Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:08

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:
Trouwens eerdere pandemieën zijn ook weer uitgedoofd, waarom zou er achter deze mensen zitten die een ‘heel raar plan’ willen uitvoeren :?
En waarom doen er zo enorm veel mensen mee met het plan en is er nog niks uitgelekt?
Want als ik het zo hoor, zit bijna de hele medische wereld in het complot? En Bill Gates, en alle overheden, en alle elitaire mensen?
Dus die miljoenen mensen samen willen de wereldmacht overnemen, en hebben daarvoor een complot gesmeed, en in al die jaren is het nog nooit uitgelekt en een groot schandaal geworden?
Hoe dan?


Jaa je moet wel mee doen anders verlies je gewoon je baan als anders denkende arts of wat dan ook.

En mensen worden ook steeds meer “wakker” zoals ik het dan zie. En nee geen wereld macht maar een nieuwe wereld orde.. maar dat kan niet zomaar opeens pats boem. Daar hebben ze heel wat jaren voor nodig...


Ik ben ook gelovig maar herken deze denkbeelden niet van andere gelovigen hoor.

Je verliest niet zomaar je baan als arts.

Alle landen kunnen niet eens met z’n allen de vrede bewaren, waarom zouden ze wel met z’n allen zo’n complot in goede samenwerking kunnen uitvoeren en geheimhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:13

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Wie zijn daar dan mee bezig met dat plan? Wie is ‘ze’?



Alle landen, het is niet vreemd dat iedereen het zelfde moet denken. En als je dus twijfels eraan hebt je dus je mond moet houden.

Genoeg artsen al ontslagen omdat ze anders denken, why?

En ik ben ook gelovig dus ja, ik denk ook hierover anders maar er zijn ook veel ongelovigen die hun vraagtekens hierbij zetten.

Ook in Duitsland kinderen uit huis gehaald omdat hun juffrouw Corona had, zodat ze hun gezin niet kunnen besmetten.

Waar gaat dit over? Zijn ze gek geworden.. bah

Landen zijn geen mensen, dus wie zijn ze concreet? Hier in Nederland, wie zijn dat dan, Rutte? Het hele kabinet? De hele tweede kamer? Lokale politici?
Maar dus ook de directie van een ziekenhuis, want die ontslaan artsen die anders denken? Zitten die directies in het complot, of waarom doen ze dat?

Wie zijn 'ze'? Heb je voorbeelden van artsen die zijn ontslagen in Nederland, alleen omdat ze anders dachten over corona?

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:21

verootjoo schreef:
Trouwens eerdere pandemieën zijn ook weer uitgedoofd, waarom zou er achter deze mensen zitten die een ‘heel raar plan’ willen uitvoeren :?
En waarom doen er zo enorm veel mensen mee met het plan en is er nog niks uitgelekt?
Want als ik het zo hoor, zit bijna de hele medische wereld in het complot? En Bill Gates, en alle overheden, en alle elitaire mensen?
Dus die miljoenen mensen samen willen de wereldmacht overnemen, en hebben daarvoor een complot gesmeed, en in al die jaren is het nog nooit uitgelekt en een groot schandaal geworden?
Hoe dan?


Wanneer ben je elitair? Dan weet ik namelijk bij welke groep ik hoor!

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:29

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:
Trouwens eerdere pandemieën zijn ook weer uitgedoofd, waarom zou er achter deze mensen zitten die een ‘heel raar plan’ willen uitvoeren :?
En waarom doen er zo enorm veel mensen mee met het plan en is er nog niks uitgelekt?
Want als ik het zo hoor, zit bijna de hele medische wereld in het complot? En Bill Gates, en alle overheden, en alle elitaire mensen?
Dus die miljoenen mensen samen willen de wereldmacht overnemen, en hebben daarvoor een complot gesmeed, en in al die jaren is het nog nooit uitgelekt en een groot schandaal geworden?
Hoe dan?


Wanneer ben je elitair? Dan weet ik namelijk bij welke groep ik hoor!


