borsten platgedrukt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niniane

Berichten: 6442
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:18

die mensen weten niet beter, het is bij hun ouders gedaan, bij hun zelf, ze weten niet beter dan dat het ook bij hun eigen dochters moet

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:30

Desiree schreef:

Is dit geredeneerd van uit onze cultuur, of is dit puur en alleen geredeneerd uit "menselijk aspect". Want ik vind het onmenselijk wat die meisjes daar moeten ondergaan. Ik redeneer dus niet vanuit onze cultuur.



Ik vind het ook onmenselijk, maar dat wil niet zeggen dat ik de mensen die het doen onmenselijk vind. Zij weten niet beter en doen het omdat zij denken dat ze het goed doen.

Niniane

Berichten: 6442
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:32

rommie schreef:
Desiree schreef:

Is dit geredeneerd van uit onze cultuur, of is dit puur en alleen geredeneerd uit "menselijk aspect". Want ik vind het onmenselijk wat die meisjes daar moeten ondergaan. Ik redeneer dus niet vanuit onze cultuur.



Ik vind het ook onmenselijk, maar dat wil niet zeggen dat ik de mensen die het doen onmenselijk vind. Zij weten niet beter en doen het omdat zij denken dat ze het goed doen.

idd.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:52

rommie schreef:
Desiree schreef:

Is dit geredeneerd van uit onze cultuur, of is dit puur en alleen geredeneerd uit "menselijk aspect". Want ik vind het onmenselijk wat die meisjes daar moeten ondergaan. Ik redeneer dus niet vanuit onze cultuur.



Ik vind het ook onmenselijk, maar dat wil niet zeggen dat ik de mensen die het doen onmenselijk vind. Zij weten niet beter en doen het omdat zij denken dat ze het goed doen.


Vind ik zo geen excuus!!!

Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!

Wat is dit nou! Zeker die oudere vrouwen zelf! Het moet op hun netvlies gegrift staan hoe het voelt! om het groeien van de borsten tegen te gaan, om of besneden!! te worden! Hoe kunnen ze dat nou blijven doen!
Ja, om minder aantrekkelijk te lijken voor mannen? Zodat ze niet verkracht worden? Waarom snijden ze de l*l van een man dan niet kapot? Zal het bij HEM pijn doen om seksueel actief te zijn! Dan doen ze het ook niet meer.

Ik vind het echt verschrikkelijk, en ik zal er dan (later) alles aan doen, om dit soort gruwelijkheden, vrouw-onterende praktijken, te stoppen! .

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:57

Ghani schreef:

Vind ik zo geen excuus!!!

Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!

Wat is dit nou! Zeker die oudere vrouwen zelf! Het moet op hun netvlies gegrift staan hoe het voelt! om het groeien van de borsten tegen te gaan, om of besneden!! te worden! Hoe kunnen ze dat nou blijven doen!
Ja, om minder aantrekkelijk te lijken voor mannen? Zodat ze niet verkracht worden? Waarom snijden ze de l*l van een man dan niet kapot? Zal het bij HEM pijn doen om seksueel actief te zijn! Dan doen ze het ook niet meer.

Ik vind het echt verschrikkelijk, en ik zal er dan (later) alles aan doen, om dit soort gruwelijkheden, vrouw-onterende praktijken, te stoppen! .


En dát is nou precies waarom ik vind dat je hun 'rituelen' niet kunt beoordelen vanuit onze 'normen en waarden' en onze cultuur.
Pieletjes van de mannen afsnijden... Ja dat zou de perfecte oplossing zijn. Helaas heb je er dan nogsteeds onschuldige slachtoffers bij zitten. Daarbij, het zal de komende 100 jaar never nooit lukken. Mannen hebben daar nou eenmaal nog een berg meer macht dan vrouwen, die hebben maar te luisteren.
Er zijn wel veranderingen gaande hoor. In veel landen is het besnijden al afgeschaft of is men er mee bezig maar het gaat nu eenmaal niet zo hard... Helaas.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:07

I know I know, en je hebt ook wel gelijk, maar ik kan me er echt gewoon zo kwaad over maken als ik eraan denk wat die vrouwen moeten doorstaan!
Als ik mn borst stoot, is het al een nogal pijnlijk gevoel, laat staan dat met voorwerpen wordt voorkomen dat ze groeien!!
En dan zeg ik nog niets over de besnijdenissen!
Ik vind gewoon dat organisaties als de VN oid daar iets tegen moet doen. Dit kan echt zo langer niet.
Ik weet ook dat er al een hoop tegen wordt gedaan, maar dit moet echt worden opgevoerd. Dit is geen leven voor die meisjes daar .

