zidane verklaart kopstoot

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:13

Lest schreef:
Daarnaast hebben scheldwoorden vaak voor iedereen een andere betekenis, mensen die gelovig zijn vinden schelden met god ook kwetsend terwijl het iemand anders niks kan schelen.

Precies, dat probeer ik al een tijdje duidelijk te maken, dat wat hij ook gezegd mag hebben, hij vond het gewoon, maar Zidane trok het zich erg aan. Een andere spelers haalt zijn schouders er bij op.
Ik ken hier ook een vader die zegt dat zijn kind een "terrorist" is. En hij bedoeld echt alleen mar dat hij druk is en aandacht trekt. Wij zouden zeggen "typisch ADHD" kind. en verder wordt iedereen uitgescholden voor hoerenkind. Dat is niet zo omdat ze denken dat je moeder een prostituee is, maar omdat het gewoon een scheldwoord is, zoals in nederland "honden geslachtdeel Knipoog " of "kloothommel" ofzo. Echt niks persoonlijks.
Ik houd erover op, ik val in herhaling op elke nieuwe pagina Haha!

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:18

Lest schreef:
Ja natuurlijk is schelden een gemene tactiek, ik keur het ook zeker niet goed. Maar voor mij is geweld een hoger agressie 'level' dan schelden. (Dan heb ik het niet over systematisch schelden en emotioneel mishandelen zoals bij pesten gebeurd, maar over dingen die mensen af en toe tegen je roepen)

Zeker waar, geweld is absloluut erger, ik zeg alleen dat continue schelden een nare tactiek is die ook afgeleerd moet worden.
Er ontglipt iedereen wel wat, maar als je het gebruikt om iemand van zijn stuk te brengen, hoort het niet in de sport thuis.

Ik heb zelf eens een dartpartijtje verloren van iemand die veel zwakker was dan ik, maar door constant op me in te praten, kon ik me niet concentreren, maakte ik me kwaad en presteerde ik ver onder niveau. Ik was even goed de beste vrouw in dat (gemengde) toernooi en stond redelijk bovenaan, maar ik heb er altijd een nare bijsmaak aan over gehouden.
Heb geen pijltje in zijn voorhoofd geplant, waar ik best zin in had. Er bestaat ook nog zoiets als zelfbeheersing....

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:20

ja en dat is dus precies wat ik zo zwak vind van Zidane, dat hij na zoveel jaar voetbal nog niet genoeg zelfbeheersing heeft.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:22

Precies. DAAR gaat het om.
Hij heeft ook nog eens een enorme voorbeeld functie als sterspeler (die hem duidelijk is gemaakt anders haalde hij denk ik de kinderen er niet bij in zijn verklaring, die natuurlijk door een ander geschreven is).

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:23

Inderdaad, hij is een rolmodel en zo moet hij zich ook gedragen.

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:24

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar wat is de reactie van Materazzi?
Want voor het zelfde geld is Zidane zo uitgekookt dat hij dat als excuus heeft gegeven/of overdreven. IK hoop het niet dan zinkt hij nog dieper maar goed. Iedereen zegt wel van ja hij had niet moeten beledingen. Maar deed Marco Materazzi dat wel in de mate die Zidane aangeeft? Je kan dingen ook overdrijven en de pers weet dat al helemaal goed te doen.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:25

Materazzi heeft toegegeven dat hij hem beledigd heeft, maar met iets wat je tig keer op het veld hoort.

Hij kwam veel eerder met een verklaring (in elk geval naar de Italiaanse pers), Zidane moest er over nadenken, want hoe praat je zoiets goed?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-07-06 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:27

daantjuhhh schreef:
Paraat schreef:
I love Zidane!

Sterke man heur... echt een kopstoot waar je U tegen zegt. Dat hij zich in had moeten houden, ja, maar toch maakt het hem niet minder!

Ps ja hoor, verbaal geweld mag zeker wel Sigaar Koe

Nee en als je leest zegt ook iedereen dat verbaal geweld ook niet mag!
En dat ze daar ook rood voor hadden moeten geven!
Maar een kopstoot geven omdat ze mijn moeder een prutsmuts noemen..
(en dan ook nog als je een spelletje aan het spelen bent.)
Nee ik blijf erbij dat mag gewoon echt niet.
Hij had ok andere manieren kunnen bedenken om hem terug te pakken!