Als je niet van een complot weet ben je niet elitair genoeg. Waarschijnlijk ben je een gewone burger.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:49

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:
Trouwens eerdere pandemieën zijn ook weer uitgedoofd, waarom zou er achter deze mensen zitten die een ‘heel raar plan’ willen uitvoeren :?
En waarom doen er zo enorm veel mensen mee met het plan en is er nog niks uitgelekt?
Want als ik het zo hoor, zit bijna de hele medische wereld in het complot? En Bill Gates, en alle overheden, en alle elitaire mensen?
Dus die miljoenen mensen samen willen de wereldmacht overnemen, en hebben daarvoor een complot gesmeed, en in al die jaren is het nog nooit uitgelekt en een groot schandaal geworden?
Hoe dan?


Jaa je moet wel mee doen anders verlies je gewoon je baan als anders denkende arts of wat dan ook.

En mensen worden ook steeds meer “wakker” zoals ik het dan zie. En nee geen wereld macht maar een nieuwe wereld orde.. maar dat kan niet zomaar opeens pats boem. Daar hebben ze heel wat jaren voor nodig...


De vraag is al eerder gesteld denk ik maar nog een keer: wie zijn die mensen, de elite? Zolang dat niet beantwoord word is het compleet kletsen in de ruimte.
''Ze'' willen dit, doen dat, tot ''Ze'' willen ons vermoorden aan toe. Maar wie ermee bedoelt wordt blijft volslagen onduidelijk.
Een nieuwe wereld orde, ook zo'n kreet. Wat voor orde, wat is er nieuw, wie heeft er profijt van, hoe wordt de wereld ingericht. Vragen en nog eens vragen, maar antwoord: Nee. En dat maakt dat ik het volslagen onzin vind, onnodig bangmakerij . Gebaseerd op gebakken lucht.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:12

Staat hier wel uitgelegd:
http://www.hetgrotereplaatje.nl/illuminati.php#6

13 families/ bloedlijnen die de boel runnen, daaronder nog een aantal families etc. Regeringsleiders zijn geloof ik 'puppets' die het mogen uitvoeren, horen niet bij de echte top van de illuminati (geloof ik)? NWO idee is totale wereldcontrole door 1 regering te hebben, 1 munt (chip/ digitaal betalen), etc etc.

Let wel, ik ben geen aanhanger, ik weet wat het ongeveer inhoudt omdat ik mij er een beetje in verdiept heb, nadat ik de boeken van Dan Brown had gelezen :') . Vooral de symboliek vond ik wel interessant.
Ik kies er zelf voor het zoveel mogelijk van me af te zetten. Of het nou waar is of niet, je hebt er toch geen invloed op en ik geloof zeker dat aanhangers van zulke theorieën in meer angst leven dan hun zgn 'sheeple'.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:51

Ik vraag me ook altijd af waarom iemand uit zou zijn op wereldmacht ofzo. Dat is toch helemaal niet leuk :') lijkt me mega veel werk voor niks. Het idee dat mensen macht willen, puur en alleen vanwege de macht, ik snap het niet :o

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:58

Macht wordt wel de meest verslavende drug ter wereld genoemd en er zijn genoeg dictators actief om dat aannemelijk te maken. Echter mensen met een beetje normaal verantwoordelijkheidsgevoel willen inderdaad die kant niet op, veel te veel stress en er zullen altijd groepen zijn die de klappen krijgen van je beslissingen hoe goed je alles ook probeert uit te zoeken.

mysa

Berichten: 10487
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:08

Machtswellust is ook niet rationeel. Een zekere vorm van beheersing en controle wil vrijwel iedereen, dat is ook nodig om te overleven. Ik denk dat we uitgaande van de evolutie wel kunnen stellen dat wie het machtigste was, de meeste kans had om zich voort te planten en te overleven.
Wereldhegemonie is echter een doorgeschoten vorm. Maar die vind je ook in de lagere maatschappelijke regionen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:13

Magrathea schreef:
Ik vraag me ook altijd af waarom iemand uit zou zijn op wereldmacht ofzo. Dat is toch helemaal niet leuk :') lijkt me mega veel werk voor niks. Het idee dat mensen macht willen, puur en alleen vanwege de macht, ik snap het niet :o


Het lijkt me ook een gedoe. En dan al dat gekonkel en gecomplot dat je er voor moet uitvoeren, ik word al moe als ik er aan denk. :D Maar er zijn toch nog wat regeringsleiders die er best lol in lijken te hebben. Als ik denk aan Noord-Korea, Wit-Rusland, Syrië...

