Noord Korea vuurt 7 raketten af

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:25

Vandaag (eigenlijk nét gisteren maar kom) 5 juli 2006 heeft Noord Korea ondanks waarschuwingen toch 7 raketten afgevuurd.
Eén van de raketten was een intercontinentale en Amerika had uitdrukkelijk gedreigd met sancties zou Noord Korea deze afvuren.

Dit begon rond ongeveer 3 uur in de namiddag, Japanse tijd. Met spanning volgden de veiligheidsdiensten, regering en de media de vlucht van de raketten. Rond half 6 werd de laatste raket afgevuurd. Uiteindelijk landden ze allemaal in de zee tussen Korea en Japan.
Rusland, Amerika en Japan staken meteen de koppen bij elkaar over wat er moet gebeuren (en ik geloof dat de VN veiligheidsraad nu de zaak aan het bekijken is).
Noord Korea heeft ondertussen te kennen gegeven dat het plant nog 2 raketten af te schieten binnenkort.

Verder hebben ze ook een observatie uitgevoerd binnen de Japanse grenzen. (http://www.asahi.com/english/Herald-asa ... 50391.html)

Bronnen: NTV nieuws-special
Engelse bron: http://www.asahi.com/english/Herald-asa ... 50615.html

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:46

Stel debielen die noordkoreanen! Scheve mond
Ik hoop dat dit niet uitloopt op iets ernstigs... Nagelbijten / Gniffelen

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:12

Ik hoop ook dat dit niet te veel gaat escaleren...maar een staartje gaat het sowies wel krijgen vrees ik Scheve mond

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:43

Dat meen je niet!!! Hmm lijkt me behoorlijk spannend idd en al helemaal voor jou omdat je daar zit!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 09:45

Mja, het staat hier wel een beetje op zijn kop.
Nu Noord Korea heeft een paar jaar terug nogeens een raket over Japan geschoten en dat is toch allemaal 'uitgepraat' kunnen worden. Hopelijk valt het nu ook op te lossen...
Al vrees ik ervoor omdat er na de vorige keer dus beloftes waren gedaan die nu niet echt gehouden zijn. Scheve mond Ach we blijven hopen zeker?

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:51

Ik begrijp niet helemaal waar dit over gaat...

Noord korea vuurt dus raketten af, waarom? hebben ze plannen om een land aan te vallen?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:42

Wat een drukte over een paar raketten die ze testen.....
Laten we even niet vergeten dat de USA en Rusland er zoveel afgevuurd hebben....waarom mogen enkel die dat?
Trouwens, de USA heeft er gister weer een afgeschoten, SpaceShuttle ofziets? Clown

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:57

ja dit heb ik ook gehoord maar wat gebeurd(e) er nou precies? en waar zijn ze terecht gekomen?

MarrieLeen

Berichten: 11388
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:59

@ Juulja: Lezen is ook iets, ze zijn terecht gekomen in de zee tussen Japan en Korea.

Hopelijk draait het niet uit op iets ernstigs idd..

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:18

Ik hoop dat dit niet 'het begin is van'. Scheve mond

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:17

@marrieleen sorry khad maar heel weinig tijd Haha!

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:41

Ik snap niet echt wat nu het probleem is?
Noorde Korea stuurt Test rakketten af in de zee.

Wat is het probleem? of mis ik het hele punt? Verward

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:40

Kana schreef:
Ik snap niet echt wat nu het probleem is?
Noorde Korea stuurt Test rakketten af in de zee.

