22 zetels voor Rita Verdonk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:17

22 zetels voor Verdonk

Uitgegeven: 3 juli 2006 18:36
Laatst gewijzigd: 3 juli 2006 18:37

HILVERSUM - Rita Verdonk is goed voor 22 zetels als zij uit de VVD stapt en een nieuwe partij opricht. Als er nu verkiezingen zouden zijn, kreeg ze 15 procent van de stemmen. Dit bleek maandag uit een enquête onder 18.500 leden van het TweeVandaag Opinie Panel.

Verdonk is het meest populair bij kiezers die bij de vorige Kamerverkiezingen op de VVD of de LPF stemden. Van 37 procent van de deelnemers aan de enquête mag Verdonk in een volgend kabinet weer minister van Vreemdelingenzaken en Integratie worden, 60 procent vindt dat dit niet kan.

De waardering voor Balkenende II is ondanks de val van het kabinet hoger geworden, blijkt uit de peiling. De deelnemers geven het een 5.2, bijna een punt meer dan de 4.3 van september.

nu.nl


I\Persoonlijk ben ik erg blij dat de waardering voor Balkenende II na de val is gestegen Haha!

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:42

misschien moet rita eens gaan babbelen met geert wilders Clown

dan kan het nog een hele hete herfst worden Duivel

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:45

Oeh ja leuk! Ik hoop niet dat het wat wordt met die 2 maar nu het voetbal niet meer boeiend is bevallen die debatten me wel Clown

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:45

Oh god, hoop het toch niet dat de vrouw die fouten maakte die anderen het leven hebben gekost [denk aan congo] een eigen partij opricht.

Ik mag nog niet stemmen, maar als dat wel zou mogen: mijne krijgt ze niet.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 01:46

ik mag het wel.
Ik ben nog maar net 22 en heb al 2x mogen stemmen..
Best vreemd dat ik straks 3x heb gestemd terwijl ik pas mag kiezen..

Maar nee, Verdonk krijgt mijn stem ook niet.
Wat een ongelovelijke domme koe.
Als je een fout maakt wees dan ook zo slim om het toe te geven inplaats van een debat van een hele dag te houden of het wel of niet goed was.
Ik bedoel iedereen wist toch al hoe het zat en hoe het zou gaan verlopen.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 01:50

Zij is wel de laatste die mijn stem zou krijgen. Ik stem nog in geen 10000000 miljoen jaar op haar. Ik vind het een incompetente vrouw. En ik irriteer me dood aan haar manier van handelen. Te veel ambtenaar en te weinig minister.

Anoniem

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:43

alex66 schreef:
misschien moet rita eens gaan babbelen met geert wilders Clown

dan kan het nog een hele hete herfst worden Duivel



2 kapiteins op 1 schip? Wordt knallende ruzie.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:15

daantjuhhh schreef:
ik mag het wel.
Ik ben nog maar net 22 en heb al 2x mogen stemmen..
Best vreemd dat ik straks 3x heb gestemd terwijl ik pas mag kiezen..

Maar nee, Verdonk krijgt mijn stem ook niet.
Wat een ongelovelijke domme koe.
Als je een fout maakt wees dan ook zo slim om het toe te geven inplaats van een debat van een hele dag te houden of het wel of niet goed was.
Ik bedoel iedereen wist toch al hoe het zat en hoe het zou gaan verlopen.



Helemaal mee eens en ter aanvulling ze heeft wel meerdere fouten gemaakt .

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:32

Tuurlijk maakt ze fouten, ze werkt immers erg hard, dat kan je van de meeste anderen in de kamer niet zeggen.
Mijn stem heeft ze.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:37

mijn stem heeft ze ook

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:42

Verdonk is wel de laatste waar ik op zal stemmen.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:05

Ik zal zeker op haar stemmen:j

huisman
Berichten: 166
Geregistreerd: 22-06-06

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:08

Eindelijk eens iemand met ruggegraat in de kamer en als minister en al de watjes schrikken van haar.
Dan willen ze haar weg hebben omdat ze de gespreide bedjes van de kamerleden door de war gooit!!

