Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:14

Bij ons is schijnbaar de jacht op kool-duiven begonnen. En dat heeft mijn paard ook geweten. Zonder dat er iets werd aangekondigd kwamen we gister thuis, waar het wel oorlog leek. Wij wonen in het buitengebied. Onze buurman heeft een grasland waar duiven opaf komen. Hij heeft blijkbaar 3 jagers ingehuurd die de hele dag die duiven doodschieten. Gevolg; mijn paard weet niet waar hij het zoeken moet vanwege die kogels, loopt door de schrikdraad (geen prikkeldraad, gewone 'witte' draad) en loopt de verwondingen op die je op de fotos kunt zien. En wanneer het waait, vliegt die 'hage' bij ons op de misse, waardoor het paard schrikt! We hebben de politie al gebeld maar die kunnen niks doen (ook niet als wij daardoor flinke overlast hebben...)
Heeft iemand een idee wat we hiermee moeten/ aan kunnen doen? Ik wil mijn paard wel heel houden!!!

Afbeelding

Afbeelding


PS ik weet niet of dit topic hier goed staat Bloos anders aub verplaatsen. bedankt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:16

Ik vind wel dat je jouw buurman hiervoor aansprakelijk kunt stellen. Het is bekend dat paarden vluchtdieren zijn en door zijn actie is jouw paard door het draad gegaan.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:18

Jeetje..... Laat de gevolgen is zien aan de jagers/buurman en eis dat ze de kosten betalen. Sterkte

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:18

Kun je niet met je buurman afspreken dat hij aankondigd wanneer die jagers komen?
Beetje ander idee, maar wij hebben de afspraak dat onze buurman even een belletje geeft als de maïs eraf gaat (ligt meteen tegen onze wei aan).

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:19

tja ik sta echt machteloos. de politie doet er gewoon niks aan! die wout deed gister beetje raar zo van 'ik snap niet waarom jullie ons gebeld hebben' . nou sorry hoor maar dat kan toch niet!!

@ vonnie84: ik vind het wel een goed idee ja! maar onze buren zijn niet echt 'on speaking terms'....

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:21

Nou dit zou ik ook even goed nakijken wat je hiermee aankan niet te geloven!! Boos!
Kan mij niet voorstellen dat dit zomaar kan en dat je misschien eerst aangifte zal moeten doen bij de politie?

Bah ziet er naar uit zeg zou me kapot schrikken en overlopen van woede Boos!

Sterkte ermee.....

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:23

Oohh nou daar ben je lekker mee Verdrietig
Wat kan je nu doen jeetje weet het niet maar kan me niet voorstellen dat dit ongestraft kan....(rechtswinkel?)

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:24

Dat heb ik dus ook alleen komen ze dan ook jagen, ik heb de jagers virendelijk verzocht niet te jagen met de paarden buiten en uitgelegd wat er kan gebeuren, dat was prima en ze zijn toen ergens anders heengegaan.

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:25

ja idd... wij schrokken ook heel erg. we hebben dit paard nu 1,5 jaar en ze is echt nog nooit in de draad gelopen. ze kan toch wel wat hebben hoor qua geluiden, ze is redelijk 'koel' maar zeg nou zelf, een paard loopt niet zomaar door een draad, wel? maar ja waar kunnen we ons op beroepen...

@devine: ik heb niet echt bewijs. ik heb gister wel gelijk fotos gemaakt en de wouten hebben die wond ook gezien maar het zal ze allemaal een worst wezen... Boos!

@mayday: sow hee jij hebt er wel mazzel mee! Da's idd wel heel fijn!!! maar onze buurman heeft die jagers ingehuurd.... Verdrietig

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:27

Ik zou een pistooltje lenen en terugschieten! Whoosh!
Schandalig! Vind dit wel erg raar Verward En dat de politie niks kan doen...

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:30

horseNL00 schreef:
@mayday: sow hee jij hebt er wel mazzel mee! Da's idd wel heel fijn!!! maar onze buurman heeft die jagers ingehuurd.... Verdrietig

Ja maar hun zijn degene die schieten en als jij uitlegd dat je paard zich daardoor heeft verwond, dan voelen ze zich echt niet fijn hoor, die buurman gaat hun niet vertellen dat jou paard over de zeik gaat want dan komen ze dalijk niet meer, gewoon erop af en vriendelijk vragen en uitleggen.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:31

nou ik zou zowiezo even naar de buurman gaan en er even over praten mischien kan jij dan de volgende keer , voor eigen veiligheid van het paard hem binnen of ergens anders zetten. Want zon paard loopt heus niet zomaar door het draad heen .. Scheve mond
Heel vervelend Ach gut

