Marijnissen valt door de mand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:28

Nounou... niet meteen alle media de schuld geven...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:54

Inderdaad. Als hij dat inderdaad gezegd heeft, is hij daar toch zelf schuld aan en niet de media.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:11

Het gebeurt bijzonder vaak dat de media woorden verdraaien. Hij zal best iets in de trant gezegd hebben maar de manier waarop kan wel eens heel anders geweest zijn. En dat geldt ook voor al die andere slachtoffers van media.

Maar goed, dat is weer een andere discussie.

Ann

Berichten: 13326
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:07

Desiree schreef:
En er zijn nog goochemerds die daarop stemmen ook.....

De volgende goochemerd meldt zich Clown
Ik denk nog steeds dat de media er iets van heeft gemaakt wat niet zo bedoelt was door Marijnissen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:33

Als de media zijn woorden verdraaid hadden, dan had hij dat echt wel op zijn weblog gezegd.

Het was of een ongelukkige opmerking, of een opmerking waarmee hij politiek probeerde te scoren en die hij nu terugdraait omdat het zetels kost.

Welke van de twee het is weet ik niet, maar wat je ook van Jan Marijnissen kan zeggen, hij lijkt mij wel zo integer dat het waarschijnlijk de eerste is. Alleen dan heeft het nog geen zin om de media de schuld te geven maar dan had hij langer moeten nadenken voordat hij dit zei.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:45

Karl66 schreef:
Als de media zijn woorden verdraaid hadden, dan had hij dat echt wel op zijn weblog gezegd.


Heb je mijn berichten op de vorige pagina gelezen? Ook dat stuk wat ik van zijn weblog heb gehaald? Haha! Ik zal even een klein stukje quoten:
Citaat:
Sommige kwaadwillenden zijn in de media aan de haal gegaan met mijn opmerkingen met betrekking tot terrorisme, nu en in het verleden. Een nadere toelichting van mijn kant lijkt op z’n plaats.


Enniewee, ik ben ook een goochemerd. Clown

Edit: Oké, letterlijk verdraaien is het niet maar een op sensatie beluste krant als de Telegraaf heeft het wel op een ontzettend mediageile manier gebracht.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 26-07-06 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:48

Maar niet de journalist waar hij het interview mee had. Hij zegt alleen maar dat anderen wat er in het artikel stond verkeerd geïntepreteerd wordt, niet wat hij gezegd heeft.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:04

Nee, ik snap wat je bedoelt, ik bedoel inderdaad ook niet de journalist van Penthouse. Ik bedoel andere media die (let op: ook júist op dit moment! Midden-Oosten!) lekker interessant stook-materiaal hebben gevonden .

Hier op Bokt is het al niet veel anders, en ik zie een forum toch echt ook als een medium.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:21

Maar dat betekent dus dat hij een foute vergelijking gemaakt heeft en er anderen niet de schuld van moet geven dat hij niet eerst nagedacht heeft.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:46

Nu lees ik het stukje nog maar weer eens door en ik kan dus niet bedenken wat er fout aan zou moeten zijn. Ik stem zeker niet op Marijnissen, maar hier heeft hij gewoon gelijk.

Ter overdenking: Als jij in 1942 de vrouw zou zijn van een Duitse (dienstplichtige) soldaat en je man komt om door geweld, zeg je dan dat hij omgekomen is tijdens een actie van het verzet of zeg je dat Hollandse terroristen hem hebben vermoord?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:19

Wil Marijnissen daar dan mee duidelijk maken dat we geinteresseerd moeten zijn in de kant van het verhaal van de terroristen en daarvoor begrip moeten opbrengen?

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:32

Desiree schreef:
Wil Marijnissen daar dan mee duidelijk maken dat we geinteresseerd moeten zijn in de kant van het verhaal van de terroristen en daarvoor begrip moeten opbrengen?

Typisch voorbeeld van een leidende vraagstelling.
Stel jezelf voor als jonge Palestijnse vrouw en stel de vraag nu nog eens.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:22

Wel een beetje slapheid die je bij erg veel politici terugziet: Zeg iets ruigs, als het publiek positief reageert: goed gedaan.
Reageren ze negatief: dan zeg je dat de journalist het fout heeft opgeschreven.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:25

arno8 schreef:
Wel een beetje slapheid die je bij erg veel politici terugziet: Zeg iets ruigs, als het publiek positief reageert: goed gedaan.
Reageren ze negatief: dan zeg je dat de journalist het fout heeft opgeschreven.


Tja, en dat is in de verkiezingstijd nog erger.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:42

Albert schreef:
Nu lees ik het stukje nog maar weer eens door en ik kan dus niet bedenken wat er fout aan zou moeten zijn. Ik stem zeker niet op Marijnissen, maar hier heeft hij gewoon gelijk.

Ter overdenking: Als jij in 1942 de vrouw zou zijn van een Duitse (dienstplichtige) soldaat en je man komt om door geweld, zeg je dan dat hij omgekomen is tijdens een actie van het verzet of zeg je dat Hollandse terroristen hem hebben vermoord?


Je kan de vergelijking trekken op het moment dat de nederlandse verzetsstrijders willens en wetens duitse burgers in Duitsland hadden vermoord. Hoe kan je iemand die zichzelf in een bus vol burgers opblaast vergelijken met iemand die tegen bezetters vocht.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:44

Karl66 schreef:
Je kan de vergelijking trekken op het moment dat de nederlandse verzetsstrijders willens en wetens duitse burgers in Duitsland hadden vermoord. Hoe kan je iemand die zichzelf in een bus vol burgers opblaast vergelijken met iemand die tegen bezetters vocht.