Ze hadden bijde rood moeten hebben...
Maar wees verstandig..



Nee hoor, ik ben het ook absoluut eens met de rode kaart. Smeriger vind ik echter de gespeelde blessures.

Maar Zinedine zit nu met heel Frankrijk op z'n nek én heeft een oneervol einde aan zijn carrière gebracht. Dat hij toch overging tot een kopstoot, geeft mij te denken dat ze elkaar wel werkelijk de hele wedstrijd hebben zitten narren. De druk is ook zo groot Ach gut

Overigens is helemaal niet bekend wat Materazzi heeft gezegd.

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:27

ohh okeez
ik kan begrijpen dat Zidane het niet pikt maar scheld dan terug ofzo geef hem geen kopstoot.
Maja het is nou eenmaal gebeurt

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:27

kinuh schreef:
Ik zal wel de eniste zijn die het hélemaal eens is met Zidane? Sigaar

nee ik toch ook.. me bericht staat op pagina 2..Knipoog

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:28

Ook al is Zidane een geweldige voetballer en een rolmodel (dat weet ie dáárom heeft hij zich ook verontschuldigd bij de kinderen en hun opvoeders) het is en blijft een persoon(!) met een bepaald karakter. Sommige mensen die reageren anders op dingen dan andere en hij reageert nu zo. Fout, en wordt ook bestraft. Hij heeft vaker van dit soort slippertjes gehad ook in 1998 geloof ik met Frankrijk ook. Het is en blijft zijn karakter. En Materazzi heeft een karakter dat ie de familie van mensen erbij gaat halen in een voetbal spelletje. Ook fout wordt niet bestraft.....

Daarnaast ging Materazzi ook erg gewillig naar de grond en had helemaal geen verzorging nodig nadien dus zo verschrikkelijk is het ook niet geweest maar het blijft een overtreding

Ja zo kan je aan beide kanten vraagtekens zetten zegt Materazzi wel de waarheid of zegt Zidane wel de waarheid

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:30

Ik leest trouwens net op de site dat Zidane gister zou bekend maken wat er naar hem geroepen is???

Citaat:
Woensdagavond zal Zinedine Zidane bekendmaken wat de Fransman tijdens de WK-finale tegen Italië door Marco Materazzi naar het hoofd werd geslingerd.

In de verlengingen van de WK-finale tussen Frankrijk en Italië ontstond er een woordenwisseling tussen Zidane en Materazzi. De afscheidnemende Franse kapitein gaf de Inter-verdediger een kopstoot en kreeg rood van scheidsrechter Elizondo. Frankrijk verloor de finale nadien met strafschoppen.


http://www.sport.be/nl/voetbal/wk2006/

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:30

bonney4evver schreef:
kinuh schreef:
Ik zal wel de eniste zijn die het hélemaal eens is met Zidane? Sigaar

nee ik toch ook.. me bericht staat op pagina 2..Knipoog

Dus iedereen die uitgescholden wordt mag een ander maar lichamelijk toetakelen volgens jullie? Of alleen sterspelers mogen doen waar ze zin in hebben? Waar zit de logica?

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:32

Globetje schreef:
Ja zo kan je aan beide kanten vraagtekens zetten zegt Materazzi wel de waarheid of zegt Zidane wel de waarheid

Ze zeggen allebei niet wat er gezegd is, dat is het hele probbleem. Maar feit is dat de een schold en de ander lichamelijk werd. Daar kun je niet omheen. Ze ontkennen niet wat er gebeurd is, dus er is geen kwestie van geen waarheid spreken.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-07-06 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13343
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:33

Lusitana schreef:
Dus iedereen die uitgescholden wordt mag een ander maar lichamelijk toetakelen volgens jullie? Of alleen sterspelers mogen doen waar ze zin in hebben? Waar zit de logica?

Zo zwart-wit wordt het hier helemaal niet gesteld door sommigen, een aantal mensen heeft aangegeven begrip te hebben (maar het niet goed te keuren!) voor de actie omdat ze zich kunnen voorstellen dat de druk te hoog is opgelopen tijdens de finale voor Zidane.

Dat is iets heel anders dan het normaal gedrag te vinden.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:35

Ann schreef:
Lusitana schreef:
Dus iedereen die uitgescholden wordt mag een ander maar lichamelijk toetakelen volgens jullie? Of alleen sterspelers mogen doen waar ze zin in hebben? Waar zit de logica?

