paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:26

Dat zijn idd veel verleidingen glamorgana, maar zo te lezen heb je een goed plan.
Ik ben vanmorgen op de weegschaal geweest en die gaf eerst +0,5 kg en de tweede keer wegen -0,5 kg aan tov mn laatste keer wegen. Dat was vorige week ook zo, heb er wel de balen van eigenlijk... -O-
Ik ga morgen dus nog maar even kijken wat het nou is, en moet me inhouden om niet veel te gaan eten, want heb ontzettende trek en het is nog lang geen lunchtijd :9

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:35

Heb je het gered, Pallatin? worteltjes zijn mijn beste vriendjes voor die momenten...

Ik heb nu echt een goeie weegschaal, die is heel consistent, lijkt me enorm frustrerend, als je er niet van op aan kunt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:52

Ieuw worteltjes haha die geef ik alleen aan mijn paard :') ik pak dan liever een appel of een crackertje.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:56

Doe mij de snoeptomaatjes maar. En eventueel een stukje kaas of worst voor iets langere vulling. :9

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:53

SusanH schreef:
Ieuw worteltjes haha die geef ik alleen aan mijn paard :') ik pak dan liever een appel of een crackertje.

Worteltjes <3!
Ik koop ze voor de konijnen, maar ik eet ze vaker op dan de konijnen

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:40

Snoeptomaatjes zijn ook lekker. Of een paar olijfjes. Of plakjes komkommer. Als het maar niet uit de koelkast komt, met dit weer... :brr: Van afvallen krijg je het toch al zo koud. Wat dat betreft zitten we echt in de verkeerde tijd van het jaar.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:37

Ondanks dat ik mij gisteren flink te buiten ben gegaan aan winegums toch nog 1,2 kg in twee week tijd afgevallen :D
Streven is nog 3 kg er af en 0,2 jg per week of stabiel blijven
Ik merk ook dat het met name de laatste week steeds gemakkelijker gaat om gezond te leven ondanks dat ik ook weer ben gestopt ben met roken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:52

Komkommer moet sowieso niet in de koelkast dan krijg je snot. Tomaten heb ik ook niet in de koelkast. En idd van afvallen krijg je het koud ik heb het nu sneller koud dan toen ik nog 90 kilo woog. Maar ben toch blij dat ik ze kwijt ben.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:38

Ik heb het gered, soort van...en de dag is nog niet om....heb een banaantje genomen vanmorgen tegen de ergste trek en wel stevig geluncht op Mn werk....twee harde broodjes en bakje salade met tonijn en sperziebonen erdoor en twee gekookte eieren...erge was, ik kreeg het amper op en zat toen ramvol haha. Ben na werk eerst naar paardlief gegaan en ben nu net thuis. Ga dus nu pas avondeten. Tomaatjes en komkommer vullen gewoon niet bij mij, neem meestal een beetje Griekse joghurt met hand blauwe bessen mee, dat vult dan goed.
Goed van je Elvira, dat is een mooi resultaat :j
We gaan morgen zien wat die stomme weegschaal nu weer aangeeft.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:27

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:45

Maandstonde. Dus ik was weer terug omhoog geschoten naar 71,5. Hopelijk voornamelijk vocht.

Als deze week voorbij is zakt het hopelijk weer. Ondertussen maar gewoon blijven hardlopen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:34

Wat goed Aina dat kinderthee voor jou werkt.
Soms is de oplossing dichtbij

Wat vervelend Absolem dat je dat dan gelijk van de weegschaal kan aflezen. Hier hebben daar geen ervaring mee dus ik kan daar ook eigenlijk niets zinnigs op zeggen.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:22

De weegschaal gaf vanmorgen nog meer afwijking aan vanmorgen met 2 keer wegen....eerst bijna kilo erbij en toen bijna kilo eraf.., ik weet niet nu ook niet meer, demotiveert enorm....ga vandaag en morgen nog proberen goed mn best te doen en anders moet ik misschien toch radicaler aan de slag...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:34

Ik zou eerst eens investeren in een goede weegschaal kan best dat het probleem daar ligt.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:39

SusanH schreef:
Ik zou eerst eens investeren in een goede weegschaal kan best dat het probleem daar ligt.

Dat indd... met zo'n afwijking denk ik eerder dat je weegschaal niet klopt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:39

Zo... ingeschreven bij de sportschool. Gister een proefles bbb gedaan, was vermoeiend maar leuk. Dus nu 2x in de week sporten

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:08

Dankzij jullie motiverende berichten heb ik vandaag het ‘normale’ eten weer opgepakt. Gewoon 3 maaltijden en gezonde tussendoortjes (groente, fruit en ongezouten noten).
Ik heb niet het aantal kcal geteld, maar wel goed zelf proberen te voelen of ik echt trek had, of dat er een andere reden was om te gaan eten.

Ik wil jullie bedanken voor de motiverende berichten, dat helpt veel beter dan iemand afkraken dat iemand het niet goed doet.
Dankjulliewel Toppers!!