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:33

Geloof niet dat de buren van die mensen zijn als ik het zo lees(sorry als je wel op goede voet met hun staat)
waar je even kan gaan praten over wat er is gebeurt en dit zo proberen op te lossen Bloos

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:35

devine, je hebt gelijk. het zijn hele rare mensen. We hebben ooit eens die grond willen kopen, mijn pa wil graag een fokmerrie en dan dus wat meer grond voor veulentjes Lachen maar hij wilde niks verkopen en voor 3x de gewone landbouwgrond-prijs (of zoiets), die mensen zijn niet heel aardig. het zijn echt rare mensen.... dus ja ik ben beetje ten einde raad

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:38

Ja dat dacht ik al sommige mensen gunnen je het licht niet in de ogen bah!!!
Maar je zit er maar mooi mee Bloos

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:39

ja idd en ik vind het zo erg voor het paard! Ik ben echt zo gek op dat beest en als ze me ergens mee 'kunnen hebben' dan is het door het paard te gaan vervelen.... ik zit er idd echt mee, ik houd mn hart vast... en overdag is iedereen hier thuis werken....

Anoniem

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:43

Ik zou toch nog eens naar de politie bellen en dan naar de hoofdcommadant vragen of zo.Ik denk dat je een verkeerde agent getroffen hebt.
Wij hebben ook de hagel in de wei gehad en de agenten waren er zo.In belgie mag er zo wie zo niet geschoten worden in bewoond gebied.Bewoond betekent daar waar een straat is of huizen staan.
Je kan moeilijk het paard op stal zetten tot waneer ze niet meer schieten als ze niet aan jou melden waneer ze gaan jagen

Foefer

Berichten: 3814
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:46

Rot streken zijn dat... Boos! beetje een paard gaan sarren...zet het diertje binnen...maarja als ze niks van te voren melden gaat dat moeilijk!!! Ik zou toch gewoon aangifte doen bij de politie! Ze hebben je paard verdorie beschoten!!!!!!!!!!! Gewoon doorzetten hoor!!!!! Knipoog

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:48

tja weet je wat het is, ik kan haar niet zo goed binnenzetten... het is een heel zenuwachtig dier die niet te veel binnen 'mag'. Zenuwachtige paarden moet je echt buiten houden. wij hebben dan ook gelukkig een buitenstal, ze kan zelf naar binnen en buiten Lachen maar ja... misschien toch eens een hogere wout bellen.... mijn vriendje is ook wout, maar dan in antwerpen! die heeft hier helaas niks te melden

Foefer

Berichten: 3814
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:50

Clown succes! Ik zou m'n paardje daar niet zo laten staan in ieder geval! Knipoog zielig voor t diertje! Bloos

wiepke
Berichten: 28
Geregistreerd: 10-07-06

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:53

de jagers mogen niet zomaar luk raak schieten en ze zijn verplicht de voorgeschreven afstand aan te houden. Als ze dit niet doen maken ze zich strafbaar. Zal morgen mijn vriend vragen hoe groot die afstand moet zijn en bij wie je je voor dit probleem het beste kunt wenden. Mijn vriend is jager, maar wel ene die zich netjes aan de regels houdt en rekening houdt met evt. paarden e.d. in een naa bij gelegen weiland.

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:10

Kan ze niet in de bak staan als je die hebt?
En ja ik weet dat hier op de Veluwe ook bepaalde regels zijn tijdens het jachtseizoen dus er zal voor dit echt wel wat wezen...

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:11

agg arm beesy die jager moet wel uitkijken waar die schiet !!!

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:27

schandalig!!! maar het is op zich wel logisch dat je je buren niet aansprakelijk kunt stellen, het paard is immers zelf de draad in gelopen. maar zij hadden in eerste instantie jullie moeten melden dat ze gingen jagen, maar zijn ze hiertoe verplicht? ik denk het eerlijk gezegt niet heb je een rechtsbijstandsverzekering? miss kun je daar wat mee?
is het eigenlijk een diepe wond? op de foto ziet het er nog redelijk oppervlakkig uit, ik hoop het voor je. Ik weet precies hoe het voelt dat je paard door ander mans toedoen in de kreukels zit Ach gut maar met die van mij is alles gelukkig nog weer goed gekomen.
succes!

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Paard verwond door jagers *foto* ! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:30

Ik was alsnog naar de politie gestapt met deze foto's in je hand.