Overigens denk ik wel dat er op een bepaalde manier sprake is van een 'elite' in Nederland. Maar dan denk ik meer aan de sociale en economische kloof die steeds groter wordt in Nederland. Mensen die meedoen en erbij horen en mensen die eigenlijk steeds meer buiten de samenleving staan omdat ze niet mee kunnen of willen in de hele rat-race. Geen elite als een groep met een complot om anderen te onderdrukken, maar meer een elite als gevolg van een tweedeling in onze samenleving. Met een groep die zich in het verdomhoekje voelt zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:22

Ik weet dat er mensen zijn die in de illuminati geloven, maar ik wil vooral weten wie keona en janinevv bedoelen als ze het over "ze" hebben.

Solistar schreef:

Wat een bizarre website. Daar wordt niets uitgelegd :n . De illuminati zijn eigenlijk buitenaardse reptielachtigen en er is een opperreptiel genaamd het beest onder de grond?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:26

Een verzoekje om aub niet rechtstreeks aan zulke sites te linken. Iedere click is voor hen inkomsten en meer aandacht.

mysa

Berichten: 10487
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:27

Daarom klik ik er niet op maar klinkt als David Icke.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:33

Magrathea schreef:
Ik vraag me ook altijd af waarom iemand uit zou zijn op wereldmacht ofzo. Dat is toch helemaal niet leuk :') lijkt me mega veel werk voor niks. Het idee dat mensen macht willen, puur en alleen vanwege de macht, ik snap het niet :o


Machtszucht is heel gevaarlijk. Alleen als het al die mensen om de macht ging hadden ze dit nooit zo lang volgehouden om in het geheim samen te werken maar elkaar uitgemoord ofzo, want dan wilden ze niet met elkaar samenwerken maar 1 iemand de macht alleen.

Ik vind het bizar dat iemand kan geloven dat al die 300 families generatie na generatie alles geheim kunnen houden.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:42

Illuminatie, clubje heeft wel bestaan maar daar is een einde aan gemaakt. Een complot blijft bestaan zolang het niet ontkracht is en bij complotten zal dat niet gebeuren omdat het alleen in hoofden van mensen bestaat . Alleen hebben ze dat blijkbaar niet door. Complottheorieën zijn niets anders dan geheimen en geheimen blijven niet geheim, zeker niet honderden jaren. Er is er altijd wel eentje die om welke reden dan ook uit de school klapt, maar dan moet je wel wat hebben om over uit de school te klappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:43

Het is een Nederlandse site, maar er staan geen namen op.

En linkjes niet plaatsen, ach, dat vind ik wat overdreven. Als iemand zo'n site wil plaatsen mag dat, dan kun je het er eventueel over hebben. Het is niet echt aan jou of mij mensen te verzoeken dat niet te doen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:47

Het is niet verboden, maar die conspiracy-onzin is soms wel echt gevaarlijk en ondermijnend, en wat mij betreft dus het verzoek om ze niet te helpen door links te versrpeiden. Ik kan het niet verbieden, ik kan het wel vragen. (En ik vraag het niet zomaar.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:52

Ik vind dit niet gevaarlijk, wel bizar. De meeste complottheorieën zijn helemaal niet gevaarlijk. Ik vond het een raar nogal dwingend verzoek, het is gewoon niet aan jou. Je kunt altijd temmen en kijken wat de mods er van vinden, maar meer niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:57

Shadow0 schreef:
Een verzoekje om aub niet rechtstreeks aan zulke sites te linken. Iedere click is voor hen inkomsten en meer aandacht.

wat je wel kan doen: een screenshot maken en hier delen, als je een specifiek stukje wil delen. of de tekst in een quote zetten.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:58

Janinevv schreef:
En ik ben ook gelovig dus ja, ik denk ook hierover anders maar er zijn ook veel ongelovigen die hun vraagtekens hierbij zetten.