Vraag het Marijnissen. Koe

Echwel

Berichten: 12490
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:45

Albert schreef:
[

Typisch voorbeeld van een leidende vraagstelling.
Stel jezelf voor als jonge Palestijnse vrouw en stel de vraag nu nog eens.
[/quote]

Ach stel je voor als Israëlisch moeder en je kind gaat met de bus naar het strand.

iedere vorm van fanatisme is fout.

Maar verzetstrijders daarmee te vergelijken, doet toch heel wat af aan het verzetskruis wat mijn oma heeft gekregen.

Anoniem

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:10

Karl66 schreef:
Hoe kan je iemand die zichzelf in een bus vol burgers opblaast vergelijken met iemand die tegen bezetters vocht.

En tegen wie vecht degene die zichzelf opblaast? De bezetter! Zijn doel is een vrij Palestina.

Net zoals de verzetsstijders vochten voor een vrij Nederland.
Ze wisten dat hun daden represailles van de Duitsers uitlokten en dat onschuldige burgers daar het slachtoffer van konden worden. Willens en wetens gingen ze door met hun verzetsdaden.
Neem als voorbeeld de aanslag bij De Woeste Hoeve. Als represaille zijn er bijna 300 mensen geëxecuteerd. Nederlandse burgers die er NIETS mee te maken hadden en een Duitse officier die niet aan deze executies wilde meewerken.

Dit doet niets af aan het feit dat ik blij ben dat er verzetsstrijders waren maar laten we niet vergeten dat elk verhaal twee kanten heeft.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:14

Die vergelijking gaat niet op. De Duitsers schoten die burgers neer, niet de verzetsstrijders.

Wat al eerder gezegd is: het doel is misschien hetzelfde, maar de middelen zijn heel anders.

Geen 1 verzetsstrijder heeft het in zijn bol gehaald om eens een bus vol met Duitse kinderen op te blazen o.i.d.

Natuurlijk zat er ook tuig tussen het verzet, maar zelfs dat tuig deed zoiets niet.

Anoniem

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:15

De vergelijking gaat in zoverre op dat de verzetsstrijders wisten dat er onschuldige slachtoffers konden vallen. Wie de trekker overhaalt maakt voor het slachtoffer weinig uit.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:17

Wat er bij de Woeste Hoeve gebeurde kan je wel vergelijken met een zelfmoordterrorist. Burgers vermoorden om terreur uit te oefenen. Maar dan had Jan Marijnissen ze met de duitsers moeten vergelijken in dit geval.

Zoals ik in mijn eerste post al zei, er is een kleine scheidslijn, maar die is er dus wel. Een terrorist probeert zijn zaak te dienen door een onschuldige burgerbevolking te terroriseren. Een verzetsstrijder vecht tegen een bezettingsmacht. En als men dat verschil niet kan of wil zien omdat Jan Marijnissen het gezegd heeft vind ik behoorlijk jammer.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:20

Marreke schreef:
De vergelijking gaat in zoverre op dat de verzetsstrijders wisten dat er onschuldige slachtoffers konden vallen. Wie de trekker overhaalt maakt voor het slachtoffer weinig uit.


Sorry, maar dit is dus echt een heel erg foute opmerking. De duitse bezetters waren hier verantwoordelijk voor en die verantwoordelijkheid kan je nooit bij de verzetsstrijders neerleggen.

De duitsers hadden een keuze en een eigen verantwoordelijkheid, zoals die gefussileerde officier laat zien.

Echwel

Berichten: 12490
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:21

Ik denk dat er eens gekeken moet worden vanuit een ander standpunt dan de Nederlandse media.
Deze geven alleen informatie door die men wil zien.

De andere kant wordt nooit belicht..
Moeders die al jaren door raketvuur en kogels hun kinderen naar school moeten brengen(Israëlische in dit geval)

En waarom is er voordat de joden daar kwamen niet tegen de andere bezetters gevochten
Engelse , Ottomanen en wat al niet meer..

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:25

Marreke schreef:
De vergelijking gaat in zoverre op dat de verzetsstrijders wisten dat er onschuldige slachtoffers konden vallen. Wie de trekker overhaalt maakt voor het slachtoffer weinig uit.


Iedere keer dat je in de auto stapt, KAN er ook een slachtoffer vallen... maar dan ben je nog geen terrorist.

Voor het slachtoffer maakt het misschien niet uit wie hem neerschiet, maar voor de verzetsstrijders die hier even een flinke belediging in het gezicht geworpen krijgen, maakt het wel uit.

Ik heb de bijbel er niet op nagelezen, maar is het niet net zoiets als zeggen dat de joden Jezus hebben vermoord?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Marijnissen valt door de mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:28

Wat Israël zelf betreft zijn de joden geen bezetters, zij hebben dit land gekregen van de internationale gemeenschap. Een groot deel van dat gebied was al in hun bezit aangezien ze al sinds het begin van de vorige eeuw ernaartoe trokken en daar gewoon de huizen en land gekocht hadden.

De palestijnen hadden er ook gewoon kunnen blijven wonen maar kregen de opdracht van de arabische buurlanden om te vertrekken, aangezien die landen de joden wel even de zee in zouden jagen.

De bezettingen van niet israëlische gebieden is een gevolg van de oorlogen die de buurlanden tegen Israël gevoerd hebben en de terroristische aanslagen die gepleegd werden op israëlische burgers. Ze hadden als doel een buffer te vormen tegen aanvallen op israëlische burgers.

Een tweede verschil is dus dat het niet alleen om aanslagen op onschuldige burgers gaat, maar dat de bezetting een gevolg is van de terreur en niet omgekeerd.