Wat is het probleem? of mis ik het hele punt? Verward


Vraag ik me ook af. Scheve mond

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:51

*kuchje* Het is wel degelijk een serieus punt, ze hadden 'beloofd' het niet te doen, ze waren gevraagd en gewaarschuwd het niet te doen en hadden niet op voorhand gewaarschuwd testen te doen. Het is dankzij de intelligentie-diensten dat Japan en Amerika op de hoogte waren maar Noord Korea had het niet op voorhand gezegd. En als je raketten afvuurt richting een ander land is dat wel zo slim en beleefd Knipoog

Trouwens als Noord Korea hun Tepodon X afvuurt (die heeft de capaciteit tot in Washington D.C. te vliegen) gaat Amerika misschien actie ondernemen. Ik weet niet in hoeverre dit vaststaat maar daar juist vermeldden ze op tv dat America al bepaalde doelwitten heeft besloten voor een eventuele tegenaanval.

Kleine rechtzetting, alhoewel ze spraken van een intercontinentale raket in het nieuws en kranten toe kan de Tepodon 2 raket hoogstens tot Hawai/Egypte (naar gelang welke richting hij gaat) raken.
(Bron NTV & NHK nieuwsuitzendingen)

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:59

Ik vind het allemaal en beetje dreigend over komen. Als je die beelden op tv ook ziet. Die legers met van die lange laarsen en maffe looptjes. Krijg er echt de bibbers van. Vind het een beetje lijken op voorbereidingen op een oorlog. Maar snap niet tegen wie, en waarom. Brrr hoop maar dat het allemaal "onschuldig" is. Scheve mond

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:03

Wel, Amerika en Japan lijken er vanuit te gaan dat het 'tegen hen' gericht zou zijn vanwege de richting waarin de raketten zijn afgevuurd.
"Onschuldig" is het het sowieso niet, aangezien het toch om provocatie gaat, maar ik begrijp wat je bedoelt Marije en ik hoop dat ook.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:42

Sowieso is Noord Korea een apart land, het is een van de laatste echt communistische landen ter wereld, de verhoudingen met Japan en de VS waren al gespannen. Hoewel NK lid is van de VN, heb ik niet zoveel vertrouwen in hun welwillendheid daarin, gezien de problemen over de nucleaire politiek die er al waren.

Ik hoop dat we hier niet Koreaoorlog deel 2 mee gaan krijgen... Scheve mond

Enigma

Berichten: 44
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:03

Ik vind dit altijd een beetje dubieuze zaken. Ten eerste: waarom zou Amerika wél raketten mogen afvuren en NK niet? Ik zie niet in waarom Amerika er verstandiger mee om zou kunnen gaan dan NK, Bush is immers ook de liefste niet. Mijns inziens moeten dit soort dingen gewoon helemaal verboden worden. Natuurlijk weet ik ook wel dat je wapens nooit helemaal kunt uitbannen, maar dit soort 'lange-afstands-geschut' gaat toch wel heel ver, letterlijk en figuurlijk. Daarnaast is het gewoon hypocriet om te zeggen dat de een het wel mag en de ander niet.
Ik hoop inderdaad ook niet dat dit uit de hand gaat lopen...

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:48

Ik ben het met je eens dat het beter zou zijn als zulke wapens gewoon compleet afgeschaft zouden worden en dat het 'hypocriet' is dat sommige landen het wel mogen en andere niet.
Maar punt is dat Noord Korea niet volgens de regeltjes van het spel heeft gespeeld.
En ik moet eerlijk bekennen dat hoe ongemakkelijk ik me ook voel bij het idee dat landen als Amerika wapentesten doen, Noord Korea is sowieso zoals Urielle ook al zei een 'apart' land met zijn dictator.

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Noord Korea vuurt 7 raketten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:36

Ik vind ook dat zulke wapens afgeschaft moeten worden..
maar waarom zou NK die wapens willen testen? hebben ze daar een achterliggend doel bij? Het is overigens nog steeds zo het geval dat NK en ZK een 'koude oorlog' hebben? Aangezien Noord
Korea enorm communistisch is. Als deze sitautie verder gaat lopen, nou.. moet er niet aan denken als er weer een Korea oorlog komt.. dan is meteen China, Rusland en Amerika daar ook bij betrokken..