Definitief ontharen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:11

Ik heb het toevallig van de week met mijn huidtherapeut hierover gehad. Ben al jaren aan het nadenken of ik het wel niet moet doen. Zij gebruikt een laser en gaf aan dat dit 90% permanent verwijderd. Ipl geeft dit resultaat schijnbaar niet en komt het ook weer terug.
Ik ben van plan een poging te wagen. Maar wie heeft er hier echt specifiek ervaring met ontharing door een laser? En hoeveel keer ben je geweest?



ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:24

Celestial schreef:
ShadowFax schreef:
Ik heb het toevallig van de week met mijn huidtherapeut hierover gehad. Ben al jaren aan het nadenken of ik het wel niet moet doen. Zij gebruikt een laser en gaf aan dat dit 90% permanent verwijderd. Ipl geeft dit resultaat schijnbaar niet en komt het ook weer terug.
Ik ben van plan een poging te wagen. Maar wie heeft er hier echt specifiek ervaring met ontharing door een laser? En hoeveel keer ben je geweest?

Zie mijn berichtje hierboven. Ik ben voor mijn oksels nu één keer geweest en al zeker 70% is weg. :) Ook groeien de haartjes niet meer in, waar ik voorheen veel last van had. Foto's kan ik eventueel via FB sturen, maar ik heb dus nog vijf behandelingen in mijn pakket zitten.


Jou reactie las ik idd en heel goed om te weten. Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.
Hoeveel keer hebben ze ingeschat dat nodig te hebben? Bij mij zeiden ze dat 6-8x gemiddeld was.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:52

As dinsdag is het 6 weken geleden dat mijn onderbenen door mijn huidtherapeut behandeld zijn. Zij gebruikt een laser. Het deed pijn :\ vooral op je scheenbenen en enkels. Kuiten vielen heel erg mee. De rode vlek van de laser is ongeveer 1,5 cm diameter en zo gaat ze je hele benen af. De laser is warm dus er is een constante luchtspray die je huid koelt.
De eerste dag zag mijn huid er wat rood en beetje verdikte uit. Dat was vrij snel verdwenen. Na 2 a 3 weken had ik wel enorme jeuk. Ik denk dat dat de haartjes zijn die opnieuw doorkomen?!
Verder kwamen er steeds haartjes ‘los’. Waarvan de haarzakjes dood zijn zeg maar.
Tot nu toe heb ik nog niet mijn benen geschoren. Hier en daar komen nu hele lichte haartjes door maar de rest is gewoon kaal. Echt amazing.

As dinsdag gaat ze mijn benen opnieuw doen en mijn bikinilijn. Zie daar wel heel erg tegenop, auw. Maargoed als dat ook na 1 behandeling al zulk resultaat geeft ben ik blij. Ben benieuwd hoeveel behandelingen ik uiteindelijk nodig heb.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:00

UhNee schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met Tulip Laser Beauty in Amersfoort of de MeDioStar laser die zij gebruiken? Ik zie telkens een heel scherp geprijsde aanbieding voorbij komen maar vraag me af of het wat is :=

En is zo'n laser nou anders dan IPL? Dat vond ik redelijk werken, alleen heb me niet aan de 1-2 keer per jaar bijhouden gehouden dus alles is inmiddels weer terug. Ik laat me nu waxen, alleen zeggen ze daar telkens dat je na 8 behandelingen ofzo veel dunner en minder haar hebt. Ik zie na twee jaar nog steeds geen verschil -O- Echt op zoek naar een redelijk permanente oplossing dus. Al is het alleen maar om van de ingegroeide haartjes bij m'n bikinilijn af te komen.


Vandaag weer bij mijn huidtherapeute geweest voor onderbenen en bikini-lijn.
Volgens haar maakt de laser (ik weet niet meer welk type laser zij heeft) het haarzakje echt kapot. Ipl breekt alleen het haartje af. Dat is wat ik begrepen heb. Met een laser heb je 90% van de haren permanent verwijderd.

