zidane verklaart kopstoot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:27

Anita_D schreef:
Dat kinderachtige gedoe van die Italiaan om familie erbij te halen die hij niet eens kent, ga toch voetballen, daar wordt ie voor betaald Boos!
Materazzi was trouwens ook te laf om achteraf te vertellen wat hij op het veld had gezegt!

In de eerste plaats is het heel normaal in zuidelijke landen om je familie voor alles en nog wat uit te schelden, dat zal hij heus eerder gehoord hebben en ik vraag me af wat hij zelf als scheldwoorden gebruikt "oeps"? Ik denk het niet. Dat hij het zich zo persoonlijk anatrekt is zijn probleem, het was ongetwijfeld niet persoonlijk bedoeld, want ze roepen dat tegen iedereen.
De Italiaan heeft gezegd dat hij hem beledigd heeft, maar met iets wat je vaak op het veld hoort (dus die en die is een prostituee, heel normaal).
Zidane weigert OOK te herhalen wat er precies gezegd is en eerlijk gezegd denk ik omdat hij niks kan verzinnen dat erg genoeg is om zijn actie te rechtvaardigen. Het heeft te maken met heftige emotie en niet zo zeer met wat er precies gezegd is.
Hij is uit zijn vel gesprongen, dat kan, dat is hem vast wel eerder overkomen en overkomt anderen ook. Maar het was wel dom op dat moment.
Nu is er een onderzoek en het kan hem dus alsnog zijn titel "beste speler van de WK" kosten.
Hij werd ook betaald om te voetvallen, niet om kopstoten uit te delen of te luisteren naar beledigingen. Het is maar hoe je het bekijkt. Knipoog

Als iederen maar gaat vechten om wat ze niet bevalt, wordt er weinig voetbal gespeeld...

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:33

daantjuhhh schreef:
Ik blijf erbij dat ik het gigantisch fout vind!


Meningen verschillen weleens Lachen

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:35

Een professionele voetballer zou daar boven moeten staan.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:35

Gelukkig is de mening van de organisaties wel eenduidend omdat die niet afhangt van het feit of iemand fan is of niet...

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:36

Als het om Pietje Onbenul ging, ipv Zidane, hoe dachten jullie er dan over?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:37

Maar als iemand om straat mijn moeder een prutsmuts noemt mag ik die persoon dus ook een kopstoot verkopen? En als ze een trut genoemd wordt? Is dat erg genoeg voor een schop tegen de schenen? En als ze dan ook nog mn zusje gaan beledigen mag ik ze het ziekenhuis in rossen??? Je hebt gewoon je tengeltjes thuis te houden als er geen lichamelijk geweld tegen je gebruikt wordt. Kan er nog zo vuil tegen je gescholden worden, als je lichamelijk geweld gebruikt ga je wel over een grens. Moest een "normaal" mens eens doen zeg, dan kon je je meteen gaan melden op een politiebureau. Maar omdat het om een voetballer gaat mag het ineens wel? Of is er een andere reden dat Zidane zo verheven is boven de rest van de mensheid Clown ?

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:38

Ik zal wel de eniste zijn die het hélemaal eens is met Zidane? Sigaar

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:38

Ja Lusitana dat bedoel ik dus Haha!

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:38

I love Zidane!

Sterke man heur... echt een kopstoot waar je U tegen zegt. Dat hij zich in had moeten houden, ja, maar toch maakt het hem niet minder!

Ps ja hoor, verbaal geweld mag zeker wel Sigaar Koe

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:42

Paraat schreef:
I love Zidane!

Sterke man heur... echt een kopstoot waar je U tegen zegt. Dat hij zich in had moeten houden, ja, maar toch maakt het hem niet minder!

Ps ja hoor, verbaal geweld mag zeker wel Sigaar Koe

Nee en als je leest zegt ook iedereen dat verbaal geweld ook niet mag!
En dat ze daar ook rood voor hadden moeten geven!
Maar een kopstoot geven omdat ze mijn moeder een prutsmuts noemen..
(en dan ook nog als je een spelletje aan het spelen bent.)
Nee ik blijf erbij dat mag gewoon echt niet.
Hij had ok andere manieren kunnen bedenken om hem terug te pakken!

Ze hadden bijde rood moeten hebben...
Maar wees verstandig..

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:43

Zidane heeft vaker rode kaarten gekregen voor dat soort misselijke actie's.
Zoals het tackelen en daarna een extra schop na te geven, welke wedstrijd weet ik niet meer.
Uitgescholden worden of niet, Zidane had zich moeten gedragen als een professionele voetballer, hij had er boven moeten staan en niet reageren.
Dat zegt natuurlijk niet dat die Itialiaan niet fout is, maar zo'n reactie was ontzettend overdreven.

