zidane verklaart kopstoot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26878
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 01:37

Citaat:
Zidane verklaart brute kopstoot
De Franse voetballer Zinedine Zidane heeft eindelijk zelf verklaard waarom hij tijdens de WK-finale een brute kopstoot gaf aan zijn tegenstander Materazzi.

Geen excuus
De Italiaanse voetballer heeft de moeder en de zus van Zidane meerdere malen met 'persoonlijke en harde woorden' beledigd. Dat zei Zidane tijdens een live-uitzending. Hij verklaarde daarmee de kopstoot die hij Materazzi gaf tijdens de WK-finale in Duitsland.

Vergeving
"Er was geen excuus voor wat ik heb gedaan", voegde Zidane er wel aan toe. "Ik vraag vergeving aan alle kinderen die mij hebben gezien", aldus Zidane tijdens de uitzending op een Franse betaalzender. Op aanwijzing van de vierde official werd hij vervolgens uit het veld gestuurd. Frankrijk verloor de finale van Italië na strafschoppen.

Niet luisteren
"Ik probeerde niet te luisteren maar hij bleef ze maar herhalen. Ik wil er nu eerlijk en open over zijn omdat het op televisie gezien is door twee of drie miljard mensen, onder wie miljoenen kinderen." Overigens zei Zidane ook dat hij géén spijt heeft van zijn actie.

Laatste actie
Voor Zidane was de kopstoot de laatste actie van zijn loopbaan. De wereldkampioen van 1998 had voorafgaand aan het WK in Duitsland al besloten na het toernooi een punt achter zijn loopbaan te zetten. Ondanks de rode kaart werd hij door journalisten toch gekozen tot beste speler van het toernooi.


Bron RTL4

Die man is misschien wel erg gedisst waardoor hij over de rooie ging.

Maar.. Pfff... diep triest! ergens vergeving voor vragen waar je geen spijt van hebt?

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:32

Ik keur het niet goed wat hij gedaan heeft, maar aan de andere kant had ik misschien ook zo gereageerd....

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:33

Het is gewoon een onprofessionele eikel.
Terecht rood, en ik hoop dat hij die bokaal kwijtraakt. Hoe kun je nou beste speler zijn als je je zo misdraagt op het veld?

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:36

Ik ben het met Billy eens.
Het is niet de eerste keer dat hij een kopstoot geeft.

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:47

Dus als je je kind leert 'schelden doet geen zeer' en ze horen de verklaring van Zidane, sta je mooi voor joker Clown

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:06

Billy schreef:
Het is gewoon een onprofessionele eikel.
Terecht rood, en ik hoop dat hij die bokaal kwijtraakt. Hoe kun je nou beste speler zijn als je je zo misdraagt op het veld?


Ja Helemaal mee eens!

En idd vergeving vragen waar je geen spijt van heb?? Verward

Heel raar!!

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:29

Ik vond het echt een brute actie van Zidane.. Vond wel dat het de wedstrijd nog een beetje spannend maakte...

maar echt, ik ben het met jullie eens.. het is een spelletje voetbal en dit soort dingen moeten daarin echt niet kunnen!

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:31

Woorden kunnen soms harder aankomen dat een trap in het gezicht, dus ik begrijp zijn actie wel. Ik zou er ook geen spijt van hebben. Het is jammer dat hij zich niet kon inhouden maar begrijpelijk..

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:33

Ik kan me die kopstoot heel goed voorstellen en wil niet weten wat die Materazzi allemaal heeft lopen roepen. Dat vind ik pas laag, iemand onderuit halen door te schelden. Daar krijg je geen kaart voor nee..

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:34

uiteindelijk is ook Zidane gewoon eens mens..
Het is jammer dat hij het zo "opgelost" heeft, maar kan aan de andere kant zijn reactie ook begrijpen. Er komt een moment dat je beledigingen (en zeker als ze over je familie gaan!!) niet meer aan kan horen.
En schelden doet wel degelijk pijn.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:37

TheSam schreef:
Ik keur het niet goed wat hij gedaan heeft, maar aan de andere kant had ik misschien ook zo gereageerd....


Ik denk het ook.

Als jij zo stampvol adrenaline zit, zo opgefokt ben, ik denk dat ik mezelf dan ook echt niet in de hand heb.
Oké dit was wel een verregaande actie, maar oké.
Zijn keus, zijn 'stommiteit'.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:38

Ja inderdaad, geestelijke mishandeling kan meer pijn doen dan lichamelijke mishandeling..

Keedie

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Volendam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:42

Hij kan net zo goed mee doen met boksen:P
Maar italie is en blijft de beste Haha!
samen met portugal natuurlyk Lovers

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:48

Whaha..wat een lachertje is het gewoon Knipoog

Vergeving vragen voor iets waar je van aangeeft dat je niet inziet dat het fout is en geen spijt van hebt..