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:38

rommie schreef:
Wat Kana zegt ben ik het helemaal mee eens. Wij kunnen hier niet vanuit onze cultuur gaan redeneren hoe achterlijk hun gebruiken wel niet zijn. Ze zijn ánders ja, en in onze ogen barbaars maar dat vinden zij zeer waarschijnlijk ook van onze euthanasie of abortus. Of vinden jullie dat ook allemaal achterlijk omdat het niet door iedereen als humaan wordt gezien?

ik vind dat heel wat anders. Je word hier door niemand verplicht of minder gesteld als je abortus of euthenasie pleegt. plus het feit dat dit in nederland door zeer kundige artsen word gedaan waarbij de kans op misgaan minimaal is. terwijl ze daar met huis-tuin-en-keuken spullen aan de slag gaan omdat er anders geen arts is die het doen kan/wil, en dat ten koste van het kind/vrouw/meisje wat besneden moet worden..

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 01:32

er is ook een boek van een model die ook besneden is..
Het meisje doet haar verhaal, en zegt ook dat ze nooit van haar leven iets met mannen temaken wil hebben (op de sexuele manier dan) omdat zij de reden zijn van haar dagelijkse pijn en dat zelf urineren haar pijn opleverd. Ze had het een paar jaar voordat zij aan de beurd was bij haar zus zien gebeuren.. wist dus wat 'vrouw worden' inhield.. In de meeste culturen word het volgens mij niet verteld aan de arme meisje wat het inhoud.. dat 'vrouw' worden.. Zij wist het omdat ze zo nieuwschierig was, en heeft dus moeten aanzien hoe haar zus het uitschreeude van de pijn.
Creselijke culturen, dat een moeder het haar dochter ook nog kan aandoen!?

Weet niet eer hoe het boek heet, heb het ook niet gelezen. Wel weet ik dat ik het wel nog eens wil gaan lezen als ik het ooit gevonden krijg.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 01:41

Yvonniej schreef:
ik vind dat heel wat anders. Je word hier door niemand verplicht of minder gesteld als je abortus of euthenasie pleegt. plus het feit dat dit in nederland door zeer kundige artsen word gedaan waarbij de kans op misgaan minimaal is. terwijl ze daar met huis-tuin-en-keuken spullen aan de slag gaan omdat er anders geen arts is die het doen kan/wil, en dat ten koste van het kind/vrouw/meisje wat besneden moet worden..



Dat die kinderen daar 'verplicht' worden besneden is omdat ze op die leeftijd nog niet zelf kunnen beslissen, en de moeders denken er goed aan te doen. Jij hebt toch ook niet zelf om je DKTP prik gevraagt? Terwijl toch niet iedereen het er mee eens is dat dat alleen maar voordelen heeft... In hun ogen is het voor een meisje een groot goed om besneden te zijn en zeker geen verminking. Dus ja, natuurlijk doen ze dat.
Dat het niet door vakkundige artsen gebeurd is inderdaad verschrikkelijk (net als de rest trouwens, begrijp me niet verkeerd ik keur het niet goed) maar zoals ik het begrepen heb hoort ook dat bij de cultuur.. Vrouwen van de familie of stam moeten het doen.

@Ghani: Ik vind het ook verschrikkelijk dat het gebeurd en inderdaad zouden instanties zich er mee moeten bemoeien maar die hebben het nu eenmaal druk met andere ('belangrijker') zaken...

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:49

Ik vind de vergelijking DKTP prik iets anders als iemand met opzet voor zijn leven lang verminken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:50

rommie schreef:

Ik vind het ook onmenselijk, maar dat wil niet zeggen dat ik de mensen die het doen onmenselijk vind. Zij weten niet beter en doen het omdat zij denken dat ze het goed doen.

Niet beter weten is al een achterlijk iets. WAnt:
Ghani schreef:
Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!

WE hebben toch niet voor niets hersens waarmee we kunnen denken????
Niet beter weten komt vaak voort uit NIET nadenken. Dit gebeurde ook in onze cultuur vroeger. Het is iets van alle tijden op alle plaatsen.