Ja maar wacht even, ik ben ook gelovig, maar je gaat me toch hopelijk niet betichten van complotdenkerij? Want dan haak ik af. :')


Janinevv schreef:
Jaa je moet wel mee doen anders verlies je gewoon je baan als anders denkende arts of wat dan ook.

Mijn zwager (IC-arts in de rode zone van de NL-corona-epidemie!) zit hier naast me zijn verstand te verkijken op jouw bericht en vraagt zich af of mensen dat écht denken of dat je alleen maar zit te trollen.


verootjoo schreef:
Ik vind het bizar dat iemand kan geloven dat al die 300 families generatie na generatie alles geheim kunnen houden.

Nou ja dat dus.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:00

wat is een anders denkende arts? ik kreeg van mijn huisarts gewoon het advies mijn gezonde verstand te gebruiken en niet voor elk niesje of kortademige episode 2 weken thuis te blijven als ik ze herkende als hooikoorts of astma respectievelijk :o
voor zover ik weet werkt ze nog gewoon in die praktijk

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:02

Dat lijkt me ook niet 'andersdenkend' - ik denk dat Janinevv met 'andersdenkend' vooral doelt op 'complotdenkend' ;)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:06

Marie_Anne, Jawel, ik kan het verzoeken :) Dat heb ik namelijk gedaan :)
Een screenshot is soms beter, en een omschrijving is soms ook genoeg.

Maar de wereld van complottheorieen is wel degelijk gevaarlijk. Mensen raken via die theorieen die steeds een beetje verder gaan geradicaliseerd tot het punt dat ze niet meer bereikbaar zijn voor feiten of informatie. Het ondermijnt het vertrouwen in wetenschap en instituties, en brengt daarmee risico's voor onze maatschappij.

Dat heeft rechtstreeks en op vrij grote schaal gevolgen. In de VS gaan nu een heleboel mensen dood omdat voor veel mensen de invloed van complottheorieen groter is dan de waarschuwing om afstand te houden. Ook op Bokt staan er soms behoorlijk zorgelijke dingen (als het extreem wordt waarschuw ik de mods wel, maar dat er een aantal mensen zover zijn gekomen vind ik heel verdrietig.)

En ik heb ook op andere plekken mensen echt zien radicaliseren, bv via Alex Jones. Dat begon met "kijk eens wat een belachelijke onzin, alleen maar Amerikanen kunnen daarin trappen", naar "haha, bizar, maar ergens heeft 'ie ook wel een punt", naar "hij heeft veel goede punten, maar sommige dingen gaan wel echt ver" naar vol paranoide - inclusief een aantal andere extreme ideeen die ze daarvoor niet hadden.

Ik vind het heel gevaarlijk en mijn verzoek is dan ook dringend: geef complottheorieensites geen links of clicks of extra inkomsten.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:13

Citaat:

Blue_Eyes schreef:
Dat lijkt me ook niet 'andersdenkend' - ik denk dat Janinevv met 'andersdenkend' vooral doelt op 'complotdenkend' ;)


Nja, je bent als arts verplicht de mensen beter te maken waar je kan en alleen behandelingen toe te passen die bewezen werkzaam zijn. Als iets niet bewezen werkzaam is of nog erger; bewezen niet werkzaam en je past het toe als zijnde goed geneesmiddel ben je fout bezig en een kwakzalver. Kwakzalverij is verboden en kan je voor vervolgd worden.
Dus als je complottheorieën aanhangt en daar naar gaat handelen begrijp ik dat je wel de laan uit gestuurd wordt. Dat is gewoon wettelijk verboden.

Maar dat heeft geloof ik niet zoveel te maken met de illuminatie.

En ik ben ook gelovig en ik ken er ook wat maar het is hier niet de algemene tendens dat je als gelovige ook gelijk gelooft in complotten :+ volgens mij staat dat los van elkaar.

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:17

Die geheime handgroet op de genoemde website

Afbeelding
moest ik wel om lachen.

Afbeelding
Hoor ik nu ook bij de illuminatie?