Nog even een vraagje: zijn er in dit topic mensen met bepaalde voedselallergieen of intoleranties aanwezig?

Vanaf nu zal ik ook weer meelezen en netjes reageren op jullie :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 20:12

ItsMe2 schreef:
Dankzij jullie motiverende berichten heb ik vandaag het ‘normale’ eten weer opgepakt. Gewoon 3 maaltijden en gezonde tussendoortjes (groente, fruit en ongezouten noten).
Ik heb niet het aantal kcal geteld, maar wel goed zelf proberen te voelen of ik echt trek had, of dat er een andere reden was om te gaan eten.

Ik wil jullie bedanken voor de motiverende berichten, dat helpt veel beter dan iemand afkraken dat iemand het niet goed doet.
Dankjulliewel Toppers!!

Nog even een vraagje: zijn er in dit topic mensen met bepaalde voedselallergieen of intoleranties aanwezig?

Vanaf nu zal ik ook weer meelezen en netjes reageren op jullie :)

Goed bezig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:17

Wat goed itsme! Ja ik heb een intolerantie voor alle vormen van geraffineerde suiker.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:11

Dankjewel EmptyWords en SusanH.

Ik heb al een jaar of 4/5 het idee dat er bepaald voedsel is waar ik mij niet lekker op voel. Maar ook geen hele duidelijke klachten. Hier (onder andere) al een aantal keer mee na de huisarts en een aantal verschillende voedseldeskundigen geweest. Maar tot nu toe helaas zonder resultaat. Het enige waar ik zelf ben achter gekomen is dat ik de standaard tarwe (de meest voorkomende soort, die veel genetisch gemanipuleerd is) in grote hoeveelheden niet goed verdraag.
Maar om nu zo maar van alles te gaan schrappen omdat ik het gevoel heb dat ik ergens op reageer, lijkt mij niet verstandig.

Ik ga even afwachten of het revalidatie-traject (zit ook voedingsdeskundige bij) nog vergoed gaat worden.
Maar als jullie tips hebben om zoiets uit te zoeken hoor ik dat graag. Bloedonderzoek destijds bij de huisarts toonde geen afwijkingen aan..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:14

Bio resonantie is ook een middel om dit uit te zoeken. Heb ik veel baat bij gehad.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:42

Hier geen voedselallergie of intolerantie maar wel medische diëten
Waarvan ala hoofd eiwit en zoutbeperkend ivm een verminderde nierfunctie
Daarnaast volg ik het dieet voor endometriose maar heb ik er samen met mijn diëtiste wel een draai aangegeven omdat het anders niet te doen meer is voor mij persoonlijk en daarnaast mijn fosfaat zeker nog verder gaat zakken (hij is vorig jaar al te laag geweest, ik zit nu weer netjes maar het blijft dus opletten).

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:22

SusanH: bedankt voor de tip. Ik ga mij er eens in verdiepen. Voordat ik daadwerkelijk stappen ga nemen wacht ik even af wat de zorgverzekering met het revalidatie-traject gaat doen.

ElviraKelan: dat lijkt me ook erg lastig, zoveel ‘beperkingen’ in je voeding! Knap dat je het toch lukt!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:32

ItsMe2 schreef:
SusanH: bedankt voor de tip. Ik ga mij er eens in verdiepen. Voordat ik daadwerkelijk stappen ga nemen wacht ik even af wat de zorgverzekering met het revalidatie-traject gaat doen.

ElviraKelan: dat lijkt me ook erg lastig, zoveel ‘beperkingen’ in je voeding! Knap dat je het toch lukt!

Het is niet altijd gemakkelijk maar ook vooral een nieuwe leefstijl aanmeten.
En de belangrijkste is dan toch wel geen pakjes en zakjes meer :)
Wat mij vooral in het begin tot de moeilijkheid bracht; ik wil gemakkelijk eten en nu? Voorheen bestelden we dan bv wat in de geest van pizza of hoe lekker kapsalon.
Pizza mag ik maar dan moet ik hem vers maken want anders dan zit ik gelijk over mijn dag zout heen (ja met 1 pizza).
Kapsalon heb ik nu ontdekt dat ik hem in de vega variant kan maken maar zo bestellen zit ik bijna over mijn zoutgehalte heen maar zeker over het dubbele van mijn eiwitten :+ zelf maken pas ik hem dus aan.

Dat zijn eigenlijk mijn grootste struikelblokken geweest

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:09

EmptyWords schreef:
SusanH schreef:
Ik zou eerst eens investeren in een goede weegschaal kan best dat het probleem daar ligt.

Dat indd... met zo'n afwijking denk ik eerder dat je weegschaal niet klopt


Het zou kunnen hoor dat die weegschaal niet goed meer is...ik ben ook wel een beetje bang dat ik op een nieuwe weegschaal meer blijk te wegen en dan helemaal de motivatie kwijt raak...ik probeer het maar een beetje los te laten en nog wat kleine aanpassingen te doen in Mn eten en kijken of dat volgende week weer tot een eenduidiger beeld leidt.