Yvonniej schreef:
ik vind dat heel wat anders. Je word hier door niemand verplicht of minder gesteld als je abortus of euthenasie pleegt. plus het feit dat dit in nederland door zeer kundige artsen word gedaan waarbij de kans op misgaan minimaal is. terwijl ze daar met huis-tuin-en-keuken spullen aan de slag gaan omdat er anders geen arts is die het doen kan/wil, en dat ten koste van het kind/vrouw/meisje wat besneden moet worden..

Precies Yvonnie. Ik weet ook wel zeker dat in een cultuur waar men zulke wreedheden tegen de mensheid begaat, dat een abortus daar ook wel niets zal voorstellen. Ik denk zelfs dat het daar ook gebeurt. MAar je moet natuurlijk weer niet vragen hoe.....

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:24

Yvonniej schreef:
Ik vind de vergelijking DKTP prik iets anders als iemand met opzet voor zijn leven lang verminken!



Ik niet, er zijn ook mensen die er van overtuigd zijn dat zo'n prik een nadeel is voor de rest van je leven. In veel landen zíen ze zo'n besnijdenis niet als een nadeel maar als een eer dus het zou voor hun achterlijk zijn om hem niet uit te voeren. Ze doen het kind er immers een plezier mee?!

Desiree, op wat hij quote heb ik al eens eerder gereageerd, doe ik dus niet nog een keer.

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:37

Misz_J schreef:
er is ook een boek van een model die ook besneden is..
Het meisje doet haar verhaal, en zegt ook dat ze nooit van haar leven iets met mannen temaken wil hebben (op de sexuele manier dan) omdat zij de reden zijn van haar dagelijkse pijn en dat zelf urineren haar pijn opleverd. Ze had het een paar jaar voordat zij aan de beurd was bij haar zus zien gebeuren.. wist dus wat 'vrouw worden' inhield.. In de meeste culturen word het volgens mij niet verteld aan de arme meisje wat het inhoud.. dat 'vrouw' worden.. Zij wist het omdat ze zo nieuwschierig was, en heeft dus moeten aanzien hoe haar zus het uitschreeude van de pijn.
Creselijke culturen, dat een moeder het haar dochter ook nog kan aandoen!?

Weet niet eer hoe het boek heet, heb het ook niet gelezen. Wel weet ik dat ik het wel nog eens wil gaan lezen als ik het ooit gevonden krijg.


Dat boek heet 'Mijn woestijn' van Waris Dirie. Een erg mooi verhaal, ik heb hem pas zelf gelezen. Het is een waargebeurd verhaal, erg aangrijpend. Vreselijk dat het in die landen er nog zo aan toe gaat. Achter in dat boek staat wel nog een oproep om te schrijven naar een bepaald adres als je mee wilt doen aan een actie tegen de vrouwenbesnijdenis of even je mening wilt geven.
Ook dat van dat borsten strijken is echt vreselijk. Ergens snap ik wel dat ze dat doen, maar toch. Dan begin ik bij mezelf ook af te vragen wat beter is, om de zoveel tijd afschuwelijke pijn moeten lijden en een 'normale' man krijgen(vaak tientallen jaren ouder dan de meisjes zelf), of gewoon leven en misschien verkracht worden en daardoor misschien niet zo'n man krijgen. Ik snap wel opzich dat zo'n huwelijk heel belangrijk is voor die mensen, maar kunnen ze niet een andere oplossing bedenken?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:24

Echt te erg!! Die vieze mannen moeten gewoon met hun poten van die kinderen afblijven!! Ze zullen eigenlijk hun ballenn.... naja eigenlijk is er geen zinnig woord over te zeggen...

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:11

Om vervolgens ingeruild te worden tegen een paar kamelen Nagelbijten / Gniffelen

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:12

Ghani schreef:
Vind ik zo geen excuus!!!