Als ik uitgescholden word, vlieg ik iemand ook niet gelijk aan.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:44

Nee maar wij zijn ook geen voetballers.... die zijn blijkbaar anders dan gewone stervelingen Gestoord

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:46

Wat die Matarazzi ( of hoe die ook maar heet) gezegt zou hebben, Zidane had zich moeten beheersen. Ergens is dit gewoon een vorm van "zinloos geweld". Wat die Italiaan heeft gedaan valt ook zeker niet goed te praten en ook zeer onprofessioneel, Maar zo reageren slaat ook nergens op.
Zizou is juist de voetballer die ik zo wardeer om zijn rust en kalmheid,

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:48

daantjuhhh schreef:
Maar een kopstoot geven omdat ze mijn moeder een prutsmuts noemen..


Ik denk wel dat het een ergere belediging was dan "een prutsmuts".
Als Materazzi vanaf het begin af aan zijn tengels had thuisgehouden was er niets aan de hand geweest.
Laten we nou niet vergeten wie er begon met fysiek contact Knipoog

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:49

Iemand bij z'n shirt pakken of een kop stoot geven, dan hebben we het wel even over iets anders..

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:51

roxiie schreef:
Iemand bij z'n shirt pakken of een kop stoot geven, dan hebben we het wel even over iets anders..


Inderdaad, anders hebben die voetballer vaak een goede reden om een kopstoot te geven tijdens een wedstrijd..

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:53

Douni schreef:
Zidane heeft vaker rode kaarten gekregen voor dat soort misselijke actie's.
Zoals het tackelen en daarna een extra schop na te geven, welke wedstrijd weet ik niet meer.
Uitgescholden worden of niet, Zidane had zich moeten gedragen als een professionele voetballer, hij had er boven moeten staan en niet reageren.
Dat zegt natuurlijk niet dat die Itialiaan niet fout is, maar zo'n reactie was ontzettend overdreven.

Als ik uitgescholden word, vlieg ik iemand ook niet gelijk aan.

Nou inderdaad.
Hij tackeld iemand spingt over hem heen en geeft dan nog ff flink een trap na!

Misselijke vent die Zidane..

Ik zou ook niet willen weten wat hij was geworden als hij nooit was gaan voetballen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:54

Douni schreef:
Inderdaad, anders hebben die voetballer vaak een goede reden om een kopstoot te geven tijdens een wedstrijd..


Ja leuk, laten we dat toestaan, wordt voetbal tenminste leuk om naar te kijken Knipoog

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:56

Ellebel schreef:

Ja leuk, laten we dat toestaan, wordt voetbal tenminste leuk om naar te kijken Knipoog


Het voetballen zelf zal dan niet lang duren Knipoog

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:58

Het is niet de eerste x van Zidane dat hij dit soort dingen heeft gedaan

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:02

Wat ik het ergste vind is dat de trainer beweert dat hij alleen rood kreeg omdat de arbitrage naar de video keek. De arbitrage heeft duidelijk aangegeven dat de video niet van belang was (en die wordt ook niet meegenomen in het onderzoek wat is ingesteld). Met andere woorden: Had de scheids het niet gezien, en had er geen video bestaan, dan was het wel okee geweest volgens zijn trainer. Dát is ook harstikke fout, zo´n mentaliteit! Je moet je spelers fairplay bijbrengen en niet laten merken dat het wel goed is als je er maar voor zorgt dat niemand het ziet!

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:04

koppen in letterlijke zin Clown

oké ffe ontopic:
Je kunt mij niet wijsmaken dat dit de eerste en enige keer is dat er gescholden wordt op het voetbalveld. De emotie lopen vaak hoog op waardoor de voetbalspelers weleens iets iets minder begaafds zeggen, en ookal wordt dat minder beschaafd onbeschaafd dan nog vind ik het geen rede om geweld te gaan gebruiken. Daarnaast hebben scheldwoorden vaak voor iedereen een andere betekenis, mensen die gelovig zijn vinden schelden met god ook kwetsend terwijl het iemand anders niks kan schelen. Ik vind dat Zidane zichzelf had moeten inhouden, anders ga je toch lekker breien ofzo, daar wordt niet gescholden. Daarnaast heeft hij er ook niks aan gehad. Hij Rood, de fransen met een man minder en volgens mij had Matarazzi ook niet zo'n hele erg last van zijn buik.
Ik weet niet wat Matarazzi had gezegd, maar ik kan me niks voorstellen wat mij zover zou krijgen dat ik een kopstoot geef op mijn laatste WK finale.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:05

Helemaal gelijk Lusitana!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:07

Moet daar wel aan toevoegen dat daarom schelden ook een gemene tactiek is, want dat kun je dus niet zien, maar het kan mensen wel beïnvloeden. Een trainer moet ook proberen daarin te temperen bij zijn spelers.

(Je ziet ik ben neutraal)

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:11

Ja natuurlijk is schelden een gemene tactiek, ik keur het ook zeker niet goed. Maar voor mij is geweld een hoger agressie 'level' dan schelden. (Dan heb ik het niet over systematisch schelden en emotioneel mishandelen zoals bij pesten gebeurd, maar over dingen die mensen af en toe tegen je roepen)