaar zijn gezet :?

Alle uitspraken op zich zijn waar, maar je moet ze in de context zien en juist interpreteren.

Natuurlijk zegt de PCR test niet dat iemand ziek is... Dat is logisch, je moet testen altijd SAMEN met je klinische beeld interpreteren. Als je een röntgenfoto van een rug maakt kan je er ook van alles op zien, maar dat wil niet zeggen dat iemand ook rugpijn heeft :)*

En groepsimmuniteit kan inderdaad jaren duren. Maar dat is nooit het doel geweest vanaf het begin.

Verder heb ik niet gekeken, wat een slecht verwarring zaaiend filmpje.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:02

Je zal toch maar, helemaal in het begin van een onbekende ziekte, als niet-medisch opgeleid persoon 1 ding niet helemaal juist verkondigen, dat word je jaaaaren later nog nagedragen, hoewel je het een paar dagen later al gerectificeerd hebt.
Ben toch blij dat ik nooit iets verkeerd zeg, overal verstand van heb en ook altijd gelijk heb. O:)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:04

Dat zeg ik niet maar zoals Rutte ontkende over groeps immuniteit waarom ontkent hij dat? Was alles eerste persconferentie.