D66, CDA en PVDA willen haar niet meer omdat ze juist banketstaaf als een Pimmetje.

Rita, ga zo door!!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:16

Waarom willen mensen eigenlijk op haar stemmen, ik ben wel benieuwd. De woorden 'ze is zo recht door zee' lijken me niet echt meer op zijn plek, aangezien we gezien hebben dat het van dag tot dag kan verschillen wat ze nou wil en doet. Haha! Is het dan echt puur gebaseerd op haar uitvoering van het vreemdelingen- en integratiebeleid? Ik heb haar zelf namelijk nog nooit iets zinnigs over een ander onderwerp horen zeggen. De liberalen zijn altijd zo voor minder overheidsbemoeienis, behalve wanneer het op immigranten aankomt, dan kunnen er geen regels, procedures en examens genoeg zijn. WO-opgeleiden zitten dan al een half jaar thuis (terwijl ze zijn aangenomen bij een bedrijf) omdat door al deze regels nog niet aan het werk mogen. Zo ook mijn huigenootje. Way to go...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:23

Volgens mij is het een 'hype'. Toen Wilders net voor zichzelf begon stond 'is ook op 20 zetels ofzo, omdat hij toen heel veel aandacht kreeg. Toen de LPF net opkwam, en veel in de media was stonden zij ook op een enorme hoeveelheid zetels, en waar staan ze nu op (geloof een zetelf of 5). Denk dat Verdonk's zetels ook net zo snel weer zullen verdwijnen...

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:26

Oh het mens moet écht ophouden nu. Na alle leugens en bedrog zou ze zich in een hoekje moeten gaan zitten kapot schamen!
Als dat achterbakse en kortzichtige minister-vrouwmens een partij begint of zich aansluit bij de LPF (waar ze goed bij zou passen, dat zegt eigenlijk al genoeg) dan ga ik emigreren, en dat meen ik echt.

Ik kan ook absoluut niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die Rita steunen, hebben die het nieuws niet gevolgd ofzo?? Goed, toegegeven, op haar navolging van de regeltjes kun je ze niet afrekenen. Dat is haar werk. Of die regeltjes an sich goed in elkaar zitten (NOT dus), of dat dat mens ze correct toepast, is een heel ander verhaal, ook daar kun je Rita niet op aanspreken (ik vind eigenlijk van wel, maar goed, men zegt van niet)

Maar tegen beter weten in dingen zeggen die niet waar zijn (liegen dus, in de volksmond) waar een HOOP mensen onder te lijden hebben... nee sorry, opdonderen, haal die kille gevangenis-bewaker-blik uit je ogen, ga naar huis en vertoon je niet meer.

Het jammere is, dat die regels omtrent vreemdelingenzaken en integratie, voor de meeste nederlanders te ver van ons af staan. Dat is een belangrijke reden waarom iedereen zo tevreden is over het feit dat de regeltjes zo lekker streng worden nageleefd. Want het gaat tenslotte niet over ONS, de eerlijke nederlandse burgers die hier thuishoren, maar over HEN, de vreemdelingen. En daarvan kunnen er beter tevéél naar huis gestuurd worden, dan te weinig, toch? Zo simpel is het. Wat kan ons het schelen of die mensen in hun eigen land afgemaakt worden, om wat voor reden dan ook, dat is hun probleem en niet het onze, hadden ze maar ergens anders geboren moeten worden, eerlijk is eerlijk. En liegen over je achternaam om je familie in het land van herkomst te beschermen tegen de dood, dat mag natuurlijk ook niet, als je in Nederland wilt wonen moet je eerlijk zijn (zoals de ministers Haha! ) en dat je daarbij een enkel familielid verliest, moet je maar voor lief nemen.

Ik neem aan dat iedereen wel weet dat de laatste alinea met sarcasme is geschreven Knipoog En Rita, ga naar India, daar ben je heilig.

