Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 08:23

MAASSLUIS - De bewoner van de Maassluise Frederik Hendrikstraat die nazistische symbolen op zijn schutting ...

... heeft gekalkt, weigert deze eraf te halen.
Wooncorporatie Maasdelta schreef de bewoner er een aantal weken geleden op aan. Als hij binnen twee weken de Wolfsangels niet zou weghalen, zou de corporatie maatregelen nemen, stelde Maasdelta over het ultimatum dat inmiddels is verlopen.

,,We gaan hem opnieuw aanschrijven en proberen het via de rechter af te dwingen,’’ zegt Maasdeltamanager Joost Mayer die vindt dat dergelijke uitingen absoluut niet kunnen. Een van die uitingen begrof de hakenkruisvlag die de Maassluizer begin mei aan de muur van zijn schuurtje hing. Tegen zowel de vlag als de Wolfsangels (de Nederlandse variant van het hakenkruis) is inmiddels door omwonenden aangifte gedaan, weet Mayer. Het zelfde geldt voor een mozaiek van schelpen in de vorm van een hakenkruis.

In een e-mail aan de krant laat de bewoner, of iemand die zich als hem voordoet, in gebrekkig Nederlands weten dat hij van mening is dat hij zelf mag weten wat hij in zijn tuin doet. ,,Ik versprijd/verkoop/produceerd teminste geen natie artikelen. Dan moeten ze dat maar bij de bron bestijden maar niet bij mij,’’ schrijft de persoon met het pseudoniem ’herrieschopper76’. In zijn mail laat hij weten trots te zijn op zijn extreemrechtse gedachtengoed en geeft hij aan dat asielzoekers en illegalen ’alleen maar hun klauwen ophouden hier’. Hij ergert zich er verder aan dat ’steeds meer aloghtonen zich schuldig maken aan criminaltiteit’. En: ,,De Nederlandse cultuur staat op uitsterven. Het Nederlandse kaaskoppenvolk is het meer dan zat,’’ schrijft hij over hen die ’de boel aan het overnemen zijn hier’.’’

Zowel Mayer als de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad (Radar) zijn van mening dat de bewoner niet zomaar zijn gang mag gaan in zijn tuintje. Ze treden daarover met elkaar in overleg. Radar-directeur Cyriel Triesschijen: ,,Een huurder heeft zich te gedragen als een goed huurder en het aanbrengen van een swastika (een hakenkruis, red.) is in strijd met de strafwet. De achtertuin is gewoon openbare weg; in elk geval gaat het strafrecht uit van openbaarheid. Dus dat het risico bestaat dat iemand er kennis van neemt.’’

Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten ... 434795.ece

Ik vind dit echt niet kunnen gewoon! Net zoals dat ik gister op het rtl nieuws zag dat een stuk of 50 jongeren aan het demonstreren waren ( lees: nazi's.) Allemaal kale kopen,kisten met witte veteres, vlagen met haken kruizen, bomerjacks. Pfff WAAR GAAT DIT HEEN? Hoe bedoel je kortzichtig.. Ik vraag me altijd af of die mensen wel eens Geschiedenis les op school hebben gehad? Want als ze weten wat voor vreselijke dingen er in de 2e wereld oorlog allemaal zijn gebeurd.. Ik snap niet dat je met een vlag met een hakenkruis gaat lopen "stoer doen". Ja, iedereen mag zijn mening geven.. Maar dit gaat veeel te ver! Echt joh.. hoe kortzichtig ben je als je zegt : "Alles wat zwart is, is fout". .. Pff waar gaat dit toch allemaal heen Scheve mond

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:49

Ik kan me hier zo kwaad om maken.
Alles over een kam scheren.
Hoe ongeloflijk naief sommige mensen zijn.

Ik snap niet dat ze er nog niets aan gedaan hebben. Ik had die schutting er allang uitgetrapt.

Dit soort dingen kwetsen gewoon zoveel mensen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:01

Dom figuur....hoe dom precies blijkt wel uit zijn taalgebruik Hamer

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:58

Nessah schreef:
,,De Nederlandse cultuur staat op uitsterven.