Zo zwart-wit wordt het hier helemaal niet gesteld door sommigen, een aantal mensen heeft aangegeven begrip te hebben (maar het niet goed te keuren!) voor de actie omdat ze zich kunnen voorstellen dat de druk te hoog is opgelopen tijdens de finale voor Zidane.

Dat is iets heel anders dan het normaal gedrag te vinden.

Die quote trekt het uit zijn verband. Er zijn twee die zeggen dat ze het helemaal eens zijn met Zidane, die twee zijn in mijn post "jullie". Aan die twee stel ik de vraag.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-07-06 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:36

Lusitana schreef:
Globetje schreef:
Ja zo kan je aan beide kanten vraagtekens zetten zegt Materazzi wel de waarheid of zegt Zidane wel de waarheid

Ze zeggen allebei niet wat er gezegd is, dat is het hele probbleem. maar feit is dat de een schold en de ander lichamelijk werd. Daar kun je niet omheen.


Dat rijmt Clown
Dat ben ik met je eens maar, ik denk dat mensen hun mening beter kunnen vormen als men precies weet wat er gezegd heeft. Voor hetzelfde geldt heeft Materazzi gezegd banketstaaf nou dan kan ik de reactie van Zidane helemaal niet begrijpen maar als Materazzi té persoonlijk is geweest dan heb ik meer begrip voor de overtreding. Alhoewel ik het NOOIT zal goedkeuren Tong uitsteken

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:38

Paraat schreef:

Maar Zinedine zit nu met heel Frankrijk op z'n nek


Valt wel mee geloof ik, Frankrijk houdt nog steeds van Zidane Ja

Renee__

Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-05-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:42

Ik ben voor 'm. Niet voor zijn actie, maar wat hém is misdaan zegmaar.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:42

Globetje schreef:
ik denk dat mensen hun mening beter kunnen vormen als men precies weet wat er gezegd heeft. Voor hetzelfde geldt heeft Materazzi gezegd banketstaaf nou dan kan ik de reactie van Zidane helemaal niet begrijpen maar als Materazzi té persoonlijk is geweest dan heb ik meer begrip voor de overtreding. Alhoewel ik het NOOIT zal goedkeuren Tong uitsteken

Je kunt geen mening vormen om wat er gezegd is. Als iemand mijn moeder een prutsmuts noemt tijdens een wedstrijd (het was nou niet echt een huiselijke situatie) trek ik echt mijn schouders op. Maar iemand die elk interview afsluit met "ik houd van je mam", ja, die voelt het wellicht als een zeer persoonlijk aanval omdat hij zoveel om haar geeft... maar daarmee is nog niet gezegd dat die italiaan het ook zo bedoeld had, hij roept tegen iederen hetzelfde en anderen vinden het niet zo erg.
Voor de ontvanger kan het anders zijn dan de zender, en daarom is het wel goed dat het gewoon in het midden gehouden wordt.
We hebben hier andere scheldwoorden als in het noorden, dat is gewoon zo, en wat wij erg vinden, vinden jullie misschien normaal, en andersom...

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:43

Renee__ schreef:
Ik ben voor 'm. Niet voor zijn actie, maar wat hém is misdaan zegmaar.

Dat heet medelijden en is okee... Knipoog
We kunnen denk ik allemaal wel begrijpen dat het niet leuk is om beledigingen te moeten horen.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:45

Hoe kunnen sommige 'normaal' vinden dat omdat hij is uitgescholden hij het recht heeft om zo'n kopstoot te geve?

Ik zie daar geen beredenering voor..

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:47

De reactie is niet normaal. Ik denk dat we daar wel uit zijn. Nou ja, twee zijn het helemaal met hem eens...

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:52

De ene reageerd anders in die situatie dan de ander. Dat jij en ik anders zouden reageren is wel duidelijk. Maar dat maakt zijn actie niet beter of slechter.

Renee__

Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-05-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:54

Douni schreef:
Hoe kunnen sommige 'normaal' vinden dat omdat hij is uitgescholden hij het recht heeft om zo'n kopstoot te geve?

Ik zie daar geen beredenering voor..

Ik snap 't niet helemaal. Maar ik zou ook niet door blijven voetballen als over mijn familie iets ergs word gezegt, tot herhalens aan toe.

Denk ook niet dat iemand het terrecht vind dat hij een kopstoot geeft ohor..