zidane verklaart kopstoot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanty

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: hillegom

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:49

Rood was inderdaad wel terecht maar hoop ook dat die Italiaan zijn lesje wel heeft geleerd. Het is jammer dat de scheidsrechters niet het hele verhaal weten maar eigenlijk hadden ze alle twee met rood moeten verdwijnen naar de kleedkamers..

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:59

Het woord terrorist is beslist niet gevallen in welke vorm dan ook. Dat heeft de italiaanse speler weer gezegd, die toegaf dat hij hem heeft beledigd, maar met iets wat je wel tig keer roep in het veld. En dat is dus precies "hoerenzoon" (of je moeder is een prostituee) de meeste gebezigde term in zuidelijke landen en helemaal niet persoonlijk. Als hij dat wél persoonlijk opvat, is dat zíjn probleem en had hij veel eerder kunnen stoppen met voetballen, want hij zal het heus wel vaker gehoord hebben.
Hij zal zelf ook wel geen lieve woordjes roepen als hij scheld in het veld...

ps Ik heb in een ander topic ook nog uitgelegd dat het woord terrorist niet alleen de betekenis heeft die wij er aan geven. Het wordt hier in zuidelijke landen ook gewoon voor "treiterkop, zeurder" gebruikt. De speler zei zelfs dat de enige terrorist die hij kent zijn 10 maanden oude dochter is... Dit even zodat jullie weten dat het een hele andere lading kan hebben al zóu het gezegd zijn (wat dus niet zo is volgens de italiaanse speler en ik kan het ook niet opmaken uit Zidanes woorden).
Wat er gezegd zou zijn waren speculaties van de pers, op grond van liplezers, die de lippen van de zijkant moesten lezen, wat bijna onmogelijk is. Er is gewoon gegist!!! Houd je daar niet aan vast!

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:13

Dan kan je er ook niet aan vast houden dat het beslist niet is gezegd Knipoog

Maar in ieder geval heeft hij zijn moeder en zijn zus beledigd. Tuurlijk moet je dat niet oplossen met geweld in dit geval een kopstoot. Maar Materazzi speelt de onschuldige terwijl ie dat niet helemaal zo is. Als de scheids het had gehoord dan zal hij ook rood hebben gehad. Minder diep rood dan Zidane maar ook rood.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:54

Sando schreef:
Ik had zoiets wel verwacht eigenlijk. Je zag het al aan het weglopen van Zidane, maar hij draaide zich om en kwam er voor terug. Dat doe je niet omdat je je op dat moment bedenkt, nee dat doe je omdat er wederom iets tegen je geroepen wordt wat je kwaad maakt. En in dit geval was het familie... dat is het meestal, want als ze over jezelf beginnen sta je daar meestal wel boven. Ik zou misschien hetzelfde gereageerd hebben. Vind de rode kaart wel terecht. En natuurlijk kun je vergeving vragen zonder ergens spijt van te hebben. In dit geval staat dat namelijk los van elkaar.

Tuurlijk staat dat niet los van elkaar.
Je hebt een actie ondernomen waar je geen spijt van hebt, maar je wilt wel vergeving.

Als ik iemand vermoord (stel he?) en ik zit in de rechtbank tegenover de familie van het slachtoffer.
Ik biedt mijn excusses aan en vraag om vergeving.
Sorry meneer een mevrouw, ik wil vergeving aanvragen voor mijn daad, maar ik heb er geen spijt van..

Dat staat toch NOOIT los van elkaar?

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:57

khad dat ook niet gepikt als iemand zoiets durft te zeggen over mijn moeder of zus, bij mij zouden ze er slechter vanaf komen hoor!

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:00

PintoNatal schreef:
khad dat ook niet gepikt als iemand zoiets durft te zeggen over mijn moeder of zus, bij mij zouden ze er slechter vanaf komen hoor!

Maar dit is spel..
EN je laatste wedstrijd.
Je weet dat dit soort dingen dagelijks gezegd word op het veld.
Daar moet je dan toch als top voetballer tegen kunnen.
Pak die italiaan na de wedstrijd dan terug.
En maak het de italiaan tijdens de wedstrijd extra moeilijk om aan de bal te komen!
Daar heb je hem trouwens ook harder mee hoor.

Die italiaan heeft precies wat hij wou.
10 tegen 11.. voordeel.
Dat gun je dan je tegenstander toch niet?

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:04

Noukie schreef:
uiteindelijk is ook Zidane gewoon eens mens..
Het is jammer dat hij het zo "opgelost" heeft, maar kan aan de andere kant zijn reactie ook begrijpen. Er komt een moment dat je beledigingen (en zeker als ze over je familie gaan!!) niet meer aan kan horen.
En schelden doet wel degelijk pijn.


Helemaal mee eens!