Wij hebben toch ook het vermogen om veranderingen te ondergaan. We kunnen goed van slecht onderscheiden en hoe we dan ook opgevoed zijn, als we later anders vinden/willen, dan doen we dat!




geen exuus niet nee. maar waarom denk je dat het de derde wereld landen zijn??? die mensen leven nog zo in een andere wereld dan wij. die mensen leven met rituelen en culturen, die vastliggen. zolang zij zich niet verder ontplooien gebeurd er niks.
wij ontwikkelde westerse mensen weten beter, wij hebben de vrijheid en zelfvertrouwen om dingen te veranderen. wij leven in een individuele cultuur, wij willen onszelf zelfstandig maken, verder komen, niet afhankelijk van anderen.
maar weet jij nou zeker dat jij je zou afzetten tegen je hele familie en cultuur daarzo? en dan verstoten worden omdat je een prutsmuts bent, en de kinderen tot prutsmuts maakt? die mensen zijn afhankelijk van elkaar, die pakken niet zomaar even het vliegtuig om weg te gaan als het ze niet bevalt, of gaan op zichzelf wonen in een andere stad. zo werkt het niet in die dorpjes.

dit is net zoals de islam, waar meisjes geen seks mogn hebben voor het huwelijk, omdat ze anders prutsmutsen zijn en verstoten worden. trouwens, dit gebeurd in veel strenge geloven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:19

Ik weet wel dat er hier ooit mensen zijn geweest die in opstand kwamen tegen hun lot dat hen opgelegd was door anderen. Anders zaten we nu nog in de middeleeuwen.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:56

rommie schreef:
Yvonniej schreef:
Ik vind de vergelijking DKTP prik iets anders als iemand met opzet voor zijn leven lang verminken!



Ik niet, er zijn ook mensen die er van overtuigd zijn dat zo'n prik een nadeel is voor de rest van je leven. In veel landen zíen ze zo'n besnijdenis niet als een nadeel maar als een eer dus het zou voor hun achterlijk zijn om hem niet uit te voeren. Ze doen het kind er immers een plezier mee?!

Desiree, op wat hij quote heb ik al eens eerder gereageerd, doe ik dus niet nog een keer.

ik denk dat ik mijn standpunt hier wel duidelijk heb gemaakt.
Ik vind het geen vergelijking. Verschil van mening over medische dingen en een beestachtig ritueel waardoor vrouwen worden verminkt aan de andere kant van de wereld.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:37

Vind ik niet. In beide gevallen wordt er iets met iemand gedaan, en degene die de handeling uitvoert doet dat omdat hij het beste voor heeft met degene die hem ondergaat. Ik snap ook wel dat het van een totaal andere orde is, en ik heb liever 10 DKTP prikken in mijn mik dan dat mijn borsten 1 keer 'gestreken' worden. Maar deze mensen zijn niet met opzet iemand aan het verminken en dat is wel hoe jullie het laten overkomen.

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:39

Het is toch met opzet? Ze hebben er toch een reden voor?

Alleen een achterhaalde reden...

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:44

Ik vind dit echt te vreselijk voor woorden, ook al is het om die mkeiden zelf te beschermen. Is het zo norrmaal in die landen om iemand te verkrachten dan ?!?!? Dan moeten we met z'n alle maar weer blij zijn dat we in Nederland en Belgie zijn geboren en opgegroeit

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:58

ja dat ben ik ook zeker...

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:21

Cer schreef:
Het is toch met opzet? Ze hebben er toch een reden voor?

Alleen een achterhaalde reden...



Ik denk dat ik wat ik bedoel wel vaak genoeg duidelijk gemaakt heb, lees maar eens terug als je het niet snapt want ik kan het niet op nog een andere manier uitleggen en heb daar ook niet zo'n zin in. Ik begin een beetje het idee te begrijpen dat jullie gewoon niet wíllen begrijpen wat ik bedoel..

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:23

rommie schreef:
Cer schreef:
Het is toch met opzet? Ze hebben er toch een reden voor?

Alleen een achterhaalde reden...



Ik denk dat ik wat ik bedoel wel vaak genoeg duidelijk gemaakt heb, lees maar eens terug als je het niet snapt want ik kan het niet op nog een andere manier uitleggen en heb daar ook niet zo'n zin in. Ik begin een beetje het idee te begrijpen dat jullie gewoon niet wíllen begrijpen wat ik bedoel..

het kan ook zijn dat iemand anders een andere mening heeft....

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: borsten platgedrukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:19

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik begrijp niet dat er begrip voor is. Dat zou daar ook niet moeten zijn....
Er is ooit een imbeciel geweest die dit verzonnen heeft, en onder het mom van de meest waanzinnige excuses is het algemeen acceptabel geworden.

Een voorlichtingsrondje gaat niet werken, dat zal echt jaren en jaren gaan duren