Als ik zag hoe glad en weinig haar er was teruggekomen na 1 behandeling ben ik echt mega enthousiast. Natuurlijk heeft een haartje iets van 6-8weken de tijd om te groeien dus daarom meerdere behandelingen nodig maar wauw normaal moest ik na 1 dag al weer scheren en nu al 6 weken niet! Echt amazing. En eigenlijk had ik vandaag nog steeds niet hoeven scheren maar ivm de behandeling moest dat weer. Nou schijn ik wel de perfecte huidtint en haarkleur/dikte te hebben dus geen idee of het met een laser bij iedereen meteen ditzelfde resultaat geeft.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:33

Oedi schreef:
Zijn er meer mensen die hun ervaringen willen delen met laserbehandeling voor de bikinilijn?


Mijn antwoord staat 1 pagina terug.
Ik laat bij mijn huidtherapeute mijn onderbenen en bikinilijn laseren. Volgens haar werkt alleen laseren. Ipl is te oppervlakkig. Pakt het haarzakje niet.

Mijn onderbenen zijn nu 2x gedaan en heb op een enkel heel dun minihaartjes geen haren meer. Terwijl ik na 1 dag scheren alweer opnieuw kon beginnen. Enorme stugge dikke zwarte haren. Nu echt na 2x echt zo goed als alles weg.

Bikinilijn nu 1x laten doen en ook daar echt zon verschil met scheren! Er zijn wel groepjes haren terug maar ik heb sinds 6 weken, toen was de behandeling, niet geschoren. Ben benieuwd hoeveel er weg zal blijven na behandeling 2.

Ze gaf van te voren aan 6-8 behandelingen. Ben benieuwd of ik dat nodig heb.

Ohja, ik laat alles weghalen bij bikinilijn. Het was zon enorme bos dat dit haar advies was. Ook ivm litteken na 2 bevallingen en voor de hygiëne lijkt het me heerlijk. Alleen aan de voorkant blijft een klein stukje haar staan.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:24

DemDeempel schreef:
@ShadowFax, heeft die specifieke laserbehandeling ook een speciale naam? Dan kan ik kijken of er een salon hier in de buurt hetzelfde aanbiedt. :o


Ik zal volgende keer even aan haar vragen hoe deze laser heet!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:42

Nagini schreef:
Ik denk dat het een SHR laser is.


Op haar website lees ik dat het Alexandrite laser of Nd yag laser kan zijn.
Het is echt een rode laser spot op je huid. (En best pijnlijk :( )

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:22

Ik ben vandaag weer bij mijn huidtherapeute geweest voor onderbenen en bikinilijn. Benen is nu de 4 keer, bikinilijn 3e keer.
Er zitten steeds ongeveer 6 weken of iets meer tussen. Mijn benen hoef ik niet meer te scheren. Bikinilijn zijn hier en daar nog wat plukjes/groepjes haar die ik voor de behandeling dan even wegscheer.

Ben benieuwd of ik met 6 of 8 behandelingen uiteindelijk klaar ben en hoeveel er dan echt blijvend weg is en wat er nog bijgehouden moet worden.

Ben iig al heel blij met dit resultaat. Onbezorgd een korte broek aan nu, heerlijk.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:37

Chouchou schreef:
Na 12 behandelingen bij Just Wellness zonder resultaat moet ik misschien maar blij zijn dat ik nu op zoek moet naar een alternatief. Hopelijk is er dan wel resultaat. Door deze slechte ervaring vind ik het wel moeilijk een keuze te maken voor een salon waar ik meer op kan vertrouwen, zeker nu het om wat hogere bedragen gaat..

Heeft iemand ervaringen met laserontharing in of rond Utrecht?


Mijn huidtherapeute zit in Utrecht (ik woon in Den Haag en rij er speciaal naartoe) Ik laat het bij haar doen. Ze gebruikt een laser. Ben nu denk ik op de helft... laat onderbenen en bikinilijn doen. Ga om de zoveel weken (3 maanden?) en hoef tussendoor niet meer te scheren. Heb wel een lichte huid en hele donkere dikke haren :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amand0, BingBot, Eva1975 en 16 bezoekers