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:05

Hij heeft er geen spijt van zijn actie hij vindt het jammer dat miljoenen kinder en het hebben gezien en vraagt daarom om vergiffenis volgens mij.

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:11

Bienotje schreef:
Vergeving vragen voor iets waar je van aangeeft dat je niet inziet dat het fout is en geen spijt van hebt..


dat je niet inziet dat je fout zat..of dat je er geen spijt van hebt vind ik iets anders..

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:13

Als het waar is, dat Materazzi hem zo beledigt heeft, dan begrijp ik zijn actie wel. Ik begrijp ook dat hij er dan geen spijt van heeft, maar ik vind het onzin dat hij 'vergiffenis' gaat vragen aan alle kinderen die hem gezien hebben. Hij heeft er toch geen spijt van en dat hij het voor het oog van miljoenen kinderen heeft gedaan kon hij ook vóór zijn actie wel bedenken. Dan daarbij heeft ie zijn kans op een vrije trap verspeelt en dat vond ik wel zonde.

@ gabon: inderdaad, want hij ziet wel in dat hij iets fout heeft gedaan, hij heeft er alleen geen spijt van.

ik ben het ook helemaal met daantjuhh eens.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:16

Gabon schreef:
Bienotje schreef:
Vergeving vragen voor iets waar je van aangeeft dat je niet inziet dat het fout is en geen spijt van hebt..


dat je niet inziet dat je fout zat..of dat je er geen spijt van hebt vind ik iets anders..

En toch als je om vergeving vraagt moet je toch ook spijt van je actie hebben.
Als ik iets doe en vraag bij de slachtoffer or who ever om vergeving voor mijn daad.
Moet ik toch ook spijt hebben.
Zonder spijt is een vergeving ook niks!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:16

nou en ik vind het dus echt heel oneerlijk.
Als je elke keer opnieuw word beledigd, totdat je er knettergek van word snap ik zijn reactie maar al te goed. Het is een finale hoor, de spanningen en alles lopen hartstikke hoog op, en dat is het juist vreselijk onsportief van die laffe itiliaan die zijn familie gaat beledigen. Jullie gaan mij niet vertellen dat als je in een strijd zit en er word keer op keer over je moeder die heel veel voor je betekend word uitgescholden dat je je heel rustig houd en je hoofd wegdraait..
Nee ik begrijp Zidane.

Ann

Berichten: 13329
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:24

Jammer dat Zidane op dat moment niet professioneel genoeg was om er boven te staan. Helemaal omdat hij nu op een minder leuke manier afscheid heeft moeten nemen. De emoties zullen ook wel zo hoog zijn opgelopen door de druk van de finale. In een gewone wedstrijd was het misschien heel anders gelopen.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:25

overigens op www.uitzendinggemist.nl staat het intervieuw.
Hij is in t diepste van t diepste geraakt. Wat hij ook zei: Ik had liever een klap in me gezicht gehad dan dit.
Ik blijf erbij dat ik Zidane snap.

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:27

Globetje schreef:
Hij vroeg om vergeving omdat de kinderen het hadden gezien. Hij had geen spijt omdat hij dan volgens hem zou toegeven aan Materazzi. (Die waarschijnlijk zijn moeder uitmaakte voor terroriste h*er. De moeder van Zidane is een Algarijnse)

Dit zei hij in het interview. Het werd een aantal keren tegen hem gezegd. De Rode kaart was meer dan terecht. Maar het is een blijft een geweldige voetballer!



Ik ben het met Globetje eens het is een geweldige voetballer ondanks deze aktie (en een terechte rode kaart). Ik hoop dan ook dat hij de bokaal mag houden want het wil niet zeggen dat wanneer je een misstap maakt een slechte voetballer bent.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:28

ik had niet zo gereageert, doet zeer aan me kop!!
maar hat hem denk wel een tik ofzo gegeven, vond iig GEEN leuke wedstrijd!!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:35

Ik mag iemand op straat ook geen kopstoot geven als die mij beledigt, dus ik zie niet in waarom het van hem wel okee zou zijn. Alleen omdat hij toevallig goed is in tegen een bal aan trappen? En dan ook nog geen spijt hebben....tsja. Triest geval.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:50

Ik begrijp Zidane ook, hij had hem van mij nog wel harder mogen raken!
Dat kinderachtige gedoe van die Italiaan om familie erbij te halen die hij niet eens kent, ga toch voetballen, daar wordt ie voor betaald Boos!
Materazzi was trouwens ook te laf om achteraf te vertellen wat hij op het veld had gezegt!
Het is jammer dat Zidane op zo'n manier zijn carriere heeft afgesloten, maar hij heeft wel laten weten dat er met hem en zijn familie niet te spotten valt!
Voor de "legende" Zidane maakt dit voorval weinig uit, Maradona heeft wel ergere dingen uitgehaald op het veld en daar hoor je nu ook niemand meer over.
Laatst bijgewerkt door Anita_D op 13-07-06 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:54