Edit: als mensen zich afvragen waarom ik zo heftig reageer; "vreemdelingenzaken en integratie" is ook mijn vakgebied, en daarom word ik wanhopig van de manier waarop de overheid zich hier mee bezighoudt... ik ben geen agressief konijn van nature Haha!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:47

Degene die op haar stemt, stemt dus op de regeltjes die door anderen gemaakt zijn die zij toepast. Dat mens heeft zelf geen enkele inbreng gehad. Ze is alleen (gedeeltelijk) capabel om die regeltjes te pas en te onpas toe te passen.
Zelfs haar uitspraken zijn gestolen.
Hoe zielig kun je zijn: ook als kontekruipers van haar, dus stemmers
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 04-07-06 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:50

En dat werd tijd eindelijk iemand die de regels toepast... Mijn stem zou ze wel krijgen.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:30

slimmerik schreef:
Degene die op haar stemt, stemt dus op de regeltjes die door anderen gemaakt zijn die zij toepast. Dat mens heeft zelf geen enkele inbreng gehad. Ze is alleen (gedeeltelijk) capabel om die regeltjes te pas en te onpas toe te passen.
Zelfs haar uitspraken zijn gestolen.
Hoe zielig kun je zijn: ook als kontekruipers van haar, dus stemmers


Aardig dat je ons soort mensen zo noemt, als ik een kontkruiper moet zijn, dan is het maar zo.
Echter je schijnt te vergeten dat Rita wel degelijk meer asielzoekers asiel verleend heeft dan enig andere minister voor haar.
Ook heeft ze eindelijk eens werk gemaakt van het uitzettings beleid, waar voorgangers uitgeprocedeerde gewoon vrolijk aan hun lot overliet.
Als je me dan toch uitscheld, doe het dan graag met goede reden Clown

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:34

Bas schreef:
Echter je schijnt te vergeten dat Rita wel degelijk meer asielzoekers asiel verleend heeft dan enig andere minister voor haar.

Bron?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:48

Oké, op speciaal verzoek, hier is je bron.....

>>Elsevier<<

Er zijn er veel meer hoor, maar eentje lijkt me wel genoeg Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:54

Anoeska schreef:
Denk dat Verdonk's zetels ook net zo snel weer zullen verdwijnen...


Laten we het hopen... Bloos

Maare, heeft ze plannen in deze richting dan? (dan heb ik weer iets gemist)

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:58

Bas232 schreef:
Oké, op speciaal verzoek, hier is je bron.....

>>Elsevier<<

Er zijn er veel meer hoor, maar eentje lijkt me wel genoeg Haha!


Het zal ongetwijfeld. Maar dat maakt Verdonk nog niet minder ambtenaar. Dan kunnen we tegenwoordig netzo goed op alle minister posten ambtenaren gaan zetten. Want die voeren de regeltjes net zo goed uit als mevrouw verdonk dat doet. Ik wil een nadenkend mens aan kop. 1 die kan anticiperen op de toekomst. Een die de regeltjes bekijkt en niet alleen maar uitvoert. En dat kan mevrouw verdonk imo niet.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:09

Wel typisch dan he, dat we horen alleen maar hoe slecht mevrouw Verdonk het heeft gedaan en als we dan zwart op wit zien dat ze het helemaal niet slecht heeft gedaan dat we dan vrolijk verder gaan met dat ze het wel slecht heeft gedaan.

Ze heeft gedaan wat ze moest doen, als jou baas jou vertelt dat je moet gaan afwassen dan ga je toch ook niet stofzuigen.
Om het zo maar simpel te verwoorden.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: 22 zetels voor Rita Verdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:13

Adriana schreef:
Wel typisch dan he, dat we horen alleen maar hoe slecht mevrouw Verdonk het heeft gedaan en als we dan zwart op wit zien dat ze het helemaal niet slecht heeft gedaan dat we dan vrolijk verder gaan met dat ze het wel slecht heeft gedaan.

Ze heeft gedaan wat ze moest doen, als jou baas jou vertelt dat je moet gaan afwassen dan ga je toch ook niet stofzuigen.
Om het zo maar simpel te verwoorden.



hahaha dat is dus onzin.. je doet toch niet blindelings wat je baas zegt?? je hebt toch een stel hersenen gekregen of niet? Die wil je dan toch ook gebruiken?