School weert televisiekijkende leerling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:55

De school verbiedt geen internet maar ongefilterd internet. Ga er dan maar vanuit dat het internet op school ook gefilterd is.

De nederlandse staat is nu eenmaal zo ingericht dat we mensen de vrijheid hebben gegeven om hun godsdienst op hun eigen wijze te uiten en dat ook in het onderwijs te doen. Dan zal je ook moeten accepteren dat mensen dat doen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 23:07

Karl66 schreef:
De school verbiedt geen internet maar ongefilterd internet. Ga er dan maar vanuit dat het internet op school ook gefilterd is.

Precies. Internet is op zich niet verboden, maar in dergelijke kringen moet het wel beperkt worden tot sites die niet aanstootgevend, verleidelijk of anderszins acceptabel zijn. Daarvoor bestaan filters.

Er bestaan providers als Kliksafe.nl die filters aanbieden.

Arnoud, persoonlijk vind ik het woord 'kankeren' ook niet acceptabel, sorry.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:39

Dit is een reformatorische school Ja Gaan veel mensen uit mijn dorp ook heen. Dus vind het niet zo raar dat ze deze leerling weigeren Knipoog

edit: dit is weer een lekkere zinvolle bijdrage. Sorry, had de rest van t topic nog niet gelezen Bloos

Anoniem

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:14

Karin schreef:
Internet is op zich niet verboden, maar in dergelijke kringen moet het wel beperkt worden tot sites die niet aanstootgevend, verleidelijk of anderszins acceptabel zijn. Daarvoor bestaan filters.

En 99% van de kinderen die zogenaamd beschermt moeten worden weet dondersgoed hoe ze deze filters moeten omzeilen. En daar gaat de beperking, rechtstreeks het afvoerputje in nog voor pa, ma of de verantwoordelijke geestelijke het weet.

Nee, het zou voor mijn kinderen niet de juiste school zijn. Niet alleen omdat mijn denkbeelden niet in hun straatje passen, maar ook omdat ik mijn kinderen niet onderschat qua kennis van het internet (en het omzeilen van filters, die wij overigens niet hebben).

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:17

ArwenLune schreef:
Jesus Christ on a tricycle. Kom je uit Veenendaal, is het nòg niet goed...

Nors opkijken


Tong uitsteken daar zeg je wat..en wij Veenendalers zijn nog wel zo christelijk! Haha!

Tja, ik ken die Thomas niet, maar als ik hem was zou ik al niet eens meer naar die school willen als ze zo bekrompen zijn..

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:19

Marreke schreef:
Karin schreef:
Internet is op zich niet verboden, maar in dergelijke kringen moet het wel beperkt worden tot sites die niet aanstootgevend, verleidelijk of anderszins acceptabel zijn. Daarvoor bestaan filters.

En 99% van de kinderen die zogenaamd beschermt moeten worden weet dondersgoed hoe ze deze filters moeten omzeilen. En daar gaat de beperking, rechtstreeks het afvoerputje in nog voor pa, ma of de verantwoordelijke geestelijke het weet.

Nee, het zou voor mijn kinderen niet de juiste school zijn. Niet alleen omdat mijn denkbeelden niet in hun straatje passen, maar ook omdat ik mijn kinderen niet onderschat qua kennis van het internet (en het omzeilen van filters, die wij overigens niet hebben).


Grappig, mijn ouders hebben dus Solcon aangeschaft, dat valt (helaas) absoluut niet te omzeilen Nors opkijken
..was het maar waar!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:24

IronMaiden schreef:
Tsja reformatorisch en gereformeerd zijn ongeveer hetzelfde hoor.



nee hoor.. is tog echt wel iets anders....

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:30

Misschien kun je dan ook even uitleggen wat precies het verschil is? Lachen

Overigens schrijf je 'tog' als 'toch'.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Re: School weert televisiekijkende leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:50

Karin schreef:
Misschien kun je dan ook even uitleggen wat precies het verschil is? Lachen

Overigens schrijf je 'tog' als 'toch'.


reformatorisch is echt het strenge, , rokkenmeisjes, kerkdiensten van 2 uur e.d. Gereformeerd is redelijk nieuw, en veel minder streng. Mijn hele familie is officieel gereformeerd en heb ze nog nooit in de kerk gezien, behalve met kerst. Clown Dit komt geloof ik nog van Maarten Luther Lachen