Anita_D schreef:
Ik begrijp Zidane ook, hij had hem van mij nog wel harder mogen raken!
Dat kinderachtige gedoe van die Italiaan om familie erbij te halen die hij niet eens kent, ga toch voetballen, daar wordt ie voor betaald Boos!
Materazzi was trouwens ook te laf om achteraf te vertellen wat hij op het veld had gezegt!
Het is jammer dat Zidane op zo'n manier zijn carriere heeft afgesloten, maar hij heeft wel laten weten dat er met hem en zijn familie niet te spotten valt!
Voor de "legende" Zidane maakt dit voorval weinig uit, Maradonna heeft wel ergere dingen uitgehaald op het veld en daar hoor je nu ook niemand meer over.

hallo.
Dus jij vind zinloos geweld goed?
Want eigenlijk is het zinloos geweld.
Hij kon zich verdedigen met zijn mond.
Hij hoefde die klap niet uit te delen.
de italiaan dreef hem niet in een levensbedreigendepositie!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:00

daantjuhhh schreef:
hallo.
Dus jij vind zinloos geweld goed?
Want eigenlijk is het zinloos geweld.
Hij kon zich verdedigen met zijn mond.
Hij hoefde die klap niet uit te delen.
de italiaan dreef hem niet in een levensbedreigendepositie!


Ik ben TEGEN zinloos geweld!
Maar...niemand weet precies wat Materazzi gezegt heeft, wie weet is Zidane z'n moeder ernstig ziek en heeft Materazzi daar een rotopmerking over gemaakt.
Het zal geen loze opmerking geweest zijn want anders had Zidane gisteren wel precies verteld wat er precies was gezegt.
Als iemand iets heel ergs en persoonlijks zegt dan kan het weleens zwart worden voor je ogen ja...

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:07

Ik snap best dat het een giga poedersuiker en kwetsende opmerking moet zijn geweest.

Maar geweld is pas niet meer zinloos als je voor je leven vecht.
Dus je komt een levensbedreigende situatie terecht!

Schelden, hoe kwetsend dan ook ga je niet dood aan.

Ik snap best dat hij echt boos is geweest e dat hij het even niet meer zag zitten en het dus zwart voor zijn ogen werd.
Maar dan nog is het zinloos geweld.

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:15

Elke vorm van geweld is zinloos Knipoog

Jij hebt misschien andere gevoelens tegenover je moeder dan Zidane.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:17

daantjuhhh schreef:
Maar geweld is pas niet meer zinloos als je voor je leven vecht.
Dus je komt een levensbedreigende situatie terecht!
Schelden, hoe kwetsend dan ook ga je niet dood aan.


Ik ben ook tegen zinloos gescheld Knipoog
Schelden ga je inderdaad niet dood aan, maar aan een kopstoot ook niet!
En laten we nou niet doen alsof dit een doodzonde was, want er wordt tegenwoordig nog weinig voetbal gespeeld en des te meer getackeld, getrapt en nog veel meer...
Er wordt nu zoveel over gepraat omdat veel mensen de finale hebben gezien, anders had je er niks over gehoord.

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:18

En ook omdat Zidane het was in zijn laatste internationale wedstrijd.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:25

Anita_D schreef:
daantjuhhh schreef:
Maar geweld is pas niet meer zinloos als je voor je leven vecht.
Dus je komt een levensbedreigende situatie terecht!
Schelden, hoe kwetsend dan ook ga je niet dood aan.


Ik ben ook tegen zinloos gescheld Knipoog
Schelden ga je inderdaad niet dood aan, maar aan een kopstoot ook niet!
En laten we nou niet doen alsof dit een doodzonde was, want er wordt tegenwoordig nog weinig voetbal gespeeld en des te meer getackeld, getrapt en nog veel meer...
Er wordt nu zoveel over gepraat omdat veel mensen de finale hebben gezien, anders had je er niks over gehoord.


LAat maar je snapt mij niet.
Hoe denk je dat zinloos geweld ontstaat?
hoe vaak hoor je niet dat iemand iemand een flinke klap geeft en dat die persoon daardoor op de grond klettert en dood gaat!
Een flinke klap geven doe je om iemand bewust uit te schakelen!
En is gewoon echt zinloos geweld.
Ja verbaal geweld is ook erg en ze zouden daarvoor ook rood moeten geven!

En dat voetbal een voetbal meer is is geen excuus tot iemand een kopstoot geven omdat iemand je uitscheld.

Kom op zeg waar praten we over?
Ik vind het echt gewoon DIEP triest!

Maar hier zullen we wel menings verschillen over houden.
Ik blijf erbij dat ik het gigantisch fout vind!

En ik viel vooral over deze zin van jou!
Want dat zou pas echt zinloos geweld zijn:

Citaat:
hij had hem van mij nog wel harder mogen raken!