Eén ding is wel zeker, die vent heeft een afscheid op deze manier die velen over enkele jaren zich nog kunnen herinneren Lachen

En die bokaal? Laat hem die maar lekker op de schoorsteenmantel zetten zodat ie elke keer weer wordt herinnerd aan die kopstoot en zijn afscheid met rood! Kan me niet voorstellen dat hij zelf erg trots is op dat afscheid en die bokaal doet hem er mooi elke keer weer aan herinneren Lachen

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:57

Ik snap dat ie het niet leuk vind dat zijn zus en moeder beledigt worden. Wat ik alleen niet snap is als je in een WK finale staat je niet iets beters aan je hoofd hebt, in zo;n situatie moet je het negeren. Vecht het dan na de wedstrijd uit. Zo je laatste wedstrijd moeten spelen is triest...
Vreemd om wel vergeving te vragen en geen spijt te hebben..

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:00

Cer schreef:
Dus als je je kind leert 'schelden doet geen zeer' en ze horen de verklaring van Zidane, sta je mooi voor joker Clown


Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind dat een speler zoals Zidane, en daar bedoel ik mee, dat hij zo lang in het vak zit en wel tegen een 'stootje' moet kunnen, de omstandigheden gewoon uit proffesionaliteit had moeten negeren.
Vooral gezien de omstandigheden, WK finale, zijn laatste wedstrijd.

De rode kaart was in mijn ogen dan ook meer dan terrecht Ja

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:13

ik kan me wel iets voorstellen bij zo'n actie, als je onwijs gejengeld bent.
Alleen beetje zonde dat hij zo zijn carriere moet afsluiten het is wel een erg goede voetballer !

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:16

Hij vroeg om vergeving omdat de kinderen het hadden gezien. Hij had geen spijt omdat hij dan volgens hem zou toegeven aan Materazzi. (Die waarschijnlijk zijn moeder uitmaakte voor terroriste h*er. De moeder van Zidane is een Algarijnse)

Dit zei hij in het interview. Het werd een aantal keren tegen hem gezegd. De Rode kaart was meer dan terecht. Maar het is een blijft een geweldige voetballer!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:23

Die rode kaart is terecht, maar ik kan me wel voorstellen dat hij kwaad werd. Maar als prof voetballer moet je daar eigenlijk wel boven staan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:28

Ik had zoiets wel verwacht eigenlijk. Je zag het al aan het weglopen van Zidane, maar hij draaide zich om en kwam er voor terug. Dat doe je niet omdat je je op dat moment bedenkt, nee dat doe je omdat er wederom iets tegen je geroepen wordt wat je kwaad maakt. En in dit geval was het familie... dat is het meestal, want als ze over jezelf beginnen sta je daar meestal wel boven. Ik zou misschien hetzelfde gereageerd hebben. Vind de rode kaart wel terecht. En natuurlijk kun je vergeving vragen zonder ergens spijt van te hebben. In dit geval staat dat namelijk los van elkaar.

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:29

Noukie schreef:
uiteindelijk is ook Zidane gewoon eens mens..
Het is jammer dat hij het zo "opgelost" heeft, maar kan aan de andere kant zijn reactie ook begrijpen. Er komt een moment dat je beledigingen (en zeker als ze over je familie gaan!!) niet meer aan kan horen.
En schelden doet wel degelijk pijn.



ben ik het helemaal mee eens

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:30

Megatriest vind ik het van zo'n prof, dat je af laat leiden door een italiaan die een paar keer
"je moeder is een prutsmuts" roept.
Niet netjes, maar wel effectief blijkbaar en daar ging het om.

En ik vind zeker dat hij zichzelf mag aanrekenen dat ze uiteindelijk hebben verloren.
Hij had beter jankend op het bordes kunnen verschijnen ipv Trezeguet.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:37

hmm ik vind het wel apart.
ik heb niet echt een duidelijke mening maar ik vind denk ik toch dat het gewoon dikke pech is voor beide. Jammer voor de Italiaan dat die die stoot in ontvangst moest nemen en jammer voor Zidane van rood. Maar ik vind het wel erg onsportief van beide partijen om zulke dingen te gaan zeggen. Ubehoud vind ik dat gewoon echt niet kunnen. Je doet het toch voor het plezier(en geld?) en dan ga je zo doen tegen je tegenstander.
Beetje vreemd vind ik dat Scheve mond

chanty

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: hillegom

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:46

IK kan aan de kant van Zidane het dan ook wel weer een beetje begrijpen..
Die Italiaan heeft het een beetje zelf uitgelokt en ze weten allemaal hoe Zidane is en met zo iemand moet je dat niet doen.. IK heb er ervaring mee want met zo iemand heb ik in de klas gezeten..
Zidane moet zich kunnen beheersen en in dit geval omdat het zijn laatste wedstrijd was zou ik eerst de wedstrijd afsluiten en zijn carriere en het dan uitvechten.. Bloos Knipoog

Leo

Berichten: 50175
Geregistreerd: 06-12-02

Re: zidane verklaart kopstoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:46

Zidane heeft onproffesioneel gehandelt ja.
Maar zullen we dan die Italiaan er eens bij halen?

Familie van je tegenstander op een grove manier beledigen tijdens een wedstrijd; DAT is pas onproffesioneel!
Wat heeft dat is gódsnaam te maken met een potje voetbal? Echt te laag voor woorden. Je bent toch geen klein kind meer of wel?


Nee rood was misschien wel terecht, ben ik het mee eens. Maar ik hoop dat die Italiaan flink pijn heeft gehad.