Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:35

Branca heeft in haar eerdere posts helemaal gelijk. Net als Flowerxxx trouwens... Het helpt wel als mensen die weten waar ze het over hebben reageren!

De vergunning voor jagers wordt vernieuwd en tegen het licht gehouden door een politieambtenaar van Bijzondere wetten (valt meestal onder afdeling milieu op dichtsbijzijnde grote regio of districts politiebureau)

Overleg met buurman en jagers is meestal beste optie. Helpt dat niet dan kan je met de gegevens van de jagers nagaan of zij mogen schieten op dit gebied (zijn zij de jachthoudenden van dit stuk grond,of zij mogen schieten op deze duiven, is het gebied groot genoeg ect ect zie eerdere post Branca)

Pas daarna zou je evt stappen kunnen ondernemen. Een foto van de wond van je paard is in deze niet genoeg... Dat zou van van alles gekomen kunnen zijn...
Verslag met getuigen van wat er is gebeurd is dan wel nodig (een proces verbaal oplaten maken door een ambtenaar van politie)
Dan kunnen er eventueel stappen worden ondernemomen..

Maar eerst porberen om het gewoon op te lossen als goede buren lijkt me.
Al kan ik me je zorgen wel goed voorstellen.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:07

Nog steeds geen reactie van TS...
TS, had jij concreet melding gedaan bij politie?

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:12

horseNL00 schreef:
tja weet je wat het is, ik kan haar niet zo goed binnenzetten... het is een heel zenuwachtig dier die niet te veel binnen 'mag'. Zenuwachtige paarden moet je echt buiten houden. wij hebben dan ook gelukkig een buitenstal, ze kan zelf naar binnen en buiten Lachen maar ja... misschien toch eens een hogere wout bellen.... mijn vriendje is ook wout, maar dan in antwerpen! die heeft hier helaas niks te melden



Eerst melde je nog dat ze redelijk 'koel' is....?
Ik denk helaas niet dat je de buurman kan verbieden duiven te laten schieten op zijn eigen land. Maar ga proberen hem uit te leggen dat jouw paard erg geschrokken is en dat je het fijn zou vinden als hij je waarschuwd als ze weer gaan schieten dan kan je je paard binnen zetten. (heb nog nooit gehoord dat je een zenuwachtig paard niet goed binnen kan zetten). Probeer t gewoon rustig met de buurman te bespreken, dat hij zijn land niet wilde verkopen maakt hem nog geen onwillig mens, dat is zijn goed recht.
Veel sterkte met je paardje, het ziet er op de foto gelukkig uit als n oppervlakkige wond. En ik hoop dat je snel je paard weer met n gerust hart buiten kan zetten.

Suzanne F.

Berichten: 49287
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:33

Bij ons op het land naast jagen ze ook en mijn paarden gaan compleet over de zeik dan. Nu belt hij op wanneer ze gaan jagen en dan houden we de paarden binnen.

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:30

Branca schreef:
Zoals ik al zei...

Allemaal leuk bedoeld met rechtsbijstand en rechtswinkel.. maar daar heb je niets aan in dit geval.
Alleen als je echt iets aan gaat vechten.


Bij een rechtswinkel kun je zien/ vragen wat je kunt ondernemen in deze situatie. Het is dus absoluut niet nodig om 'het aan te vechten'.

Anoniem

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 03:36

Een verhaal heeft natuurlijk twee kanten.

Ik zou eerst overleggen met de buren en de jagers. Jagers zijn over het algemeen vrij schappelijk volk. Een jachtakte krijg je niet zomaar. Mensen die even wat in het rond willen knallen zul je niet zo snel aantreffen met een jachtakte.

Als overleg niet helpt kun je naar de jachtbond stappen en eventueel de KNSA. De KNSA is de Nederlandse schuttersbond. Daar kunnen ze je altijd helpen. Eventueel zou je je kwestie ook kunnen mailen naar Mr. Hoogeveen. Dat is de jurist binnen de KNSA en deze man kent de Wet Wapens en Munitie op zijn duimpje.
Het mail adres is wwm@knsa.nl

In het uiterste geval kun je de afdeling Bijzondere Wetten WWM bellen en om advies vragen.

manisha

Berichten: 235
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Noordbroek ( Groningen)

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:45

ik was naar politie gegaan..
Egt zielig voor je paard..
veel beterschap .. hoe gaat het nu met je paard..?

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:57

In mijn familie wordt veel gejaagd. Mijn vader gaat altijd de avond voor de jacht naar de paardeneigenaren toe dat er de volgende morgen gejaagd gaat worden.
Met een beetje samenspraak kom je er gewoon uit.

Helaas moet ik ook zeggen dat een paar van mijn vaders "jachtvrienden" wat minder oplettend zijn Boos!

Ja en dat je als paardeneigenaar dan goed pissig wordt is natuurlijk logisch.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:29

Hmmm, topic is van dinsdag 11-7 en het is nu weer ruim dinsdag geweest en geen reactie TS...
En wij geven hier allerlei info en tips.. Nors opkijken

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 07:59

Vonnie84 schreef:
Kun je niet met je buurman afspreken dat hij aankondigd wanneer die jagers komen?
Beetje ander idee, maar wij hebben de afspraak dat onze buurman even een belletje geeft als de maïs eraf gaat (ligt meteen tegen onze wei aan).



Van een beetje mais kneuzen gaat je paard niet door de draad............anders zijn het maar watjes...

Verder heb ik niet alle reacties gelezen, maar volgens mij is de politie hier toch wel voor? volgens mij vinden ze zelf dat ze nooit ergens voor nodig zijn, dus maw ze zijn maar lui! Je mag toch niet zomaar op vanalles en nog wat gaan schieten??

Optie: Paard binnen houden overdag?? Even buren vragen hoelang ze dat van plan zijn te doen...

Daarbij vind ik je topicnaam beetje overdreven....net of de jagers je paard mishandelen. Indirect misschien wel in jou ogen maar het had ook door een luchtballon kunnen gebeuren.