Amen _o/-\o_
Want als ze allemaal dezelfde spelling hebben als deze man, ocharme *LOL* .
En maar goed dat er geen enkele Nederlander is die in de criminaliteit zit, helaas is er ook geen enkele allochtoon die zich als een goed persoon gedraagd in de maatschappij en zich wil aan passen Schijnheilig .

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:34

Nessah schreef:
DIT HEEN? Hoe bedoel je kortzichtig.. Ik vraag me altijd af of die mensen wel eens Geschiedenis les op school hebben gehad? Want als ze weten wat voor vreselijke dingen er in de 2e wereld oorlog allemaal zijn gebeurd.. Ik snap niet dat je met een vlag met een hakenkruis gaat lopen "stoer doen". Ja, iedereen mag zijn mening geven.. Maar dit gaat veeel te ver![/b]


Idd.. Je mag je mening geven maar dit gaat gewoon té ver.. En we weten allemaal wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurt en dat dat heel erg is.. Maar deze "stoere' gasten weten dat ook maar heben er lak aan en denken dat ze stoer zijn..
En helemaal van die nazi's Hamer grr daar kan ik echt boos om worden; lopen er tientallen jongeren met van die kaalgeschoren hoofden in van die zwarte jassies een beetje stoer te doen..
Idd waar gaat dit heen?

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 17:30

Maar wat ik vrij "eng" vond is dat er tegenwoordig vrij veel van dit soort figuren rond lopen.. Steeds meer valt me op.. Gister op het nieuws liepen ze toch wel met 20 man ( en dit waren zeeeer extreme personen!) en dan heb je nog heel veel van die mee lopertjes.. Die wat minder zijn.. Maar die net zo veel lak hebben wat ze zeggen en doen ( vaak beseffen zij niet voor 100 % wat ze zeggen, die andere wel en dat vind ik dan ook enger)
Ik vind dat deze man gewoon een straf moet krijgen, ga maar ff afkoelen in de cel als je het mij vraagt

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:38

Ach, je gaat met de buurt even langs en graaft de schutting uit. Probleem opgelost Nagelbijten / Gniffelen
Het echte probleem zit in de mentaliteit erachter en die krijg je er helaas niet uitgegraven.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 18:09

Sja.. maar ik vind dat zo'n man gewoon gestraft hoort te worden

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:59

typisch gevalletje van het iq van een rolletje plakband
Haha!

Als dit de representatie van de nederlandse cultuur zou moeten zijn hoeft hij niet bang te zijn voor de rol van buitenlanders, dan brengt hij de ondergang wel op zichzelf *LOL*

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:34

Die mensen volgen gewoon een groep. Ze weten vaak niet eens waar nazi's voor staan en wat er exact allemaal in deze oorlog is gebeurd. Bij mijn vriendin op het werk was ook een jongen die een kale kop had.. Legerkisten met witte veters etc etc.. (nazi dus) Deze jongen heeft een gehandicapt broertje. Mijn vriendin zei tegen hem. Weet je nou eigenlijk wel waar je voor staat??? Jawel, tegen joden en andere buitenlanders etc etc. Waarop mijn vriendin antwoorde. Ga jij eerst maar eens goed onderzoeken waar jij het over hebt. want als we echt de nazi kant op gaan. Gaat jou eigen broertje er als een van de eerste aan. Want een gehandicapte is natuurlijk ook geen volmaakt mens en die werden in de 2 wereld oorlog ook met bosjes afgemaakt door de volgelingen van hitler.

De volgende dag... liet hij zijn haar groeien en droeg weer normale kleren.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Man schildert hakenkruizen en weigert het weg te halen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:58

Ja Whiz dat ben ik met je eens..Vaak weten ze niet eens waar ze het over hebben. Die mensen vind ik dan ook iets minder erg ( nog steeds erg, want hoe kan je voori ets staan waar je eigenlijk niks van af weet) Maar juist die mensen die het wel allemaal weten tot in de puntjes.. en het nog roepen... Die vind ik erg.. Vreselijke mensen ( sorry.. Maar dat is mijn mening naar mensen met een mening die het goed vinden dat joden werden vergast enz enz en die zeggen dat Hilter goed deed aan deze dingen)